Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Tuolla teillä ajaessa kun on niitä kylttejä jossa on etäisyys johonkin kaupunkiin (esim. HELSINKI 52) niin "mihin" se etäisyys mitataan? Ihan keskelle kaupunkia vai esim. rautatieasemalle vai mihin?

[q]Adorable, 23.5.2008 16:06:
---
Jutu, 23.5.2008 15:08:
Pitäiskö mun huolestua ja lampsia päivystykseen kun mulla jo toista päivää särkee tohon alavatsaan oikealla puolella? Multa ei meinaan oo umpilisäkettä poistettu niin jos se on tulehtunut ja en meekään lääkäriin ja sit se poksahtaa. Mut sitten taas jos ei olekaan noin vakavaa niin kyllä nyt vähän nolottaa mennä lekuriin sen takia :P

---

Kannattaa käydä lääkärissä. Itsekin kävin saman asian vuoksi. Ei onneksi ollut umppari mut jotain muuta sieltä kuitenkin löyty.
[/q]
Kävin lääkärissä ja istuin 6 tuntia päivystyksestä. Ja olihan se umpilisäke mikä oli tulehtunut ja nyt oon sitten yhtä elintä köyhempi. Onneks se on niin turhake ettei sitä tarvii :P

mitä ihmettä*täh**ding*

[q]Greed, 15.1.2009 15:07:
Silja Linen sivulta ->
"Nimi- ym. muutokset maihinnousukortteihin tehdään ainoastaan lähtöselvityksessä"
[/q]
Jees, kiitos tästä. Yritin tuolta sivuilta jo etsiä vastausta, mutta en sitten älynnyt katsoa maihinnousukortin kohdalta *toktok* Nyt itseasiassa löysin Siljankin sivuilta tollasen "matkavarauksen muutos"-lomakkeen.

Ei sitten muuta kuin varailemaan *känni*

Mul on kynsisieni hyi vittu! Miten tän saa pois mahd nopeesti kokemuksia??

[q]Sinza, 12.3.2008 11:40:
Haha, toiki linkki oli blokattu ;D Joo, kyllä mä ymmärrän että mun toimenkuvaan ei kuulu feisbuukissa surffailu mut mua periaatteesta ärsyttää tällainen holhous. Ihan kun aikuiset ihmiset ei osais priorisoida ajankäyttöään niin, että työt tulee tehdyiksi!
[/q]
Sori, ei ne kyllä osaa :D Vaikka tapauksia on harvassa, niitä on silti liikaa.

[q]sapeli, 22.5.2008 22:58:
Jos se astia missä kermaa pidetään on kermakko, onko se astia missä perunamuusia pidetään muusikko?

[/q]
jeah veikkaisin että se ois pernakko*justjoo**lmao*

[q]Ober, 8.7.2009 19:16:
[/q]

Koululäppä kopipeistiä

Kynsisilsa ei parane itsekseen. Toisaalta, mikäli kynsisilsan aiheuttama haitta on potilaalle pelkästään kosmeettinen, ei sitä suinkaan aina ole syytä hoitaa - etenkään kun ottaa huomioon lääkehoitojen kalliin hinnan, pitkän keston ja suhteellisen huonon tehon.

Kynsisilsan paikallishoitona voidaan käyttää amorolfiinilakkaa , joka auttaa vain aivan kynnen kärjessä tai pinnalla sijaitsevaan sieni-infektioon. Hoitoa jatketaan kerran viikossa, kunnes kynsi on täysin parantunut. Hoitoaika saattaa olla jopa 12 kuukautta varpaiden kynsissä ja sormien kynsissä 6 kuukautta. Paksujen ja karstoittuneiden kynsien urealiuotushoito parantaa hoitotulosta. Urealiuotushoidon suorittaa jalkojenhoitaja.

Tehokkain hoito kynsisilsaan on terbinafiini , jota annostellaan kerran päivässä kolmen kuukauden ajan varpaan kynsisilsassa ja kuuden viikon ajan sormen kynsisilsassa. Atsoli -lääkkeisiin kuuluvat itrakonatsoli ja flukonatsoli ovat myös käytössä jalkasilsan hoidossa. Itrakonatsolipulssihoidossa potilas ottaa viikon jaksoina kuukauden välein lääkettä. Hoito kestää kolme kuukautta. Sieni-infektioiden hoidossa lääkekuurin kestoaika ei vastaa kynnen paranemisnopeutta, vaan kynteen hakeutunut lääkeaine vaikuttaa siellä kuukausien ajan ja lopullinen hoitotulos on nähtävissä vasta tällöin.

Sieni-infektioiden hoito ei ole täysin ongelmatonta. Suun kautta nautitut lääkkeet saattavat aiheuttaa sivuvaikutuksia ja haitallisia yhteisvaikutuksia joidenkin muiden lääkkeiden kanssa. Lisäksi ne ovat suhteellisen kalliita, hoitotulos ei ole aina täydellinen, eikä kuuri estä taudin uusiutumista.

Kolmiosainen:
Miten itsestäänsulkeutuva jääpalapussi toimii? Kuka sen keksi? Mikä kyseisen henkilön ÄO oli?

[q]larzizi, 15.1.2009 14:20:
Elikkäs, ollaan kovasti menossa laivalle ja pitäisi saada reissu varattua mahd. pian. Meidän neljännestä osapuolesta ei kuitenkaan ole vielä täyttä varmuutta. Voiko varauksen esim. tehdä kolmelle henkilölle ja ilmoittaa lippuja lunastaessa mahdollisen neljännen matkustajan tiedot?

Muistelen nimittäin, että kaveri ainakin kerran teki niin, että laittoi varatessaan ties mitä nimiä ja sitten tiedot sai vaihdettua vielä lunastettaessa, kun matkaan lähtikin aivan eri ihmisiä.
[/q]

Käsittääkseni näin voi tehdä. Siinä oli mielestäni joku aika mitä ennen nämä nimenvaihdokset piti tehdä, jotta niistä ei joutuisi maksamaan.

Silja Linen sivulta ->
"Nimi- ym. muutokset maihinnousukortteihin tehdään ainoastaan lähtöselvityksessä"

VikingLine ->
"Jos haluat muuttaa jo maksamaasi varausta, voi useimpia online tehtyjä varauksia myös muuttaa online. Muuttaaksesi varauksesi valitse "Muuta/Hae varaus". Muussa tapauksessa ota yhteys myyntipalveluumme."

Mutta kannattaa soittaa risteilyä tarjoavan yrityksen asiakaspalveluun, sieltä varmasti ainakin saa oikean tiedon.

Pitäiskö mun huolestua ja lampsia päivystykseen kun mulla jo toista päivää särkee tohon alavatsaan oikealla puolella? Multa ei meinaan oo umpilisäkettä poistettu niin jos se on tulehtunut ja en meekään lääkäriin ja sit se poksahtaa. Mut sitten taas jos ei olekaan noin vakavaa niin kyllä nyt vähän nolottaa mennä lekuriin sen takia :P

[q]Takyon, 28.11.2008 12:27:
---
mark hamilton, 28.11.2008 12:23:
Miten tuossa niin hulluja että siis:

"Ampuu 100 miestä"

Eli siis mitäs jos tuolla tarkoitetaankin että "Ampuu miestä 100 patia/s" kun siinä ei ole ilmoitettu yksikköä???

---

Mä en edes ymmärtäny kysymystä? :D Siis mistä tässä edes on kyse? Tai mihin tää liittyy?
[/q]

No se liittyy nyt siihen että kun sanoo että "Ampuu sataa miestä" niin sehän tarkoittaa että "ampuu 100 kpl miehiä". Mutta lausemuotona jos mennään puhekielenmukaan ja tapaan sanoa niin tuo lause sopii siihen että sillä ammutaan miehiä jollain nopeusyksiköllä: siis "Ajoin sataa autoa" voitaisiin ymmärtää että henkilö ei ajanut 100 kpl autoja vaan ajoi yhtä autoa 100 km/h.. eli??? voisiko asian ymmärtää lekkimielisesti kahdella tapaa??

[q]Ober, 8.7.2009 19:16:
[/q]

http://www.tohtori.fi/?page=3830134&id=3483916

^^ In Finland we call this kind of emails SPAM!

[q]extramppa, 23.8.2005 17:18:
---
tomppi, 23.8.2005 17:12:

Viinirypäle kysymykseen löysin varmaan vastauksen lyhyemmässä ajassa kun kysymyksen kirjoittaminen.

---

Ja?
[/q]

käytä hakukonetta :)

[q]noena, 22.6.2008 16:21:
Mistä käytännöllinen ulkoinen kovalevy, n. 160GB - 500GB ok hintaan?
[/q]
Verkkokauppa.com

[q]Janisa, 8.11.2009 21:14:
Tuolla teillä ajaessa kun on niitä kylttejä jossa on etäisyys johonkin kaupunkiin (esim. HELSINKI 52) niin "mihin" se etäisyys mitataan? Ihan keskelle kaupunkia vai esim. rautatieasemalle vai mihin?
[/q]

Oma käsitykseni on, että se etäisyys on likimain siihen kohtaan, jossa alkaa taajama.

[q]Janisa, 8.11.2009 21:14:
[/q]

http://alk.tiehallinto.fi/www2/valimatkat/vmpist_uusi.htm
Stadissa näyttäis olevan erottaja.

[q]REivaaja, 25.5.2008 20:07:
---
Jutu, 25.5.2008 20:00:
Kävin lääkärissä ja istuin 6 tuntia päivystyksestä. Ja olihan se umpilisäke mikä oli tulehtunut ja nyt oon sitten yhtä elintä köyhempi. Onneks se on niin turhake ettei sitä tarvii :P

---
Ei se kyllä ole turha, mutta hyvä että menit ajoissa.
[/q]
"Umpilisäkkeellä ei tiedetä olevan ihmisen elintoimintojen kannalta mitään merkitystä--" näin mulle kertoi wikipedia. Umpisuoli on sitten asia erikseen ;)

Kumpi voisi tulla halvemmaksi: mennä sairaalan päivystykseen ("omaan sairaalaan") vai päivystysajan ulkopuolella (eli tyyppisesti keskellä päivää) yksityislääkärille?

O