Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 303
- 304
- 305
- 306
- 307
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]Samu*, 19.3.2008 16:38:
---
wiwi, 19.3.2008 16:35:
Miten purjeveneellä voi purjehtia vastatuuleen?
---
http://www.kolumbus.fi/vvk.vuosaari/junnut2/Optikurssi/index.html
-Sieltä sivun keskivaiheilta..
Auttoiko?
[/q]
Hei kiitsa! Auttoi.
Tänäänkin opin jotain, vaikken kouluun asti pääsytkään.
[q]wiwi, 19.3.2008 16:35:
Miten purjeveneellä voi purjehtia vastatuuleen?
[/q]
Suoraan vastatuuleen ei kai mitenkään mutta 45asteen kulmassa onnistuu jo paremmin. Sitten vaan mutkitellaan.
nim. kerran purjeveneellä purjehtinut.
[q]ezzy, 11.6.2009 21:08:
---
mark hamilton, 11.6.2009 20:42:
---
ezzy, 11.6.2009 20:34:
---
mark hamilton, 11.6.2009 20:30:
---
vala, 11.6.2009 20:28:
Kuinka määritellään ja todistetaan ovatko yhdessä asuvat henkilöt pari vai kämppikset?
---
Jaa.. no KELA voi väitää mitä huvittaa ainakin periaatteessa (joo ihan varmaan joku käräytti että olette pari)
---
Eipä siihen tarvi kait kun allekirjoitetut laput, että ei ole parisuhteessa. Kela saa yrittää sitten vakoilla, mitä huvittaa :D miten parisuhde edes määritellään :D
---
Entäs jos on seksisuhde?
---
Ai onko seksisuhde parisuhde? Kysytkö tosissas tota? Ystäväthän ei voi myöskään nukkua samassa kämpässä samassa asunnossa?
[/q]
En kysynyt tuota tosissaan. Mutta on se vähän silti ihmeelistä, jos vain kämppikset nukuu samassa sänkyssä ja hommailee muna, pimppi ja peppu juttuja keskenään.
Kuinka huolissaan pitäisi olla Suomen ulkoministerin arvostelukyvystä? Kun naisten suhteen sitä ei ainakaan löydy.
TJEU:
[size=7]Ajattelin säästää teidät tältä, mutta kiusaus kävi liian suureksi.[/size]
[q]Avernian, 8.5.2007 21:32:
---
Mark Hamilton, 8.5.2007 21:22:
Kumpi on vaarallisempi? Alienssi vai Predatori?
---
Alienit pistää tusinapredatoreja poikki ja pinoon helposti, mutta kovat predatorit tuhoaa kokonaisia pesällisiä alieneita. Ekkö oo nähny sitä leffaa? :D
[/q]
Marssilaiset on kyl kovempii
[q]2la, 3.5.2009 17:34:
---
peikkolapsi, 2.5.2009 19:54:
onks täällä "virallinen olen puutteessa -topic"ia? O_o
---
Miten mä onnistuin lukemaan tän "'paremman puutteessa' -topic"?
[/q]
Eiks toi olisi hyvä luukku "kalastelijoille"? Olen hirvee läski saat multa..
[q]ville, 31.5.2007 17:11:
---
Mark Hamilton, 31.5.2007 17:06:
Joskus olen kuullut pohdittavan voiko alkoholia vetää suonen sisäisesti. Tuleeko näin humalaan?
---
Promille puhallutuksessa/mittauksessa tarkoittaa sitä kuinka paljon veressä on alkoholia. Jos alkoholia laittaa suoraan vereen, niin mitäs veikkaat?
[/q]
Luulen että käy huonosti koska ei tarvii kun pikkumäärän niin on kai sit humalassa oikein kunnolla tai vähän liikaakin.
[q]Janisa, 19.6.2007 17:14:
Taalla kun tuota isanpaivaa vietettiin viime sunnuntaina niin rupesin miettimaan etta miksi Suomessa vietetaan isanpaivaa (yksikossa) ja aitienpaivaa (monikossa)...?
Kertokaa viisaat!
[/q]
varmaan siksi että iseillä voi olla montaa vaimoo
[q]Janisa, 19.6.2007 17:19:
---
Mark Hamilton, 19.6.2007 17:16:
---
Janisa, 19.6.2007 17:14:
Taalla kun tuota isanpaivaa vietettiin viime sunnuntaina niin rupesin miettimaan etta miksi Suomessa vietetaan isanpaivaa (yksikossa) ja aitienpaivaa (monikossa)...?
Kertokaa viisaat!
---
varmaan siksi että iseillä voi olla montaa vaimoo
---
En silti hyvaksy tuota vastaukseksi noin niinkuin viralliselta pohjalta...
[/q]
ehkä se ei ole virallinen mutta ajatelin jos tä on kuitenkin jokin tasaarvojuttu.
Tietääkö joku saako helsingistä mistään copagin pelikortteja? Eli ihan vaikka jostain normi lelukaupoista tjms. Tuntuu vähän nihkeeltä maksaa jotain 5e postikuluja 8 euron korteista..
[q]ezzy, 12.6.2009 10:13:
---
mark hamilton, 11.6.2009 21:11:
---
En kysynyt tuota tosissaan. Mutta on se vähän silti ihmeelistä, jos vain kämppikset nukuu samassa sänkyssä ja hommailee muna, pimppi ja peppu juttuja keskenään.
---
Ei sen seksin tarvi olla muuta kuin tarpeiden tyydyttämistä. Kaikki ei ole sitä sitoutuvaa sorttia nääs.
[/q]
Joo.. kaveri puhelee jotain, että mulla on jotain illuusioita kun oon 31 ja 18-20vee pokat tulee jotain lähestyyn baareissa. Että se parisuhde ei toimisi kun mulla on soppari Yritys Oyj Plc:n kanssa ja muija haluasi kattella salkareita.. ihan niinkuin se ikä merkkaisi toisen ajan käyttö tarpeisiin. Sitä paitti nuorien kanssa nyt ei voi odottaa kuin seksiä ja hetken huumaa kun toinen päättää sitten sinkkuilla... ja se Reino on nyt kivempi.. sori vaan. Kysymys lähinnä mitä mä haluun. Eli haluanko parisuhdetta vai hetkeen kivaa. Tiedä sitten mutta ei mun kotiin voi niin vaan tulla koska mulla on isot asiakkaat ja 5-vuoden NDA ja edes vaimolle tms. ei voi kertoia mitään mitä kännykkä softia tms. duunailen mun asiakkaille.
Miksi myyntityö on niin vaikeaa?
Kun soitan ison lafkan vaiteeseen niin vaide ei tajua hölkäsen pöläystä mun myymästä palvelusta mitään vaikka asian muotoilisi miten hyvänsä. Siis myyn alihankintapalveluita.. myyn vuokratyötä.. olemme henkilöstövuokrausyritys.. ja mitään ei tajuta muuta kuin antaa uusi numero joka kuitekin on väärä missä asiasta ei tajuta kuin melkein ja annetaan taas uusi numero.
Myöskin kun vaihteeseen soittaa niin ne tajuaa korkeintaan sanat "ATK ohjelma" mutta ei mitä "ATK"-ta olen myymässä.
Ei ole helppoa..
Sama on kun menee kyseleen apua OP:sta verkkomaksupainikkeiden koodaamisesta niin ne luulee että olen ostamassa jotain verkkokaupasta OP:n maksupalveluista, ja sanat "Olen tekemässä verkkokauppaa asiakkaalle ja siihen Verkkomaksusysteemejä".. niin mitään ei tajuta.
Vai pitäsikö sanoa pokerilla, että "Anna Toimitusjohtajan numero".. silloin puhuisin ylimmälle päällikölle sitten omistajien jälkeen, kuten myynnin oppaissa neuvotaan.
[q]ezzy, 12.6.2009 13:16:
---
mark hamilton, 12.6.2009 13:01:
---
ezzy, 12.6.2009 10:13:
---
mark hamilton, 11.6.2009 21:11:
---
---
Ei sen seksin tarvi olla muuta kuin tarpeiden tyydyttämistä. Kaikki ei ole sitä sitoutuvaa sorttia nääs.
---
Joo.. kaveri puhelee jotain, että mulla on jotain illuusioita kun oon 31 ja 18-20vee pokat tulee jotain lähestyyn baareissa. Että se parisuhde ei toimisi kun mulla on soppari Yritys Oyj Plc:n kanssa ja muija haluasi kattella salkareita.. ihan niinkuin se ikä merkkaisi toisen ajan käyttö tarpeisiin. Sitä paitti nuorien kanssa nyt ei voi odottaa kuin seksiä ja hetken huumaa kun toinen päättää sitten sinkkuilla... ja se Reino on nyt kivempi.. sori vaan. Kysymys lähinnä mitä mä haluun. Eli haluanko parisuhdetta vai hetkeen kivaa. Tiedä sitten mutta ei mun kotiin voi niin vaan tulla koska mulla on isot asiakkaat ja 5-vuoden NDA ja edes vaimolle tms. ei voi kertoia mitään mitä kännykkä softia tms. duunailen mun asiakkaille.
---
Joo kyl jos on duunissa NDA niin kannattaa pysyä koko ikänsä sinkkuna, niin kriittistä se koodaaminen on...
[/q]
Ehkä niin kauan kun toimin kotoa.. ei tännäe voi ketään ottaa kun on 5-vuoden NDA monestakin projektista ja vuotamisesta joutuu maksaan jopa kymmenien tuhansien korvauksen.
Mutta minähän olen nimeni soppariin pistänyt rahan takia.
Tosin riskejä vältetään projektin hävittämisellä kun se on loppunut.
No kuitekin jos tuleva vaimoni olisi yksi yritykseni omistaja niin silloin ei ole ongalmaa koska sopimukset koskee häntä myös ja hänellä on oikeus saadaa laillisesti tietoon kaiken mistä olen NDA velvollinen.
[q]wiwi, 12.5.2009 22:31:
---
Takyon, 12.5.2009 22:29:
Miks märillä/kosteilla hiuksilla ei sais mennä petiin?
---
Muistaks vuosien takaa sellasta Shockwaves-muotoilutuotteiden mainosta jossa kysyttiin että "Why does your hair look so bad in the morning?"
Katos, löyty:
Tossa näkyy suunnilleen seuraukset. Jollet tunnista efektiä, oot vaan tosi onnekas.
[/q]
E! x)
Siis ton mä vielä ymmärrän mut kun toi on tollanen mitä äidit hokee lapsilleen niin liittyyks siihen jotain muutakin?
[q]wiwi, 1.9.2009 13:15:
Miks jonotusmusiikki puhelimessa kuulostaa joltain räkäseltä mökkiradiolta, jonka viereen on laskettu puhelin? Onks siellä vaihteessa joku tyyppi, joka vastaa sellaiseen vanhanaikaiseen lankapuhelimeen (pyöritettävät numerot!), laittaa luurin radion läheisyyteen ja hyppii ympärillä että saa musiikkiin vähän lisää rahinaa? Sit katselee siinä vieresä aikaa, että kauankohan jonottamista tolta laskuttais...jos vaikka puol tuntia, ja vastaa sitten iloisesti puhelimeen.
Joo, vituttaa maksaa siitä että kolmatta kertaa soitan selvittääkseni Saunalahden tekemiä mokia.
[/q]
Puhelinverkon läpi tulee aika kapea taajuuskaista, muistaakseni n. 3kHz luokkaa kun esim cd:llä on 44kHz. Se riittää hyvin puheeseen mutta musiikki kuulostaa aika hirveeltä.
[q]Reivaaja, 1.9.2009 18:57:
---
Takyon, 1.9.2009 13:37:
Puhelinverkon läpi tulee aika kapea taajuuskaista, muistaakseni n. 3kHz luokkaa kun esim cd:llä on 44kHz. Se riittää hyvin puheeseen mutta musiikki kuulostaa aika hirveeltä.
---
Itseasiassa se on kyl näytteenottotaajuus. ;) eli 44k pulssia sekunnissa, joka määrittelee signaalin resoluution, (sama kuin pikselit kuvassa) ei varsinaisesti taajuuskaistaa. Taajuuskaista CD:llä on 20-20KHz.
[/q]
Okei joo totta, ainakin jos puhutaan digitaalisesta puhelinverkosta. Nyt kun asiaa tarkemmin muistelen ja tutkiskelen niin tuo mun 3kHz (tarkemmin 100 Hz -> 3400 Hz) on ollu käytössä analogisessa puhelinverkossa jolloin ei puhuta näytteenottotaajuuksista tai resoluutiosta, vaan se on pelkkää äänisignaalia tuolla 3300 Hz alueella ja loput käytännössä leikataan pois. En mä kyl osaa sen paremmin sanoa puhutaanko silloin taajuuskaistastakaan mut se kuulostais oikeammalta, vai oonks mä vaan ihan kujalla tän kanssa? :D
Limun juomisen jälkeen ainakaan tuntiin ei ilmeisesti sais pestä hampaita koska sitruunahapon syövyttävä vaikutus voimistuu, mut onks sama juttu myös purkan kanssa? Ja onks kaikissa limuissa sitruunahappoa tai jotain muuta vai koskeeko tämä ongelma vain colajuomia?
[q]Lyylikki, 25.3.2008 14:03:
---
domi, 25.3.2008 13:55:
Siinä on pieni reikä edessä. Sinne kun työnnät suoristetun klemmarin ja painat ni levykelkka tulee pihalle. Toinen vaihtoehto on tietty bootata kone ja koittaa jos se suostuisi silloin aukeamaan.
http://www.info.apple.com/images/kbase/43010/43010_2.gif
---
HUH, kiitos!
Hetken aikaa jouduin tappelemaan vielä tuollakin klemmarikonstilla, koska ensin kun en uskaltanut tökätä tarpeeksi syvälle, niin se vain alkoi vilkuttamaan valoa ja sitten valo sammui ja taas koko toosa pimeni ja hiljeni.
Sitten tökkäsin vielä vähän pidemmälle ja se avasi sen kelkan, mutta laittoi heti samointein kiinni, eikä meinannut millään avata uudestaan. Nyt kuitenkin levy pihalla, mutta kelkka ei vieläkään toimi. Ehkä kokeilen sitten käynnistää koneen uudelleen, jos toimisi.
[/q]
Krhm.. sammutappa se kone ensin ihan kokonaan ennenkuin tökit klemmareita sisään ;)
[q]wiwi, 12.6.2009 22:10:
...Kuolaan unissani ihan helvetisti...
[/q]
nam
[q]a-j, 5.3.2009 20:45:
kirjotin tämän jo äsken mikä ärsyttää topiciin,
mut jo tätä kautta osaisi joku vastatakin:]
word 2003:sta on yhtäkkiä kadonnut automaattinen
oikeinkirjoituksen tarkkailu tms (en nyt osaa sanoa
oikeaa termiä sille, mutta tiedätte kuitenkin, et jos
tulee kirjotusvirhe niin tuli punasta alleviivausta tms)
vuonna 2005 se vielä toimi normaalisti, miksei se nyt
sit toimikaan?
[/q]
Mulla on word 2002 mutta sinä homma toimii näin: ylävalikosta tools -> options -> spelling & grammar välilehti -> rasti ruutuun "check spelling as you type".
Itsehän vihaan moista ominaisuutta ja se lähtee aina ensimmäisenä pois päältä, samoin kuin lähes kaikki muutkin automaattikorjailut, mut noin se pitäis mennä päälle :)
- « Edellinen
- 1
- ...
- 303
- 304
- 305
- 306
- 307
- ...
- 798
- Seuraava »