Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 201
- 202
- 203
- 204
- 205
- ...
- 798
- Seuraava »
Mikä on Sinfest sarjakuvan possun nimi? en millään muista..
[q]yawiz, 11.4.2007 19:27:
eipä kyl ihan hirveesti tuu urheiltua..
ellei soittamista lasketa urheiluks? tai kyllahan siinäki lämmin tulee ku kunnolla innostuu.
[/q]
lueskelin tästä asiasta lisää eilen, koska mun makuuasennossa mitattu lepopulssi on 51-56. Enkä mä ole todellakaan mikään kestävyysurheilija kuntonen (vielä *nauru*). Kuulemma joillain ihmisillä on vain luonnostaan matala leposyke eli alle 60.
Kuitenkin kunnosta kuulemma enemmän kertoo se, että miten nopeasti sun pulssi tasaantuu kun mittaat ensin heti liikuntasuorituksen jälkeen ja sitte tunti sen jälkeen. Jos ero on huomattava (tai pulssi takas lepopulssissa) niin silloin pitäis olla hyvä kunto.
[q]yawiz, 11.4.2007 19:21:
---
T-Justice, 11.4.2007 17:19:
---
Sallakat, 11.4.2007 17:09:
mikä on sellanen suht normaali lepopulssi?
---
riippuu kunnosta yms monesta eri tekijästä, mut jos heitän 60-70 ni ollaa varmaan aika lähel?
---
kerra frendinkaa kokeiltii ni mul oli 51... wtf? ja kokeiltii viel pari kertaa uusiks ni ei se muuttunu ku parilla.. ooks mä käyny vaa nii hitaal?
[/q]
eiks jollaa urheilijoilla voi olla 40 tai jotaa, et aika hitail jotku elelee
Onko niin tyhmää kysymystä että ei viitsi edes kysyä?
[q]Android, 11.4.2007 19:00:
Mistä johtuu, että välillä näkee "tähtiä", siis sellaisia vilkkuvia pisteitä, muutaman sekunnin ajan? Ilmiöhän on ihan harmiton ja esiintyy useimmilla ihmisillä silloin tällöin, itselläni yleensä jos olen istunut ja nousen seisomaan. Voisi olettaa että liittyy verenkiertoon.
[/q]
Itellä ois simmonen mielikuva että tuo liittyisi verenpaineen äkilliseen muutokseen (löytyi jotain kyllä):
"Kun ihminen nousee makuulta seisomaan, elimistössä tapahtuu monenlaisia asioita. Veri on neste, ja kaikki nestemäinen pyrkii painovoiman vuoksi alaspäin. Ilman verisuonten tarkkaa säätelyä veri pakkautuisi kehon alaosiin, jolloin ylhäällä sijaitsevat aivot eivät saisi tarpeeksi verta.
Verenpaineen liiallinen lasku pystyasennossa aiheuttaa huimausta ja näön hämärtymistä seistessä. Oireet voivat kestää vain lyhyen aikaa seisomaan noustessa, mutta jos verenpaine laskee kovin alas, huimailu vaivaa koko ajan seistessä tai kävellessä.
Ortostaattinen eli pystyasentoon liittyvä verenpaineen lasku voidaan todeta yksikertaisesti mittaamalla verenpaine maatessa ja seistessä."
http://www.hyvaterveys.fi/component/option,com_simplefaq/task,display/page,6/catid,15/Itemid,65/
Löytyi sivuilta tekstihakutoiminnon kanssa tekstillä: verenpaineen
Pääseekö alle 21-vuotiaat mitenkään sumplimalla risteilemään silja linella iman huoltajia?
[q]domi, 27.12.2007 12:34:
Mene naimisiin, avioparit pääsevät.
[/q]
Will you marry me?
[q]Snaggo, 27.12.2007 12:31:
Pääseekö alle 21-vuotiaat mitenkään sumplimalla risteilemään silja linella iman huoltajia?
[/q]
Ei tuo niin tarkkaa ole, esimerkiksi jos porukkaan kuuluu 3 kpl 21-vuotiaita ja yksi 20-vuotias, pääsevät he kyllä laivaan. Laivoilla ei niin kauhean hyvin mene nykyään, että ketään kannattaisi jättää rannalle.
Ei taa tanne kuulu, mutta heittakaa mulle joku a kahdella pisteella ja isolla kirjaimella.
Tarviin sen yhteen painatukseen, enka loyda mistaan muualta mista voisin sen kopioida tahan hataan. :)
*tana ku puuttuu aakkosia!
Kiitos.
[q]Janisa, 1.7.2008 17:30:
Ei taa tanne kuulu, mutta heittakaa mulle joku a kahdella pisteella ja isolla kirjaimella.
Tarviin sen yhteen painatukseen, enka loyda mistaan muualta mista voisin sen kopioida tahan hataan. :)
*tana ku puuttuu aakkosia!
Kiitos.
[/q]
Loyty sateen sanasta -ei mitaan enaa!
[q]Hitchhiker, 12.4.2007 22:29:
---
Android, 11.4.2007 19:00:
Mistä johtuu, että välillä näkee "tähtiä", siis sellaisia vilkkuvia pisteitä, muutaman sekunnin ajan? Ilmiöhän on ihan harmiton ja esiintyy useimmilla ihmisillä silloin tällöin, itselläni yleensä jos olen istunut ja nousen seisomaan. Voisi olettaa että liittyy verenkiertoon.
---
Itellä ois simmonen mielikuva että tuo liittyisi verenpaineen äkilliseen muutokseen (löytyi jotain kyllä):
"Kun ihminen nousee makuulta seisomaan, elimistössä tapahtuu monenlaisia asioita. Veri on neste, ja kaikki nestemäinen pyrkii painovoiman vuoksi alaspäin. Ilman verisuonten tarkkaa säätelyä veri pakkautuisi kehon alaosiin, jolloin ylhäällä sijaitsevat aivot eivät saisi tarpeeksi verta.
Verenpaineen liiallinen lasku pystyasennossa aiheuttaa huimausta ja näön hämärtymistä seistessä. Oireet voivat kestää vain lyhyen aikaa seisomaan noustessa, mutta jos verenpaine laskee kovin alas, huimailu vaivaa koko ajan seistessä tai kävellessä.
Ortostaattinen eli pystyasentoon liittyvä verenpaineen lasku voidaan todeta yksikertaisesti mittaamalla verenpaine maatessa ja seistessä."
http://www.hyvaterveys.fi/component/option,com_simplefaq/task,display/page,6/catid,15/Itemid,65/
Löytyi sivuilta tekstihakutoiminnon kanssa tekstillä: verenpaineen
[/q]
Itse lueskelin koulun kirjastossa keskiviikkona Tieteen kuvalehteä jossa lukija oli esittänyt samankaltaisen kysymyksen "Miksi näen joskus näkökentässäni läpinäkyviä kuvajaisia jotka näyttävät aivan soluilta jotka tekevät tasaista aaltoliikettä ylhäältä alas kadoten lopulta tyystin?".
Vastaus taisi mennä niin että silmissä olevissa verisuonissa kulkee verisolujen lisäksi myös valkosoluja, jotka eivät aina heijasta valoa itsestään joten ne piirtyvät verkkokalvolle valon läpäistessä ne, toisin kuin verisolut eivät vaikuta millään lailla näköön.
Haitallista kyseinen ilmiö ei ole.
Jotenkin näin se selitys meni, en kyllä aivan 100% tarkkuudella muista.
Itselläkin joskus tuommoisia näkökentässä tanssii.
interweb-operaattorina toi kulmakämppien osoitteiden ja talojakamoiden kanssa pelleily on tuttua
Mikä on turvallisin ja helpoin tapa luoda lisäosio kovalevylle formatoimatta koko paskaa?
[q]Slim_Jim, 17.4.2007 02:23:
---
Snaggo, 16.4.2007 21:16:
Mihin partavaahdon teho ja hyöty perustuu? millä periaatteella se toimii?
---
Partavaahdon tarkoituksena olisi pehmittää parransänget leikkausta varten tehden ajosta miellyttävämmän partahöylällä (+ veitsellä). Lisäksi se suojaa ihoa hiertymiltä ja mahdollisilta haavoilta (haavat ovat veemäisiä u knowz).
Guide to perfect shave:
http://www.msnbc.msn.com/id/6886845/
How to prevent razor burns:
http://www.razor-burn.com/
Pitää kyllä itsekin ryhtyä toteuttamaan noita ohjeita, olen aika tyytymätön nykyiseen metodiini, sillä ikinä en saa yhtä hyvää jälkeä kuin niissä pirun Gilletten mainoksissa.
Mutta nyt, silmäni avautuivat, olen valaistunut, olen kokenut sen, zen!
[/q]
Uudella giletten hypettämällä 5-teräisella ajelee melkein parran kuin parran lähes pelkällä vedellä. Törkeen hyvä terä. Enpä o kovin usein ollut noin tyytyväinen mihinkään tuotteeseen. Sai kone väistyä ton tieltä
Kun poltan miksauksen cue-tiedoston kanssa Nerolla, jää levylle kuitenkin biisin vaihtuessa pienenpieni katkeama. Kuinka pääsen tästä eroon?
[q]ezzy, 17.4.2007 02:57:
Uudella giletten hypettämällä 5-teräisella ajelee melkein parran kuin parran lähes pelkällä vedellä. Törkeen hyvä terä. Enpä o kovin usein ollut noin tyytyväinen mihinkään tuotteeseen. Sai kone väistyä ton tieltä
[/q]
Mulla ei *grr*... Jotenkin mulla tuntuu olevan liian paksuja noi partakarvat - ostin viime viikolla ton 5-teräisen ja aijai mitä tuskaa parranajo oli. Pitää siirtyä takaisin Mach 3:een tjsp. Koneeseen en koskenut vuosikausiin, vaan aina höylällä.
[q]Slim_Jim, 17.4.2007 02:23:
Guide to perfect shave:
http://www.msnbc.msn.com/id/6886845/
[/q]
Toi oli sairaan mahtava artikkeli*joo*
Taidanpa hankkia tommosen vanhan ajan terän ja partavoidetta, harja löytyy jo
[q]duvin, 17.4.2007 22:51:
---
ezzy, 17.4.2007 02:57:
---
Mulla ei *grr*... Jotenkin mulla tuntuu olevan liian paksuja noi partakarvat - ostin viime viikolla ton 5-teräisen ja aijai mitä tuskaa parranajo oli. Pitää siirtyä takaisin Mach 3:een tjsp. Koneeseen en koskenut vuosikausiin, vaan aina höylällä.
[/q]
Kannattaa sit varmaan testaa eri vaahtoja jotka pehmittäis karvoi :P
[q]ezzy, 17.4.2007 02:57:
---
Slim_Jim, 17.4.2007 02:23:
---
Snaggo, 16.4.2007 21:16:
---
[/q]
Ite kanssa pidän tuosta 5-teräisestä, partakoneeseen en kyllä koske kuin vain ja ainoastaan väkipakolla. Aikasemmin oli 3-teränen pidin myöskin siitä ja sitä ennen partakone (kunnes hukkasin sen jonnekkin), mutta nykyään tiedän mitä menetin kun ajoin koneella *eiei*. -Aah pehmoinen parranajo-
Haluaisin Jedi-ritariksi, mutta en löydä mistään neuvoja miten saavuttaa tämä ''titteli''
Onko Suomen Jedi-ritareilla joku oma nettisivu, josta saada tietoa Suomen yhdistyksestä?
Olkoon voima kanssanne!
- « Edellinen
- 1
- ...
- 201
- 202
- 203
- 204
- 205
- ...
- 798
- Seuraava »