Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Mulla on tollanen purnukka täynnä pikkukolikoita jota oon tyhjennelly vuosien varrella lompakosta. Jos vien ton nyt pankkiin ni laskeeko ne kiltisti sen summan ja laittaa mun tilille / antaa seteleinä vai voiko ne velottaa siitä jotain palvelumaksua tai kieltäytyä ottamasta vastaan?

Otin vaatekaapisteni paidan, jota en ole käyttänyt abt pariin viikkoon. Nyt siinä on yhtäkkiä perspuoli täynnä pieniä reikiä. Asuuks mun kaapissa jotain ei-toivottuja kuoriasisia? En muista käyttäneeni vaatekappaletta missään erikoisessa tilanteessa. Piru vie, harmittaa.

[q]Fyraett, 17.3.2007 23:26:
onks kellää mitään tietoo paljonko joutuu maksaa veroi jos tuo auton saksast jonka arvo on 5.900e sielä?
[/q]

Helppo arvioida kun kerroit noinkin paljon autosta. Mut alla olevan urlin taulukoista selviää kyl.

http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/05_Taulukoita_sovelletuista_verotusarvoista/index.jsp

Perstuntumalta menee ainakin toiset 5900 veroihin+alviin+tuontikuluihin.

MAttoveitsen mekaniikan rasitus on paljon hallitumpaa niin akseleiltaan kuin alueiltaan. Voima lähinnä koettelee runkoa, joka vähänkään tukevimmissa kestää metalliterää huomattavasti paremmin johtaen terän kateamiseen.

[q]Anselmi, 18.3.2007 10:53:
---
hemuz-, 18.3.2007 10:49:
---
Anselmi, 18.3.2007 10:47:
Mistä tietää et mihin mennä äänestämään?

---

Lipukkeen päälisivulla näkee ainaki.

---

Mutta mistä tietää jos ei ole lipuketta? (Postimies Pate on voihkinut mun lipukkeen. Pate yrittää näemmä viedä mun kansalaisoikeudet)
[/q]

No just löysin ton http://map7.navici.com/vrk/

[q]hemuz-, 18.3.2007 10:54:
---
Anselmi, 18.3.2007 10:53:
---
hemuz-, 18.3.2007 10:49:
---
Anselmi, 18.3.2007 10:47:
Mistä tietää et mihin mennä äänestämään?

---

Lipukkeen päälisivulla näkee ainaki.

---

Mutta mistä tietää jos ei ole lipuketta? (Postimies Pate on voihkinut mun lipukkeen. Pate yrittää näemmä viedä mun kansalaisoikeudet)

---

No just löysin ton http://map7.navici.com/vrk/
[/q]

Kiitos hemuz- *hali*Pelastit mun kansalaisoikeudet.
Äänestysmesta on samassa korttelissa, joten pääsen vähän turhankin helpolla*nauru*

Mitä tarkottaa postiennakko?

[q]Lyylikki, 12.3.2007 17:46:
Eiköhän ne ota ne vastaan, jos vaan sarjanumerot on näkyvissä. Esimerkiksi niissä tapauksissa, joissa seteli on mennyt kahtia/palasiksi, niin saa uuden setelin, jos sulla on hallussa siitä yli puolet. Johonkinhan se on pakko aina se raja vetää.
[/q]

Yhteiskuntaopin opettaja joskus aikoinaan selitti tuosta kun sulla pitää olla siitä palasiksi menneestä setelistä yli puolet, jotta saat ehjän. Joku oli joskus onnistunut laittamaan setelin kahtia siten, että kun sitä silmämääräisesti katsoi, siinä oli selkeästi yli puolet. Todellisuudessa seteli oli laitettu tasan puoliksi, joten kyseinen kaveri oli saanut molempien seteleiden puoliskolla uuden setelin.

[q]Anselmi, 18.3.2007 10:58:

Kiitos hemuz- *hali*Pelastit mun kansalaisoikeudet.
Äänestysmesta on samassa korttelissa, joten pääsen vähän turhankin helpolla*nauru*
[/q]

Np. mulki ois tos iha tien toisel puolel, enää vaa pitäis keksii ketä äänestää

[q]sapeli, 22.5.2007 18:30:
Mistä päin Helsinkiä löytäisi halvalla kasvien siemeniä ja sipuleja kotikasvatusta varten? Tarjoustalossa oli yllättävän hyvät (ja halvat!) valikoimat vielä äskettäinkin, mutta nyt oli kaikki loppu...
[/q]

Ja jos nettikauppaa tuet, niin täältä saa erilaisia halvalla-->
http://www.korpikangassiemen.fi/

Miksi miesten on niin hankalaa ja vaikeeta mennä lääkäriin? Ei kai se nyt voi olla niiiiin kamalaa etteikö sille lekurille vois kertoa, että mikä vaivaa *ding**grr*

[q]sativa, 5.8.2009 23:37:
No mä veikkaisin mututuntumalta, että hoolääkäri haluaa vaan itselleen mielenrauhan? Verrataan esim. parturiin, nekin aina kysyy että onko hyvät kutrit. Paineet tommosissa ammateissa on varmaan aika kauheet. Ja ne haluaa kuulla sen "On hyvä", että voi tuntea jopa ylpeyttä itsestään, mennä savukkeelle ja siirtyä seuraavaan potilaaseen? Tai sitten jos siellä on vaan totaalisesti joku systeemi koholla, mutta en mäkään ikinä mitään ole tuntenut kun suu on niin puuduksissa, ettei tiedä onko se ruokaa vai alahuuli.[/q]
Totta, voipi olla että johtuu juurikin tuosta. Vihdoin joku ymmärsi mitä tarkoitin kysymykselläni, kiitos siitä ;)

[q]Kit^, 22.3.2007 16:09:
Miksi..?
[/q]

...SIKSI.

[q]Freja, 16.5.2007 21:07:
Emmätie. Mitä ne on ja mitä niille voi tehdä?
[/q]
Sellasii rinkuloita, joiden avulla se rumpu pyörii akselinsa ympäri helpommin. Kai ne vaihtaa voi, mut veikkaan et pesukoneen ollessa kysessä se ei mikään ihan maailmankaikkeuden helpoin homma oo.

[q]wiwi, 2.4.2008 00:16:
Otin vaatekaapisteni paidan, jota en ole käyttänyt abt pariin viikkoon. Nyt siinä on yhtäkkiä perspuoli täynnä pieniä reikiä. Asuuks mun kaapissa jotain ei-toivottuja kuoriasisia? En muista käyttäneeni vaatekappaletta missään erikoisessa tilanteessa. Piru vie, harmittaa.
[/q]
Mitä materiaalia paita on? Vieras voisi olla vaatekoi.

Miks toisissa viinirypäleissä on siemeniä ja toisissa ei? (tulin yo:ssa jo siihen tulokseen et niitä on varmaan jalostettu tai jtn mut vaadin tarkempaa vastausta:D)

[q]Jutu, 20.3.2007 21:43:
Miksi miesten on niin hankalaa ja vaikeeta mennä lääkäriin? Ei kai se nyt voi olla niiiiin kamalaa etteikö sille lekurille vois kertoa, että mikä vaivaa *ding**grr*
[/q]
tai sitten se ei vaan ole niiiiin kamalaa, että sen takia jaksaa vaivautua lääkäriin

Luvassa +11C ja aurinkoa täydeltä terältä. Mitä silloin kannattaisi tehdä?

[q]a-j, 20.3.2007 23:50:
syön tässä kuivattuja luumuja (päivän o_O)
ovat kotoisin kaliforniasta. joten tuli mieleen että
kuinkakohan monta kilometriä ne ovat matkanneet,
koitin jo googlata mutta jotenkin vaan nyt evotan.
joten, kuinka monta kilometriä on kaliforniasta jyväskylään? :)
[/q]

Oletetaan, että kyseessä ovat Sunsweetin kuivatut luumut. Nämä luumut kasvatetaan Kaliforniassa Yuba Cityssä: http://en.wikipedia.org/wiki/Sunsweet

Otetaan kaksi mittaustapaa netistä:

1) Pituus- ja leveyspiirien mukaan:

Yuba Cityn koordinaatit: 39° 8' 26'' N, 121° 36' 57'' W
Jyväskylän koordinaatit: 62° 15' 36'' N, 25° 45' 00'' E

Etäisyys: 8361.4 km (http://www.wcrl.ars.usda.gov/cec/java/lat-long.htm)

2) Teoreettista lentokonereittiä pitkin:

Etäisyys: 8350 km Webflyer

Eli suunnilleen 8350 km luokkaa tuo etäisyys on! :) Noh, käytännössä luumut pyörivät varmaan ties mitä reittiä kunnes päätyvät Jyväskylään, joten kilometrejä kertyy varmaankin hieman enemmän! :)

Miksi eläimet pelkää imuria?

O