Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

kuinka kauan iho ja muut vähemmän tärkeet elimet kestää ilman happea(jos siis pintaverenkierto ei toimi normaalisti)?

[q]Ironraver1, 7.3.2007 13:11:
Miksi Paavilla on tyhmän näköinen hattu?
[/q]

Se on ihan täysin katsojasta kiinni näyttääkö se tyhmältä vai ei.

Monet keskiaikaiset vaatteet näyttävät koomisilta näinä päivinä.

(Mikä taas on koomista, riippuu asiaa tarkastelevasta henkilöstä itsestään)

Miksi Paavilla on tyhmän näköinen hattu?

[q]sapeli, 3.3.2007 09:40:
Miksi kutsutaan sitä kasvojen osaa joka on nenän 'keskiseinän' ja ylähuulen välissä? Meilläpäin Heinolassa sitä sanottiin vaan räkäränniks
[/q]

En tiedä miksi sitä kutsutaan, mutta on kuulemma tullu siitä, että penskana on puhunu rumia ja siitä on jouduttu painamaan (jonkun läpän mukaan enkelin toimesta).

En tiedä uskoisko tuota, mutta jos pitää paikkansa ni mä olen ollut kakarana helvetin paha suustani.

[q]Ironraver1, 7.3.2007 13:19:
Onko kuppa kadonnut töölöstä??
[/q]
On se ainakin lähtenyt: http://lotta.yle.fi/rsweb2.nsf/sivut/kysymitavain?opendocument&pageid=Content11413152A91

[q]Freja, 7.4.2009 10:06:
Mistä päin helsinkiä löytyis jotai kivoja kangaskasseja? Eikä mitään älyttömän kalliita, mutta joitain esim kivan värisiä, tai sitten kuviollisia?
[/q]

Stokkalta saat "ilmaiseksi". ;)

[q]Timce, 7.4.2009 10:08:
---
Freja, 7.4.2009 10:06:
Mistä päin helsinkiä löytyis jotai kivoja kangaskasseja? Eikä mitään älyttömän kalliita, mutta joitain esim kivan värisiä, tai sitten kuviollisia?
---
Stokkalta saat "ilmaiseksi". ;)
[/q]
Tarkotatko Timce niitä "itsepalvelukasseja", joista pyydetään maksamaan yksi euro kassien yhteydessä olevaan kassalippaaseen?

Stockan (egen) kangaskasseissa värivaihtoehtoina on näkyny ainakin punanen ja musta. Kasseissa on putiikin logo, mutta muistaakseni kiitettävän pienellä ja taitaa olla vaan toisella puolella, jossei niin hirveesti haluu sitä mainostaa. Ja pienellä vaivalla saanee tuunattua logon piiloon tai muutenkin kassin ulkonäön omaan silmään sopivammaksi.

Mitä eroa on porilaisella ja purilaisella ? Muuta kun et purilainen voi olla hampurilainen, mut porilainen ei kai voi olla hamporilainen.. ?

[q]Reivaaja, 24.9.2009 13:06:
---
Kimbou, 24.9.2009 13:01:
mattoveitsellä ei katko kireetä nippusidettä helposti, veitsen terän saa alle helposti ja siitä vähän nostaa ni naps, katkee helposti. mattoveitsi on aika kertakäyttö kamaa, terää kun joutuu ottamaan vähänkin enemmän ulos niin katkee helposti. päältä jos joutuu "sahaamaan" jotain poikki niin ei onnistu mattoveitsellä puukolla kylläkin.

tollanen näppärä puukko sopii sitten muuhunkin käyttöön.

ja tää on itte todettu töissä jossa joudun paljonkin mattoveistä käyttämään. paska ja helposti rikkoutuva vehje.

---

Öö.. Mattoveitsi sopii paremmin muovin sahaamiseen teränsä puolesta. Ottaa terää esiin ja nips. Poikki!

Tollanen kääntöveitsi on kertiskamaa. A) kokeile teroittaa B) Kokeile vuolla. Aluksi ihan kivaa, kunnes mekaniikka alkaa hölskyy.

Johonki rusakon kaulaan toi toki on ihan kätevä vehje.
[/q]

ite terotan puikolla, mekaniikka ei omassa hölsky vaikka sen löis rusakon kalloon pystyyn. mites toi mattoveitsen mekaniikka?. mutta jooh, kait tää on käyttäjäkohtasta miten käyttää ja mihin, ite oon vittuuntunu mattoveitsen käyttöön. se siitä

[q]Amma
Tarkotatko Timce niitä "itsepalvelukasseja", joista pyydetään maksamaan yksi euro kassien yhteydessä olevaan kassalippaaseen?
[/q]

Juurikin niitä. Tosin viimeksi, kun niitä "ostin", oli värivaihtoehtoja vain yksi. Täytynee taas käydä "kaupoilla".

[q]Kolera, 9.3.2007 09:47:
Miksi kuumeisena kaikki safkat maistuu pahalle/lialle? Tai niihin tulee sellainen voimakas lisämaku joka tuppaa peittämään kaikki muut maut alleen.
Miksi lämmin mustaherukkamehu on tässä poikkeus ja maistuu kuumeisena ihan saatanan hyvälle, kun terveenä ei niin muita mehuja kummoisemmalta.

googlettelen kyllä mut jos joku sattuis kans tietee et mikä tossa on jujuna
[/q]

Ruuan "mausta" 80% on hajua. Haistelet omia räkiäsi.
Mehusta en sit tiedä.

[q]opmdevil
Voisiko kyseessä olla Babylon 5? No, sitä tosin näytetiin about sen 10 vuotta sitten mutta siinä oli sellainen musta lonkeroalus joka näytti ainakin jonkin aikaa voittamattomalta.
[/q]

Mulla meni sarjat sekaisin. Babylon-5 tosiaan tuli Yleltä ja oli se hittisarja, jota ajoin takaa.

[q]Hansu, 15.1.2008 18:27:
Mistä kaupasta / kaupoista Helsingissä löytäisi riemunkirjavia kengännauhoja tennareihin? Tarkoitan siis jotakin näiden nauhojen tyylistä tai miksei ihan yksivärisiäkin neonvärisiä tms., eikä tarvitse olla kauhean leveätkään nauhat. Olen kierrellyt useammassakin kenkäkaupassa mutta vastaan ei ole sattunut oikein mitään harmaata ja ruskeaa reippaampaa.
[/q]

Onpa hauskat! Ainakin asematunnelin Cybershopista on saanut monenlaisia, kannattanee myös tarkistaa esim. Blippo Kampista

[q]Freja, 7.4.2009 10:54:
ekokassit
[/q]

mistä ja mitä maksaa?

hei kertokaa mulle miten siihen forumissa näkyvään pikkukuvaan saa jonkun muun kuvan kuin se ihme animen näkönen ukkeli ? en osaa laittaa ja monel on siin kuitenki joku muu kuva

jeejee thx teille nyt osasin pitää vaan päättää joku herkku kuva ton väliaikasen tilalle ;)

Sunnuntain Macromedia Freehand-kysymys:
Jos jollekin objektille vetää stroken, niin onko olemassa komentoa, jolla asetetun stroken ulkokehästä tulisi aidosti objektin uusi ulkoreuna ja jos on, niin mikä se on?

Ongelma on siis käytännössä seuraava:
Mä haluan pystyä laittamaan esim. tekstinobjektin ympärille tietynlevyisen väristroken ja tämän tehtyänä pystyä alkuperäisen objektin kopiolla punchaamaalla erottelemaan kopion ja stroken kahdeksi erilliseksi reunaviivattomaksi objektiksi. Helpottais muutamassa asiassa hommia kummasti.

Joskus Freehand on kyl ohjelmana niiiiin perseestä ja hankala tai vaihtoehtoisesti en sit ehkä ymmärrä tätä Macromedia softien toimintalogiikkaa kauhean hyvin.

Tänään töihin pyöräillessä tuli mieleen et jos talo on kahden kadun kulmassa, niin miten määräytyy se et kumpi niistä on sit sen talon katuosote?

taas tarviin apua !

eli, kun haluun omat "modaukset" tai mitkä ne nyt olikaan, niin omille sivuilleni, niin saako ne siis siitä kohdasta missä lukee url? ja mitä siihen url kohtaan siis laitetaan? mistä löydän modauksia?

oon ihan urpo näis jutuissa*possu*

[q]Gini, 12.3.2007 16:35:
Pitäisköhän tällä kysymyksellä alottaa uusi Virallinen "kysy vaikeita"-thread?*nauru* Koska mä voin tunnustaa et tuntu ku olis vierasta kieltä lukenut...*blush**pepsodent*
[/q]

ei kai, epäilen vahvasti että kohta joku giikki ilmottautuu onnellisena huokaisten, että jes kerrankin kysymys jonka ymmärrän ja johon on vielä helppo vastata.

O