Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]kottarainen, 12.1.2007 20:41:
Oon samaa mieltä! Sitten vielä ihmetellään kun ihmiset hukkuu täällä Suomessa omaan ihraansa.. Hivenen vähävaraisempana opiskelijana nimenomaan jouduin ostamaan epäterveellisiä eineksiä, mut nyt kun oon parempipalkkaisissa töissä, tuntuu vähintääkin hämärältä, että maksan yhden ihmisen parin päivän ruokaostoksista 30e, jotka koostuu suurimmaksi osaksi vihanneksista*grr*
[/q]

Sama ongelma täällä ja vaik opiskelijana rahat vähissä onkin, niin usein tulee köyhdyttyä just ton laadukkaan ruoan takia..*igor*

Miksi pasta pitää keittää runsaassa vedessä?

[q]ezzy, 24.9.2009 11:06:
---
Kimbou, 24.9.2009 10:56:
---
domi, 24.9.2009 10:51:
---
Steven Hoaks, 24.9.2009 10:46:

---

Oisko stiletti?

---

stiletti juu, jostain sellanen hassu käsitys että ois laittomia suomessa, en nyt keksi mitään hyvää syytä niiden laittomuuteen mutta näin muistan joskus kuulleeni.

edit. itsellä tosiaan sellanen sivulta napista aukeava veitsi, mutta ei luonnollisesti mene napista takasin kiinni, mutta on helppo painaa vaikka reittä vasten kiinni. Itse ostin ulkomailta, kannattaa kattoa teräasekeskuksen sivuilta jos vaikka löytyis.

---

Ei teräaseita taida muutenkaan saada kanniskella ihan vapaasti mukanaan.
[/q]

ei mutta jos töissä tarvii ni ei siihen kukaan puutu, kyllä se oma morakin rintataskusta pilkottaa jos vaikka ruokatauolla käyn syömässä jossain.

Miksi jotkut äänet aiheuttaa kylmät väreet?

Stiletit on ihan paskoja. Matto/askarteluveitsi on parempi.

[q]laeski^, 13.1.2007 15:53:
ni kaipa sokeilki on mielikuvitus...
[/q]

?

[q]Verano, 12.1.2007 18:54:
Muotoilua lukuunottamatta. Ihan esim perus nappikuulokkeissa. Niin miten ne sitten on suunniteltu?
[/q]

jos käyttäjä ei mitään eroa huomaa nii samaha se on kummassa sitä pitää.. mut se tekninen puoli siinä on se että kuulokkeet yleensä on stereo kuulokkeet joka tarkottaa sitä että vasen ja oikea ääni tulee erikseen on se oleellisin syy. kuulet oikean äänen oikeassa korvassa ja vasemman vasemmassa.

[q]
Mistä se kuuloke tietää missä korvassa se on?
[/q]

ei mistään , käyttäjän pitää olla tarkkana ;)

[q]Lyylikki, 12.1.2007 20:59:
Miksi pasta pitää keittää runsaassa vedessä?
[/q]kai se palais muuten pohjaan ku vesi haihtuu(höyrystyy), ja imeytyy kaiketi siihen pastaan..

[q]laeski^, 13.1.2007 15:53:
---
djbege, 13.1.2007 15:43:
Näkeekö sokeat unia?

---

eiköhän, ku eihän unet silmist eiipu vaan ajatuksist.... ni kaipa sokeilki on mielikuvitus...
[/q]

Samaa mieltä, mutta: Jos on ollut syntymästä asti sokea eikä ole ikinä nähnyt mitään konkreettista, esim. ei tiedä vaikkapa värejä. Onko unet sitten erilaisia?

[q]laeski^, 13.1.2007 16:43:
jos sokeet näkee normin maailman mielikutvituksen voimal, eli varmaanki aika kumallisesti (tosin niile normaalisti) ni näkeeksne/kokeesne maailman sit ihan huippuhuippu kummallisesti
[/q]

Jokainen meistä näkee "normin maailman" mielikuvituksen voimalla eli omalla tavallamme kummallisesti. Todellisuutta ei voi kokea kummallisesti, todellisuus koetaan aina yksilöllisesti.

[q]djbege, 13.1.2007 15:58:
---
laeski^, 13.1.2007 15:53:
---
djbege, 13.1.2007 15:43:
Näkeekö sokeat unia?

---

eiköhän, ku eihän unet silmist eiipu vaan ajatuksist.... ni kaipa sokeilki on mielikuvitus...

---

Samaa mieltä, mutta: Jos on ollut syntymästä asti sokea eikä ole ikinä nähnyt mitään konkreettista, esim. ei tiedä vaikkapa värejä. Onko unet sitten erilaisia?
[/q]

mä rupesin periaattes miettii samaa... et näkeeks sokeet jtn.... esim, jos suljet silmät ni ethän sä periaattes nää mitään, paitsi mustaa.... eli näät siis jtn... ni näkeeks sokeet sit kans koko ajan mustaa jos siis on ollu syntymäst asti sokee...
ja jos on sokeutunu joskus myöhemmin syntymän jälkeen, ni näkeeks sit sen mitä ajattelee et milt maailma saattais näyttää.. (eli näkeeks sit kans semmosii unii)... eikä vaan mustaa...

Näkeekö sokeat unia?

[q]Claquesous, 13.1.2007 16:29:
---
laeski^, 13.1.2007 16:05:
mä rupesin periaattes miettii samaa... et näkeeks sokeet jtn.... esim, jos suljet silmät ni ethän sä periaattes nää mitään, paitsi mustaa.... eli näät siis jtn... ni näkeeks sokeet sit kans koko ajan mustaa jos siis on ollu syntymäst asti sokee...
ja jos on sokeutunu joskus myöhemmin syntymän jälkeen, ni näkeeks sit sen mitä ajattelee et milt maailma saattais näyttää.. (eli näkeeks sit kans semmosii unii)... eikä vaan mustaa...

---

Just. Ihminen, myös sokea "näkee" kuvia, jotka mielikuvitus on luonut. Siis sokeat eivät näe "pelkästään mustaa" vaan mielikuvituksen jatkuvalla syötöllä tuottamia kuvia. Kuvat, joita korostuneesti muokkaavat hajut, äänet ja tuntemukset.

Mielipiteeni asiasta.
[/q]

näin mäki kelasin, mut pitää kysyy tyhmii

mut buahahah, mitä jos sokeelle antaa LSD:tä
jos sokeet näkee normin maailman mielikutvituksen voimal, eli varmaanki aika kumallisesti (tosin niile normaalisti) ni näkeeksne/kokeesne maailman sit ihan huippuhuippu kummallisesti

[q]djbege, 13.1.2007 15:58:
[/q]

Jokaisen yksilön unet ovat erilaisia. Alitajunta tuottaa unia, fantastisia tarinoita, jotka peilaavat todellisuutta tai sitten eivät. Unissa vihreä voi olla sininen ja punainen musta tai mitä tahansa mielikuvitus keksiikään. Syntymästään sokeina olleet näkevät värit sellaisina millaisina haluaa.

[q]Verano, 13.1.2007 22:34:
a) heitin vitsin tosissani
[/q]
Ei sitä voi aina tajuta.

[q]Verano, 13.1.2007 22:34:
a) heitin vitsin tosissani

b) huumorini on kuivakkaa
[/q]

Miten voi olettaa, että joku aina tajuaa näin internetitse? Etenkin, kun ihmisen kommunikaatio tapahtuu jotain 80 prosenttisesti suullisen kommunikaation ulkopuolella. Tsori kuitenkin, etten käsittänyt suorastaan nerokasta vitsiä.

Taidan olla tosi herkkusuu, mutta tuli mieleen että miksei niistä sipsejäkään ole enää semmosissa ihan pienissä pusseissa? Tai jos on niin ei ainakaan enää normaaalin kaupan hyllyssä. Miksi aina pitää ostaa joku järkyttävä jumbopussi jos haluaa vaan vähä raksuttaa jotain ku kattoo illalla leffan yksin. ???

[q]RINY, 15.1.2007 11:37:
Taidan olla tosi herkkusuu, mutta tuli mieleen että miksei niistä sipsejäkään ole enää semmosissa ihan pienissä pusseissa? Tai jos on niin ei ainakaan enää normaaalin kaupan hyllyssä. Miksi aina pitää ostaa joku järkyttävä jumbopussi jos haluaa vaan vähä raksuttaa jotain ku kattoo illalla leffan yksin. ???
[/q]

Kyllä mä ainakin olen nähnyt noita pieniä pusseja monissakin paikoissa Itse en vaan nää niissä mitään järkeä, kun hinta kuitenkin on ihan kohtuullinen.. Mieluummin sitten ostaa samaan syssyyn isomman pussin.

[q]RINY, 15.1.2007 11:44:
No en mä ainakaan oo niitä löytäny mistään! Ainakaan niistä kaupoista missä mä käyn. Tosin en kyllä oo tsekannu mitää hybermarkettien hyllyjä, kun en niin isoissa kaupoissa käy melkeen ikinä, ihan välimatkan takiakin.
[/q]

En mäkään mistään hybermarketeista tiedä Esim. jopa Vapaa Valinnassa näytti noita olevan.

[q]larzizi, 15.1.2007 11:47:
---
RINY, 15.1.2007 11:44:
No en mä ainakaan oo niitä löytäny mistään! Ainakaan niistä kaupoista missä mä käyn. Tosin en kyllä oo tsekannu mitää hybermarkettien hyllyjä, kun en niin isoissa kaupoissa käy melkeen ikinä, ihan välimatkan takiakin.

---

En mäkään mistään hybermarketeista tiedä Esim. jopa Vapaa Valinnassa näytti noita olevan.
[/q]

En mä tiedä mis Vapaa Valinassa sä käyt mut ei tossa ainakaan oo mis mä käyn. Pitää kai mennä uudestaan tarkistamaan! Nyt sentään pätkiksiä saa jo pusseissa! Niitä ei tartte enää ostaa yksittäisinä. Sekin hassua kun ovat niin hyvänmakusen patukan luoneet ja sitten sitä myydään semmosina parin sentin pitusina pienin tikkuina.

O