puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

Jos tosissaan punttiahaluu nostaa niin joku wellness iso omena... Ei todellakaan sovi sellaseen. Eihän siellä oo kun yks kyykkymesta jossa ei oo ees varmistuksia, eikä sieltä mitään kukkakeppiä voi pyytää varmistaa kun se ei kuitenkaan osais. Ja maastaveto paikkaa ei oikeestaan oo. Ja ihmiset kattoo muutenkin, että mitä toi tekee jos siellä kolistelee painoja.

Ja edit vielä, että ruuhka-aikaan kyllä joutuu jonottelemaan niihin laitteisiin aivan liian kauan kun kaikki on tyyliin vaan yks. Esim vaan se se kyykkymesta ja sit penkkejäkin tais olla vaan yks. Treenissä menee tupla aika tuolloin.

[muokattu 18.9.2003 12:30]

[q]salama jack:
mun mielipide mun pajasta:
Wellnes omena
Hiljaista klo0900-1600 ja 2000-2300 , eli voi vapaasti valkkaa laitteen mihin menee. Ruuhka aikaan joutuu pikkasen ehkä jonottaa, mut mikäs siinä niitä naisii katsellessa*hymy*

Kuukausihinnat on riistoo ja oikeestaan kaikki muutkin hinnat, mutta palvelut on kätevästi lähellä kaikkee (iso-omppu).
Monipuoliset laitteet ja erittäin ystävällinen henkilökunta. Asiakkaat on ystävällisiä.
Kaikki on hyvää paitsi hinnat.
59 euroo/kk, hintaan sisältyy kaikki palvelut.(pois lukien yksityisohjaus, tai sitäkin saa 30euron edestä)
[/q]

Mä meinasin vaihtaa tonne mut totesin että maksan mielummin Olariumiin 26 kuussa kuin sitooudun 600 vuodeksi omenaan. Sairasta riistoa*eiei**hmph*

tyttöjä näkee mutenkin ja tulee enemmän treenattua kun on vähemmän nähtävää.

Mun pitäis löytää nyt uus sali jostain. Esport Centerist maksoin viimeks 205e/6kk, nyt ne nosti hintoja ja pitäis maksaa 300e/7kk (50e/kk + 7. kuukausi ilmanen). Ehdotuksia otetaan vastaan. Mielellään Espoossa, Helsinki kyl käy.. Pitäis löytyy tarpeeks laitteita koska ite käytän kohtuusti eri laitteita (4:lle päivälle jaettu (rinta/hauis, ojentajat/olkapäät, selkä/vatsa, jalat) muita tulee yleeensä 2-3 laitteella paitsi jalkoihin tarvitaan joku 5-6 laitettta.

Wellness.n salit on hyviä(myös kalliita) mutta saleissa kulkee hinta/laatusuhde käsikädessä,itse olen myös testannut Ison Omenan Wellness.n ja todennut hyväksi, kuntosaliohjaajan näkökulmasta katsottuna*plur* (kävin siis treenaamassa siellä,en ohjaamassa).Eli kaikki vaan innokkaasti treenaamaan ja jos nyt ei ihan puoliammatikseen treenaa niin varmasti hieman halvempikin(yleensä pihdattu laitteissa) varmasti käy.Pakko vielä lisätä,että tämä ei tarkoita sitä että dissaisin niitä halvempia saleja,tai että ne olisivat automaattisesti paskempia.Kuhan heitin_ oman_ mielipiteeni asiasta joka perustuu vain_ omaan_ kokemukseeni.
huh olipas tekstiä*blush*

team*hellokitty*

[muokattu 18.9.2003 13:29]

Täl hetkellä ainakin minun lempi salini on TÖÖLÖ GYM koska siellä on reilusti tilaa missä temmeltää*piis* Ja joka lihakselle löytyy reilusti erillaisia laitteita, ainoan miinuksen voi ehkä antaa kunto laitteista. Mutta hintta laatu suhde salilla on mielestäni hyvä eli 40 euroa kuussa*super*

[q]Supermusta:
Tuossa päärakennuksen salissa ärsyttää vaan se, että kalliisiin laitteisiin on kyllä riittänyt rahaa mutta paljon halvempiin vapaisiin painoihin ei sitten ole jaksettu panostaa. Ehkä tuolla halutaan karkottaa vähän kovempaa treenaavat häiritsemästä.
[muokattu 3.9.2003 17:27]
[/q]

Yliopiston punttiksella on todella rajalliset tilat, ja mun mielestä aika harvaa kävijää vaikuttaa kiinnostavan se vapaiden painojen nurkka. Ihmo, laitteisto-lajitelma vaikuttaisi palvelevan enemmistöä melko hyvin.

ps. en malta odottaa, että pääsee kokeilemaan Vallillan kiipeilyseinää*joo*

[muokattu 18.9.2003 22:58]

Käsittääkseni hiit on kyllä toimiva ohjelma, joskaan se ei taida sopia kaikille.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=2652&highlight=hiit
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=5588&highlight=hiit
http://www.musclemedia.com/training/hiit.asp

Alienille: MItä on ”nippelitieto?”

alienin kanssa samoilla linjoilla...
nippelitieto on hyvänä apuna siinä vaiheessa, kun treenaaminen menee ihan lähes ammattimaiseksi ja pitää saada ne viimeisimmätkin rasvat puristettua pois. muuten riittää kyllä se, kun oppii kuuntelmaan omaa kehoaan ja tietää mikä tepsii. ei varmastikaan ole yhtä oikeata tapaa saada tuloksia. jokainen treenaaja on oma kokonaisuutensa ja aineenvaihdunnoissa, lihasmassan kehittymisessä ja kuntotasossa yleensä on huomattavia eroja.

eipä noita sykealueita yms. kannata niin miettiä. hiljalleen sitä löytää hyvän ja tehokkaan tavan treenata. itse pyrin esimerkiksi salilla tekemään mahdollisimman puhtaat liikesuoritukset. silloin saa kivan muotoiset lihakset ja välttyy turhilta rasitusvammoilta. järkevä ruokavalio on treenaamisen lisukkeena ehdottoman tärkeä, mutta siinäkin mahdollisuuksia on miljoonia. toiselle puree protskudieetti toiselle sitten taas joku muu...

asennetta urheiluun enemmän ja vähemmän sitä nippelitietoa. onhan se kiva tietysti opetella ulkoa kaikenmaailman sääntöjä ja uusimpia tieteellisiä tuloksia. ilman kovaa työtä mikään ei onnistu... useiden vuosien treenamisen tuloksena vasta oppii kuuntelemaan itseään ja huomaa, että joskus kannttaa bodauslehden artikkelien sijaan uskoa ns. sydämen ääntä.

mikä onkaan sen antoisampaa kuin kunnon treenaaminen... hikeä ja asennetta.... helpolla ei saa yhtään mitään... paitsi läskiä... =)

-urheiluhulluuhuu

hmm... mä kieltäydyn epäterveellisistä ruoista ihan vaan olemalla ostamatta niitä kaupasta. Sitten kun joku suklaakakku löytyy sieltä kaapista, niin on jo vähän myöhäistä vastustaa sitä..

uhuu totta puhut...

[q]Mikko:
---
Friction`darz:
---
Hyzenthlay:
jos hinta on tärkeä, niin city gym on aika edullinen. 42e kuukausikortti (+15e jäsenyys). Muutenkin hyvä sali sijaitsee tosin kampissa, mutta sinnehän pääseen kätevästi metrolla.

---

Todellankin City gym ite käyn siellä ja on hyvä Ja kaiken lisäks halpa verrattuna muihin helsingin keskustan saleihin ja laadukas

---

Taidatte olla rahamiehiä ja naisia jos 42e/kuukaudessa on halpa, ite käyn espoossa olarissa yhel salilla joka maksaa 32e kuukausi seki on viel paljon. mut sit jos ostaa esim 4kuukautta kerralla nii sit maksaa vaan jotain 25e kuukausi joka on jo ihan jeesh hinta näin opiskelijalle.
[/q]

Juu opiskelioille se on 35-38e 1kk eikä se nyt niin paha hinta ole kuitenkin kyseessä on laadukas sali

[q]alien:
mä voinkin syödä vaikka joka päivä roskaruokaa ja silti olla kireessä kunnossa kiitos hyvän aineenvaihdunnan ja treenin!
[/q]

ei tota kukaan usko

sen oon kyllä havainnut, että ihmisillä on eri käsitykset terveellisestä syömisestä.

Mä kans treenaan sen verran, että voin syödä herkkuja...*hih* Musta herkut on itseasiassa hyvä syy treenata...voi sit nauttia suht hyvällä omatunnolla.*ding*

Olen käynyt jonku 6 vuotta tos Idealfit eirassa (joka vaihtaa kokoajan nimeä). Se on tosi pieni, eikä erityisen fiini sali, mutta siellä on rento ilmapiiri, josta tykkään. Lisäks siellä voi harrastaa kaikenlaisten bikkien lisäks mm. joogaa ja salsaa...Kuukausittain maksettava jäsenyys on noin 40 euroa...ehkä vähän yli...*täh*

[muokattu 22.9.2003 15:21]

niin, siis kyllä mäkin syön esim. pizzaa oikeastaan joka viikko. Ja karkkia myös, mutta tarkoitan, että toisilla se aamupala alkaa saarioisten einespizzasta ja jatkuu sipseillä..

[q]alien:
mä voinkin syödä vaikka joka päivä roskaruokaa ja silti olla kireessä kunnossa kiitos hyvän aineenvaihdunnan ja treenin!
[/q]

Samoin

[q]Hyzenthlay:
niin, siis kyllä mäkin syön esim. pizzaa oikeastaan joka viikko. Ja karkkia myös, mutta tarkoitan, että toisilla se aamupala alkaa saarioisten einespizzasta ja jatkuu sipseillä..
[/q]

Mun pitää tosissaa tsempata, etten kuihtuisi luurangoksi. Kesällä
kiipeillessäni ahkerammin oli aivan normaalia syödä päivässä
aamupuuro + neljä lämmintä ateriaa - mutta toisaalta tuloksiakin
syntyi aika nopeasti silloin.

Njoo, eiköhän tuo aineenvaihdunta tuossa muutaman vuoden sisällä
käänny päinvastaiseksi*hymy*

ja onhan niitä sit kaikennäkösii pienii investointeja tehtävä, jos tahtoo että tuloksia tulis, kreatiinipänikkä on ainakin kova sana*joo*eikä ole edes kallis.

ite kuulun juuri siihen ryhmään että laiheliini ikuisesti... syön aivan suunnattomasti mutta en liho ja ruumiinrakenne on sellanen että lihakset saa jäädä vaan haaveeks... toki aina voi kiinteenä pysyy mutta siihenpä se sitten jää en sen puoleen kyllä osais kuvitella itteeni lihaksikkaana, koominen näky joten näin on hyvä.

Käyttääkö kukaan proteiineja ja/tai palautusjuomia? Ajattelin että voisiko joku suositella jotain hyvää merkkiä minulle..*hymy*

[muokattu 29.9.2003 14:08]

[q]Supermusta:
Ei kannata juoda treenin aikana maltoa. Parempi myös pitää 2-3h tauko salitreenin alun ja sitä edeltävän aterian välillä. Siis täysin syömättä. Tuntuu hassulta mutta trust me: saat treenistä paljon enemmän irti.[/q]

Toi syöminen ennen treeniä on hirveen henkilökohtaista. Mulle sopii mainiosti se että syön ihan reilustikin ennen treeniä. Silloin ei tietty ihan heti tehdä kyykkyjä tai vatsoja, mutta mulla kyllä nousee rautaa enempi hyvin syöneenä. Samoin toi malton litkiminen. Tulee poikkeuksetta vedettyä pidempiä ja ennen kaikkea intensiivisempiä settejä kun on hiilaria pullossa.
Kannattaa itse kokeilla mikä toimii!!

Tietty toi 10 kg nyt oli väärin sanottu sikäli että eihän sitä kerry esim 50kg/5 vuotta! Tarkoitin lähinnä siinä tapauksessa että aloittelevana \”punttisäijänä\” haluu lisää massaa. Itsellä tuli intissä vuoden aikana 8 kiloa lisää (rasva% pysyessä samana) ja sen jälkeen pysyi paino pitkään paikoillaan ja yritin treenata vaan suorituskykyä. Nyt viimeisen 2 vuoden aikana tullut siihen 10 kiloa, mikä alkaakin olla mulle tarpeeksi. Oon hitusen alle 180cm ja nyt on tota painoa 85kg ja rasvaprosentti kasvanu vain pari yksikköä (n.12%).

O