Penni ajatuksistasi
Englanninkielessä on tapana sanoa menneestä aikamuodosta että se on takanapäin, samoin kuin suomenkielessäkin. Aika jännä ajatus sinänsä, mieltää joku tietty aika tai tapahtuma taakse tai eteen - ja mielenkiintoista on kanssa kuinka se sitoutuu mielikuvaan matkustamisesta tai kulkemisesta ajan polkua eteenpäin.
Siinä vertauskuvassa taaksepäin katsominen on menneiden muistelua - mutta matka "eteenpäin" jatkuu yhä, vääjäämättä. Et voi pysähtyä matkan varrella jos siltä tuntuu - _aika_ kulkee joka tapauksessa, halusitpa tai et - mutta matkustaessa voi katsella sivuilla kulkevia maisemia, sen sijaan että koko ajan tuijottaisi taakseen tai suoraan eteen, tihrustaen horisontissa siintäviä tavoitteita sokeana nykyhetkelle.
Mutkitteleeko tuo tie? Voiko sitä kulkea muiden kanssa? Onko muiden tahti hitaampi kuin oma? Entä jos siinä kompastuu?
Ehkä se tie onkin pikemminkin liukuhihna joka vetää meitä eteenpäin...
ai mikä ajatus?
ajattelen nukkumaan menoa koko vkl ollu taas liikenteessä ja lahdessa ni vähä unirytmi kärsi.. ja aamulla 10:00 alkaa treenit nii rauhallinen ja onnellinen olo.. älkää kysykö miks ko en itekkään tiiä :) kerranki tälläi olo ku tuun takas pieksämäelle, ekaa kertaa ei oo itkunen olo ^__^ OMG..mä alan sopeutumaan tänne
Kyllä nyt saa pulittaa reippasti enemmän kuin pennin, että tämä tyttö avautuu...
Englannin kokeet on tiedossa. Nyt käy lähinnä mielessä ajatus siitä kuinka persiilleen ne menee kun jäi tuo lukeminen vähän vähäiseksi. Mutta ei mahda mitään. Täytyy vaan yrittää ja tehdä parhaansa. Toivottakaa onnea.
Vesa, olet nolo tyyppi.
Asuntoshoppailua... Argh! En osaa päättää haluisinko 50m2 kaksion esim. Kannelmäestä vai 30m2 yksiön esim. Kalliosta... Tila ois kivaa ja Kannelmäki on kiva paikka, mut Kallio ois niin lähellä kaikkia bileitä
No, ei kai pidä valittaa kun kerran ON valinnanvaraa
[q]sapeli, 10.11.2005 04:26:
Asuntoshoppailua... Argh! En osaa päättää haluisinko 50m2 kaksion esim. Kannelmäestä vai 30m2 yksiön esim. Kalliosta... Tila ois kivaa ja Kannelmäki on kiva paikka, mut Kallio ois niin lähellä kaikkia bileitä
[/q]
mä äänestän kallioo tietysti, sit oisit lähellä mua
Aurinkoooooo
Porkkanathan on vähän ku pieniä oransseja puita
tulevaa lauantaita
[q]sapeli, 16.11.2005 08:53:
Porkkanathan on vähän ku pieniä oransseja puita
[/q]
päivän :)
mä oon huomannu täs viime päivinä asioita mitä en haluis tietää, ja oon ruvennu "arastaa" sellasii asioita mitä mä rakastan tehdä . . . enää ne ei tunnu samalta. . . ja ja ja. . . ajatukset on aika hemmetin sekavat kaikesta!
mitä ihmettä mä pakkaan mukaan.. ja miten fiksuiten organisoida aikansa vikoina päivinä Suomessa..
*huokail*
Oli semmonen viikonloppu et nyt ei oikein nappais tehdä mitään... Ehkä pitäis vaan oikeesti alkaa hommiin ja keskittyä siihen - mut toisaalta tiedän jo nyt et kyl tätä vaiheilua tulee jatkumaan vielä kauan... Ja sit viel kun tavallaan tietäis miten kaikki tuntuis paljon kivemmalta mut ei oo varma oisko se sittenkään hyvä idea... Ja kyl ne työtkin pitäis saada tehtyä...
*huokail*
Tästä tulee pitkä päivä & yö
mun tekis mieli tappaa se yksi kusipää kun se on vieny mun varapuhelimen ja ton toisen voisin hirttää palleista että se oppis vähän aikuisemmaksi.
Mietin koulujuttuja..
Yksi koulukaveri on flunssan takia sairaalassa, ja se todnäk sairastui sen takia, että mä virnistelin ihan sen naaman vieressä.(koulutehtävänä oli irvistellä)*ding*
Laitoin tänään toista luokkatoverin kuriin ja se melkein itki q lähdin koulusta.*uuh*
Huomenna sit ajattelin kirjoittaa valituksen yhdestä huonot käytöstavat omaavasta tuntiopettajasta.*hmph*
Mun kiva-käyrä ei o vissiin positiivisella.*justjoo*
kiukku!!!!!!*itku-potku-raivari**nyyh* Haluan olla vielä 3-vuotta ja istua eteisen lattialla, huutaa täyttä kurkkua, niin että naapureilla ei ole epäillystäkään mistä huuto tulee...*toktok*
Eh, alan ehkä nyt oikeesti tajuamaan, et muutto lähestyy vääjäämättä.
[q]mariq, 1.9.2009 13:50:
Ois kova hinku päästä perjantaina Furyihin, mut näyttää pahasti siltä et tulee isot remppatalkoot just tasan siihen kohtaan Isompi porukka tulossa jeesaamaan, joten ei ny oikein vois sanoo et 'keep up the good work, tää typy lähtee ny baanalle!'
Harmittaa et sattukii niin epäsopivasti
[/q]
Kuka remppaa keskel yötä? :D