Kuinka Volvon puskuri jäi käteeni eräs päivä

Back to yleinen keskustelu O

Piristi ainakin päivääni. :D

Tough luck. :(

Quote by Quu
Törmään Volvon perään täydessä juoksuvauhdissa ja levylaukun kanssa ---> Volvon perässä oleva spoileri jäi toisesta puolestaan vielä kiinni.


Kodak moment :D

But did you get head?

Noei, oikein toimittu, vaikkakin sääli et meni paskaks. Oisit vaan rikkonu sitä jannua vähän :)

(Siistii, plattarin eka e/n.-threadi :D)

Quote by Quu
Mikä oli tarinan opetus?

Ei mikään.

+ Alkoholi
+ Itsepaisyys
+ "Minaminamina"-mentaliteetti
+ Se intista tuttu kiire odottamaan. Tohon aikaan niilla autossa olleilla jannuilla ei varmaan ollu minuuttiaikataulu kaytossa, uskoisin.
- Ei verta
- Nayttaa, etta asia selviaa loppupeleissa ihan sopuisasti.

Quote by Quu
Shit happens, ja vahinkoja sattuu. Vituttaa silti että juuri omalle kohdalle.
Ni se oli pakko juosten lahtee peraan? Oliko ne ajamassa sen vieraspaikan ohi jonnekkin Jurvaan?

Vahinkoja vahinkoja. Olit kannissa ja menetit kontrollin. Joskus on sattunut itselleni kontrollin herpaantuminen, muuten ole mun toilailuja vahingoks viela vaittanyt. Vai siis vahingossako joit viinaa? Miksei mulle tapahdu tollasia vahinkoja?

No kiirehan kaikilla on. Vaikka tonne... Ooo... En ny keksi mihin mulla ois kiire. Sulla oli kiire saada se auto kiinni ennen ku ne kerkee parkkeeraa ja tulee itse autosta ja niilla oli kiire sinne parkkipaikalle. Ja kaikilla liian pieni pinna.

Quote by Taedium

- Nayttaa, etta asia selviaa loppupeleissa ihan sopuisasti.


Nope.

Tänään vähän ensimmäisen postauksen kirjoittamisen jälkeen tuli tekstiviesti.

Spoilerista lohjennut pala irti joten se on korjauskelvoton.
Uusi spoileri 310e ja maalaus +duunit 200e.

Sanovat vielä että onnettomuus oli yksin mun syy ja että olen yksin korvausvelvollinen. :heart:

Saas nähä miten tämä päättyy, ei kuitenkaan ole ihan takataskussa tuollaista viishunttista.

Veikkaan kyl, et jos toi menee johonkin tutkintaan, ni sulle ne korvaukset loppupeleissä menee.

Quote by Ana--
Oisit vaan rikkonu sitä jannua vähän

Ihan mielenkiinnosta: Missä menee jengin mielestä raja, jossa toisen fyysisen koskemattomuuden saa rikkoa? En nyt tarkoita mitään sairaalakuntoon pieksemistä, vaan lähinnä pientä "ojentamista". Tossahan oli kuitenkin sunkin henki suhteellisen vaarassa.

Ääh, myötävituttaa tuollaiset tapahtumat. Tos pitää tietty varoa, ettei se toinen osapuoli yritä pistää sun piikkiin jotain valmiiks paskana ollutta osaa autostaan.

Pyh! Aika häijyä jostain munanjatkeen munanjatkeesta (spoilerista) pyytää tommosia rahoja...

Varsinkin kun tilanne on tämmönen syy-seuraus-seuraus-syy? :(

Quote by JussiS
Veikkaan kyl, et jos toi menee johonkin tutkintaan, ni sulle ne korvaukset loppupeleissä menee.

Quote by Ana--
Oisit vaan rikkonu sitä jannua vähän

Ihan mielenkiinnosta: Missä menee jengin mielestä raja, jossa toisen fyysisen koskemattomuuden saa rikkoa? En nyt tarkoita mitään sairaalakuntoon pieksemistä, vaan lähinnä pientä "ojentamista". Tossahan oli kuitenkin sunkin henki suhteellisen vaarassa.


Nojoo, jos ihan rehellisiä ollaan ni kostomielessä mun mielestä toista ei sais
koskaan vahingoittaa; sen sijaan jos omaa koskemattomuuttaan joutuu
suojelemaan vahingoittamalla toista, voi tietyntasoisen voimankäytön sallia.

Ilu, sähän voit tehdä rikosilmotuksen tapon yrityksestä ja droppaa sen jos
auton omistaja lupaa maksaa itse spoilerinsa :D

Tai sit osta sille upo-uusi lintulauta k-raudasta :) Sellanen mis on sellanen
pieni mökki ja kaikkea :D

Quote by Ana--
Sellanen mis on sellanen
pieni mökki ja kaikkea :D


Ana 4ever :heart:

Mielenkiintoinen tapahtuma kaiken kaikkiaan :)

Pointtina tuli mieleen: Volvon kaahailu parkkipaikalla on tossa varmasti se vaarallisin ja "laittomin" tapahtuma ja todistajia sille ilmeisesti riittää. Eli hommasta voisi tehdä rikosilmoituksen ja katsoa miten käy. Kaahailua parkkipaikalla ei varmasti hyvällä katsota. Ja Volvon puskurivauriohan on (ainakin osittain) tuon kaahailun ja päättömän jarruttelun seurausta. Välienselvittely on sitten kokonaan toinen juttu, mutta se päättyi ilmeisesti ilman pahempia aikaansaannoksia..

Tämä tuli tietty mieleen vain sun kertomuksen pohjalta ja näissä tilanteissahan on aina eri osapuolten näkemykset vastakkain.

peräänajaja on aina syypä ;)

kumma tilanne kyl. oisit laittanut emmin hakkaamaan ne.

Quote by HardS
oisit laittanut emmin hakkaamaan ne.


Jotain rajaa sentään. Emmin raivo on hirmuinen.

(oli muuten lähellä ettei oikeasti noin käynyt) :D

Haluaisinpa nähdä millä konstilla Volvon omistaja meinaa saada sulta rahat jos toteat vaan kylmästi että "ei ollut mun vika, so sue me". Jos oikeasti vie ton oikeuteen asti (which I doubt) on ainakin ton sun kuvauksen perusteella sellainen keissi että siinä on a) tuomarilla ihmeteltävää että WTF on oikein tapahtunut ja b) voi olla Volvon kuskilla vähän selittelemistä myös omasta liikennekäyttäytymisestä.

Quote by mekaanikko
Haluaisinpa nähdä millä konstilla Volvon omistaja meinaa saada sulta rahat jos toteat vaan kylmästi että "ei ollut mun vika, so sue me". Jos oikeasti vie ton oikeuteen asti (which I doubt) on ainakin ton sun kuvauksen perusteella sellainen keissi että siinä on a) tuomarilla ihmeteltävää että WTF on oikein tapahtunut ja b) voi olla Volvon kuskilla vähän selittelemistä myös omasta liikennekäyttäytymisestä.


TOI HULLU JUOKSI YLINOPEUTTA JA TÖRMÄS MUHUN!

Viime perjantaina Umosta tullessani kyytimme jätti auton pihallemme vähän hankalaan paikkaan. Auto tukki kerrostalon pihan sisääntuloväylän, mutta ajattelimme että sen viiden minuutin aikana mitä kuskilla kestää röökin polttaminen tuskin kukaan tulee autolla pihalle.

Väärin.

Parin minuutin päästä pihalle yrittää 440 (vai 460?) Volvo jossa on kuskimme tuttuja. Sattumalta he asuvat samassa talossa. Kuskilla on vielä puolet röökistä jäljellä ja pyydämme heitä jättämään autonsa tien varteen, pihan ulkopuolelle. Se on 10 metriä kauempana kuin se vieraspaikka mihin he pyrkivät.

He kuitenkin autossa ilmeisesti päättävät että haluavat parkkeerata vieraspaikalle ja jäävät odottamaan että kuskimme saa autonsa pois edestä.

Parin minuutin päästä kuskimme lähtee peruuttamaan autoaan pois edestä jolloin Volvon kuljettaja niin sanotusti laittaa protestimielessä lusikan pohjaan ja ampaisee parkkipaikalle päin renkaat ulvoen noin kymmenen sentin päästä minusta. Tässä vaiheessa silmissäni pimenee, joka on varmaan joidenkin mielestä hyvin ymmärrettävää. Promillejakin oli jonkun verran.

Tässä pienessä raivonpuuskassa lähden levylaukun kanssa juoksemaan autoa kohti, tarkoituksena repiä kuljettaja ulos Volvosta riveleistä lähempää tarkastelua varten.

Samassa kuitenkin kuljettaja laittaa liinat kiinni, ja törmään Volvon perään täydessä juoksuvauhdissa ja levylaukun kanssa. Kuuluu rysähdys ja Volvon perässä oleva spoileri irtoaa. Onneksi se jäi kuitenkin toisesta puolestaan vielä kiinni.

Seuraavassa muutamassa sekunnissa olen saanut revittyä kuljettaja ulos autosta sillä seurauksella että herätämme kaikki taloyhtiössämme nukkuvat ihmiset kohtuullisen äänekkäällä välienselvittelyllä. Riita ei jäänyt myöskään pelkästään henkiselle tasolle, vaan kyllä siinä miestä jos toista vähän tönittiin. Volvossa oli kuitenkin kaksi ikäistäni jannua ja huomasin että on parempi rauhoittua.

Riitely jatkui kuitenkin vartin verran jonka jälkeen tulimme siihen lopputulokseen että otamme yhteystiedot ylös ja palaamme myöhemmin asiaan.

Seuraavana päivänä soitin toiselle Volvossa istuvalle osapuolelle ja selvitimme asiamme. Hän vaikutti ihan ok tyypiltä ja kertoi ymmärtävänsä tapahtumien kulun samalla tavalla kuin minä. Hän lupasi ottaa selvää mitä korjaus tulisi kustantamaan ja ilmoitella myöhemmin. Siitä ei kuitenkaan vielä puhuttu kuinka paljon esim. minä joutuisin laskusta korvaamaan. Olen kyllä valmis maksamaan jonkun verran, sillä jonkunhan tuo on maksettava, ja kaiken järjen mukaan olen osasyyllinen. Nyt vaan aika näyttää kuinka kalliiksi tämä tuli.


Mikä oli tarinan opetus?

Ei mikään.

Shit happens, ja vahinkoja sattuu. Vituttaa silti että juuri omalle kohdalle.

Jaa miksi kerron tätä teille?

En tiedä.

O