SULKEKAA FREESTYLE-ALUE!
Tästäkin huolimatta mun mielestä on ajoittain hauskaa seurata Kuilun läppää, vaikka usein kirjoituksien punaista lankaa joutuu etsimään kissojen ja koirien kanssa.
Se punainen lanka varmaan löytyy parhaiten jostain maanpinnan ja taivaan välistä :D
Kuilun lausahdukset on kyl hyvii.
IMO siinä vaiheessa ollaan keskustelun kannalta todella pahasti hakoteillä, kun suurin osa keskustelusta menee oikeiden sanavalintojen, muotoilujen ja nyanssien viilaamiseen. Sen minkä Kuilun juttuja olen seurannut, niin näin käy vähän turhan usein.
trööt, hyvin harvoin kuilu kieliopista valittaa, enemmän on kyse siitä, että lauseryppäässä on jokin täyrin irrationaalinen lause, joka tekee koko lauseryppään kyseenalaiseksi. Kuilu esittää lisäkysymyksiä.
Tästäkin huolimatta mun mielestä on ajoittain hauskaa seurata Kuilun läppää, vaikka usein kirjoituksien punaista lankaa joutuu etsimään kissojen ja koirien kanssa.
Olen tullut siihen tulokseen (huom! minä olen tullut siihen tulokseen), että kuilun punainen lanka on auttaa kyseenalaistamaan omat ajatuksensa. Kuin muinainen Sokrates konsanaan! Ihminen kun tuppaa olemaan suht' sokea itselleen.
Mutta sisältö on samaa tasoa? Outo vertaus. Tollaset irtonaiset sanalliset
sivallukset on kyl vähän turhaa pikkunäppäryyttä, mikäli ne ei anna
keskustelulle mitään.
Ei, ehkä noiden sivallusten sisältö on samaa tasoa, mutta ne ovat sitä kuorrutusta siinä kakun päällä.
Jos freestyleä ei haluta sulkea, niin ainakin ignore-ominaisuus parantaisi kivasti plattarin luettavuutta.
mutta sehä on jo. ÄLÄ LUE KOKO ALUETTA. en tajua mikä siinä on niin vaikeeta.. :confused:
paitsi jos haluaisit ignoren koko foorumiin? silloin ei välttämättä kannata nillittää sulkekaa freestyle -topikissa vaan perustaa oma osio esim tonne feedback & support alueelle.
Vielä kun joku tarkentaisi, kuinka tämä aina silloin tällöin pinnalle nouseva Plattarin ahdinko ja alamäki (TM) ihan konkreettisesti ilmenee.
Esimerkiksi...
- Aktiivikäyttäjien määrän jatkuvana vähenemisenä (...ja siitä epäsuorasti aiheutuvina juttuina)
- Siten, että jopa monet organisaatiot pitävät tätä forumia niin vihamielisenä tiettyjä genrejä kohtaan, etteivät enää viitsi edes infota tapahtumistaan tänne
- Siten, että kun on ensin saatu jengi katoamaan täältä olemalla meganihkeitä, niin vajotaan omissa kirjoituksissa alle sen tason, jota edelleen dissataan muiden tekemänä
EiQ Hei! IhQ-plur vaan kaikki!
Ja sit lopuks:
KlubbariPlattari
EDIT: Lisäilin oikeaoppisesti quotteja samaan postiin, vaikka fs onkin :)
Jos nyt oikein ymmärsin ton postauksesi, niin osasit tehdä myöskin sen, joka edelleen on täällä Plattarilla niin trendikästä; huolehtia Klubbarilla ilmenevän läpän laadusta ja asettautua jotenkin omituisesti ko. forumin ja sen aktiivikäytäjien yläpuolelle.
Tää mua oikeasti huvittaa. Ensin dissataan laadutonta läppää ja sitten heitetään itse perään niin laadutonta, että se vajoaa millä tahansa asteikolla dissatun alapuolelle. Meneekö asiat jotenkin niin, että kunhan itse osoittaa rasittavia faktoreita joidenkin toisten käytöksestä, niin sen jälkeen voi käyttäytyä itse kuinka rasittavasti tahansa ja silti kiinnittää rintapieleensä "viikon älykkö"-rintamerkin?
Antaa klubbarin pitää sankarinsa.
Hauskasti sanottu mieheltä, joka itsekin postaa nykyään enemmän Klubbariin kuin tänne.
-
Ehtiiköhän tämän forumin nykyään hyvin harvapäinen aktiivikööri koskaan Klubbarin dissaamiseltaan huomaamaan sellaista asiaa, että tää Plattarin Freestylen meno on niin alaluokkaista ettei sitä kuuna päivänä tällaisenaan katseltaisi Klubbarilla edes "häröilyn" puolella. Musta on perinjuurin mielenkiintoista, että täällä huudellaan laadukkaiden keskustelujen, tiukan moderoinnin ja muun vastaavan puolesta ja kuitenkin ihmisiä täällä(kin) kiinnostaa postata lähinnä osioon, jossa läpän taso on silkkaa shittiä jopa siihen paljon parjaamaanne toiseen forumiin verrattuna.
ai niinQ tällen alaarvosta? Joo onhan tää...
- Aktiivikäyttäjien määrän jatkuvana vähenemisenä (?ja siitä epäsuorasti aiheutuvina juttuina)
Totta.
- Siten, että jopa monet organisaatiot pitävät tätä forumia niin vihamielisenä tiettyjä genrejä kohtaan, etteivät enää viitsi edes infota tapahtumistaan tänne
Ei tämä ole välttämättä huono asia, platinumin kohderyhmä on hieman eri kuin klubituksen. Jos joku kokee sen negatiivisena asiana eikä halua mainostaa (mitä kyllä ihmettelen) niin se on henkilökohtainen valinta.
- Siten, että kun on ensin saatu jengi katoamaan täältä olemalla meganihkeitä, niin vajotaan omissa kirjoituksissa alle sen tason, jota edelleen dissataan muiden tekemänä
Täysin turha dissaus on ongelma kaikilla foorumeilla.
Ehtiiköhän tämän forumin nykyään hyvin harvapäinen aktiivikööri koskaan Klubbarin dissaamiseltaan huomaamaan sellaista asiaa, että tää Plattarin Freestylen meno on niin alaluokkaista ettei sitä kuuna päivänä tällaisenaan katseltaisi Klubbarilla edes ?häröilyn? puolella.
Musta on perinjuurin mielenkiintoista, että täällä huudellaan laadukkaiden keskustelujen, tiukan moderoinnin ja muun vastaavan puolesta ja kuitenkin ihmisiä täällä(kin) kiinnostaa postata lähinnä osioon, jossa läpän taso on silkkaa shittiä jopa siihen paljon parjaamaanne toiseen forumiin verrattuna.
Platinumin moderointipolitiikka on pitää asiat helposti löydettävissä, vähentää turhien sekä paskapostausten määrää (tätä varten perustettiin Freestyle) sekä pitää platinum asiallisena foorumina, jossa ei olisi sitä Demi-läppää niin paljoa.
IMO klubituksen suurin miinus tulee nimenomaan Demimäisyydestä. Platinum tuntuu sopvian minulle paremmin juurikin siitä syystä, että se on vakavampi foorumi.
- Aktiivikäyttäjien määrän jatkuvana vähenemisenä (...ja siitä epäsuorasti aiheutuvina juttuina)
Miksi kaikki Platinum käyttöä aktiivisesta vähemmän aktiiviseksi vähentäneet väittävät samaa mutta statistiikat kertovat muuta?
- Aktiivikäyttäjien määrän jatkuvana vähenemisenä (?ja siitä epäsuorasti aiheutuvina juttuina)
Miksi kaikki Platinum käyttöä aktiivisesta vähemmän aktiiviseksi vähentäneet väittävät samaa mutta statistiikat kertovat muuta?
Jone varmaan tarkoittaa aktiivisimpien käyttäjien ryhmän pienentymistä.
Nimenomaan. Miksi kaikki aktiivista käyttöään vähentäneet (Jone, Tres yms) väittävät että tilalle ei olisi tullut uusia aktiivisia käyttäjiä jne.
Nimenomaan. Miksi kaikki aktiivista käyttöään vähentäneet (Jone, Tres yms) väittävät että tilalle ei olisi tullut uusia aktiivisia käyttäjiä jne.
hmm, totta. Kun katsoo tilastoja ovat vain aktiivikäyttäjät vaihtuneet. Ehkä tuota mielikuvaa ruokkii se, että Freestyle taitaa olla yleisin paikka mihin postataan. Freestyleä ei ehkä pidetä "postaamisena".
Ei tämä ole välttämättä huono asia, platinumin kohderyhmä on hieman eri kuin klubituksen. Jos joku kokee sen negatiivisena asiana eikä halua mainostaa (mitä kyllä ihmettelen) niin se on henkilökohtainen valinta.
Tämän asian olen ymmärtänyt eri tavoin kuin sinä. Oon elänyt siinä käsityksessä, että Plattarin oli(si) tarkoitus olla keskustelufoorumi ja kohtaamispaikka kaikille elektronisesta musiikista (oli tämä musiikki sitten psykeä, harddancea, housea, trancea, rumpubassoa, progea tai mitä tahansa) ja mm. sen ympärillä pyörivistä tapahtuneista kiinnostuneille ihmisille.
Itse en ole käyttänyt Plattaria kuin vasta kesästä 2001, mutta muistan kuitenkin ajan, jolloin asia oli about yllämainitsemallani tavalla. Sittemmin asiat ovat muuttuneet (sun näkökulmastasi ilmeisesti parempaan suuntaan) erinäisten "mun musa on parempaa kuin sun musa ja sun musaa kuuntelee ainoastaan sellaiset ja sellaiset palikat"-genresotien ja niiden jälkilöylynä ilmaan roikkumaan jääneen "en kyl enää viitsi hetkeekään puhua NOIDEN kanssa kun ne on sellasii palikoita"-savun ansiosta.
IMO tossa ei edelleenkään oo mitään hienoa.
...ja munkin mielestäni on valitettavaa, että kaikki organisaatiot eivät enää viitsi infota itsestään ja tekemisistään tänne. Toisaalta en mäkään ko. orgien housuissa viitsisi kun siitä on vaivanpalkkana säännönmukaisesti se, että joku rikkiviisas napero käy poimimassa itselleen lisää pisteitä samanhenkisten kaveriensa keskuudessa aina niin freesillä ja omaperäisellä lällättelyllä.
Täysin turha dissaus on ongelma kaikilla foorumeilla.
Jeps. Itse tosin suhtaudun paljon suvaitsevaisemmin henkilöön menevään dissaukseen kuin sellaiseen dissaukseen, jossa ensin keinotekoisesti luodaan joku ryhmä, kehitellään sille vahva stereotypia ja ruvetaan lukemaan ihmisiä tähän ryhmään, jolle voi yleisesti vittuilla päin näköä vittuilematta suoraan kenellekkään päin näköä.
Karkeana esimerkkinä edeltävästä:
Mulle voi tulla ihan suoraan avautumaan siitä millaisena mua pitää johonkin muhun liittyviin kokemuksiin pohjautuen ja saatan avautua takaisin, mutta loppupeleissä mä harvemmin vedän tosta herneen nenääni. Näin tehdään usein Klubbarilla (ellei joku PLUR-poliisi juokse väliin).
Siitä taas en perusta, että puhutaan [insert genre here]:n kuuntelijoista idiootteina, [insert genre here] paskana ja sitten sanotaan, että "sähän olet [insert genre here]:n kuuntelija, therefore olet automaattisesti paskaa kuunteleva idiootti." ...ja päälle vielä bonukseksi hohotellaan päälle porukalla ja taputellaan toisia hohottelijoita olkapäälle. Näin tehdään usein Plattarilla.
Platinumin moderointipolitiikka on pitää asiat helposti löydettävissä, vähentää turhien sekä paskapostausten määrää (tätä varten perustettiin Freestyle) sekä pitää platinum asiallisena foorumina, jossa ei olisi sitä Demi-läppää niin paljoa.
IMO klubituksen suurin miinus tulee nimenomaan Demimäisyydestä. Platinum tuntuu sopvian minulle paremmin juurikin siitä syystä, että se on vakavampi foorumi.
Klubbarilla Demi-läppää on pääsääntöisesti "häröilyssä" ja sielläkään demiyden tasoksi ei ole muodostunut sama kuin täällä Freestylessä. Kuten aikaisemmin mainitsin, niin niin ala-arvoisia topiceja kuin tämä Plattarin selkeästi suosituin osuus sisältää ei edes Klubbarin häröilyssä katsottaisi hyvällä.
Plattari vakavampi forum? Joo, varmasti.
Vakavammin otettava forum? Osittain kyllä, pääsääntöisesti ei.
Mun kirjoitusteni tarkoitus on kuitenkin lähinnä ihmetellä sitä, että täällä napistaan muiden tekemistä typeryyksistä ja kuitenkin samantien vedetään ne typeryydet ihan omalle tasolle. Sekin on musta perin juurin kummallista, että muutamat (nyt sen kummemmin nimiä mainitsematta) henkilöt, jotka täällä kitisevät Klubbarista ja vannovat Plattarin nimeen ovat käytännössä nykyään enemmän Klubitus- kuin Platinum-aktiiveja, mutta mielellään näkevät itsensä ja esittävät asian muille aivan toisin uskottavuuden ja skenetrendikkyyden nimissä.
Tuosta bileiden postaamisesta tänne. Itse katson tulevat
bileet klubituksen kalenterista vain sen takia, että on huomattavasti
kätevempi kuin plattarin tai jo kuolleen accesss.org:in.
Ja myös positiivisena suuntana pidän sitä, että plattarille
ei enää postailla enää menneistä bileistä niin paljoa. Vaan
se spammin on siirtynyt klubitukseen.
Jos lasketaan platinumin ja klubituksen "non-freestyle" postaukset
niin voisin melkein väittää niiden olevan samoissa luvuissa,
eli ei mitenkään hirveen monta postausta kuukaudessa
(tosta kun vielä ottaa, mitä soi nyt ja ostetut uudet levyt
postaukset pois niin puhutaan jo aika pienistä luvuista).
Ja millä sitten ilmenee että aktiivisuus olisi laskemaan päin?
Itse käyn klubituksessa ja plattarissa noin 15-30min välein
katsomassa uusimmat postaukset (paitsi kun olen nukkumassa) =)
Ja välillä siinä ajassa ei ole tullut yhtään postausta, Harvoin pääsee
plattarillakaan niin että olisi tullut toista sivua uusia postauksia.
Mutta loppujen lopuksi. Voiko plattari ja klubitusta edes vertailla
keskenään. Jotenkin tuntuu että ne on ihan eri genreille suunnattu,
vaikkakin varmaankin puolet aktiiveista postaa kummallekkin
tasapuolisesti =)
-- xybo
Siten, että jopa monet organisaatiot pitävät tätä forumia niin vihamielisenä tiettyjä genrejä kohtaan, etteivät enää viitsi edes infota tapahtumistaan tänne
Kovin ovat herkkänahkaisia nuo tietyn genren promoottorit, jos he muutaman mätämunan höpinöiden vuoksi ottavat itseensä.
Keitä muuten ovat nämä monet?
Sittemmin asiat ovat muuttuneet (sun näkökulmastasi ilmeisesti parempaan suuntaan) erinäisten "mun musa on parempaa kuin sun musa ja sun musaa kuuntelee ainoastaan sellaiset ja sellaiset palikat"-genresotien ja niiden jälkilöylynä ilmaan roikkumaan jääneen "en kyl enää viitsi hetkeekään viitsi puhua NOIDEN kanssa kun ne on sellasii palikoita"-savun ansiosta.
IMO tossa ei edelleenkään oo mitään hienoa.
No, kun tuollaisista hiekkalaatikkotappeluista päästään tuskin koskaan eroon, on huomattavasti helpompaa jakautua kahtia. Ei ehkä paras ratkaisu, mutta säästää monelta liekityssodalta.
Siitä taas en perusta, että puhutaan [insert genre here]:n kuuntelijoista idiootteina, [insert genre here] paskana ja sitten sanotaan, että "sähän olet [insert genre here]:n kuuntelija, therefore olet automaattisesti paskaa kuunteleva idiootti." ...ja päälle vielä bonukseksi hohotellaan päälle porukalla ja taputellaan toisia hohottelijoita olkapäälle. Näin tehdään usein Plattarilla.
Kenties ne jotkut tarvitsevat itsetunnon kohottamista? Yleistäminen on yleensä perseestä, mutta joskus se toimii tarvittavana tehokeinona.
Klubbarilla Demi-läppää on pääsääntöisesti "häröilyssä" ja sielläkään demiyden tasoksi ei ole muodostunut sama kuin täällä Freestylessä. Kuten aikaisemmin mainitsin, niin niin ala-arvoisia topiceja kuin tämä Plattarin selkeästi suosituin osuus sisältää ei edes Klubbarin häröilyssä katsottaisi hyvällä.
Hmm, kun mä puhun Demi-läpästä mä tarkoitan "Kuinka monen klubbarilaisen kanssa olet maannut" -läppää, enkä tuota Freestylessä vellovaa "postaa tänne..." perseilyä. Näin siis erottelen perseilyn ja Demi-läpän.
Sekin on musta perin juurin kummallista, että muutamat (nyt sen kummemmin nimiä mainitsematta) henkilöt, jotka täällä kitisevät Klubbarista ja vannovat Plattarin nimeen ovat käytännössä nykyään enemmän Klubitus- kuin Platinum-aktiiveja, mutta mielellään näkevät itsensä ja esittävät asian muille aivan toisin uskottavuuden ja skenetrendikkyyden nimissä.
Mä oon pitkään jo hengaillu molemmissa foorumeissa, klubituksen vieden tällä hetkellä voiton siellä käynnissä olevien keskustelujen ansiosta. Ensi viikolla asiat ovat varmaan taas toisinpäin :)
Onhan heitä näköjään tullut, ainakin statistiikka-
sivulla oli uusia ja itselleni tuntemattomia
nickejä, mikä on tietysti platinumin kannalta
pelkästään hyvä asia ja saatan olla näkemykseni
kanssa väärässä (siis sen, että aktiivikäyttäjien
määrä on vähentynyt).
Toinen asia on sitten se, mihin nämä käyttäjät
postaavat ja mitä. Tätä statistiikka ei kerro, enkä
itse lähinnä freestyleä ja demo-osastoa seuraavana
osaa tätä arvioida.
Mä perustan väitteeni aktiivikäyttäjien määrän ja mielekkäiden keskusteluiden + postausten vähentymisestä ihan puhtaasti mutuun. Luonnollisesti mulla ei ole asiasta statseja, mutta tossa online-boksissa kerralla roikkuvien nickien määrä on suhteellisen pitkäaikaisen seurannan tuloksena mielestäni jatkuvassa laskussa. Other Chat (jossa siis oli mielenkiintoisia keskusteluja muustakin kuin nippelien parhaasta valmistusmateriaalista tmv.) on kuollut. Past Events on kuollut. Upcoming events on monessa mielessä tekemässä kuolemaa.
Ainoat ei kuolleet alueet on audio tech, charts mikälienee, mixes ja demotracks ja tää ah niin henkevä Freestyle. Kun noita katsoo, niin ei ne nyt mun mielestäni ihan kauheasti laajasti käsittele koko kulttuuriamme ja Freestylestä järkeä saa hakea kissojen & koirien kanssa.
Antaa klubbarin pitää sankarinsa.
Hauskasti sanottu mieheltä, joka itsekin postaa nykyään enemmän Klubbariin kuin tänne.
*BANG* You got me! Tarkoitin tolla nimenomaan Mixan ja Kuilun
bännäystä, joitten läpän tyyli ja meininki sopii IMHO paremmin klubbarille
kuin plattarille. Se, että itsekin postailen sinne, ei tarkoita sitä, että musta
ois vallan mukavaa jos ne ois täälläkin. Onneksi on kaksi eri foorumia
kahdelle eri meiningille; klubbarissa voidaan vouhkata avoimemmin ja
suuremmalla suulla, plattarissa keskustellaan vähän varautuneemmin
ja.. no, oisko "hienostuneemmin" hyvä sana :)
Sekin on musta perin juurin kummallista, että muutamat (nyt sen kummemmin nimiä mainitsematta) henkilöt, jotka täällä kitisevät Klubbarista ja vannovat Plattarin nimeen ovat käytännössä nykyään enemmän Klubitus- kuin Platinum-aktiiveja, mutta mielellään näkevät itsensä ja esittävät asian muille aivan toisin uskottavuuden ja skenetrendikkyyden nimissä.
Pfft. Mä oon nettiaktiivi. Mä en vanno plattarin nimeen, vaikka pidänkin
plattarin keskustelua miellyttävämpänä. Täällä tuntuu suurin osa uusista
postauksista ilmestyvän aina noihin "Postaa tänne kun..."-topikkeihin,
klubbarissa sen sijaan tälläkin hetkellä keskustellaan ihan aiheesta.
Mielestäni freestylessä on muutama ihan kiva ja hauskakin topicci, joita on väsyneenä päivänä mukava
lueskella ja osallistua, mutta....
Varsinkin viimeaikoina ilmestyneet "postaa tänne kun *"-topicit ja muut järjettömät härötopicit pilaa
muuten mukavaa freestyleä. Itse en sieltä freestylen puolelta ole juuri muuta ikinä lukenutkaan kun
ne pari topiccia jotka siellä miellyttää, mutta ylimääräiset lapsetustopicit sekoittaa koko freestyleä ja
tekee sen käytön hankalemmaksi ja epämiellyttävämmäksi.
Mielestäni siis freestyleä ei tarvi sulkea, sen voi jättää lukematta jos se ei kiinnosta. Mutta täytyy
samalla ihmetellä kuinka jotkut edes viittii alottaa sinne noin järjettömiä topicceja mitä se on nytkin
pullollaan.
piis!
yks minkä luulisi kuittaavan kaikki ongelmat olis se ettei freestyle-topicit defaulttina näkyis ollenkaan tossa "View posts since last visit"-listauksessa. Tällöin freestyleen voi mennä sekoilemaan jos siltä tuntuu mutta se ei vaikuttaisi muuhun meininkiin kuitenkaan.
Kun nyt asian (tapasi mukaan) ilmaisit hyvin mustavalkoisesti. Kävisikö ehdotus (jos yleensäkään toteutettavissa), että plattari saisi itseensä mukavan featuren: "New posts"-listauksessa näkyy vain ja ainoastaan kunkin käyttäjän itsensä valitsemat foorumin osat? Koska koko saitti kuitenkin toimii tietokannoista kyselemällä, ei se todennäköisesti hidastaisi juurikaan toimintaa.. saatan hidastumisen suhteen kyllä olla väärässkin.
Vaihtoehtoja kansalla siis.
Vai että tapani on ilmaista asiat hyvin mustavalkoisesti? :)
Vaikka voisin tässä tiuskaista että mitä mukamas tiedät musta ja mun tavoista, kysyn kuitenkin: Miten se mustavalkoisuus ilmenee tuossa postauksessani?
Ehkä perspektiivistä johtuen en näe siinä mitään sen kummempaa mustavalkoisuutta tai moniulotteisuutta, vaan eräänlaisen teekkarimaisen mekaanisen ongelma-ratkaisu-ajatelman, joka on ei edes kuulu tuolle akselille.
Toi postaus oli aika tyypillinen neljännesaivolohkolla räiskästy postaukseni, joten jos nyt näytät mikä siinä esittelee mustavalkoista tapaani ilmaista asioita, niin sittenhän ei auta muu kuin hyväksyä tuo väittämä. :)