krapulatopic

Back to yleinen keskustelu O

vedä mahdollisimman vähän röökiä illan aikana. ja tosiaan tuo safkaaminen ennen nukkumaanmenoa on kanssa ihan hyvä keino.

Joo toinen krapulatopic on jo olemassa mutta vastaanpa tänne koska olen erilainen nuori:

Itselläni monet kerrat hyväksi todetut poppakonstit:

1. koita loppua kohden alkaa juomaan vettä, kyllä kuulit oikein, vettä jos tuntuu pahalta ajatus voithan uskotella itsellesi sen olevan vaikka vodkaa
2. ennen nukkumaanmenoa juo litra vettä ja vesilasi myös viereen koska aamulla heräilee pari kertaa janoon. safka ei aina toimi koska sen syöminen voi tenussa olla tukalaa
3. (appelsiini)mehut -> vitamiinia
4. Glutamaxia ja vettä (glutamaxia saa kaikista itseään kunnioittavista marketeista luontaistuotehyllyltä. En tosin tiedä nykytilannetta koska mulla on varasto tätä tuotetta kotona, pari kertaa vasta tätä kokeillut.)

Itse krapulaahan ei kokonaan saa pois kuvioista mutta oireita voi lievittää :hah:
Nyt on mulla se vaihe että nousuhumala alkaa olemaan ja tarkoituksena mennä kaupungille tenuttamaan. Kavereilla vapaata huomenna joten tänään on tarkoitus ottaa vahinkoa takaisin parilta viikolta.

PS: pahoittelen sekavaa ulkoasua, sormet toimivat tässä tapauksessa nopeammin kuin mieli

tota vesijuttuahan on hehkutettu jo aikapäiviä mut ei se kyllä mulle oo ikänä toiminu..

hikka kyllä lähtee jos juo vettä pää alaspäin!

Quote by drS
tota vesijuttuahan on hehkutettu jo aikapäiviä mut ei se kyllä mulle oo ikänä toiminu..



Et vaan o hörppiny tarpeeks.
Sitä wotaa pitää imee niin paljo ku pystyy, ja siihen viä viis suullista päälle. Tämä siis tapahtuu n. 3 min ennen ku meet nukkuun.
Heräät joskus 'aamuyöllä' eli 9 maissa kuselle ja jatkat unia ;)
Tai eihän toi sitä itte kanuunaa poista, vaan ne ikävät sivuoireet, kuten päänsärky, öpöily, huono olo, valoherkkyys, ääniherkkyys.
Jäljelle jää vaan se 'mukava' sunnuntaihäröilyolotila.
En muista koska mulla on viimeks ollu krapula.

Tai jos sillä veden kanssa läträämisellä meinataan kunnon suihkua. Ite ainakin tykkään pestä kankkusen pois siten, että meen lämpimään suihkuun istumaan (jakkaralle tms, vettä ei tartte tulla kovin kovalla paineella, kunhan vähän pirskottaa, että koko pää ja hartiat kastuu) ja hitaasti asteittain käännän sitä kylmemmälle, kunnes termostaatista loppuu vara/selkäranka pettää. Koko sessio kestää about 15-20 min. Auttaa heräämään ja kirkastamaan mieltä, muttei poista koko pahaa oloa.

Näillä olen monesti onnistunut, jos en välttämään niin ainakin huomattavasti lievittämään kankkusta. Simppeleitä juttuja, mutta valitettavan usein unohtuvat...

1. Syö hyvin ja tukevasti ennen kuin ennen kuin kosketkaan alkoholiin. Ruoan kanssakin siis jotain alkoholitonta. Pizza ja kokis on hyvä vaihtoehto. Ruoan sulamiseen kannattaa varata tarpeeksi aikaa. Krapulan lievittämisen lisäksi tasoittaa alkoholin nousua, etkä ole alkuillasta selälläsi vaikka hieman reippaammin illan aloittaisitkin.

2. Alkoholiannosten välissä kannattaa juoda vettä. Esim. baarissa joka neljäs tuoppi vettä. Pienentää, joskaan ei poista ennen nukkumaanmenoa suoritettavaa vesimaratonia ja virkistää oloa.

3. Juo ennen nukkumaanmenoa niin paljon vettä kuin pystyt. Särkylääkkeen ottamista voi myös suositella.

1. Älä syö mitään koko iltana. Verensokerista piittaa vain diabeetikot.
2. Vältä syömistä ennen nukkumaanmenoakin.
3. Koska alkoholin mukana menee nestettä, ei tarvii pelätä nestevajausta, joka siis aiheuttaisi mm. päänsärkyä, huimausta, pahaa oloa, joten älä juo ennen nukkumaanmenoa kuin viinaa.
4. Alkoholi kun polttaa verensokeriakin, älä missään nimessä juo mitään sokeripitoista ennen nukkumaanmenoa - menee hyvä känni piloille ku ei vispaa päässä samalla tavalla.
5. Vitut vitamiineista.

Ja jos silti jostain kumman syystä krapulaa pukkaa, niin aamuvirtsan jälkeen ku tempasee karhunpennun naamariin, ni saa taas unta ja nukkuu krapulan ohi.

Krapulaa ei tule kun ei lopeta juomista kesken.

Nimim. napanuorasta asti

hyvä pojat, kauan siinä menikin!

Quote by Taedium
1. Älä syö mitään koko iltana. Verensokerista piittaa vain diabeetikot.


En ole tuolla kannalla,kaverini ei syönyt eräänä ryyppyreissuiltaa edeltävänä päivänä yhtään mitään.
Tulos: Pari olutta ja yksi kossucola ja äijä täysin pihalla.

Raahasin sen kämpilleen,pirunmoista hommaa...

Quote by Hempp@
En ole tuolla kannalla
Käänteis-magiaa, hattu pupusta. Taikasanat: Voimatonta noiduntaa!

Syö hyvin ennen kuin rupee juomaan ja sitten vielä illan päätteeks jotain kebabmättöä. Musta toi toimii ehkä parhaiten krapulaa vastaan, jos jättää syömättä, niin sitten on paska olo.

Omakohtaiset kokemukset:
Juo illan teräviä = hyvä olo illalla, paskempi aamulla
Juo sen 100l olutta = paska olo illalla, parempi olo aamulla
:)

Rommi <3 --> Krapulapierut :hearts:

itelle ainaki toimii jos lopettaa alkoholin juomisen pari tuntia ennen nukkumaanmenoa ja siirtyy juomaan vettä. ja sit just toi et safkaa ennen nukkumaanmenoa (mut jos on liian kännissä ni sit ne saattaa tulla jossain välissä ylös ;) beware).

Quote by drS
en ole nyt krapulassa, mutta huomista ja tulevaisuutta muutenkin ajatellen haluaisin tiedustella teidän tapojanne välttää kohmelo.


Amatöörit saa krapulan.

Nestehukka aiheuttaa päänsärkyä
ja muutenkin sen nihkeimmän fiiliksen,
joten vetää tosiaankin pitää juoda
_useita_ lasillisia ennen nukkumaanmenoa.

Toinen (vähän kiistanalainen) juttu on
B-vitamiinin puute. Ainakin itse olen todennut,
että suuren määrän B-vitamiineja ja torulahiivaa
sisältävä Glutamax poistaa veden kanssa
suurimman osan kaikista krapulan pahimmista
lieveilmiöistä; päänsäryn, pahoinvoinnin,
jumituksen - ja torulahiiva jopa sen pahan maun
joka yleensä on suussa krapula-aamuisin :D

Glutamaxia saa ainakin anttilan luontaistuotehyllystä.
kannattaa vähintään kokeilla, ei maksa juuri mitään
ja kuten sanottu, itse vanhana juoppona olen
ehkäissyt krapulaa kohta puoli vuotta hyvällä
menestyksellä.

Suosittelen myös pitämään huolta kunnosta. Jos peruskunto on hyvä, aineenvaihdunta on silloin tehokas... Kroppa hoitaa myrkytystilat tehokkaammin.

Ei perkele miten mojova krapula oli/on tänäaamuna.

Ei ole kahteen vuoteen ollut muuta kuin ihan sellaisia pikkuruisia darroja vaikka miten vetää oltta ja kaikkea mahdollista mutta nyt kun join puolukkavodkaa vähäsen ja sen jälkeen menin typeryksissäni ottamaan kuohuviiniä niin ei helkutti.

En enää koskaan juo.
En ainakaan kuohuviiniä.

Nyt on olo hieman parempi, pari Burana nelisatasta ja vettä sekä limua päälle ja sohvalla tyhjyyteen katselua niin kyllä se siitä...

mullakin oli eilen elämää pahempi kohmelo... hiton semafori!

Tänään taitaa olla semmonen _ihan_pikku_darra :heart:

Vielä semmonen kiva humala päällä.
Mut aamulla varmaakin suht sopiva darra... :mad:

Oma vika.
Miksi sitä lankeaa aina edulliseen alkoholiin??

en ole nyt krapulassa, mutta huomista ja tulevaisuutta muutenkin ajatellen haluaisin tiedustella teidän tapojanne välttää kohmelo.

"älä jua" ei kelpaa.

mut ite oon havainnu sen että kankkunen on kovimmillaan kun
a) juo paljon erilaisia alkoholijuomia sekaisin
b) menee hirveessä känässä nukkumaan tai sammuu
c) ei syö mitään ennen nukkumaanmenoa

eli krapulan välttämiseksi yleensä juon mahd. kapealla skaalalla, yritän selvitä ennen nukkumista ja syön tammelantorin grillillä 'yötuurin'!

edit: kappas, tuolla other chatissa olikin jo krapulakeiju topic :( mut saa tännekin kirjotella.

O