Bumfights

Back to yleinen keskustelu O

ei ehkä moraalisesti oikein, mutta kyllä multa naurut irtos ku näin ton leffan ekan kerran

Quote by Secur
ei ehkä moraalisesti oikein, mutta kyllä multa naurut irtos ku näin ton leffan ekan kerran


:what:

Se mua ihmetyttää eniten (ja siksi sen linkinkin laitoin) että se piekseminen on hassua, mutta vartti sen jälkeen kuvattu matsku ällöttää...

Outoa, niin pienestä ajasta kiinni. Pommin räjähdys olisi varmaan tosimageeta, mut uhrien kuvaaminen groteskia.

(No mä käytänkin kanaa höyhenen sijaan.)

Ei tajuu...

Quote by kytkönen
niin ja sitten vielä tohon 'pummit ja kodittomat ovat itse aiheuttaneet ahdinkonsa' -- toi on niin vitun kapeakatseinen ja hölmö kommentti et joo.
No mä en ymmärrä miten se ei olis pummin oma vika?

Kuka estää hakemasta esmes Säkkärille siivoojaks? Ja varsinkin osittain sosialistisessa Suomessa sosiaaliturva on niin vahva, että rahaa saa vaikka makais himassa selällään. Ne kodittomat ovat joutuneet oikein sosiaalitukeakin uhmaten hankkiutumaan kodittomaksi. Mulla ei riittäis henkinen kantti ruveta pummiksi. Kyllä mä mieluummin töitä tekisin.

Ehkä mulla on kapea katse, kun suuren työttömyyden aikaan kolmea työtä samaan aikaan tehneenä ei riittäny niin paljoa aikaa lukea lehtiä.

Hmmm haluaisin kyllä nähdä tota 'matskuu'. Lähinnä tuli vanha kunnon bonzai kitten mieleen... Siinä etusivullakin on editoituja + 'out of context' kuvia vaik kuinka paljon.

Quote by Taedium
Se mua ihmetyttää eniten (ja siksi sen linkinkin laitoin) että se piekseminen on hassua, mutta vartti sen jälkeen kuvattu matsku ällöttää...


Ei väkivaltaelokuvissakaan koskaan näytetä väkivallan seurauksia, pelkkää aktia vain. Leffoissa piekseminen on viihdettä, mutta pahojen vammojen, veristen ihmisten ja irronneiden hampaiden näyttäminen groteskia.


Ehkä mulla on kapea katse, kun suuren työttömyyden aikaan kolmea työtä samaan aikaan tehneenä ei riittäny niin paljoa aikaa lukea lehtiä.


Muuten, tuli mieleeni, kun sä aina puhut siitä että kyllä työtä tekevälle töitä löytyy ja aina pystyy itsensä elättämään. Oletko tutustunut Barbara Ehrenreichin aihetta käsittelevään kirjaan? Siinä perusteesinä on, että Yhdysvalloissa on mahdollista tehdä töitä kovemmin kuin olisi uskonut koskaan pystyvänsä tekemään, ja siltikin vajota yhä syvemmälle köyhyyden suohon. Raskaskaan työnteko ei siis välttämättä tuota tarpeeksi rahaa elämiseen.

No, Suomi ei ole Yhdysvallat, mutta 6 euron tuntipalkalla voisi Suomessakin olla aika tiukkaa elää, ainakaan pääkaupunkiseudulla.

Quote by Taedium

No mä en ymmärrä miten se ei olis pummin oma vika?

Kuka estää hakemasta esmes Säkkärille siivoojaks? Ja varsinkin osittain sosialistisessa Suomessa sosiaaliturva on niin vahva, että rahaa saa vaikka makais himassa selällään. Ne kodittomat ovat joutuneet oikein sosiaalitukeakin uhmaten hankkiutumaan kodittomaksi. Mulla ei riittäis henkinen kantti ruveta pummiksi. Kyllä mä mieluummin töitä tekisin.

Ehkä mulla on kapea katse, kun suuren työttömyyden aikaan kolmea työtä samaan aikaan tehneenä ei riittäny niin paljoa aikaa lukea lehtiä.



nojoo mä liian kärkevästi provosoin tossa. mut enivei, mä en puolustele nyt kodittomia, mutta hyvin usein he ovat mielenterveyspotilaita ja avun tarpeessa. aika monilla on myös kämppä/muu katto pään päälle, mutteivat halua siellä jostain syystä olla.
alkoholi/huumeongelmat voivat johtua erilaisista syistä raiskauksista esim. vikaan menneisiin bisneksiin (jenkeissä aikamoinen velkavankeus).

en mä nyt halua vaikuttaa joltain maailmanparantajalta mutta asioilla on ylensä enemmän kuin vain 1 puoli jne blaablaa


edit: varvana joo toi barbaran kirja on ihan must lukemista, hyvä että otit sen esille oli päässyt jo unohtumaan!

Quote by Varvana
Oletko tutustunut Barbara Ehrenreichin aihetta käsittelevään kirjaan?
Pitääpä lukea, vaikkakaan Euroopassa tuo tuskin pätee. Työstä maksetaan sen verran kun siitä maksetaan, jos työskentelee 6e tuntipalkalla, on itse valinnut työnsä. Ja niin kauan kun joku suostuu tekemään sen 6e tuntipalkalla, niin niin kauan siitä maksetaan 6e. Jos sua ei kiinnosta, etkä sä sillä pärjää, löytyy joku väliamerikkalainen yh-äiti joka on valmis tekemään 12h työpäiviä sillä rahalla. Ei se ehkä ihan oikein ole sitä yh-äitiä kohtaan, mutta hän valitsee mieluummin työskentelyn niissä oloissa, kun kadulla asumisen lapsen kanssa.

Kuka on väittänyt, että maailma olisi reilu?

Helppohan se on luovuttaa, myydä kauppansa ja vapaaehtoisesti vaihtaa patjansa asfalttiin.

Ainoa mihin tämä ei päde on Ameriikassa asuvat mielenköyhät. Euroopasta löytyy melkeimpä joka maasta sen verran sosiaalitukea, että pöpitkin saadaan jonnekkin.

Quote by Varvana
Siinä perusteesinä on, että Yhdysvalloissa on mahdollista tehdä töitä kovemmin kuin olisi uskonut koskaan pystyvänsä tekemään, ja siltikin vajota yhä syvemmälle köyhyyden suohon. Raskaskaan työnteko ei siis välttämättä tuota tarpeeksi rahaa elämiseen.
Jos tulot on nolla eikä asuntoa, niin mihin sitä menee rahaa niin, että esmes 3$ tuntipalkalla ei sais ees vähän säästöön? Onko kadun vuokra niin kova? Oma näkemys on, että kerjääminen on helpompaa.

Katsotaas:
Vuokra 0$
Laskuja 0$
Muita menoja 0$ (lukuunottamatta ruokakuluja)
Tulot 3$/h x 60h/viikko.

Mun laskujen mukaan tulee 180$ viikossa. Mihin ne menee? Kyllä niillä syö, vaikka mäkissä kävis joka päivä.

Jos taas viittasit siihen, että tulee velkaa, niin esmes Rystölöitten tapauksessa he olivat ahneita, eivätkä jättäneet viimeistä oljenkortta. Kökkö säkä. Itse mietin aina pahimman mahdollisen skenaarion ja teen varasuunitelmat sen mukaan, sen jälkeen katotaan miten mennään. Ja jos kaikki menee pieleen, on minulla silti jokin, johon palata. Minusta ei ehkä tulisi hyvää pörssimeklaria, sillä minimoin riskit aina, mutta kukaan ei pakota pörssimeklariksi!

Tällä hetkellä suunnittelen tästä firmasta poistumista, voi olla että tyhjän päälle tipahdan, eikä työtä eikä asuntoa, mutta katson, etten kadulle joudu. Aina löytyy jotain.

Jos ei muuta, niin nakkikioskille myymään tai katuja lakaisemaan.

Quote by Varvana
No, Suomi ei ole Yhdysvallat, mutta 6 euron tuntipalkalla voisi Suomessakin olla aika tiukkaa elää, ainakaan pääkaupunkiseudulla.
Suomessa lykätään vähäosasille rahaa ja asuntoa. IMO liikaa, kun joillekkin on tuotteliaampaa olla työttömänä, kun töissä. Rahaa ja tukea annetaan silloin liikaa, kun on edullisempaa olla tekemättä töitä.

Quote by Taedium
Quote by Varvana
Siinä perusteesinä on, että Yhdysvalloissa on mahdollista tehdä töitä kovemmin kuin olisi uskonut koskaan pystyvänsä tekemään, ja siltikin vajota yhä syvemmälle köyhyyden suohon. Raskaskaan työnteko ei siis välttämättä tuota tarpeeksi rahaa elämiseen.


Jos tulot on nolla eikä asuntoa, niin mihin sitä menee rahaa niin, että esmes 3$ tuntipalkalla ei sais ees vähän säästöön? Onko kadun vuokra niin kova? Oma näkemys on, että kerjääminen on helpompaa.


Taisi varvana tarkoittaa, että ihmisen, jolla on asunto, pari kakaraa ja 2 työpaikkaa, on vaikea tulla toimeen edes kahden eri työn tuomilla palkkatuloilla. Työn mielekkyyttä on vaikea perustella, jos sen tuomilla tuloilla ei saa edes perustarpeitaan maksetuksi.

Quote by jUSSi
Työn mielekkyyttä on vaikea perustella, jos sen tuomilla tuloilla ei saa edes perustarpeitaan maksetuksi.
Joskus tekee vääriä ratkaisuja ja niistä joskus joutuu maksamaan. Elämä kun ei ole tietokonepeli, jossa voi ladata viimeeksi talletetun pelin.

Ellei ne kaks lasta oo tullu raiskaustapauksen jälkeen, ei se äiti voi niistä muksuista syyttää kovin montaa henkilöä.

Quote by Taedium
Quote by jUSSi
Työn mielekkyyttä on vaikea perustella, jos sen tuomilla tuloilla ei saa edes perustarpeitaan maksetuksi.
Joskus tekee vääriä ratkaisuja ja niistä joskus joutuu maksamaan. Elämä kun ei ole tietokonepeli, jossa voi ladata viimeeksi talletetun pelin.

Ellei ne kaks lasta oo tullu raiskaustapauksen jälkeen, ei se äiti voi niistä muksuista syyttää kovin montaa henkilöä.


On ihan oikein maksaa työstä niin surkeata palkkaa, että sillä ei voi tulla toimeen. On vielä enemmän oikein maksaa niin surkeata palkkaa, että edes kahdella työllö ei voi tulla toimeen. Jos vielä hankkii kersoja siihen niin, oho, oma vika, mitäs olit niin tyhmä. Ja mitäs olit akka niin vittumainen, että äijä jätti. Oma on syys, tapa ittes ku et pärjää paremmin.

Quote by jUSSi
On ihan oikein maksaa työstä niin surkeata palkkaa, että sillä ei voi tulla toimeen. On vielä enemmän oikein maksaa niin surkeata palkkaa, että edes kahdella työllö ei voi tulla toimeen. Jos vielä hankkii kersoja siihen niin, oho, oma vika, mitäs olit niin tyhmä. Ja mitäs olit akka niin vittumainen, että äijä jätti. Oma on syys, tapa ittes ku et pärjää paremmin.
Mä en oo missään vaiheessa sanonu, että se on oikein. Mä sanoin, että asia vain on niin. Lueppa ylempää.

Mä haluun nähdä kun sä sanot savannilla leijonalle, että "et sä mua voi syödä, ei se oo oikein, mä oon sua korkeemmalla ravintoketjussa!"

Tai siinä vaiheessa ku on semmonen surkee duuni ja pari muksuu, ei se välttämättä ihan oikein mene tai reilusti, mutta ei tässä pelissä ole tuomaria, eikä täällä saa Fair-Play -kortteja.

Quote by Taedium
Mä en oo missään vaiheessa sanonu, että se on oikein. Mä sanoin, että asia vain on niin. Lueppa ylempää.

Mä haluun nähdä kun sä sanot savannilla leijonalle, että "et sä mua voi syödä, ei se oo oikein, mä oon sua korkeemmalla ravintoketjussa!"

Tai siinä vaiheessa ku on semmonen surkee duuni ja pari muksuu, ei se välttämättä ihan oikein mene tai reilusti, mutta ei tässä pelissä ole tuomaria, eikä täällä saa Fair-Play -kortteja.


Olennaista onkin teetkö mitään poistaaksesi tämän epäkohdan? Toisin kuin savannin leijona me voimme vaikuttaa käyttäytymiseemme. Hiljaa hymisevät status quo:n kannattajat ei saa meikäläistä syttymään.

Quote by jUSSi
Olennaista onkin teetkö mitään poistaaksesi tämän epäkohdan?
En tule kuolemaan muiden syntien tähden.

Okei, sen verran teen, että pyrin välttämään töitä, josta maksetaan surkeaa palkkaa. Ja jos kaikki muutkin tekee niin, niin siitä työstä on pakko maksaa parempaa palkkaa. (Vaan kun ei tee, joten edelleen: Ei oo reiluu, mutta kuka niin on luvannutkaan?)

Mitä muuta haluat minun tekevät? Lahjoittavan rahaa hyväntekeväisyyteen? Viemässä eväskorin sille yh-äidille? Aivan varmasti.

edit: ...Siirretään topiccia.

Quote by Taedium
En tule kuolemaan muiden syntien tähden.


mutta tarvitseeko kenenkään kärsiä "syntiensä" tähden (että on huono sana tuo synti, kaikki mikä sillä leimataan saa negatiivisen sävytteen). Synti tässä tarkoittaa koulutustasonsa alhaisuutta, yksinhuoltajuutta, koulutuksen/vakuutuksien/sairaanhoidon yms. kalleutta jne.

Quote by Taedium
Okei, sen verran teen, että pyrin välttämään töitä, josta maksetaan surkeaa palkkaa. Ja jos kaikki muutkin tekee niin, niin siitä työstä on pakko maksaa parempaa palkkaa. (Vaan kun ei tee, joten edelleen: Ei oo reiluu, mutta kuka niin on luvannutkaan?)


Sano tuo sille väliamerikkalaiselle yh-äidille ettei tee töitä kun siitä maksetaan niin huonosti. Hyvin harvalla ihmisellä maailmassa on varaa niuhottaa palkastaan.

Quote by Taedium
Mitä muuta haluat minun tekevät? Lahjoittavan rahaa hyväntekeväisyyteen? Viemässä eväskorin sille yh-äidille? Aivan varmasti.


Heh, juu just näin. Jos vaikka aloittaisit asennemuutoksella :heart:

Pitäisi pyrkiä kohti sitä täydellistä maailmaa vaikka sitä ei voida koskaan saavuttaa. Pyrkiessä voidaan sitten edes minimoida kärsivien ihmisten osuus.

ps. laita vastaus vähän sopivampaan topikkiin, vaikka siihen yhteiskunta ja filosofia topikkiin.

Quote by jUSSi
ps. laita vastaus vähän sopivampaan topikkiin, vaikka siihen yhteiskunta ja filosofia topikkiin.
Olen useasti tehnyt niin. Eikö moderaattori tässä nyt näytäkkään mallia? ;)

http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?p=180086#180086

veikkaisin et täs topicis ei hirveenkään moni oo noi leffoi kokonaan nähny.
ja vaikka kaikki toi on ki niin hirveen väärin..(huh huh..)
rufus on nukyään rikas mies..

Köyhiä sorretaan ja rikkaat nauraa.. :angry:
Mä tykkäisin jos asia olisi käännetty toisinpäin!

Quote by SamZa
Köyhiä sorretaan ja rikkaat nauraa.. :angry:
Mä tykkäisin jos asia olisi käännetty toisinpäin!


Miks ketään pitäis sortaa?

Quote by SamZa
Köyhiä sorretaan ja rikkaat nauraa.. :angry:
Mä tykkäisin jos asia olisi käännetty toisinpäin!


Olet siis itse köyhä..?

Eikunniinjoo, unohdinkin, etteivät 'ne rikkaat' olekaan tehneet mitään niiden rahojensa ja asemansa eteen :scared: ...

Quote by Peter Skogberg
Quote by SamZa
Köyhiä sorretaan ja rikkaat nauraa.. :angry:
Mä tykkäisin jos asia olisi käännetty toisinpäin!


Olet siis itse köyhä..?

Asiasta mainittua tarkoittaako se, että on köyhä?.. Joo myönnän! Aivan liian köyhä. En omista mitään globaalia yhtiötä tai sitten edes omaa yritystä. Eli olen köyhä. Mut sä siis sittenkin tykkäät, että pummeja on kiva dissata ja se on hirveän väärin jos joku heittää Gatesia kakulla naamaan? Kautta aikojen on pienempiosaisia ollut helpompi sortaa, mut olisikin mielenkiintoista kääntää asia toisinpäin.. Jos sä nyt satut ymmärtää mitä ajan takaa?? Kaikilla ei ole mahdollisuutta saada korkeaa asemaa, kyvyistään huolimatta. Ei pelkkä opiskelu takaa hyvää työpaikkaa ja suuria tuloja.

O