Kuulon tärkeys!?

Back to yleinen keskustelu O

Quote by rewind
Quote by Husu
Jos epäilet kuuloasi niin kannattaa käydä kuulokynnysmittauksessa. Tuohon ei aikaa hupene kuin muutama minuutti kuulontutkijalla.


Ihanko arvauskeskuksissa onnistuu, vai pitääkö mennä ihan oikean lääkärin puheille?


Itse kävin työpaikkalekurin pakeilla ja sain lähetteen kuulontutkijalle.
Mulla tuli tinnitys & vihlova kipu korvatulehduksen aikana, mistä sitten tulin aatelleeksi josko olisi aika kuuloa hieman muutenkin tarkistaa.

Tinnitys on pääosin loppunut, mitä nyt silloin tällöin korvat tuppaa vinkumaan muutaman minuutin kunnes pikkuhiljaa hiljenee.

[EDIT] Itse kuulokynnysmittaus tehtiin 1kk korvatulehduksen loppumisen jälkeen, minkä ajan olin tarkoituksella poissa suuremmasta metelistä.

Quote by rewind
Ja tuo "3 dB nosto -> aika puolittuu" tuntuu kyllä aika hurjalta.


Onhan se hurja, mutta toisaalta pitää muistaa, että +3dB äänenvoimakkuudessa tarkoittaa äänen tehon kaksinkertaistumista. Ts. kuuloelimet joutuvat vastaanottamaan tuplamäärän energiaa samassa ajassa.

Quote by vaavu
Rokkikonserteissa ja ulkomailla korvatulppia pitävää katsotaan todella oudoksuen.


Ei pidä paikkaansa. Rock -ja muista konserteista usein nauttivana en ole huomannut moista: rokkikeikoilla tulpat ovat varsin yleisiä niin soittajien kuin yleisön keskuudessa. En ole myöskään pannut merkille että joku erityisemmin kiinnittäisi huomiota kieltämättä hassusti törröttäviin "kuusitulppiini". Ulkomaista en tiedä.

O