Parhaat drinkit top5

Back to yleinen keskustelu O

Tequila sunrise.

Piste.

Quote by Silentium

2. Valkokuubalainen (maito+kahlua+bacardi)


Tossa on vaan yks vika:
bacardi ei o kuubalainen rommi, vaan rikos Kuuban
jalo kansaa kohtaan :mad:

Oikeaoppinen valinta olisi Havana Club.

Top 1

1. TVR

1. bloody mary
2. gin tonic
3. screwdriver - siis oikeasta puristetusta appelsiinimehusta ja vodkasta tehty drinkki, ei mikään kossutuoremehu
4. kossuvissy
5. long island ice tea

+ LAGER LAGER LAGER LAGER

Quote by Wayne G


5. Absinth


:cool: :cool: :cool:

Quote by Tres



Tossa on vaan yks vika:
bacardi ei o kuubalainen rommi, vaan rikos Kuuban
jalo kansaa kohtaan :mad:

Oikeaoppinen valinta olisi Havana Club.


Valitettavasti monestakaan baarista ei saa tuota sosialismin jaloa tuotetta, joita ylväät toverit ovat imperialistisiä juomia vastaan tehneet. Mikäli on mahdollisuus käyttää oikeaoppista tuotetta, on se enemmän kuin suositeltavaa.

Työn orjat sorron yöstä nouskaa!!!!!

Kalja
Wiski

Kato vaikka ->http://www.tsiisus.marlitech.com/album/index.cgi?mode=image&album=/Koti/Whiskey%20setti&image=133%2d3386%5fIMG.jpg
Että silleen =)

Ihan pari parast mist meitsi tykkää ni....


4cl vodkaa
4cl masikka likööriä
2cl baileys
Tarjotaan jäillä, sekoitettuna (ei shakkerin kautta)
(näyttää aika neiti drinksult, mut pirun ärhäkkä)
Nimee en tiä...

Moskovan muuli (mis o joukos paljon lime mehuu)


:002: :002: :002:

Ruokatopicissa Tapi T kirjoitteli ohjeen Härkää Tosimiehelle.

Siitä tuli mieleeni Liljendaalissa näkemäni salaatti. Ei tainnu se Shelli olla, vaa joku muu mesta, jossa rafla yhteydessä. Tosimiehen Salaattiin kuului mm. kinkkua, makkaraa, pekonia, jauhelihaa, majoneesia, kananmunaa ja juustoa...

Mutta ohjetta en muista, enkä tarkasti mitä siellä oli.

Sen sijaan muistan joskus juomani Tosimiehen drinkin.

Tosimiehen Drinkki

Dronningholmin mansikkahillosta mansikka
4cl Wiskiä
Keltuainen

Tavallista isompaan shottilasiin laitetaan Dronningholmin mansikkahillosta yksi mansikka lasin pohjalle. Viskiä päälle ja koristeeksi kananmunan keltuainen päälle. Pitää juoda yhdellä heittämällä.

Miltä itselläni tuntui tuo: Ekaksi muljahti se keltuainen kurkusta ikävästi, sitten viski perässä supistaen kurkun ja kauhee tekeminen oli saada se mansikka perässä kurkusta läpi. Hyi olkoon ja okse oli lähellä. (Vaikka ei sitä siinä tilanteessa saa näyttää...)

Mut mä en ookkaa tosimies.

vodkalimen voittanutta ei ole tähän mennessä vielä löytynyt.. ken paremman keksii niin saa tarjota mulle :o

Quote by Tres

Oikeaoppinen valinta olisi Havana Club.
Noo... Miten sen ottaa. Sama se mulle mistä maasta se on, kuhan on hyvää. Havana Club ei ole. Jos rommista näkyy valo läpi, on joku käyny laimentaa ja sen voi kaataa viemäriin.

On Havana Clubista olemassa joku säälittävä yritys tummemmasta mausta, mutta en oo ainakaan itse törmännyt hyvään Havana Clubiin.

Quote by Taedium

Noo... Miten sen ottaa. Sama se mulle mistä maasta se on, kuhan on hyvää. Havana Club ei ole. Jos rommista näkyy valo läpi, on joku käyny laimentaa ja sen voi kaataa viemäriin.

On Havana Clubista olemassa joku säälittävä yritys tummemmasta mausta, mutta en oo ainakaan itse törmännyt hyvään Havana Clubiin.


täh?! :eek:

Tosta kirkkaasta rommista oon samaa mieltä, ja oma suosikkini
onkin Havana Club Anejo Reserva http://www.havana-club.com/uk/gamme.html

vai vielä säälittävä yritys... Mitähän piraattilitkua sulle on tarjottu ;)

Quote by Karo

Pakko nyt vähän viilata pilkkua, mutta eikös drinkki tarkoita nimenomaan juomasekoitusta, eli tequilat tai karhu III:set eivät ole drinkkejä... Muistaakseni lempijuoma -topicci on ollut erikseen?
:rolleyes:


Sovitaan hei me näin, niin lempidrinkkieni lista on helpompi laatia.

1. Kossurussian (en voi juuri koskaan edes juoda tätä ennalta-arvattavien seuraamuksien välttämiseksi)
2. Kossuvissy (klassikko, ei katoa yhtä nopeasti kuin listan ykkönen)
3. vodkalemon (tehty, ei valmiina ostettu)
4. kossu red bull
5. caipirinha

Ei-sekoitetuista parhaat ovat lager, kuiva Golden Cap tai Fizz (kaikki muut siiderit sukasta) ja Gewürtztraminer, valkoviini jossa on luonnetta :)

Quote by Tres

Mitähän piraattilitkua sulle on tarjottu ;)
Jaa-a... Havana pullosta se ainakin oli. Mut ei se kyl mitää tummaa ollu, eikä makukaan mikään miellyttävä.

(No toisaalta ainakin Dublinin ravintoloissa on turha tilata vodkapaukkua raakana... Paitsi jos tykkää vodka+hiilihapoton Sprite -sekoituksesta.)

drinkiksi oritsinäl kainalohiki:

2 cl pöytäviinaa
2 cl nakkivettä

ja juhliin booli:

1 l pirtua
4 l vettä
koristeeksi käpyjä

Eilisestä Tapin drinkistä innostuneena ryhdyin taas vakavasti miettimään sopivien baaritarvikkeiden hankkimista. Mutta ongelmana on, etten oikein tiedä mistä pitäisi lähteä liikkeelle.

Ensinnäkin, jos baarikaappiin pitäisi hankkia pesämunaksi erilaisia alkoholijuomia, niin mitkä ne olisivat? Toisekseen, minkälaisista drinkeistä kannattaisi lähteä liikkeelle näiden alkoholien perusteella? Kolmannekseen, mitä muita tarvikkeita tarvitaan? En nyt ensimmäisenä ole välttämättä ostamassa mitään absinttilusikkaa, mutta lähinnä kiinnostaa perusvälineistö. Ainakin tarvitaan pari mittaa ja jonkunlainen sekoitusvehje, mitä muuta?

Pohjana sen verran, että en juo alkoholia humaltumiseen. Tämän vuoksi preferoin mieluummin hyvää makua kuin isoa volttimäärää.

Quote by Tapi T
Absintti Coctail

4cl absinttia
1 sokeripala
lähdevettä
jäitä

Nyt onkin sitte aika katkoa siivet kaikenmaailman absinttivirityksiltä. Näin absintti tulee nauttia: täytä grogilasi jäillä ja raikkaalla lähdevedellä. Laita sokerinpala haarukalle ja kaada sokeripalan läpi absintti hyvin hitaasti lasiin. Sytytä sokeripala palamaan lasin päällä ja odota kunnes se sulaa lasiin. Sekoita ja nauti.


Hmm hmm, pitäsiköhän tätä joskus kokeilla. Meillä nimittäin tuolla sattuu olemaan absinttia kaapissa, ja sitä voisi joskus kokeilla juoda ihan alkuperäisellä menetelmällä. En ole koskaan nimittäin nauttinut sitä noin.

Onko muuten mitään muita drinkkejä mihin käytetään absinttia?

Laitanpa mäkin sit tähän top 5 drinksut:

1. kossukola (melkein aina tulee tilattua tämä, perussuomalainen paukku)
2. vodka/kossubatteri (hyvä maku, battery-juoman tehosta en tiä vaikuttaako)
3. long island ice tea (mä en tykkää maust, mut känniin pääsee)
4. B-52 (hauska palava paukku, äijäporukan kans kiva juoda)
5. valkovenäläinen (hyvä maku ja rentouttaa vatsaa jos on vähän huono olo, kun suuresti nautittu viinamäärä pyrkii elimistöstä suun kautta ulos :D )

Omat henk.koht. suosikki ovat:

Gin Tonic
Whisky (Johnnie Walker blue label)
Screwdriver (klassikko)
Tequila
Olut (kunnon stout tekee aina poikaa)

Oikein oluthan ei ole drinkki, mutta se on vaan niin uskomattoman hyvää.

Aluksi, pyydän anteeksi näitä luultavasti useita kirjoitus&kielioppi virheitä. Sekä anteeksi tätä ehkäpä typärältä tuntuvaa topic:ia. Syy tähän kaikkeen on "muutamat" häppäri siiderit&muut juomat...

Eli itse asiaan:

Suosikki juomat/drinkit/ihan mitkä tahansa alkoholia sisältävät nestetasapainon tasauttajat... Top5, olkaa hyvät!

1 Battery/Red Bull kossu - maistuu aina, ehdoton kärkisijan pitäjä

2 Caipirosca - pienen taistelun jälkeen varma kakkonen, maistuu ja ei helposti kyllästy. Periaatteessa pelkkää viina, tosin jäämurska hieman laimentaa.

3 "the irkku kahvi" - kylminä syys/kevätiltoina erittäin maukas ja lämmittävä pakkaus. Vaikka en kahvin ystävä muuten ole, niin tämä toimii...

4 Mintukaaka, tunnetaan myös nimellä minttukaakao - herkkusuulle, kuten minä, erittäin hyvä vaihtoehto kun menee "yhdelle" Toimii takuulla. Harmi vaan että käy tökkimään parin jälkeen. :(

5 Kuiva omppu siideri - uppoaa kuin härkä suohon. Happy hour juomien kunkku. Aivan sama onko Fizz:iä vai mitä, aina kelpaa. Seurustelujuomana ehdoton. Saunanjälkeen parasta rentoutusjuomaa (olutta kun en juo kirveelläkään)

Eli, kysymys kuuluukin, mikä on sinun suosikkujuomasi? Kun päätät tankata pääsi totaalisen täyteen tai vain yhden paukun iltoina. Mitä juot mieluiten...

O