Parhaat drinkit top5

Back to yleinen keskustelu O

Jack Daniels-Pepsi, lyhyenä

Votka-Russian, lyhyenä

Valtavasti on hyviä drinkkejä, itse baarimestarina tunnen tietävänikin niistä aika monta, mutta nuo yllämainitsemani ovat yksinkertaisuudessaan aivan voittamattomia, mun mielestä.

perinteinen peltikatto muodostuu neljästä sentistä jotain eksoottista ja pahanmakuista vodkaa, lirauksesta sitruunaliemitiivistettä, jääpalikoista ja sokerista.

paranneltu versio tuntee nimen hopeakatto. eroina perinteiseen malliin kaksinkertainen alkoholin määrä sekä sokerin ja jääpalojen puutos.

hopeakattoakin on edelleenkehitetty aina kultakatoksi mutta siitä ei sovi perhefoorumilla puhua enää :(

paha viina rules.

joo...Peltikatto on hyvää....hyvähyvähyvä....
Muuten kai temmotaan Mummon Tohveleita taikka Jääestoa Made in Home (pottu viunaa+pussi vickssinisiä)

1. Akkuhappo tuplana
8cl Jägermeister
1 Battery (Jos ei ole 0.33l Batteryä, niin se 0.25l RedBull käy myös.)
Jäitä

Jos tuplana, kaadetaan tuoppiin. Jos ei, niin grogilasi.

2. B-52 - Palavana
Vaikka se ei oikein saisi palaa, niin ilman liekkejä mä en tykkää juoda.
Eli kaadetaan tässä järjestyksessä rakentaen shottilasiin:
2cl Kahlua
1cl Bailey's Irish Cream
1cl Grand Marnier - se versio, mikä on ruuanlaitossa hyvä, eli se 60 volttinen, mut Cointreau käy kans tai 40 volttinen granari.

Sytytetään ja juodaan pillillä imaisten ne viimisetkin huurut keuhkoihin. Nopsasti, ettei pilli sula. Voi juoda ilman pilliäkin. Cornerissa varmaan on nähty joskus sellanen parivaljakko muutamankin kerran, jolla on ylähuuli illan päätteeksi punaisena... Auts.

3. Koivupölkky ilman hörhellyksiä
Tää on kovan jätkän juoma. Sillo ku haluu olla kova jätkä. Mä en usein.
1 osa taskulämmintä Finlandia Vodkaa
1 osa taskulämmintä Koskenkorvan viinaa

Riippuen paikasta tuo osa on joko 2 tai 4 cl. (Oikeesti 4cl, mut kun tuplat tulee Suomessa ikävästi vastaan.)

Kaadetaan maitolasiin, jota ei saa vaihtaa vaikka likanen sattus tulemaan tarjoilijalta. Ei jäitä, ei tikkuja, ei sateenvarjoja, ei hörhellyksiä.

4. Hiipivä hulluus
Sopii booliin ja ainoa tapa miten mä saan Spriteä tai mitään muutakaan sitruslimpparia naamariini.

1 osa Vodkaa
1 osa Cointreauta
1 osa Marlin helmeilevää omenaviiniä
1 osa Spriteä, 7uppia tms.
Jäitä

Voi kyl laittaa vähä lisää spritee jos huvittaa, mut toi maistuu tollasenaankin spritelle, jossa on appelsiinia lirautettu hieman. Ja ku voltteja on tos aika kivasti, ni se hulluus hiipii tajuntaan melko vikkelään.

5. Flatliner
Nössön (minulle sopiva siis) versio Kauppamatkustajan Kuolemasta.

Rakennetaan shottilasiin aloittaen alimmaisesta:
2cl Sambuca
Viiva tabascoa
2cl Tequilaa

Siihen jää lasiin sellainen punainen ohut viiva väliin, josta se nimi flatliner. Tunnetaan joissain paikoissa nimellä Mad Dog.

Bubbling under:
Bonus - Sniffer
Tätä mä en juo loppuun ikinä, mut kiva paukku. Käytetään keuhkoja juomiseen.

4cl Cointreauta konjakkilasiin.
Shottilasi

Sytytetään palamaan, laitetaan käsi päälle jolloin liekit polttavat tyhjiön sisään. Nostetaan lasi kädessä ilmaan. (Kyl se imu pitää sen lasin siinä.) Heilutellaan, jotta saadaan oikeen huurut ilmaan. Raotetaan kättä siitä reunalta hieman ja samalla imastaan nenän kautta kaikki huurut keuhkoihin. Viskillä ja votkalla toimii myös, mutta tuo cointreau ei polta nenää niin paljoa. (Yleensä tämän kohdan toistan useasti, sitten kun ei enää syty, niin) Juodaan juoma. Kun siinä on sitä sokeria palanut reunoihin, niin se kaavitaan pois ja shottilasi väärinpäin pöydälle ja siihen kannan pieneen kuppiin kerätään ne palaneet sokerit ja oikean kaavan mukaan nuo tulisi imaista nenäänsä. Minä kun en ole tottunut työntelemään nenääni mitään sinne kuulumattomia asioita, niin jää tuo viimeinen osuus aina tekemättä, mutta näin sen pitäisi toimia. Kahdesta paukusta on jo humalassa, tosin ei niin pitkään. Joskus kyl on herätty sillee aamulla, että molempien kämmenin kohdalla on kaksi pyöreää rakkulaa...

Noita mä yleisimmin. Tietty sit tumma rommi+kola ja irkkuviski+kola käy kans. Ja Calimu Boke. Ja Harvey Wallbanger.

Quote by Taedium

1. Akkuhappo tuplana
8cl Jägermeister
1 Battery (Jos ei ole 0.33l Batteryä, niin se 0.25l RedBull käy myös.)
Jäitä

Jos tuplana, kaadetaan tuoppiin. Jos ei, niin grogilasi.


Täällähän noita tuplia ei enää saa alkoholilain mukaan ravintolassa myydä :009: Mutta kotona kelpaa askarrella!

Quote by mayah



Täällähän noita tuplia ei enää saa alkoholilain mukaan ravintolassa myydä :009: Mutta kotona kelpaa askarrella!


Ai onks olemassa ravintoloita jotka oikeasti noudattaa tota? :D

Mun lista olis vaik et;

0) Kossuvissy
1) Jallukola
2) Sininen Enkeli
3) Ampiainen
4) Valkovenäläinen

;D

"Liuotin on luonnollinen tapa päihtyä"

Quote by Daniel Braun


3 "the irkku kahvi" - kylminä syys/kevätiltoina erittäin maukas ja lämmittävä pakkaus. Vaikka en kahvin ystävä muuten ole, niin tämä toimii...


Mulla on ollut tapana potkasta "hyvä" ilta käyntiin tällä jo vuoden verran. Aivan voittamaton. Piristää kummasti, vaikke kofeiinia siinä liiaksi olekaan.

Quote by mayah

Täällähän noita tuplia ei enää saa alkoholilain mukaan ravintolassa myydä
Nii, ei saisi.

Ei täälläkään Batteryä saa, kun se taitaapi Hartwallin olla. Siksi täällä tupla jekku redbulli ja Suomessa kiltisti jekkua ja puolikas battery. Ja perään jekku ja kaadetaan loput batterysta.

Hmm... Häppäri saa kummia aikaan. Vaikka en kovassa humalassa ollut, niin nähtävästi ihan riittävässä. Heräsin tuossa n.15 min sittten. :D Että nää päivät menee nykyään niin hiton nopeesti...


Quote by Quu



Mulla on ollut tapana potkasta "hyvä" ilta käyntiin tällä jo vuoden verran. Aivan voittamaton. Piristää kummasti, vaikke kofeiinia siinä liiaksi olekaan.


Totta, tosin mä en sitä ihan alkuun voi kiskoa. Vatsa tuppaa heittämään silloin ainakin kerran voltin. Hassua, batteryä&red bull:ia tulee kyllä juotua lähes päivittäin, tyhjäänkin mahaan.

Toi "JekkuBattery" unohtui pahasti listaltani... No, saakon se sitten sen sijan 6. Muuten jekku sopii loistavasti yhteen muumilimun kanssa. Sellainen violetti marjalimu. Toimii...

Itse en ole ikinä opetellut juomaan siideriä, bisseä, lonkeroa tms. Viinejäkin juon ainoastaan ruuan kanssa, joten erilaisia drinksuja on tullut jo muutama vuosi juotua. Erilaisista makunautinnoista pitävänä on tullut hommattua kotiin myös täydellinen baarisetti, jota tulee käytettyä säännöllisen epäsäännöllisesti.

Jos kotoa ei löydy tarvittavia aineita, juokaa drinkkinne The Baari:ssa.

Ohessa muutama suosikkini ohjeet. Mikä sopiikaan sinulle?


Viileille:

Caipirosca

4cl Finlandia Vodkaa
Puolikas hyvin pesty limetti
2-3 tl tummaa ruokosokeria
jäämurskaa

Leikkaa limetti paloiksi ja murskaa se sokerin kera on the rocks-lasin pohjalle. Lisää puolet jäämurskasta, lisää vodka ja sekoita. Täytä lasi lopuksi jäämurskalla ja tokkää lusikka lasiin.

Voit luonnollisesti käyttää drinksun teossa mielikuvitusta; vähennä sokerin määrää ja lisää joukkoon jotakin coctail-siirappia: esim. persikka ja mango toimivat hyvin. Todella maistuvan rosca tulee, kun korvaan puolet vodkasta Marlin lakkaliköörillä! Brasilian kansallisjuoman Caipirinhan saat siten, että korvaat vodkan Cachacalla.

***

Kesälle:

Mojito

4cl valeaa rommia (esim. Bacardia)
puolikas hyvin pesty limetti
2-3 tl sokeria
puoli kourallista tuoreita mintunlehtiä
soodavettä
jäämurskaa

Murskaa grogilasin pohjalle limetti, minttu ja sokeri. Täytä lasi puolilleen jäämurskalla ja lisää rommi, sekoita. Täytä lasi jäämurskalla ja pidennä soodavedellä. Ehdon lempparini tällä hetkellä

***

Naiselle:

Cosmopolitan

3cl Absolut Currant-vodkaa
1cl cointreau
1,5cl limetin mehua
6cl karpalomehua

Ravista kaikki shakerissa jäiden kanssa sekaisin ja siivilöi jäähdytettyyn coctail-lasiin. (Itseäni vituttaa suunnattomasti, että suorastaan loistavasta Cosmopolitanista on tullut Sinkkuelämää-sarjan myötä oikea naiseuden ikoni, eihän kukaan mies voi tätä tilata menettämättä kasvojaan!)
:mad:

***

Miehelle:

Tom Collins

4cl hyvää Giniä (Esim. Bombay Saphire, Tanqueray's, Plymouth)
3cl itse puristettua sitruunan mehua
2cl sokerilientä
soodavettä

Ravista gini, sitruuna ja sokeriliemi shakerissa jäiden kanssa sekaisin. Siivilöi jäillä täytettyyn grogi-lasiin ja pidennä soodalla. Koristeeksi sitruunaviipale ja coctailkirsikka. Sokeriliemen valmistat siten, että keität yhtä paljon sokeria ja yhtä paljon vettä niin kauan kunnes sokeri on liuennut kokonaan

***

TP:lle:

Sex on the Beach

2cl Cranberry vodkaa
2cl koskenkorva Peachia
4cl greippimehua
4cl ananasmehua
grenadiinia
spriteä

Ravista kaikki spriteä lukuunottamatta shakerissa ja siivilöi grogilasiin. Pidennä spirtella. Mukaan pari pilliä, sateenvarjo, ananasviipale ja kirsikka.

***

Kuningatar Elisabethille:

Gintonic

4cl hyvää Giniä (Esim. Bombay Saphire, Tanqueray's, Plymouth, Junipero)
12cl tonic-vettä
jäitä

Kaada giniä jäillä täytettyyn grogilasiin ja lisää tonicia. Ole tarkkana määrien kanssa, tässä juomassa molempien aineiden on tarkoitus peittää toistensa huonot ominaisuudet. Myös ginillä on väliä, huonoa giniä ei viitsi juoda. Ainakin Bombayta löytyy lähes jokaisesta Helsingin baarista.

Vinkiksi harrastelijoille, että pro tilaa ravintolassa GT:n, ei koskaan gintoniccia. :cool:

***

Landeille, Toyotakuskeille, tanssilavoille, Keravalle:

Sininen enkeli (2cl vodkaa, 2cl Parfait amour, spirteä)
Valkovenäläinen (2cl vodkaa, 2cl Kahlùa, maitoa
Kossuvissy (kossua, vissyä)
Ampiainen (2cl vodkaa, Cremè de Bananes, ginger alea)

Coman lista siis! :D

Quote by Tapi T

(Itseäni vituttaa suunnattomasti, että suorastaan loistavasta Cosmopolitanista on tullut Sinkkuelämää-sarjan myötä oikea naiseuden ikoni, eihän kukaan mies voi tätä tilata menettämättä kasvojaan!)
:mad:
Drinkin perusteella kasvojen menetys? Tollanen yleensä vaan innoittaa mua tilaamaan moisen, ihan vaan tasa-arvon nimissä. Niin paljon siitä toitotetaan, että naisille lisää oikeuksia ja sitten juurikin tällaisia rajavetoja vedetään, että jokin drinkki on naisille suunnattu ja tosimies ei saa sitä juoda. Jos se on hyvää niin totta pääsiäismunassa mä sitä juon. En oo tota testannu, mut ainekset näyttää hyvältä.
Quote by Tapi T

Tom Collins
Tää on tosi hyvää. Sopivan kesäinen mulle. Kesän 2000 taisin juoda tuota useampaankin otteeseen.
Quote by Tapi T

Sex on the Beach
Osaatko mittasuhteet juomaan Long, slow, comfortable screw against the wall? Mä en, ja siksi oon ton säveltäny vähän siihen suuntaan ne kerrat ku ton oon tehny. (Ja vähä eri merkkisistä aineksista, ku tuo nimen osoittamat.)

edit: Hö... laiskana ja tyhmänä en ollut Webtenderissä käynyt. Sieltähän se lscsatw löytyi.

1. Olut
2. Bisse
3. Keppana
4. KALJAAAAAAA!
5. Kuivaakin kuivempi brittiläinen siideri

Englannissa saa esmes ihan maitokaupoista kolmen ( 3 ) litran "pulloja" Strong Bowta!!

Legendaarinen Mönjä

2cl Kossua
2cl Minttulikööriä
2cl Pernód

Voidaan nauttia myös tuplana[tm]. Maistuu hammastahnalle ja menee päähän kuin häkä. Aamulla ei taatusti tee mieli harjaita hampaita.

Ainiin, ja ilman jäitä, koska muuten juoman väri ja maku muuttuu.

Sen lisäksi suosikkeina Jekkubatteri ja ilman batteria.

Mahdollisesti myös seuraava grogilasiin tehtynä

2cl kossua
2cl Creme de Caramelle
loput spriteä ja paljon jäitä.

t: tiskillä tavataan. joskus jopa ta-va-taan

Quote by Retro Huggu

1. Olut
2. Bisse
3. Keppana
4. KALJAAAAAAA!
5. Kuivaakin kuivempi brittiläinen siideri


Muuten hyvä, mutta tuon 5. kohdalle laittaisin vielä kaljan ;)

viina ei oo mun juttu, mut jos on pakko, niin sitten suorana tequilaa.

2cl jägermeister
2cl baileys
maitoa

ISO nAm! :D :D

en kyl suosittele juomaan ainakaan 100 eurolla yhden illan aikaan koska voipi maito käydä pahasti mahassa ja seuraavana aamuna onpi kapula :( yÖks

Erilaisia drinksuja ei paljoa tuu juotua, kun olen oluen ystävä(ainakin nykyään).
Mut kuitenkin laitetaan nyt jotain listaa.
1. Olut (yllätys)
2. Siiderit/lonkerot
3. Battery/redbull kossu
4. b-52 , jos haluaa örveltää
5. Leijona pontikka (en suosittele yksin nautittavaksi)

Minä olen sitten varmaankin joku epämääräisen viilee tp-mies, koskapa top 3 -sattumanvaraisessa järjestyksessä- on:
1. Caipirosca (minimaalisella määrällä sokeria)
2. Tom Collins
3. Sex on the beach

Tykkään juoda kuivaa (upcider) omena siideria jäillä ja ehdottomasti se vaatii myös pillin.
Toisen tulee Telkkä, eiku kelkka, voi namitus!
loppuina tulee juomat missä on huimasti prosentteja.. mut ei enää ikinä tequilaa mulle! :D

Quote by Tapi T

Itse en ole ikinä opetellut juomaan siideriä, bisseä, lonkeroa tms. Viinejäkin juon ainoastaan ruuan kanssa, joten erilaisia drinksuja on tullut jo muutama vuosi juotua.
Kesälle:

Mojito

4cl valeaa rommia (esim. Bacardia)
puolikas hyvin pesty limetti
2-3 tl sokeria
puoli kourallista tuoreita mintunlehtiä
soodavettä
jäämurskaa

Murskaa grogilasin pohjalle limetti, minttu ja sokeri. Täytä lasi puolilleen jäämurskalla ja lisää rommi, sekoita. Täytä lasi jäämurskalla ja pidennä soodavedellä. Ehdon lempparini tällä hetkellä

***
[


Damn, joku ehti ensin. Olisin tota Mojitoa ehdottanut. Ehdoton lempidrinkki. Alun tekstiin pakko sanoa se, että rahaa taitaa ilmeisesti olla, jos ei mainitut juomat kelpaa. Itse juon yleensä kaljaa huonon rahatilanteen takia. Muutenkin kyllä puistossa dokaillessa siideri/kalja/viini on ehdoton. Ei mitään drinkki-juppimenoa. Ja kun juomisen aloitti 12-vuotiaana, eli 11 vuotta sitten, niin ei silloin mitään omaa baarikaappia ollut josta sekoitella drinkkejä...
:rolleyes:

Mutta siis Mojitosta sen verran, että limen lisäksi kannattaa laittaa myös sitruunaa (vaikkei ehkä olekaan täysin oikeaoppista). Jäämurskan lisäksi jääpalatkin kelpaavat hätätilanteessa. Viinan suhde soodaveteen on 1/3 rommia ja 2/3 vissyä tms. Aika harvassa baarissa vaan on tuoretta minttua varastossa, joten herkullinen Mojito jää usein ostamatta... :(

Aluksi, pyydän anteeksi näitä luultavasti useita kirjoitus&kielioppi virheitä. Sekä anteeksi tätä ehkäpä typärältä tuntuvaa topic:ia. Syy tähän kaikkeen on "muutamat" häppäri siiderit&muut juomat...

Eli itse asiaan:

Suosikki juomat/drinkit/ihan mitkä tahansa alkoholia sisältävät nestetasapainon tasauttajat... Top5, olkaa hyvät!

1 Battery/Red Bull kossu - maistuu aina, ehdoton kärkisijan pitäjä

2 Caipirosca - pienen taistelun jälkeen varma kakkonen, maistuu ja ei helposti kyllästy. Periaatteessa pelkkää viina, tosin jäämurska hieman laimentaa.

3 "the irkku kahvi" - kylminä syys/kevätiltoina erittäin maukas ja lämmittävä pakkaus. Vaikka en kahvin ystävä muuten ole, niin tämä toimii...

4 Mintukaaka, tunnetaan myös nimellä minttukaakao - herkkusuulle, kuten minä, erittäin hyvä vaihtoehto kun menee "yhdelle" Toimii takuulla. Harmi vaan että käy tökkimään parin jälkeen. :(

5 Kuiva omppu siideri - uppoaa kuin härkä suohon. Happy hour juomien kunkku. Aivan sama onko Fizz:iä vai mitä, aina kelpaa. Seurustelujuomana ehdoton. Saunanjälkeen parasta rentoutusjuomaa (olutta kun en juo kirveelläkään)

Eli, kysymys kuuluukin, mikä on sinun suosikkujuomasi? Kun päätät tankata pääsi totaalisen täyteen tai vain yhden paukun iltoina. Mitä juot mieluiten...

O