levyt pöllitty?

Back to yleinen keskustelu O

Quote by Daniel Braun


Jälkimmäinenhän on periaatteessa laitonta, mutta milloin siitä olisi välitetty :confused:

mitä laitonta siinä on??
eiks vakuutuksen voi ottaa varkauksien varalle ja jos joku tekee RIKOKSEN eli varastaa niin silloinhan vakuutusyhtiö on periatteessa korvausvelvollinen.
vai??

Quote by g-boy



Mulla on levyt vakuutettu metodilla 10e / 12", 25e / LP, 20e / CD. Tosin eihän se noita arvokkaampia levyjä korvaa, mutta seassa on niin paljon "kuraakin" että tolla pääsee jo ehkä nolla-tilanteeseen jos kämppä palaa.


Missä vakuutusyhtiössä sä olet? Onko tuo diili kotivakuutuksen yhteydessä ja jos ei, niin kuinka kallis se on?

Mulla oli Turvassa vakuutus ja kävin keskusteluja näistä kotivakuutuksen yhteyteen laittamisesta. Vakuutustäti sanoi, että "Tee meille lista kaikkien sun vinyylien tiedoista" ja minähän puuhasin katalogin. Vein listan tädille ja täti kysyi: "Kai sulla on näistä kaikista sitten olemassa kuitti? Muuten voi olla vähän hankalaa korvata." Kysyttyäni että vaativatko he esimerkiksi postimerkkikokoelman jokaisesta postimerkistä kuitin täti hämmentyi ja minä vaihdoin vakuutusyhtiötä.

.we progress

Quote by andy braun


mitä laitonta siinä on??
eiks vakuutuksen voi ottaa varkauksien varalle ja jos joku tekee RIKOKSEN eli varastaa niin silloinhan vakuutusyhtiö on periatteessa korvausvelvollinen.
vai??


Kyllä juu, jos tämä tilanne on... Mutta, periaatteessa se että ottaa omiin nimiinsä (pyytää siis vakuutuksesta rahaa) kun kaverin/toisen omaa on varastettu.

Eihän sitä itsellä enää pitäis olla vakuutusta ollenkaan, jos kaverin vakuutus käy?!

Eihän tuo ravintola omista niitä levyjä, joten se on periaatteessa rikos. Ainakin näin minä tuon asian ymmärrän.

Quote by Daniel Braun


Eihän tuo ravintola omista niitä levyjä, joten se on periaatteessa rikos. Ainakin näin minä tuon asian ymmärrän.

no tossa on kyllä vähän pointtia, mut
se on varmaan aika paljon siitä vakuutussopimuksesta kiinni.
joku varmasti myös kattaa työntekijöiden tavaroitakin tms.

mut tämä taitaa olla aika tulkinnan varainen asia.

Quote by Daniel Braun

Off-topic jatkuu...

Blondie: Ikävä kyllä tuo on totta. Yrittää nyt siinä sitten pitää pokkaa ja selittää että TAB ei varsinaisesti tee omaa musiikkia vaan soittaa bileissä muiden musiikkia. Joten on vaikea soittaa täällä TAB:ia, koska minä olen soittamassa eikä kyseinen herra.


Vieläkin nauran kippurassa...

Quote by unik

Siis joku SAATANA varastaa teknarin,
Harmittaa varmasti. Vaan teknarin saa rahalla yhdestä kaupasta. Itseäni sapettaisi kyllä minkä tahansa itse keräämän kokoelman katoaminen enemmän, vaikka rahallinen arvo olisi pienempi.

Eipä silti. Teknarinkin varastaminen on raukkamainen teko.
Quote by Daniel Braun

Kyllä juu, jos tämä tilanne on... Mutta, periaatteessa se että ottaa omiin nimiinsä (pyytää siis vakuutuksesta rahaa) kun kaverin/toisen omaa on varastettu.
No vakuutuksia on niin miljoonaa eri mallia. Autoissakin on eri jutut. Meillä on autossa niin, että kuka tahansa kun ajaa, niin se auto on vakuutettu. Mut esmes jenkeissä voi vakuuttaa itsensä eritasoisille autoille. Esmes että saa ajaa kaikkia henkilöautoja. Ja minkä auton vaan kun saa (ilman varastamista) alleen, niin on vakuutettu. Eli ei hanki autolle, vaan itselleen sen vakuutuksen.

Tää on kuulopuhetta, että mä en oikeesti tiedä. Mutta kuullut siis olen, että se "rafla ei ota vastuuta mistään varastetusta" on siksi, kun heillä ei ole siihen vakuutusta. He voisivat hankkia vakuutuksen ja vakuuttaa kaiken varkauden siellä. Oli se sitten heidän tai asiakkaiden tavaraa. Lienee tyyristä, joten halvempi laittaa "ei oteta vastuuta"-kyltti.

Ja niin. Yhdyn moneen edelliseen. T.A.T.U. on ihan lepposaa musaa. Mä diggaan sen hittibiisin kaanoneista. Ryhdyn hyräilemään.

Quote by e-cho


Ja milläköhän valtakunnan tasolla tai perusteilla? Täysin käsittämätön näkökulma.


Tarviiko tuota nyt perustella?
Oma moka jos jättää tavaroitaan väärään paikkaan.
Kantapään kautta oppii, sano.

Enkä siis nyt tarkoita sitä, että olisin "iloinen" kyseisestä tapahtumasta. Päin vastoin, otan osaa Pellen suruun. :(

Quote by Pete Input

Oma moka jos jättää tavaroitaan väärään paikkaan.
Kantapään kautta oppii, sano.


Joo, mutta siis kun kyse on siitä että ne vietiin DJ-pöydän takaa.
Missä sinä säilyttäisit levyjäsi?

joo, tuon soittopaikan ymmärsin olevan melko turvallinen paikka tavaroilleni, koska en edes ymmärtänyt tuon oven olemassaoloa, ennen sen avaamista. Tila oli myöskin 2kerroksessa joten tilanne tuli täysin yllätyksenä.
Muuten nurkkaukseen oli melko vaikea päästä, paitsi tuon oven kautta. Ja musta verho sitten varmisti että kähveltäjä sai heilua vapaasti ovella, kenenkään huomaamatta.

Tilannetta voi ihmetellä http://www.nightclub-bulls.com/ sivujen galleria osiossa.

Quote by Tres



Joo, mutta siis kun kyse on siitä että ne vietiin DJ-pöydän takaa.
Missä sinä säilyttäisit levyjäsi?


No se ei ainakaan ole hyvä paikka. Tosin tuo ovi juttu on aikast kriittinen seikka. Melkeinpä lähtisin syyttämään sitä oven avaajaa. Hänen pitäisi tietää, että sieltä oven kautta pääsee sisälle ja joku voi jotain varastaa. Näin ollen, olisi ollu fiksua ilmoittaa kyseiselle Dj:lle, että hänen levynsä ovat mahdollisesti vaarassa joutua pitkäkyntisten käsiin.

Itse pitäisin siinä pöydällä... ja ylimääräiset levyt lähituntumassa, muttei selän takana... koskaan.

sori vielä damienin aloittamaa off topiccia...

on muuten olemassa myös laadukkaita teinipoppipaikallisia ja dj:tä. esim ollessamme kylässä outokummussa meidät pakotettiin paikallisees diskoon joka oli täynnä 18 vuotiaita nuoria ihmisiä selvästi ns. lihatiski(eli seuraa hakemassa). mutta sisään tultuamme kyllä vanhat polkkapolvet löytykin tanssilattialta ku paikallinen nais dj alkoi soitella vanhoja ravemeistereitä, prodigyy, elektroo ja psykee. ei helvetti ja kaiken lisäksi ihan oikeilla vaihdoilla. ja mikä hauskointa paikalliseen yleisöön se myös uppos(kunnes sulake paloi kun musa oli liian lujalla). ELI TIEDOKSI TEINIDISKOLIHATISKIPAIKKOJEN OMISTAJILLE JA DJ:LLE!!!! KOITTAKAA JA KOKEILKAA SOITTAA MYÖS KOKEELLISEMPAA MUSAA KU SE SAMA B SPEARS PÄIVÄSTÄ TOISEEN!!! SILLÄ EI SITÄ KOSKAA TIEDÄ KUKA ON TALOON TULOSSA!! NYT TÄMÄ JÄTKÄ AINA KUN ON MENOSSA OUTOKUMPUUN NIIN VALITSEE KYSEISEN PAIKAN KOSKA SIELLÄ TARJOILTIIN NS JOKAISELLE JOTAIN. MÄ SAIN PARIN TUNNIN KIMARASTA TARPEEKSENI JA SE RIITTI JA SIITÄ KIITOS AMMATTIINSA PEREHTYNEELLE DJ TYTÖLLE JOKA OSASI LUKEA YLEISÖÄ EIKÄ HEITTÄNYT SITÄ SAMAA JOKAPÄIVÄISTÄ SETTIÄ!

Quote by Juska



Missä vakuutusyhtiössä sä olet? Onko tuo diili kotivakuutuksen yhteydessä ja jos ei, niin kuinka kallis se on?

Mulla oli Turvassa vakuutus ja kävin keskusteluja näistä kotivakuutuksen yhteyteen laittamisesta. Vakuutustäti sanoi, että "Tee meille lista kaikkien sun vinyylien tiedoista" ja minähän puuhasin katalogin. Vein listan tädille ja täti kysyi: "Kai sulla on näistä kaikista sitten olemassa kuitti? Muuten voi olla vähän hankalaa korvata." Kysyttyäni että vaativatko he esimerkiksi postimerkkikokoelman jokaisesta postimerkistä kuitin täti hämmentyi ja minä vaihdoin vakuutusyhtiötä.

.we progress


Hyppään tähän väliin keskusteluun mukaan, itselläni on Sammon/If:in kotivakuutuksen yhteydessä vinyylit vakuutettuna erillisenä "äänilevykokoelmana" jolle päätin itse arvon. Arvioin pari vuotta sitten vakuuttamisen yhteydessä levyjen arvoksi alakanttiin 30 000 mk, joka tuo vuosittaiseen vakuutusmaksuun muistaakseni joku 120 mk / 20 euroa lisää. Tänä keväänä ajattelin nostaa arvoa 10 000 euroon.

Vakuutusyhtiössä eivät silloin halunneet nähdä todisteita kokoelmasta mutta pari valokuvaa levyhyllystä sekä kaikkien vinyylien tiedot mulla kyllä on naputeltuna taulukkoon ylös joten on jotain tarvittaessa näyttää (toivottavasti tosin tarvetta ei ikinä tule)...

edit: Emmätajuu :o

Quote by Paarma

Vakuutusyhtiössä eivät silloin halunneet nähdä todisteita kokoelmasta mutta pari valokuvaa levyhyllystä sekä kaikkien vinyylien tiedot mulla kyllä on naputeltuna taulukkoon ylös joten on jotain tarvittaessa näyttää (toivottavasti tosin tarvetta ei ikinä tule)...


normaali toimintatapa if... :llä, ei niitä paljoa kiinnosta vakuutusta tehdessä mitä vakuutat. ongelmia saattaa tulla tosiaan siinävaiheessa kun alat vakuutuksestasi hakemaan korvauksia jos levyillesi jotain tapahtuu.

eikä tästä sen enempää.

Ja kaiken vitutuksen vielä kruunaa se että rikoksen tutkija "sitten soittaa..." Eli joudun nyt ajelemaan autoa HF päässä, kun se voi olla itse poliisi joka soittaa just ku oon rullailemassa pitkin teitä.
"joo ei oo levyjä löytynyt, mutta tästä saat sakot liikenteen vaarantamisesta" tms =)

Quote by Paarma



Hyppään tähän väliin keskusteluun mukaan, itselläni on Sammon/If:in kotivakuutuksen yhteydessä vinyylit vakuutettuna erillisenä "äänilevykokoelmana" jolle päätin itse arvon. Arvioin pari vuotta sitten vakuuttamisen yhteydessä levyjen arvoksi alakanttiin 30 000 mk, joka tuo vuosittaiseen vakuutusmaksuun muistaakseni joku 120 mk / 20 euroa lisää. Tänä keväänä ajattelin nostaa arvoa 10 000 euroon.

Vakuutusyhtiössä eivät silloin halunneet nähdä todisteita kokoelmasta mutta pari valokuvaa levyhyllystä sekä kaikkien vinyylien tiedot mulla kyllä on naputeltuna taulukkoon ylös joten on jotain tarvittaessa näyttää (toivottavasti tosin tarvetta ei ikinä tule)...


Mulla oli aikasemmin Sammossa vakuutus, noh, kaverin kämppä paloi, mukana meni mun yks kone + syntsa. Korvausrumbasta tulikin sit 5 kuukautinen, jonka aikana tuli puhuttua (ja huudettua) puhelimeen tunteja, sekä käytyä useaan otteseen vakuutustoimistossa neuvottelemassa. Kone sattu olemaan pikkasen kalliimpi ku "normaalipelipc" ja rakenettu osista, päästiin tulokseen että multa ei löytynyt kuitteja kaikista osista. Kuvia olin ottanut, mutta eivätpä niilläkään näyttänyt olevan mitään hyötyä koko jutussa.

Lopulta 5kk päästä raahasin täystornin kokosen palaneen koneenrotiskon (jonka olin tonkinut 1,5m korkea ja 5m halkaisija kokosesta palaneesta muovisekamössöstä), sekä ruostuneen & sulaneen syntsan kahdessa jätesäkissä Aleksin konttoriin ja viikko tästä tuli rahat tilille. Mutta siinä samalla tuli kyllä vaihdettua vakuutusyhtiötä samalla, palvelu oli nimittäin todellakin p*skaa Sammossa.

En tiedä oliko kyseessä silloinen nuori ikä (silloin 23v) vai mikä, mutta asiallista palvelua ei saanut ja pidettiin "vakuutushuijarina" alusta asti. Nyt vaihdoin Pohjantähteen kaikki vakuutukset, jossa sentään sai edes decent palvelua ja vielä huomattavasti halvemmat vakuutusdiilit ku tuolla Sammossa.

Quote by hardikaveri

sori vielä damienin aloittamaa off topiccia...

on muuten olemassa myös laadukkaita teinipoppipaikallisia ja dj:tä. esim ollessamme kylässä outokummussa meidät pakotettiin ...


Ensinnäkin. Älä jookos kirjoita noin pitkää tekstiä caps lock-päällä, jooko?

Toiseksi, tuo on kyllä harvinaista, mutta ei mahdotonta että ravintola Dj soittaa sitä mitä asiakkaat haluavat. Siis, ennen toiveita. Eli osaavat lukea ihmisiä etukäteen. Mä yritän aina panostaa siihen että kaikilla ihmisillä olis hauskaa. Ei vaan sillä tietyllä porukalla.

Useasti nää "wanabe-reivaajat" jotka tulee pyytelemään että "voit sä hei soittaa jotaa tiukempaa, blaa blaa" tulevat sitten lopulta vittuilemaan kun sitä tiukempaa/vaihtoehtoisempaa musiikkia ei ole tullut 3 tuntia putkeen! Ja näitä vaihtoehtomusiikin ystäviä sattuu olemaan siitä asiakasporukasta n.5%. Joten...

En mä helvetti soita heviäkään, jos se ei paikan tyyliin sovi ja sitä pyytelee 2 ihmistä kolmestasadasta.
On muistettava että siinä raflassa on myös muita ihmisiä.

Mä ainakin yritän saada ujutettua iltoihini vaihtoehtoisempaa musiikkia. Olkoot sitten trancea taikka housea. Kaikkea tulee sen perus poppihutun lisäksi. Tervetuloa kuuntelemaan jälleen kerran tänä iltana Kotkan SokosHotel Seurahuoneelle, ravintola Sirkukseen! <- ei ollut mainos :D

Originally posted by Daniel Braun
P l u r kadoksissa?


DJ:n P.L.U.R. loppuu yleensä siinä vaiheessa kun ördäri kaataa kaljaa levyjen päälle, naarmuttaa niitä, tai pöllii ne.

Originally posted by hardikaveri
...esim ollessamme kylässä outokummussa meidät pakotettiin paikallisees diskoon...


Oliko kyseessä kenties Tirri-pubi ;)

adnylle: siis sitä mä just tarkoitan!! eli vähän arjesta poikkeavaa sekaan!! en tarkkoitanu että pitäis muutaman asiakkan tähden pilaamaan muiden iltaa jollain sumeella tykityksellä vaan kun dj huomas että tänään tähän porukkaan uppoo hiukan arki mtv musaa kireempää menoa niin se tarjoili sitä hiukan..tottakai sietä tuli sitten ne nykypäivän huttu biisit listojen kärjiltä... sulla on näemmä sama asenne soitellessa siellä hitellissa ja se on hyvä!

ravintolan nimeä en just muista mutta se sijaitsi risteyksessä; parturi/valokuvausliikkeen vieressä...

Quote by hardikaveri

adnylle: siis sitä mä just tarkoitan!! eli vähän arjesta poikkeavaa sekaan!! en tarkkoitanu että pitäis muutaman asiakkan tähden pilaamaan muiden iltaa jollain sumeella tykityksellä vaan kun dj huomas että tänään tähän porukkaan uppoo hiukan arki mtv musaa kireempää menoa niin se tarjoili sitä hiukan..tottakai sietä tuli sitten ne nykypäivän huttu biisit listojen kärjiltä... sulla on näemmä sama asenne soitellessa siellä hitellissa ja se on hyvä!

ravintolan nimeä en just muista mutta se sijaitsi risteyksessä; parturi/valokuvausliikkeen vieressä...


Tarkoitit varmaan Danielille ;) Andy on tapaus erikseen... Emme ole sukua... Terveisiä vaan :D

Ravintola on aina ravintola. Siellä kun on töissä, niin on pakkoi miellyttää asiakkaita. Tai ei ole enää työpaikkaa. Toki DJ:n luovuus tulee esille silloin kun se pystyy ujuttamaan sinne sekaan myös muita kuin "hittibiisejä".
Tarkoitus on lukea tanssilattiaa sekä myöskin koko asiakaskuntaa (heti siitä lähtien kun ihmiset tulevat ovesta sisään)

Tuo nais DJ kuullostaa tutulta... Oliskos se sellainen aika lyhyt, punertavat/ruskeat hiukset? Hoikka?

Tää on tosissaan menny jo todella pahasti ohi aiheen, anteeksi siitä.

Pakollinen In-topic: on se kyllä ikävää että levyjä/muuta omaisuutta varastetaan...

O