Paras kaupunki

Back to yleinen keskustelu O

Parhaat kaupungit (suomen ulkopuolelta):
- Bangkok
- Hong Kong
- Singapore, Kuala Lumpur

Kaupungit jonne ei enää uudestaan:
- Moskova
- Nairobi
- Pariisi
- Lontoo
- Saksa

Quote by FM

Kaupungit jonne ei enää uudestaan:
- Saksa

Sähän keksit ihan uusiakin kaupunkeja :001:

edit: mähän voisin oikeastaan pistää listaa kaupungeista, jotka haluaisin nähdä, mutten ole vielä päässyt:

Tokio & Kioto
Shanghai, Xi'an, Chengdu, Kunming ja tusina muita Kiinan kaupunkeja
Mumbai, New Delhi & Agra
Kathmandu
Lhasa
Teheran
Samarkand
Istanbul
Kairo
Firenze
New York

Helpompi noin niin ei tartte jokaista kaupunkia listata...

Tekipä minunkin nyt mieli päästä leijumaan matkustaneisuudellani, eli on tullut käytyä esim. Lontoossa, Brightonissa, Brysselissä, Pariisissa, Amsterdamissa, Tukholmassa, Kööpenhaminassa, Tallinnassa, Varsovassa, Krakovassa, Prahassa, Budapestissä, Hampurissa, Barcelonassa, Granadassa, Marrachesissa (Marokko), Pekingissä... Näistä pidemmän aikaa (yli neljä kuukautta) olen viettänyt vain Barcelonassa, jonka nimeäisin kyllä omaksi ykköskaupungikseni. Nyt asustelen Kööpenhaminassa, joka sekin on kiva, mutta siinä mielessä aika "pohjoismaalainen", että elämänmenoon on vaikeampi päästä sisään kuin Espanjassa ja varsinkin näin talvella ihmiset ovat sulkeutuneita... Paras kaupunki on mielestäni rakennusten, kulttuurielämän, ihmisten, hintatason, ravintoloiden, bileiden ja yleisen ilmapiirin summa. Berliinissä en ole vielä käynyt, mutta luulen että tykkäisin... :)

...niin ja jos Euroopan ulkopuolelle mennään, niin haaveissa kangastelee Mexico City. :002:

Quote by Analogia



Espoo, tuo luonnonkaunis helmi saasteisen helsingin kupeessa
on tyyppiesimerkki moniydinmallisesta kaupungista. Espoo ja-
kaantuu useempiin lähiöihin, joilla jokaisella on oma pieni keskus-
tansa. Virallinen Espoon Keskustakin on olemassa, mutta sekin
on lähinnä vain lähiö, joka on kruunattu. Espoossa palvelut ovat
lähellä, eikä tarvitse hiihtää "sentteriin" asti ostoksille, menee
sitten vaikka Tapiolaan.

Big up Espoo Massive.


Harmi vaan että tossa Espoon moniydinmallisessa kaupungissa on omat todella huonot puolet. Kunnallistekniikan(tiet,sähkö,vesi viemäröinti jne) rakentaminen tulee todella kalliiksi ja kunnollisen joukkoliikenteen rakentaminen miltei mahdotonta, joten espoolaiset pilaavat Helsingin ilman yksityisautoillaan ;(

Praha. Bohemiaa, Kafkaa ja olutta.

Denpasar (Bali). Paradise.

Jakarta. Vei sydamen nuorempana.

Barcelona. ei peta ikina, hyva ilmasto, rento ilmapiiri.

Melbourne. Loistava sekoitus kaikkea hyvaa; amerikkalaisten palvelushalu ja -taidot, eurooppalainen suvaitsevaisuus, ja kuumat kesat ja ei-niin-kylmat talvet.

kas siina muutamia, loytyyhan noita...

Quote by Karo

Näistä pidemmän aikaa (yli neljä kuukautta) olen viettänyt vain Barcelonassa, jonka nimeäisin kyllä omaksi ykköskaupungikseni.


Olin siellä viime vuonna. Gaudi oli kyllä nero jätkä...

Paremmuudesta en tiedä mutta itse olen tykännyt mm. näistä:

Maarianhamina - Viihtyisä pikku kesäpaikka (samaa voi sanoa koko Ahvenanmaasta).

Praha - Kaksi sanaa: tumma tshekkilager.

Zakopane - Etelä-Puolassa Slovakian rajalla. Upeat vuoristomaisemat ja suomalaiselle edulliset hinnat vaikka turistikohde onkin.

Veszprem - Unkarin vanhin kaupunki. Reaalisosialistinen betonihelvetti ympäröi todella viihtyisää ja kompaktia vanhaa kaupunkia, jossa kannattaa pistäytyä.

Hampuri - Katusoittajia, paljon kauppoja ynnä muuta kivaa. Täältä ostin 90-luvun alussa silloin makean oloisen Panasonicin valkoisen kasettimankan :)

Bochum - Entinen hiilikaivoskaupunki Ruhrin alueen teollisuushelvetin keskipisteessä. Turistille ei tarjoa (juuri) mitään, mutta tänne liittyykin monia ikimuistoisia henk.koht. juttuja.

Berliini - Tähän mennessä ehkäpä paras. Kirjaimellisesti jokaiselle jotakin. DDR-lumoa, Muurin kappaleita, Berliner Weissea, turkkilaissiirtolaisten kebabeja, ...

Oma maa mansikka, oma kaupunki mansikkahillo ja ohukaiset :D .

Veri vetää kotiin. Se missä on syntynyt ja kasvanut on paras paikka. Siellä on se puisto missä natiaisena keinuttiin ja pulkka mäki missä talvella laskettiin. Kyllä kotikaupunki on kurko. :017:

Suomen kaupungeista tykkään varmaan eniten Turusta.. Siel on tosi nättiä ainaskin kesäaikaan ja tapahtumia riittää ihan laidasta laitaan. Täältä mä en pois halua lähteä.. :)

Tamperekin näytti ihan mukavalta, tosin en ehtinyt kaupunkiin hirveän paljon tutustua..

Helsinki on mulle liian iso.. mä oon niin monta kertaa eksynyt siellä, ja ei oo kiva olla pallo hukassa koko ajan.. Rautatie asemalta piti kysyy Kiasmaankin vastaantulevalta neuvoa.. noloo.. :)

Ulkomailla ei oo hirveesti tullu kierrettyä, mut Kööpenhamina oli munst kiva..

Top 3

1. Kuala Lumpur- suurkaupungin sykettä parhaimmillaan, äänet, tuoksut, ihmiset.

2. Hong Kong- ristiriitojen kaupunki.

3. Oslo- kaunis vanha kaupunki, kauniita tyttöjä, paljon.

TURKU!! KEMIÖ!! HALIKKO!! LUKKARINMÄKI!!
all night long.........

Tykkäsin köpiksestä <3 vosi mennä uudestaankin
siellä olin ekoissa bileissäkin jopa :D joten hyvät muistot vievät sinne :)

1. BANGKOK! Eksoottinen, mielenkiintoinen kulttuuri, lämmin ilmasto, turvallinen, ystävälliset ihmiset, hyvää ja halpaa ruokaa sekä loistava yöelämä. Uskomaton paikka. Tänne aina vaan uudestaan!! Pakko päästä...

2. NEW YORK! Legendaarinen. Pelkästään Manhattanin kaduilla kävely on hieno kokemus.

3. KUALA LUMPUR! Kotikaupunkina pari vuotta. Eri rotujen sulatusuuni, moderneja ostoskeskuksia ja idän ihmeitä tasapainossa keskenään, paljon puita ja puistoja sekä maailman paras keittiö. Idän eksotiikkaa piisaa runsaasti toisin kuin naapurissa, Singaporessa.

4. SANTIAGO DE CHILE! Ystävällisiä ihmisiä, halpaa viiniä, Etelä-Amerikan mittapuun mukaan todella siisti. Nice chicks.

5. PIETARI! Juuri kukaan kavereistani ei ole käynyt ja mitä ovatkaan menettäneet... Ryssis on kivaa. Perkeleen kivaa!

vantaa, piste.

Quote by cajwirman

HALIKKO!! all night long.........


Nyt mua naurattaa vähän liikaakin!

Omat suosikkini:
1.Pietari
2.New York
3.Tartu <3<3
4.Lissabon

Kotimaisista selkeesti Varkaus -KGB Grilli omistaa :P

ompas Plattaria
topiikilla paiskattu..

-e-

Quote by Saskia

--
+tarpeeksi bileitä, klubeja, tapahtumia jne.
+kauppoja
+ei liian kallis
--


:001:

don't get me wrong, I like living here a lot, but those 3 points just couldn't be further from the truth

Quote by Jone aka. @lex


Alpeillahan olisi tarkoitus mennä joku kerta käymään kesäaikaan.
Toi kuva on ihan täydellinen.

Tai no, ei ihan...

...siitä puuttuu lehmä, jolla on kello kaulassa ja vuoren huipulta alas laaksoon soliseva puro :003:

Quote by Saskia

--

Joku taisikin jo mainita Helsingin...musta se on selkeesti paras kaupunki missä oon koskaan asunu tai käyny.

Koska:
+etäisyydet sopivasti hallittavissa
+ei tuskaisia ruuhkia, nekin vähän mitä on lähinnä vaan naurattaa
+tarpeeksi bileitä, klubeja, tapahtumia jne.
+turvallinen, yksin voi liikkua ihan huoletta yölläkin (naisena)
+meri, Suomenlinna ja Hietsu on ihania
+mukavia ihmisiä, just sopivasti
+kauppoja
+voi harrastaa oikeastaan mitä vaan
+ei liian kallis
+tarpeeksi viheralueita keskustassakin, Kaivari+Espa on ihqja!
+jos keskustassa on liian kallista asua, alle 30 min matkan päästä löytyy varmasti sopiva kämppä
+hyvät kulkuyhteydet sinne ja pois (tiedän mistä puhun, asuin Espoossa n. 10v, yhteydet on parantuneet viimeisen 15 v. aikana hurjasti)
+jos alkaa ahdistaa, niin Nuuksio ei ole kaukana

--


Koska:
+etäisyydet sopivasti hallittavissa
>jos liikkuu vain keskustassa tai käyttää yleisiä
+ei tuskaisia ruuhkia, nekin vähän mitä on lähinnä vaan naurattaa
>autopaljous ei haittaa jos itsellä ei ole kiire eikä istu yhdessäkään niistä autoista jotka epätoivoisesti jokaisiin valoihin pysähtymällä yrittävät päästä helsingistä pois
+tarpeeksi bileitä, klubeja, tapahtumia jne.
>näitä onneksi löytyy
+turvallinen, yksin voi liikkua ihan huoletta yölläkin (naisena)
>tunnen oloni turvalliseksi missä vaan jos ei tarjota kättäpitempää kurkulle.
+meri, Suomenlinna ja Hietsu on ihania
>-meri (tuulee aina), nojaa suomenlinna, hietsu...
+mukavia ihmisiä, just sopivasti
>kaikki kulkee naama mutrussa kadulla eikä haluu minkäännäköistä kanssakäymistä.. ainoana poikkeuksena rakkausonympärillämme-hipit ja nejotkaainaonjossainbileissäpousaamassajanäkeesutbilevaatteissa jotka tulee sitten heittään jotain säälittävää tms.
+kauppoja
>-kauppoja 600 metrin välein valkkari
+voi harrastaa oikeastaan mitä vaan
>jos on valmis harrastamaan mitä vaan
+ei liian kallis
>-hirveet asumiskulungit
+tarpeeksi viheralueita keskustassakin, Kaivari+Espa on ihqja!
>onneksi edes nämä
+jos keskustassa on liian kallista asua, alle 30 min matkan päästä löytyy varmasti sopiva kämppä
>käyttäen yleisiä vai omaa autoa? 60km pohjoseen kestää junalla n 45 min.
+hyvät kulkuyhteydet sinne ja pois (tiedän mistä puhun, asuin Espoossa n. 10v, yhteydet on parantuneet viimeisen 15 v. aikana hurjasti)
>kiva tietää.. nytten varmaan jo pääseekin kotiin tikkurilaan,keravalle tms yleisillä 3-4 aikaa aamuyöllä bile-illan jälkeen.
+jos alkaa ahdistaa, niin Nuuksio ei ole kaukana
>niin aina voi muuttaa pois

O