Hollantikixxu -leadit...

Back to luomisen tuska O

Originally posted by Tuppu.:
Voisiko joku töötätä tänne linkin, jossa olisi joku Novationilla tehty Mahdollisimman paksu sawlead.

Erityisesti kiinnostaisi Supernovalla ja Novalla tehdyt.

Mites esim. novassa saa säädettyä unisono-moodin? Kuinka monta ääntä se osaa siihen käyttää? entä toi doublesaw? onko siinä jytyä?

Laittakaa jotain ääniesimerkkejä!




joop, on siinä supernovan soundissa jytyä mutta ainakin niissä mitä itse olen tehnyt on juuri se ongelma mistä tossa ekassa postauksessani mainitsin:
Leadi kuulostaa ok ehkä parilta nuotilta mutta esim. melodiaa soittaessa se JP:n fätti fiilis puuttuu...

...tosin pakko myöntää että kyse voi olla ihan yksinkertasesti siitä etten ole ehkä osannut puskee tota novationia limittiin. Voi siis olla että siitä saa yhtä hyvän saundin kun JP:stä mutten vaan osaa käyttää sitä tarpeeks hyvin... :/

Joo kyllä todellakin oli ihan asia puhetta että Reaktorilla saa väännettyä prossutehon rajoissa (jotka ei nekään ainakaan yhdellä synalla tuu vastaan 1.533ghz thunderbidilliä) oikeestaan ihan mitä vaan !
Siis siihenhän voi kasata modulaarisesti noita oskillaattoreita ja unisonoja ja filttereitä vaikka sata jos jaksaa

Täytyypä pistellä samplejä lähipäivinä mitä oon saanu aikaan reaktorilla vst-instrumenttina + muutamia insert-effektejä =)

Näin yleisesti vielä tiedoksi että ainakin jos haluaa enemmän "hardtrance" tyylistä liidiä, niin EQ:lla on kanssa iso osa lopputuloksesta. Tiukka keskialue boost esim. toimii usein todella hyvin...

-ReQ-

Tää topic elää näköjään edelleen

Osallistun jälleen: Ferry Corstenia mukaeltuna

JP8000 12db filsulla. Hiukan portamentoa ja delayta, ajettu Yamaha A5000:n efektiprossun läpi josta tarttui mukaan hiukan reverbiä. Jos tekisin remixin tästä biisistä niin tätä soundia käyttäisin

EDIT: Nyt kun taas itsekriittiseksi rupesin niin ehkä tossa vois kaiku olla hiukan kovemmalla... hmm... Mutta idea ois että soundi on nimenomaan hiukan "repivä".

[ 13 April 2002: Message edited by: D-Mind ]

Kävin tossa kokeilemassa Supernova2:sta. Kone on muuten asiallinen, mutta miten sen oskillaattorit on niin laihat?
doublesaw ei vaikuta oikeestaan ollenkaan, samoin unison?

Accessin Virus B vaikutti aika munakkaalta. Ainakin sen filtteri on hyvä. Mitenkähän Virus C?

En kyllä ole ihan samaa mieltä Tupun kanssa tosta SNova II:sta (allekirjoittaneella ollut ko. syna n. 1,5 vuotta). Presetit eivät todellakaan tee oikeutta laitteelle. Ja löytyis jokunen demopätkä snova 2:lla tehdyistä aika läskeistä super saw -tyylisistä liideistä tossa kovalla, muttei oo paikkaa mihin niitä uppia. Jos joku haluaa tarjota pari megaa levytilaa väliaikasesti niin ilmotelkaa

Ja double sawin suhteen viittaan aikaisempaan postaukseeni (sama topic). Aallot eivät ole eri vireessä, eikä niitä pysty perinteisesti detunettamaan, mutta siihenkin on konstit olemassa

[ 14 April 2002: Message edited by: RX24 ]

Joo, presetit eivät yleensä missään koneissa olekaan hyviä, enkä todellakaan ehtinyt opetella täysin tuota supernovan käyttistä, mutta oskillaattoreiden yleissoundi kuulosti vain niin kliinisen puhtaalle (kuten muissakin novationeissa), eikä detunaaminen vaikuttanut yhtä paljon, kuin esim. waldorfeissa (mun mielipide), joten yleissoundi jää sellaseks digitaalisen puhtaaksi, ellei ääntä sitten moduloi. Melkein kaikki SN2:n presetit toistavat itseään.
Mukana on muutamia hyviäkin, mutta kaikissa on se sama novationfiilis, joten joutuu painamaan next preset-nappulaa aika tiuhaan. Tämä ei ole todennäköisesti koneen vika, toivottavasti, siis että presetit ovat toistensa kaltaisia.

Bassosoundit ainakin olivat ihan asiallisia. Voimaakin löytyi hyvin. Yllätys, kun on kyse mahtavan bass-stationin luojasta.

Yksi asia hieman harmittaa novationeissa, kun niissä saa vain perusaallot käyttöön. Niilläkin saa toki satoja, ellei tuhansia erilaisia ääniä aikaan, mutta olisi hyvä, jos mukana olisi joitain muitakin aaltomuotoja, kuten waldorfilla, korgilla ja accessilla. Näillä perusaalloilla äänipaletti on ehkä hieman rajoittunut. Mutta tietenkään ilman näitä perusaaltoja ei olisi pörinää, onhan sentään pulse ja saha-aallot niin järeitä jo sellaisenaan.

SN2:ssa monissa preseteissä unisono vaikutti vain äänen lujuuteen, mutta joku oli unohtanut detunata sitä.?! Ytitin tehdä itse init soundista double saw liidiä unisonolla, mutta kun en löytänyt mistään valikkoa, millä unisonon detunen saa, tai vielä tärkeämmän, double sawien detunen.?
Eikä tiennyt myyjäkään!

Puolet voi laittaa mun piikkiin, kun en koneesta kaikkia toimintoja löytäny. Luulis kuitenkin noin kalliin synan etupanelissa olevan suoraan unisonon säädöt, eikä jossain valikoissa, kun nuppeja ja nappeja on muutenkin lyöty etupaneeli täyteen. Etupanelista löytyy mielestäni turhempiakin säätöjä.

Presetit ovat esim. k-stationissa paremmat. Novation on todennäköisesti vain epäonnistunut supernova2:n presettien kanssa, jotka eivät kuvaa koneen oikeaa potentiaalia.

Hyvä juttu, jos koneella saa paksuakin. Olis hyvä, jos joku tosiaan voisi laittaa linkin johonkin ?????novalla tehtyyn liidiin. Uskon, että novationeissa on potkua, kun vain jaksaa kaivaa, mutta en ehtinyt käännellä tarpeeksi nappuloita,

Voi olla, että hommaan jossain vaiheessa k-stationin, mutta liidikoneeksi ostaisin viruksen tai jp80x0:n. Ne kuulostavat omaperäisimmiltä.

Laita vain mulle tulemaan sähköpostiin se 2 megan tiedosto siitä paksusta sahaäänestä. Voin laittaa sitten linkin tänne. Mulla on sen verran serveritilaa kyllä.

email: thpoikon@cc.hut.fi

Mites toi CS6x:n PLG150-AN pluginkortti? Saako sillä paksua?
Lueskelin tossa sen manuaalia pdf:nä, jonka sai yamahan sivuilta. Siinä oli jotain juttua, että siinä saa oskillaattori1:seen tavallisen sahan lisäksi saha2:n, joka on pulsewavella moduloitu saha sekä multisawin, jossa on monta sahaa, jotka sitten voi detunettaa toisiinsa nähden!
oskillaattori2:een saa sitten tavallisen sahan tai saha2:n tai jonkun muun, mutta ei enää multisahaa.

Jos joku tietää, mikä tämä on, niin kertokoon. Vastaako kenties jp:n supersawia?

[ 15 April 2002: Message edited by: Tuppu. ]

Originally posted by Tuppu.:

SN2:ssa monissa preseteissä unisono vaikutti vain äänen lujuuteen, mutta joku oli unohtanut detunata sitä.?! Ytitin tehdä itse init soundista double saw liidiä unisonolla, mutta kun en löytänyt mistään valikkoa, millä unisonon detunen saa, tai vielä tärkeämmän, double sawien detunen.?
Eikä tiennyt myyjäkään!

Puolet voi laittaa mun piikkiin, kun en koneesta kaikkia toimintoja löytäny. Luulis kuitenkin noin kalliin synan etupanelissa olevan suoraan unisonon säädöt, eikä jossain valikoissa, kun nuppeja ja nappeja on muutenkin lyöty etupaneeli täyteen. Etupanelista löytyy mielestäni turhempiakin säätöjä.


Paneelissa on 'Voice Control'-osio jossa on 'menu'-nappi siellä löytyy valikkoja jossa voi määritellä miten monta voicea unison mode käyttää sekä 'unison detune' määrä. Double saw detune kikkaillaan taas width:illä kuten joku taisikin jo mainita. Helpommaksi ton kaiken ois tietty voinu tehdä.

Topikki elää.

Kannanpa korteni kekoon vissiin vähän vajaa vuosi sitten fixatulla reason-subtractor-liidillä. Ei mikään kovin kummonen, mutta jotain kumminkin.

kiksu-liidi


Kolme subtractoria, eli kuusi oskillaattoria.
Megan file, on vähän "rakennettakin".

Hermos !

Voisko joku kiltti ihminen laittaa hieman osviittaa miten
jp-8000:sella saa tehtyä Supersawlla sen perinteisen kiksu-
leadin.

Ei oikein pysy rukkasissa toi laite vielä kun hommasin sen
menneellä viikolla.

Saa auttaa jos haluaa........................

Originally posted by Mysticman:
Hermos !

Voisko joku kiltti ihminen laittaa hieman osviittaa miten
jp-8000:sella saa tehtyä Supersawlla sen perinteisen kiksu-
leadin.

Ei oikein pysy rukkasissa toi laite vielä kun hommasin sen
menneellä viikolla.

Saa auttaa jos haluaa........................


reenata sjuupasoo-leadin tekoa voit helposti esim näin...

1.patchin resetointi INIT PATCH

(paina <Edit>, Init/ Util (niin monta kertaa että ruudulla lukee init patch tms.) paina <Write> ja käytössäsi pitäisi nyt olla täysin resetoitu patch.)

2.laita KEY MODE:ksi Single ja käännä <Oscillator balance> nappi täysin vasemmalle

3.valitse OSC 1:seen saw lead
paina <Waveform> nappia niin monta kertaa et valo palaa oikeella kohdalla

4.OSC 1:sen Control 2 täysin oikealle

5.kokeile OSC 1:sen Control 1 nappia kääntämällä mitä saundille oikeen tapahtuu...

---> pitäs toimii.

Huom!

Tässä siis kiksusoundin syntetisoinnin alkeet JP:llä... muu hoituukin sitten kokeilemalla jne. ei tää todellakaan oo mikään kultanen ABC mut tarkotus vain että saat hommat alkuun

toivottavasti saat liidit rullaan...

Mutjuu...

Tuppulle sellasia et kyllä tosta Supernovasta yllättävän hyvää sawleadia lähtee... Kyse on vaan siitä ettei osaa vääntää tarpeeks jos siitä ei saa hyvää liidiä pihalle...(uskoisin ettei se myyjäkään siellä kaupassa vaan yksinkertaisesti siis osannut)

Mutjoo... ei kuitenkaan JP:n leadia voita mitenkään toi Supernova vaik perkeleen hyvä tarpeeks tunetettuna onkin. tai sit en vaan osaa käyttää tarpeeksi hyvin

mut hyvät saundit irtoo - eikä ne oo presettejä eli sama juttu kun JP:ssä .... itse saa irti parhaat
soittimet ja sehän näiden ei sämplepohjaisten synien idea just onkin.

edit: synestesia läppä pois

[ 16 April 2002: Message edited by: 029 ]

Okei, okei, uskon jo, että kyllä novationeillakin saa järeetä aikaan, kun vain kääntää. Siis piis vaan!

Tällä hetkellä kiinnostaa, millanen toi cs6x:n PLG150AN-plugarikortti on. Siis jos joku tietää, millasta sillä saa väännettyä, niin viittis vähän kertoa. Esim. onko se multisaw järee soundiltaan ja vastaako JP:n supersawia?
Sen saa pdf-ohjekirjan mukaan ainakin ekaan oskillaattoriin.

Multisaw uses multiple saws which can be detuned, mutta kuinkahan monta sahaa tossa sitten on ja saako paksua?

Ite olen toistaseks päättäny luopua JP:n ostosta. Saa muillakin koneilla aikaan. Esim. PRO52 jyrää, kun vain osaa oikein kääntää.

Originally posted by Tuppu.:
Okei, okei, uskon jo, että kyllä novationeillakin saa järeetä aikaan, kun vain kääntää. Siis piis vaan!


juup... sori jos vaikutti kireelle postaukselle... Unohtu taas noi hymiöt oikeista paikoista

mutjuu...

tosta supernovasta vois koittaa saada kans tänne demoo jahka vaan kerkeän (tai joku muu kerkeää) säätään...

Originally posted by 029:
tosta supernovasta vois koittaa saada kans tänne demoo jahka vaan kerkeän (tai joku muu kerkeää) säätään...


Joo, tee vaan

Mäkin duunaan tossa illalla jotain pätkää noista liideistä mitä oon snova II:lla kyhännyt. Tuppu lupas heittää sen sit nettiin kuuluville (mulla ei oo sivutilaa tällä hetkellä missään).

[ 17 April 2002: Message edited by: RX24 ]

Tässä PRO52:lla tehtyä pätkää á la RX24:

RX24 PRO52-vääntöä

Laitan niitä SN2:lla tehtyjä heti, kun RX24 niitä mulle laittaa tulemaan.

Originally posted by 029:
juup... sori jos vaikutti kireelle postaukselle... Unohtu taas noi hymiöt oikeista paikoista

No ei se niin kireeltä vaikuttanu, mutta ajattelin sanoa, että ei mua tartte enää vakuutella. Uskotaan

[ 17 April 2002: Message edited by: Tuppu. ]

Originally posted by Tuppu.:
Tässä PRO52:lla tehtyä pätkää á la RX24:

RX24 PRO52-vääntöä

Laitan niitä SN2:lla tehtyjä heti, kun RX24 niitä mulle laittaa tulemaan.



Erittäin maistuvaa sahailua!
Ei todellakaan yhtään hullumman kuuloinen...

johan on aikoihin eletty, triippi quottailee jo itseään!!:
soundin "napsuminen" tietyin filtteri/envelope -asetuksin Oliko niin että se johtuu JP:n omasta bugista vai mitä?

Onko JP:en tullu ikinä mitään OS-päivitystä tms jolla ton sais pois, vai onko tuo vain "analogi-envelopen luonne" joka sitten on uskollisesti mallinnettu tähän laitteeseen?


Löytyi netistä tuolle JP-8000lle: eli OS-update versioon 1.05.. Ei kuitenkaan niin minkäänmoista mainintaa siitä, mitä tuossa versiossa on updeitattu. Ja ei muutenkaan paljoa lämmitä tälläistä JP-8080:n omistajaa

Mut joo, kohta pitää varmaan perustaa oma topic tälle JP:n napsunnalle, menee muuten ihan sivuraiteilleen tää hollantikixuilu


(jostain syystä ei plattari ei anna pistää tota linkkiä näkyviin... Kokeillaas tälleen: roland.co.uk/GR10/support/updates/JP8000%20(1.05).zip )

[ 18 April 2002: Message edited by: triip ]

Kun en saanut viime yönä nukuttua, niin hakkasinpa sitten Nordilla Insomniaa. Eli hiukan Nordin sahaliidiä tässä, ja sama vielä 24db filtterillä tässä.

[ 20 April 2002: Message edited by: Leikkaamo ]

O