V#tuttaako?!

Back to häröily O

Quote by _U
Yks läppä on mua aina auttanut, kun meinaa vituttaa.

"Jos voit ratkaista ongelmasi,
miksi murehtia?
Jos et voi ratkaista ongelmiasi,
mitä hyödyttää murehtia?"
- Shantideva

Ylläoleva on pitkästä aikaa piristävä itsestäänselvyys. Pitää yrittää muistaa.

Quote by _U

"Jos voit ratkaista ongelmasi,
miksi murehtia?
Jos et voi ratkaista ongelmiasi,
mitä hyödyttää murehtia?"
- Shantideva

Murehdin, koska en tiedä voinko ratkaista ongelmiani.

Kyllä vituttaa. Palasin exän kanssa yhteen, ja luottamus on edelleen miinuksella. Suhde on aina ollut epävarma, mutta tulen muuttamaan ensivuoden kesäkuussa, joten haluan viettää viimisen vuoden yhdessä mukavissa merkeissä.

Quote by Laura

nyt en pääse enää koskaan.

tiesinhän minä
että tälle tielle tulisi lähtö
vaan eilen en tiennyt
että jo tänään
lähtisin

-akihito

toivoisin ennenkuin
lähden, nähdä kasvosi
painaisin ne mieleeni
ja veisin mukanani
ikuisuuteen

-saigyo

- -

Quote by ioni

Myöhemmin ajoin sitten sen paikan ohi, jossa rengas pamahti, ja ei siinä ollut tiellä muuta kuin Pall Mall -aski. Ilmeisesti ne tekee nykyään röökiaskitkin teräksestä (tai sitten joku oli ollut tosi vitsikäs, ja sujauttanut nauloja askiin).
Hyvä, että kävit tarkastamassa paikan jälkikäteen. V***ttaa ihmiset, jotka ajaa esteen, puunoksan tms. ohi ja odottaa että se Muun perheen kuopus, Joku käy sen sieltä noukkimassa.

Tuli tuosta epäilystä pall mall askiin kohden mieleeni juttu, joka kävi faijan duunikaverille. Motaria pitkin ajellu ja muovikassi tiellä. No ei sitä jaksa väistää ja muovikassin yli. Ja pikkupojat kantaneet kiven muovikassissa motarille. Lähti kylkeä myöten palaa autosta irti kun siihen yli 100km/h rysäyttää. Lunastus oli kyseessä. Ei käyny äijän kuinkaa - onneksi. Pikkupoikia ei saatu kiinni.

Ts. ei sitä tiedä oliko ne pikkupoikia... voi ne olla pikkutyttöjäkin. Vaan epäilen.
Quote by Salla

vituttaa että noin yhdeksän kymmenestä sääennusteesta ei pidä paikkaansa.
...Noh, sä asut maassa, jossa sääennuste voidaan kuitenkin tehdä jopa yli päivän pidemmälle... Ja se edes _joskus_ pitää paikkaansa. (Muulloinkin ku luvataan sadetta.)
Quote by Salla

ja sitten mua vituttaa KELA.
Kelan tarkoitus ja periaate on saada mahdollisimman monesta alle 23-vuotiaasta opiskelijasta lainkiertäjä. Kela ja valtio tukee harmaata taloutta joka vuosi huomattavilla toimilla. Alle 23-vuotias esmes ei voi kertyttää sitä eläkekassaansa. Vaan jokaisesta palkasta menee eläkemaksut. Opiskelija ei voi joutua työttömäksi työstään, mutta opiskelijakin maksaa työttömyysvakuutuksen. Ei muista enää miten ne meni ne tukihommatkin mut ne tuet meni ainakin itsellä silleen, että jos oikeesti haluu elää omatoimisesti, joko elää täysin tuilla ja ehkä vielä opintolainaa, tai sitten tekee 40h työviikkoa. Välimuotoa ei Kela tarjonnut ainakaan itselleni. Eli sellaista vaihtoehtoa, että auttaisi silti opiskelussa, mutta osa-aikaista työtä tekisi niin, että olisi valtion laskeman köyhyysrajan yläpuolella.

Koska Kela ja valtio haluaa alle 23-vuotiaiden opiskelijoiden tekevän pimeästi duunia ja kiertämään veroja, minä en ainakaan katso pahasti siinä tapauksessa. Sehän on valtiomme toive, että näin tehdään.

Non sibi sed patriae.

Quote by Taedium

Kelan tarkoitus ja periaate on saada mahdollisimman monesta alle 23-vuotiaasta opiskelijasta lainkiertäjä. Kela ja valtio tukee harmaata taloutta joka vuosi huomattavilla toimilla. Alle 23-vuotias esmes ei voi kertyttää sitä eläkekassaansa. Vaan jokaisesta palkasta menee eläkemaksut. Opiskelija ei voi joutua työttömäksi työstään, mutta opiskelijakin maksaa työttömyysvakuutuksen. Ei muista enää miten ne meni ne tukihommatkin mut ne tuet meni ainakin itsellä silleen, että jos oikeesti haluu elää omatoimisesti, joko elää täysin tuilla ja ehkä vielä opintolainaa, tai sitten tekee 40h työviikkoa. Välimuotoa ei Kela tarjonnut ainakaan itselleni. Eli sellaista vaihtoehtoa, että auttaisi silti opiskelussa, mutta osa-aikaista työtä tekisi niin, että olisi valtion laskeman köyhyysrajan yläpuolella.

Koska Kela ja valtio haluaa alle 23-vuotiaiden opiskelijoiden tekevän pimeästi duunia ja kiertämään veroja, minä en ainakaan katso pahasti siinä tapauksessa. Sehän on valtiomme toive, että näin tehdään.

Non sibi sed patriae.

Hmm, missasinkohan pointin..? No enivei, mulla ei ainakaan ole ongelmia yhdistää työntekoa ja opiskelua. No, ehkä aika on joskus vähän tiukalla mut kuitenkin. Täyden opintotuen ja asumislisän (yht. 404e, mikä on tosiaankin liian vähän) lisäksi saa tienata 500e/kk vapaata tuloa, ja näillä yhdessä ainakin itse pärjäilen ihan mukavasti. Viikonlopputyöni ei aivan tuota 500e rajaa tosin vielä hätyyttele, mutta toimeen tulee. Oma veroprosenttini on 15.5 + päälle 4.8 prossaa työttömys- ja eläkemaksuja. Kyllä siitä ihan riittävästi jää vielä käteenkin.

Nyt vituttaa!

Ihmeteltiin kämppiksen kanssa järkyttävän suurta
sähkölaskua, joten soitin asiasta sähköyhtiöön. Sieltä
he ohjasivat minut isännöitsijälle, sieltä SATOon
(joka on siis talon rakennuttaja) ja siellä vielä talon
sisällä tekniselle isännöitsijälle. Kerroin asian ja
tekn. isännöitsijä vain sanoi, että kyllähän se kuulostaa
suurelta ja että laitetaan meidän sähkömies käymään.

Tässä vaiheessa vielä ajattelin, että onpas hyvä
palvelu, kai ne haluaa pitää talostaan ja asukkaistaan huolta.

No, sähkömies kävi eikä tietenkään löytänyt mistään
mitään vikaa, vaan sanoi vaan että kyllähän se
lasku suurelta vaikuttaa. Sähkömies kävi vielä toistekin
ja sanoi ettei muuta voi tehdä kuin pyytää sähköyhtiöltä
lainaksi mittari, jolla voi tutkia yksittäisen laitteen kulutusta.

Tässäkin vaiheessa vielä ajattelin, että kyllä se
sähkönkuluttaja vielä löydetään ja aletaan säästämään
pienemmän sähkönkulutuksen avulla.

No, eilen sitten postiluukusta tipahti lasku sähkömieheltä,
jonka SATO oli kääntänyt meidän osoitteeseen. 95 euroa!
Kun ei vikaa löydy, maksu ohjataan asukkaalle. No voihan
vittu! En tajunnut, että kun SATOlta sanotaan että 'laitetaan
meidän sähkömies käymään', ne tilaa mun puolesta ulko-
puolisen sähkömiehen jostain huitsin nevadasta ja ilmoittaa
jälkeen päin sen olevan asukkaan maksettava laittamalla laskun
postiluukusta! Missään vaiheessa ei ollut puhetta, että
tilataan joku maksullinen sähkömies. Mutta kuten sieltä
nyt sanottiin, kun soitin sinne: se on yleisen käytännön
mukaista. Voihan vittu!

Vituttaa kun piti saada sähkölaskua pienemmäksi, niin
sitten mäjähtääkin ylimääräinen 95 euron lasku postiluukusta.
Saa vähän aikaa poltella kynttilöitä, että saa ton säästettyä...

VIDU!!!!!!!

Quote by Taedium

Verkkoturvallisuuden kans on vähä niin, et joko ollaan turvallisia tai sit ei olla. Ja jos ollaan, ni se vaatii aika paljon päivityksiä. Ei mikää mukava juttu. Kirjoita avoin kirje kaikille spämmäreille ja hakkereille* ja crackereille, jotta lopettaisivat tollasen homman, ni ei tarttis verkkoturvaa.

hassuinta asiassa on se, että mokkula tehdään asiakkaille, joiden verkot ovat suljettuja. Nix internet. Ja kun alustanan on Solaris, niin kaiken pitää olla just eikä melkein, kun perlin modulit tehdään LInuxille ja sit on kivaa jos ne toimii myös muissa käyttöjärjestelmissä...

Quote by triip

Kolme sanaa: saatanan vitun asiakaspalvelutyö :016:
Been there, done that. Hirveetä välillä.

1. Idiootit asiakkaat. Jotka tulee tietämättä mistään mitään kyselemään jotain aivan mahdotonta, eivätkä edes ymmärrä mitä kysyvät, mutta palvelua osaavat vaatia. Ja nyrkkiä pöytään jos ei palvelua tule.

2. Idiootit asiakaspalveluhenkilöt. Kun menee jonnekkin ja haluaa palvelua, niin jotkut pakottavat olemaan sen ensimmäisen esimerkin kaltainen idiootti asiakas. Ollaan nyrpeitä ja kun sanoo, että "mä en tätä tiedä, viitsitkö..." niin siinä kohdassa hyvä kun ei karkuun juosta. Jotkut on vissiin pakotettu asiakaspalveluammattiin. Harmi. Kunhan vain saisi kiinni sen hemmon, joka käy ihmisiä pakottamaan vasten tahtoa palveluammatteihin.

Katkaisin viime perjantaina käteni. Parin lääkärissäkäynnin jälkeen minut määrättiin leikattavaksi: kyynärpää pitää ruuvata kiinni, jotta se toipuisi. Leikkausaika varattiin ke 20. päiväksi.

En halunnut jäädä yksikätisenä yksin Helsinkiin, vaan lähdin sunnuntaina vanhempieni luo Poriin sairaslomailemaan. Tiistai-iltana matkustin junalla takaisin Helsinkiin, koska minun oli määrä kirjoittautua sisään sairaalaan ke-aamuna klo 7.00.

Sairaalassa pukeuduin leikkausvaatteisiin ja makoilin sängyllä odottaen noutoa leikkaussaliin. Kolmen tunnin jälkeen tuli lääkäri kertomaan, että minua ei oikein ehditä leikkaamaan kyseisenä päivänä. Olen kuulemma niin nuori, että ehdin odottaa - leikkausaikani meni ilmeisesti jollekin lonkkansa teloneelle mummulle. Uusi leikkausaika varattiin sunnuntaille, toivottavasti paremmin tuloksin kuin edellinen.

Pääsin sairaalasta pois heti lääkäärin käynnin jälkeen ja lähdin takaisin Poriin.

Ärsyttää turha matkustaminen ja juokseminen: olisivat vaikka edellisenä iltana sairaalasta soittaneet ja kertoneet tilanteen.

Lisäksi aloitan maanantaina opinnot ammattikorkeakoulussa. Lupasivat päästää sairaalasta vähän aikaisemmin, että pääsen (lähes suoraan leikkaussalista) kouluun. Jihaa.

Quote by taro

vituttaa.
en luota koskaan kehenkään.
en anna koskaan itsestäni mitään.
en enään.
Hei, muista: Anything that happens, happens. :003:

Ihan vain mietteitä tuli. Älä ota vakavasti harkintaan; enhän minä oikeasti ihmissuhteista mitään tiedä. Tapa jolla kirjoitit sai minun päissäni mielikuvan ihmissuhteen rikkoutumisesta. Mutta kumminkin: Jos kyseessä on yksi ihminen, niin aika voimakkaasti saa ihminen vaikuttaa, jotta sinä lakkaat elämästä omaa elämääsi. Poikkeus vahvistaa säännön ja sitä rataa. Yhden ihmisen - tai edes kymmenen - toiminnan perusteella ei voi vielä koko ihmiskuntaa tuomita - älä siis sulje itseäsi pois sen takia.

Mulle ainakin henk.koht. on ihan sama parantaako aika haavat vai nou, jos nyt tuntuu pahalta. Mä pyrin elämään nyt, enkä huomenna. Ja vielä vähemmän pyrin elämään eilen. Jos sattuu ja vituttaa, niin sitten sattuu ja vituttaa. Sen kanssa on pyrittävä toimimaan huolimatta siitä tuleeko joskus asiat parantumaan. Älä anna kenenkään määrätä sitä miltä susta tuntuu nyt. Jos sattuu sisään nii mee vaikka mettään kauas kaikesta ja huuda niin lujaa ku kurkusta lähtee niin kauan ku vituttaa. Ainakin itsellä se auttaa joskus. Väsyneenä ei jaksa riehua ja huutamisen jälkeen adrenaliini ilmeisemmin pukkaa endorfiiniakin kehiin. Ehkä, sillä ainakin itsestäni tuntuu paremmalta. Tai mikä on sun kannalta paras tapa hallita suuret murheet - jos sä haldaat ne parhaiten istumalla himassa viikon ja kattomalla videoita, ni siitä sit vaan. Hedonismia kehiin kompensoimaan suru.

Itse aina pidän mielessä sen, että minä olen se henkilö, jonka kanssa mä joudun viettämään kaikkein suurimman osan elämästäni. Ei viitti pilata suhteita noin tärkeään henkilöön mun elämässä.

Taistelin itseäni vastaan eilen.
Hävisin ja voitin yksin tein.

TVO on muodostamassa uuden ydinvoimalaitosyksikön kilpailuvaiheen organisaatiota, joka suorittaa perusteelliset laitosvertailut ja toteutusvalmistelut. Sen tehtävänä on luoda edellytykset viiveettömälle siirtymiselle toteutusvaiheeseen. Tämä organisaatio tulee työskentelemään sekä Olkiluodossa että Helsingissä ja siinä toimivat henkilöt siirtyvät suunnitellusti vuoden 2004 aikana osaksi syntyvää projektiorganisaatiota, jonka vahvuus enimmillään on noin 100 henkilöä. Projektiorganisaatio tulee sijoittumaan joko Eurajoen Olkiluotoon tai Loviisaan, uuden ydinvoimalaitosyksikön sijoituspaikasta riippuen.

Hankkeen edetessä tulemme ilmoittamaan uusista rekrytoinneistamme niin uuden ydinvoimalaitosyksikön kuin nykyisten yksiköidenkin osalta.

Uuteen ydinvoimalaitoshankkeeseen liittyvistä tulevista työpaikoista antaa tietoja henkilöstöpäällikkö Soili Vaimala, puh. (02) 8381 5700.

Tres, lähetkö mukaan hankkeeseen?

Vituttaa aivan suunnattomasti kaikki ihmissuhdesäädöt. Samaan aikaan tapahtuu niin helvetisti positiivisia ja negatiivisia asioita.

Quote by Tapi T
Quote by cajwirman
joo tapi t vituttaa

Ei siinä mitään, jos vituttaa... Mutta mä olen kyllä hyvin otettu intensiteetistä, jolla sä teet asiaasi täällä selväksi:

Kyllähän tänne voisi kaikenlaista runoilla mutta tää foorumi nyt on vaan niin yhtä tyhjän kanssa. Keskustelen mielummin kasvotusten oikeiden ihmisten kanssa kun läpisen täällä kaikkea turhanpäivästä.

Onnea Tapi moderaattorivalinnasta. Nyt on varmaan aikast kivaa olla ja elää.

Quote by Daniel Braun
ei täten voi ostaa mitään mukavaa gearia
En sinuna paljo mainostelis julkisella foorumilla, että oot aikomassa ostaa "gearia".

Siinä heittää pian lusikan nurkkaan. Kirjaimellisesti.

Pistetään tämä nyt tänne kun ei viitsi omaa topikkia moiselle perustaa...

Sain mailin Harald Lundellilta joka hoitelee mm Jori Hulkkosen keikkoja ulkomailla..

"Hi again,
Spain :15 to 18 march
15th march : you book the flight helsinki / Barcelona
15 th : you play at raw club
total fee : 8000 French francs cash including flight share
a guy from advanced will take care of you
16th : off in Barcelona , hotel is paid same as thursday night
17th :flight to Alicante , check with your company (flight or train)
metro club in Alicante
fee : @D"

Joo hyvältä kuulostaa, mutta tuskin oli minulle tarkoitettu kun en ole tyypin kanssa ollut koskaan missään tekemisissä, ja miksi kukaan tahtoisi minut Barcelonaan soittamaan?!! Eikä tyyppi vastannut mailiinikaan kun tiedustelin että olikos nyt oikea osoite... :angry:

Kai tässä voisi periaatteessa lähteä Barceloonaan kun kerran niin mailissa minulle lupaillaan ja vielä 8000 rahaakin jopa. En tiedä teistä, mutta minua ainakin vituttaa tämmöiset viestit.

Lieneekö sitten joku mailivirus lähettänyt tuon vai mistä lie tullut, attachmenttia mailissa ei kyllä ollut..

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Oonx mä raskaana?

Quote by Tapi T
Onko se kahvikuppi perkele vaikea pestä itse,
Joku Muu on aika hanakka siivoomaan ja tiskaamaan, sillä vaan on niin paljo hommaa, että ei se joka paikkaa kerkee...

Mut toi ei mitään. Meillä on sellasia styrox-mukeja duunissa. No irlantilaisen mielestä kierrätys on sitä ku laitetaan muovi, pahvi ja pelti eri laatikkoon ja muut roskat toiseen laatikkoon ja ne kerätään samaan roska-autoon...

No kun kahvi on ilmaista ja kahvia voi usealla "Coffee Stationilla" valmistaa. Ja kun ulkona on kylmä, on kivampi mennä tupakkahuoneeseen. Tupakkahuoneessa on oven vieressä, molemmin puolin isot roskakorit, joiden luukkua ei tarvitse edes käsin avata. Lisäksi joka pöydällä on tikkataulun kokoiset tuhkakupit.

Miksi ihmeessä on niin helvvvv¤#&&#in vaikeaa kantaa se tyhjä styrox-muki siihen 0,5m päässä olevaan roskakoriin? Ja minkä takia se tuhka menee aina sinne pöydälle? Ei nimittäin ainakaan tikanheittäjiä tässä firmassa ole montaa, jos siinä pöydän ääressä tupakoiva ei saa sitä tuhkaa sinne tuhkikseen. Ja minkä ihmeen takia ne tupakka-askit ja käärinmuovit heitetään siihen pöydälle? Ja minkä takia jos pöydällä on puolityhjä* styrox-muki, sinne on pakko stumpata? Ja minkä takia niitä styrox-mukeja on pakko sulattaa röökillä? Ja miksei juoda sitä kahvia joka on otettu? "Kun se on ilmaista." - Samat idiootit ei saletti keitä lisää jos juo vikat, kun tuntuu että olen ainoa tässä firmassa (Saksan tiimiä lukuunottamatta) joka keittää sitä uutta kahvia. Ja miksei sitä kahvia saa keitettyä lisää, vaikka itse laitan uuden kahvipussin valmiiksi avattuna uuteen suodatinpussiin ja mittaan vedetkin valmiiksi, että viimeisen kahvin juojan on todella helppo laittaa uutta tippumaan? Ja minkä takia sitä kaatunutta maitoa ei voi siivota?

* Puolityhjä, sillä kahvia on juotu, jolloin nesteen tilavuus on pienenemässä. Jos kahvi olisi jätetty puolilleen täyttövaiheessa, olisi se puolitäysi. IMO!

Quote by Ante

Varmaan kuuluis huume-topikkiin, mutta menköön mielummin perkele tänne sitten, eli tohtori.fi:stä poimittua:

http://www.tohtori.fi/yleislaakari/171.html

Niin, kyllä tota kaikkea olen kokenut ilman essoakin, ja vittuvie tuo viimeinen lause. Vähän kuin "no, ei nyt kaikki teknopellet käytä essoa, mutta siis suurin osa kuitenkin, ymmärsithän". Joo, leimaa sä vaan mun musiikkiharrastustani, helvetin ääliö!

Mitenkäs muuten olisit asian ilmaissut? Missäs muualla ectasya liikkuu silmin havaittavasti kuin raveissa, loppujenlopuksi?

Quote by cyanid
Uutisissa oli joku VR:n jamppa selittämässä että niissä vaihteissa on vastukset, jotka vastaavat noin neljää tavallista kotikiuasta. Silti ne ei tosiaan selvinnyt siitä jäätymisestä vaan menivät tukkoon.

Oisko muuten hiukan asiallinen saunassa tollanen lämmitettävä kiskon pätkä! :excellent: Siinä ois vähän business ideaa jollekin muotoilijalle!
Offtopic: Eikä vituta yhtään

jep

O