Musiikkimaailman vituttavat trendit

Back to musiikki O

[q]mikke, 18.3.2009 18:15:
---
thomas, 18.3.2009 18:10:
---
wiwi, 18.3.2009 18:07:
Oonkohan ainoa, joka ei ole ikinä kuullutkaan mistään Pokerfacesta?

Postauksista päätellen olen onnekas.

---


täytyy vaan ihmetellä miten oot voinu säästyä siltä..

---

Joo, en mäkään oo kuullu Ihme sinänsä...
[/q]

tuolta löytyy ni ei tarvi tuntea itseään ulkopuoliseksi ja pääsee nauttimaan tästä populaarimusiikin helmestä :)

[q]Displacer, 18.3.2009 18:24:
---
mikke, 18.3.2009 18:15:
---
thomas, 18.3.2009 18:10:
---
wiwi, 18.3.2009 18:07:
Oonkohan ainoa, joka ei ole ikinä kuullutkaan mistään Pokerfacesta?

Postauksista päätellen olen onnekas.

---


täytyy vaan ihmetellä miten oot voinu säästyä siltä..

---

Joo, en mäkään oo kuullu Ihme sinänsä...

---


tuolta löytyy ni ei tarvi tuntea itseään ulkopuoliseksi ja pääsee nauttimaan tästä populaarimusiikin helmestä :)
[/q]
Joo en kyl ees haluu kuulla :DD

[q]Displacer, 18.3.2009 18:24:

tuolta löytyy ni ei tarvi tuntea itseään ulkopuoliseksi ja pääsee nauttimaan tästä populaarimusiikin helmestä :)
[/q]
Meinasin laittaa postaukseeni, etten kiitos välitäkään kuulla. Eiks lady gaga oo se sinitukkanen transu uimapuvussa?

[q]tomii, 18.3.2009 18:23:
---
Arscavadance, 18.3.2009 17:13:
Kyllä se vituttava soundi on tää nyky vokaali trance. Kaikissa joku rivilutka huohkii ja laulaa vaan yhellä tavalla. Kaikki kuulostaa samalta. Kuuntelin kolmevuotta vanhaa ASOTtia ja sit uutta, niin vaik ne olis tullu toisinpäin en olis huomannu mitään muutosta tai kehitystä. Surullista...
ja tää on nyt sitä itseään...


---


Joo voi helvetti, kun on mennyt monet "trance"-bileet mun osalta ihan vituiks, kun siellä on soinut joku vitun hidas vokaalipaska, just noilla sun antamilla tuntomerkeillä. Mä en edes pidä tollasia biisejä trancena. :P Täs aika hyvä esimerkki mitä meinaan tällä "en pidä trancena", vaikka tätä monet tranceksi väittääkin (tai ainakin "trance-seteissä" sitä soittaa):

Mut on noita kyl mukiinmeneviäkin, jotka läpäsee jopa mun "trance-seulan" :D Kuten esim. tää: <- mut toi onkin vanha biisi.

Ja mitä ASOT-sarjaan tulee, niin sen muuttumattomuus kertoo kyl enemmän dj:n tasosta. ;)
[/q]

Helvetti!... laatta reflexi lähti heti ku pistin ton cosmic gate clipin rullaa. Kamalaa paskaa ja sit jotku mulkut viel oikeesti fiilistelee et kuinka omalaatuinen ääni tol laulajalla on etc. Ne voi mun puolesta ottaa taksin vittuun!

Pitänee sanoa että tota positiva trancea mitä toi aurora edustaa tuli kuunneltua kymmenen vuotta sitten kans ja mitä noihin voksuihun tulee niin on ne vaan kummasti ihan samaa kamaa ku nykyään, että eteenpäin ei oo tultu.....(tarkoitan vaan, että toi oli joku juttu vuosikymmen sitte!)
Tää biisi osuu suoraan mun "trancesydämeen" parhaita mitä on koskaan tehty!

Totta on, että menin vähän niinku leimaa ASOTit koko trance scenen kattajaksi, vaikka näin ei ole, mutta mielestäni se edustaa pääpiirteittäin miltein joka suhteessa "nyky-trancea" tai mikskä sitä nyt voi kutsua...

[q]anniharha, 16.3.2009 09:07:
Mainstream-reggaeta pahempi oksetus on ylipäätään kaikki reggae, ja sitä pahempaa on ainoastaan suomirekei. Radiosta kuulee puol biisiä niin tuntuu et koko kämppä haisee budille seuraavan kaks tuntia. Ulkomaisessahan on se hyvä puoli, ettei sitä juuri missään tartte kuunnella, mut tota yleisesti soitossa olevaa suomipaskaa vääntää nykyisin ainaki viis (tai jotain) artistia ja niissäki on ainaki ne kolme (tai jotain) liikaa eikä niitä kahtakaan kestä yhtään biisiä päivässä ja ainoastaan yhden biisin illassa. Vetäisivät vittu piriä välillä ja rupeisivat sit tekemään rekein sijaan musiikkia. Aaargh.
[/q]

haha :D oon samaa mieltä!

en onneksi altistu radiolle juuri yhtään, mutta kämppiksen välillä
kuuntelema (ulkomainen) reggae pistää vituttamaan... en oikein
ees tiedä miks. siitä vaan jotenki huokuu joku pohjaton tunkkasuus
ja laiska omahyäisyys o_O

Mainstream reggae on kyl täyttä tuubaa mut kyl jotai kunnon dubbia tyyliin King Tubby kuuntelee mielellää :)

Vois pasteta noiden Lady Kakkojen perää viel suoraa ylexin soittolistalta: DAVID COOK: Light on

Tekee mieli pistää paikkoja sileeks joka kerta kun toi paska soi. Käsittämättömän juustoista kliseistä paskaa. Kuin suoraan käsikirjasta, kuinka tehdään perusballadi. Vittuuuuu*dissaa**grr**senkin*

[q]anniharha, 16.3.2009 09:07:
Mainstream-reggaeta pahempi oksetus on ylipäätään kaikki reggae, ja sitä pahempaa on ainoastaan suomirekei. Radiosta kuulee puol biisiä niin tuntuu et koko kämppä haisee budille seuraavan kaks tuntia.
[/q]

No nyt mä tajuan et miks oon alkanut pitämään Suomireggaesta.

...mut laitetaan nyt kuitenkin silti vaan Peter Toshia soimaan.

[q]Jone, 18.3.2009 20:17:
No nyt mä tajuan et miks oon alkanut pitämään Suomireggaesta.
[/q]
Ei siinä kamalasti hävettävää oo, mut muista ny hyvä mies kuitenki aukaista ikkunat ennen ku painat sitä play-namiskaa

Mua on jo vuoden päivät (ainakin) ärsyttäny aivan suunnattoman paljon muutama hi-hat-sample joita kuulee joka toisessa biisissä mitä esim bassolla soi. Siis tollanen toistaitoisen beatboxaajan suusta nauhotettu haikka joka paistaa läpi noista biiseistä ja saa mun korvat vuotamaan verta..

Minimal.

Okei, voin tajuta vielä sen että jotku minimalteknodiggarit tykkää nyökyttää niskaa ja hifistellä soundeja. (no en kyl oikeesti ees tajuu, mut...) Mut onko ollu ihan pakko roudaa ne saatanan niks-naks äänet ja muu monotoninen paikallaan junnaava paska muihinkin genreihin? Miksi oi miksi.
Mm. minimal-house on yks hirveimpiä asioita mitä oon kuullut.

Ja pahasti pelkään, että siinä missä elektro levisi pari vuotta sitten joka paikkaan, niin nyt on tän minimalsoundin vuoro. Toivottavasti olen väärässä!

[q]bubbelgum, 19.3.2009 15:49:
Minimal.
[/q]

+1

Feikkinostatukset, löylysoundi *tshihhhh*, saman luupin junnaus 8 minuuttia Kuivaakin kuivempaa.

Eipäs kun parhautta ja *äässheik*

[q]Apo, 19.3.2009 16:20:

+1

löylysoundi *tshihhhh*, saman luupin junnaus 8 minuuttia [/q]

minimal, klubinomistajien salajuoni bilettäjien rahojen menoksi: "Huhhuh, miks mulle tuli yhtäkkiä näin kuuma, käväsenpä baarissa luupin aikana" *känni*

Mun eniten inhoama musiikinlaji numba 1 on kiksu. Lopetin kuuntelemasta sitä jossain vuonna Bullet in the Gun, mutta täällä väitetään että samalta kiksu kuulostaa edelleen. Sama sinänsä mulle.

Jaetulla ykkössijalla ovat Pekingin ooppera, PMMP ja uiguurien tms aboriginaalien kurkkulaulu. Kaikesta muusta musiikista olen pystynyt löytämään hyvääkin sanottavaa. Koskee myös erilaisia päivänhittejä jotka nyt vituttaa, mutta ajan kullattua muistot n. 10 vuodessa ne rupeaa melkein kaikki tuomaan mieleen muistoja nuoremmilta vuosilta.

Topic <3 Yleensäkin vituttaa kun tulee joku trendi (esim. tää jo mainittu minimal) niin sitten sit tulee vaan niitä kopioita toistensa perään, jossa on ideat minimissä ja persoonallisuus puuttuu täysin. Monet labelit vaan sit haluaa julkaista tätä kun on niin trendikästä ja "toimii" tietty niiden trendien perässä meneville (ku muutki diggaa), eli halutaan vaan julkaista trendisaundia eikä varsinaisia biisejä. Nykyään kun on se julkaisukynnyskin mennyt niin matalaksi digihommien kautta niin onpa todella vaikeaa löytää sitä ns. musiikkia ja biisejä sieltä paskaläjän keskeltä.

Nykyteknossa alkaa olla niitä rasittavia minimal nostatuksia, jota tossa mainittiinkin, jossa ei ole mitään pointtia ja jotka ei todellakaan kyseiseen genreen kuulu. Tavallaan ku kiksua ilman kiksumelodioita tai yleensäkään mitään. Toinen mainittava on "länkytyshouse", lieneekö sitä minimaalin ja deephousen välimaastossa olevaa "diippailua" jossa on joku "sielukas" vokaali ehkä jossain välissä tai ne samat chordit mitä on käytetty jo alusta asti. Sit monesti myös on sellanen "insinööri" saundi havaittavissa näissä, että tuotetaan vaan mahdollisimman oikeaoppisesti ja nykytuotantotrendin vastaisesti poistamalla kaikki särmät (=koukut) biisi jättämällä itse uudet ideat minimiin. Mut toisaalta sitten yllättäen tulee vastaan näistäkin genreistä välillä joku positiivinen itselle toimiva poikkeus, mutta aika suureksi osaksi jää ostamatta moni.

Proge sen kaikissa muodoissa.. Jos musta ois kiinni niin tossa narikkatorilla pidettäis vanhan ajan kirjanpolttajaiset. Ainoastaan tällä kertaa tuhottaisin progemusiikki maan päältä!! Viva la Revolution!!!!

[q]Apo, 19.3.2009 16:20:
---
bubbelgum, 19.3.2009 15:49:
Minimal.

---


+1

Feikkinostatukset, löylysoundi *tshihhhh*, saman luupin junnaus 8 minuuttia Kuivaakin kuivempaa.
[/q]

Tjoo ei saatana, ei vaan aukee tollanen ihan tyhjänpäiväinen kuiva, melodiaton kolina. Digweedit ja sen apinoijat siirtyny näemmä kaikki soittamaan tollasta vääntävän progen sijasta. Vituttaa.
evt onko sen genre minimal vai mikä, mutta ei vaan voi sietää.

Polkka on kyllä mun mielestä pahinta mahdollista kuraa, mitä klubi-musa pitää sisällään tällä hetkellä. Mä oon oikeestaan vihannu sitä koko tän vuostuhannen. Pahimmat kikkeli-tranat on nyt viime-aikoina ruvenneet tökkii kanssa. Ei vaan kestä...*dissaa*

Melbourne Shuffle

HYI VITUN VITTU! Toi paska saa mut raivon partaalle aargh! Vitun vammasta touhua.

[q]Zapa, 19.3.2009 17:55:
Melbourne Shuffle

HYI VITUN VITTU! Toi paska saa mut raivon partaalle aargh! Vitun vammasta touhua.
[/q]

[x] This.

huomenta!

kuten tiedämme, silloin tällöin joku keksii musiikissa jonkun uuden tai "uuden" jutun, jota sitten ryhdytään joukolla apinoimaan. 99% näistä ilmiöistä alkavat vituttamaan parin viikon sisällä, kun mediassa länkytetään viiden miljoonan artistin voimin samalla koukulla varustettuja teoksia

eniten mikä mua on viime ajat ärsyttänyt, on ollut pop-, klubi- ja hip hop-musiikissa varustetut kevyet vocoder-kertsit, joita alkoi omasta mielestä tulemaan, kuin sieniä sateella sen jälkeen, kun kanye west lainasi daft punkia omaan biisiinsä:

tämä alkaa ärsyttää mun keskushermostoa nykyään siinä määrin, että aina kun kuulen jonkin median kautta uuden hitin, jossa joku laulutaidoton mulkku rääkyy efektien läpi jotain todella nuijaa aivopierua, niin mulla alkaa nenä ampua verta


avatkaa sisintänne, alentakaa verenpainettanne! go!

O