Kunnallisvaalit 2008

Back to yleinen keskustelu O

Jos on itse ehdolla, mutta ei kuitenkaan äänestä itseään niin eikös se sillon vähän niinku tarkota sitä, että uskoo jonkun muun olevan parempi valinta?

[q]Annakins, 3.10.2008 13:07:
Jos on itse ehdolla, mutta ei kuitenkaan äänestä itseään niin eikös se sillon vähän niinku tarkota sitä, että uskoo jonkun muun olevan parempi valinta?
[/q]

Aika erikoinen tulkinta. Mulla ei ainakaan olisi munaa äänestää itseäni jos ehdolla olisin, koska se olisi mulle omahyväisyyden multihuipentuma. Omaan asiaansa on hyvä uskoa, mutta ei silti tarvitse pitää itseään maailman napana.

Onkohan mussa jotain vikana? Ei oo koskaan tullut edes mieleen, että joku joka on ehdolla EI äänestäisi itseään.

Etenkin pienillä paikkakunnilla läpimeno voi hyvinkin olla yhdestä äänestä kiinni. Ottaisipa päähän, jos ei olisi silloin laittanut omaa numeroaan lappuun.

Hesarin vaalikone ei sinänsä yllättänyt, kahdeksan kymmenestä ehdokkaasta oli kokkareita ja yksi kristillisdemokraatti mutta sija kuudes oli kyllä aika metka.... ABDULLAH TAMMI :D

Oma ehdokas on vielä hakusessa mutta eiköhän puolue ole suht selvä jos ei jotain mielenkiintoista tule eteen.

edit: ja toki olen menossa äänestämään

pari vaalikonetta testanneena oon edelleen sitä mieltä, että suomesta puuttuu oikeisto kokonaan. kaikki "porvaripuolueetkin" vaan yltiövasemmistolaista paskaa, joten pysyn edelleen kannassani ja en äänestä.

tosin on noi kysymyksetkin noissa koneissa aika ympäripyöreitä. :)

[q]plink, 4.10.2008 02:41:
pari vaalikonetta testanneena oon edelleen sitä mieltä, että suomesta puuttuu oikeisto kokonaan. kaikki "porvaripuolueetkin" vaan yltiövasemmistolaista paskaa, joten pysyn edelleen kannassani ja en äänestä.

tosin on noi kysymyksetkin noissa koneissa aika ympäripyöreitä. :)
[/q]
Mä voisin allekirjoittaa tän aika hyvin :). Mä äänestän kyllä mutta parasta niistä huonoista vaihtoehdoista.

[q]plink, 4.10.2008 02:41:
joten pysyn edelleen kannassani ja en äänestä.
[/q]

Kiitos.

[q]Esa, 4.10.2008 02:49:
---
plink, 4.10.2008 02:41:
joten pysyn edelleen kannassani ja en äänestä.

---


Kiitos.
[/q]

uuh, miten upean nokkelasti heitetty kommentti. mut mistä sä todellisuudessa kiität, jos osittain quottaamasi postauksen luet?

tottakai jos on ehdolla äänestetään itseään. mistään omahyväisyydestä ei oo kyse

Tulipas "käytyä"ylen vaalikoneessa..
96% Kiviluoto, Hilkka/ Suomen Kristillisdemokraatit. Joo, en oo äänestämässä

[q]Tyranoid, 4.10.2008 02:02:
Onkohan mussa jotain vikana? Ei oo koskaan tullut edes mieleen, että joku joka on ehdolla EI äänestäisi itseään.

Etenkin pienillä paikkakunnilla läpimeno voi hyvinkin olla yhdestä äänestä kiinni. Ottaisipa päähän, jos ei olisi silloin laittanut omaa numeroaan lappuun.
[/q]


Veikkasinpa jokaisen ehdolla olevan äänestävän itseään.

[q]Jinx, 9.10.2008 12:57:
---
Tyranoid, 4.10.2008 02:02:
Onkohan mussa jotain vikana? Ei oo koskaan tullut edes mieleen, että joku joka on ehdolla EI äänestäisi itseään.

Etenkin pienillä paikkakunnilla läpimeno voi hyvinkin olla yhdestä äänestä kiinni. Ottaisipa päähän, jos ei olisi silloin laittanut omaa numeroaan lappuun.

---


Veikkasinpa jokaisen ehdolla olevan äänestävän itseään.
[/q]
Komppaan. Mitä järkeä olisi edes lähteä ehdokkaaksi, jos ei äänestäisi itseään? Vähän sama kuin menisi työhaastatteluun sanomaan, että onkin oikeastaan ihan lahjaton ja niin sopimaton ko. tehtävään, ettei edes itse valitsisi itseään. :D IMO

[q]Jone, 4.10.2008 01:43:
---
Annakins, 3.10.2008 13:07:
Jos on itse ehdolla, mutta ei kuitenkaan äänestä itseään niin eikös se sillon vähän niinku tarkota sitä, että uskoo jonkun muun olevan parempi valinta?

---


Aika erikoinen tulkinta. Mulla ei ainakaan olisi munaa äänestää itseäni jos ehdolla olisin, koska se olisi mulle omahyväisyyden multihuipentuma. Omaan asiaansa on hyvä uskoa, mutta ei silti tarvitse pitää itseään maailman napana.
[/q]

Aika erikoinen tulkinta. Mulla ei olis munaa kertoa mun äänestäjilleni, että enpäs muuten äänestäkään itseäni, koska mun mielestä Ehdokas Y on parempi ajamaan asioita kuin minä.

Mitä helkkaria te horisette ehdokkaat, jotka ette meinaa itseänne äänestää. Ei se todellakaan ole mitään itsensä jalustalle nostamista. Tyhmyyttähän se on, jos on itse ehdolla, eikä äänestä itseään (tai vielä pahempi, että jättää kokonaan äänestämättä).

Tuskin joku Tartsa tai Putin tai muut kaverit käydessään uurnilla äänestävät jotakuta muuta, kuin itseään.

Tähän voisi todeta, että 8 vuotta sitten pääsin ensimmäistä kertaa äänestämään kunnallisvaaleissa ja olihan se suhteellisen hienoa, että itseään sai äänestää. Silloin se oli puhdasta leikkiä, mutta nyt ihan mielenkiinnosta kävin katsastelemassa niitten vaalien tuloksia. En mä olis tarvinnut kuin 20 ääntä enemmän, niin olisin ollut mukana kunnallispolitiikassa. Mitähän siitäkin olisi silloin tullut.

Itsellä äänestyslipuke (oli kunnalis tai mikä tahansa vaali) on mennyt jo viimeiset 10 vuotta suoraan postipinosta roskiksen pohjalle.

[q]Annakins, 9.10.2008 13:07:
Aika erikoinen tulkinta. Mulla ei olis munaa kertoa mun äänestäjilleni, että enpäs muuten äänestäkään itseäni, koska mun mielestä Ehdokas Y on parempi ajamaan asioita kuin minä.
[/q]

Yhden kromosomin erosta allekirjoittaneeseen johtuen sulla ei käsittääkseni ole munaa ylipäätään. Mulla on kuin onkin mainittu vehjas ja joo, kyllä mulla olis todellakin munaa myöskin sanoa itseäni äänestäneille ihmisille etten itse äänestänyt itseäni ja perusteluni (täällä esitettyä pidemmät muuten) sille. Mut joo, ehkä se oon vaan mä. Jos susta ei ole itserakasta äänestää itseään, niin sit ei ole. Musta on. Jos teille ei natsaa, niin voihan itku. :D

[q]trusti, 4.10.2008 03:29:
tottakai jos on ehdolla äänestetään itseään. mistään omahyväisyydestä ei oo kyse
[/q]

Tällainen mielipiteen naulaaminen faktaksi taas on mun mielestäni absoluuttisesti itserakasta.

[q]Jone, 9.10.2008 19:09:

---
trusti, 4.10.2008 03:29:
tottakai jos on ehdolla äänestetään itseään. mistään omahyväisyydestä ei oo kyse

---


Tällainen mielipiteen naulaaminen faktaksi taas on mun mielestäni absoluuttisesti itserakasta.
[/q]


no näitä asioita voi tulkita näköjään monella tavalla, veikkaanpa että oot vähemmistössä tämän suhteen. mulle on vaan täysin käsittämätöntä että ehdokas ei äänestäisi itseään.. mutta tämmösestä off topicista on turha lähteä vänkäämään

[q]trusti, 9.10.2008 19:20:
veikkaanpa että oot vähemmistössä tämän suhteen.
...
mutta tämmösestä off topicista on turha lähteä vänkäämään
[/q]

Varmasti. Sellaista se usein on kun on oikeasti oma mielipide jostain asiasta. Eipä hätää - oon tottunut.

...ja totta. Toi mun kommenttini oli lähinnä kommentti siitä, että tietty asioiden esitysmuoto ärsyttää mua kovin.

Aika ykspuolista mainontaa TS:n vaalisivuilla

kuva
kuva

Tuolta kuitenkin oman ehdokkaan löysin. Googlasin sen nimeä, niin löysin viime vaaleilta sen sivun ja olin äänestäny sitä sillonkin

Keskustelua seuraavista kunnallisvaaleista, jotka toimitetaan sunnuntaina 26.10.2008.

Eli reipas kuukausi aikaa taas tutustua reilu 100 "never heard" tyyppiin. Ainoa ongelma että missään ei ole edes ehdokaslistoja Ei mulle riitä aika töiden ja harrastusten ohella kahlata taas kaikkia läpi jossain muutamassa viikossa, prkl. Sitten kattellaan taas Turku TV:stä miten ne kyselee kaikkea joutavaa millä ei hirveästi ole tekemistä kaupungin asioiden kanssa, ja sen pohjalta äänestämään.

O