Kolahtaako kirjat?
Ei oikein tuu luettua.
[q]Nitta:
Löysin aivan ihanan kirjan Japanilaisnuorten pukeutumisesta!
Fruits / foreword and photographs by Shoichi Aoki
London Phaidon, 2002
ISBN 0-7148-4083-1(nid.)
Kansikuva löytyy ainakin allaolevasta linkistä
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0714840831/002-4011298-9809665?v=glance
Löytyy kirjastosta ja Suomalaisesta
[/q]
Kawaii! Tuo pitää käydä lainaamassa Samalla voisi hankkia parit Dragon Lancet
[muokattu 28.7.2004 23:38]
Sain eilen The Letters of J.R.R. Tolkienin - kaverilta synttärilahja tilattu ulkomailta *sydän* Vähänkö tätä on etitty englanninkielisenä omaks...
Ja pitää nyt sit vielä tunnustaa/mainostaa, tällä hetkellä työn alla Dragonlancen Sielujen sota trilogia *lohnuhymiö*
Nietzsche on suosikkini, etenkin Ecce homo ja Iloinen tiede.
Tällä hetkellä luen Orwelin kirjaa 1984 (häpeä etten ollut tutustunut siihen aikaisemmin).
Sadan vuoden yksinäisyys oli aivan loistava. Luin sen joskus 13-vuotiaana. Pitäisi lukea se kai uudestaan.
HEEEEIII... Kun täällä puhutaan kirjoista niin turhaan avaan uuden topikin mutta,
Rakkaat helsinkiläiset ja vantaalaiset ja muutkin jotka tietää.
Missä on divareita? missä ne sijaitsee miel. jonkunlainen osoite tai jotain.
Kun mulla on pino kirjoja jotka oon lukenu ja tiedän että en tuu uudestaan lukemaan niitä niin voisin laittaa ne kiertoon.
*piis**hymy**piis*
Itse luen tosi paljon ja hyllystä löytyy seuraavien kirjailijoiden tuotanto: Dean Koontz, Robin Cook, Patricia Cornwell ja Mary Higgins Clark. Tämän lisäksi on tullut luettua useampia kokoelmia / sarjoja kuten collector\'s antologia ja mystiikan maailma.. varsin sopivaa unilukemista
[q]Missä on divareita? missä ne sijaitsee miel. jonkunlainen osoite tai jotain.[/q]
UnityF: mikset kokeile myydä kirjoja vaikka tuolla Huuto.netissä? Itse olen päässyt siellä aika helposti kirjoista eroon ihan mukavaan hintaankin vielä..
Divareita kantsuu varmaan ettiä vanhalla tutulla googlella, mutta ainakin täältä löytyy jotain:http://www.tie.to/kirjat/index.html
[muokattu 18.8.2004 10:09]
[q]UnityF:
Missä on divareita? missä ne sijaitsee miel. jonkunlainen osoite tai jotain.
Kun mulla on pino kirjoja jotka oon lukenu ja tiedän että en tuu uudestaan lukemaan niitä niin voisin laittaa ne kiertoon.
[/q]
Mä en ole myyntiä kokeillut vuosiin, mutta myös nettidivarit on tosi ahkerassa käytössä. kannattaa vilkaista ainakin http://www.antikvariaatti.net/ sekä http://www.antikka.net/index.html . Ensimmäiseen oon jättänyt ostoilmoituksia, joita siis lukee niin yksityiset kuin kauppiaatkin. Toisesta olen vain ostanut. Mutta pitäis kyllä kokeilla tota myyntiäkin, kun mulla on myös jokunen kirja josta voisin luopua...että sais taas tilaa uusille! Noilla sivuilla pitäis olla myös ainakin yhteistyökumppani divareiden yhteystietoja. Ja hakusanalla antikvariaatti löytää Googlella yhden sivun jonne listattuna divareita vaikka millä mitalla.
Jos mulla ois sikanapaljon enemmän rahaa, niin ostelisin kirjoja koko ajan.
Luen paljon, asiasta ja asian vierestä. Elämäkerrat on aina rok, mut sit myös sellasta Iain Banks / Chuck Palahniuk / mikä hyvänsä snadisti kieroutunut käy.
Kyllä, olen lukutoukka. Mahdollisimman monipuolisesti haluaisin lukea erilaista kirjallisuutta. Suomalaisista pidän ainakin Anja Snellmannista ja Anna-Leena Härkösestä. Tällä hetkellä kesken on Roddy Doylen Nainen joka törmäili oviin.
[q]devisss:
Jos mulla ois sikanapaljon enemmän rahaa, niin ostelisin kirjoja koko ajan. [/q]
Juu, samoin.
Kyllähän lukeminen kiinnostaa, vuodesta riippuen tulee luettu joku 20-50 kirjaa vuodessa. Pääosin luen dekkareita, mutta kauhu ja fantasia kiinnostavat myös, jokunen elämänkertakin on tullut luettua.
Suomalaisista kiinnostavat tietysti aina Arto Paasilinna, Jari Tervo, Seppo Jokinen ja Reijo Mäki
Ulkomaalaisia suosikkikirjailijoita ovat Dean Koontz, Michael Connelly ja Henning Mankell
Juuri tuli luettua Mäen Blackjack ja seuraavaksi taidan alkaa lukemaan Connellyn Luukaupunkia
[q]Kacey:
En pysty lukee MITÄÄN muuta ku yhä uudestaan vaan niitä samoi Potterei.[/q]
Jaiks - hyvä kun varotit - nyt tiedän etten edes vilkaise niihin päin
[q]Ana:
---
Random:
Ostin eilen Suomalaisen Kirjakaupan
tarjouksesta Douglas Adamsin
Linnunrata-trilogian (sisältää siis viisi opusta).
Hinta ei myöskään ollut päätä huimaavan
korkea, nimittäin 15 kyseisestä painoksesta
on jo verrattaen halpa. Oikea hinta roikkui
siellä 34-36 kieppeillä. Ei paha mielestäni.
---
Ei olekaan, jos ostit alkuperäiskielisen. Suomennos tosta on hauska, eli ei lähelläkään alkuperäisen hulvattomuutta :) Suosittelen lukemaan englanniksi, mikäli kielitaito vaan riittää. Sama pätee muuten Pratchettiin, sitä ei oikeastaan suomenkielisenä kannata vaivaantua lukemaan, 90% huumorista on silkkaa kielipeliä.
[/q]
Totta.. Käännettäessä yleensä aina katoaa ne verbaaliset kikkailut ja sanaleikit, jotka naurattavat eniten.. Etenkin jos tajuaa vähän taustaakin
Paolo Coelhoen koko tuotanto!
alotin joskus "Veronica decides to die":lla (en muista miten se suomeks on käännetty ja kolahti niin kovaa, että pakko oli lukesta kaikki muutkin herran kirjat:)
Carlos Castanedan kirjat on myös tutustumisen arvosia, länsimainen antropologi menee meksikolais intiaanin oppiin, mielenkiintoisia juttuja, esim unien hallinnasta etc.
Nyt kesällä meni Charlotte Brönte:n "Jane Eyre", joka on yksinkertaisesti loistava, vaikka tyttöromaani kai onkin:)
[q]Charly RePanic:
Sven Hassel:n kirjoittamat sotakirjat (mies kirjoittaa kokemastaan, Saksa sotii jne.) saattavat upottaa 2-6 tuntiin kerralla! Helvetin nautinnollista luettavaa, eikä oo raskasti hyvän huumorin takia! Suosittelen sotakirja diggareille! *piis**piis**piis*
[/q]
Siepä sen sanoit. Jos ihan sotakirjoja haluu muuteski lukee, ni suosittelen Reino Lehväslaihon "Panssarisotaa 1941-1944" (ehkä realistisin sotakuvaus mitä koskaan oon lukenu) sekä saman "Sissikapteeni." (hauskaa äijäurpoilumeininkiä) Sit Jorma Karhusen kirjoja. Äijä on Mannerheimristin ritari, tiputtanu kai ainaki yli 30 konetta talvi- ja jatkosodassa ja toiminu Lentolaivue 24:n kolmannen eli "ritarilentueen" komentajana. Siinä lentueessa oli muunmuassa kaksinkertaiset ritarit, herrat Wind ja Juutilainen. Jajaja... Öööö... Vaikka Ilkka Remeksen "Pääkallokehrääjän" jännitysnälkään. Vitsi miten hyvä topic. To be continued...
Totta vitussa....
Sven Hassel:n kirjoittamat sotakirjat (mies kirjoittaa kokemastaan, Saksa sotii jne.) saattavat upottaa 2-6 tuntiin kerralla! Helvetin nautinnollista luettavaa, eikä oo raskasti hyvän huumorin takia! Suosittelen sotakirja diggareille! *piis**piis**piis*
[q]Saara:
Paras kirja jonka olen lukenu on ehdottomasti Neil Gaimanin Neverwhere... Kannattaa lukea jos ei oo viel lukenu
[/q]
Juu, pidin tästä myös. Neil Gaiman on kyllä tuottanut muutakin hyvää, kuten American Gods.
Juha Vuorisen kirjallisuus lähinnä ´Juoppohullut´ kunniaan!
Kyllä! Harvoin löytää kylläkään NIIN hyvää kirjaa, että sen lukisi läpi kertaistumalta yötä myöten, mutta niitäkin on pari luettu. Omia suosikkeja/suuren vaikutuksen tehneitä kirjoja:
-Tove Jansson: koko tuotanto, erityisesti Muumikirjat ja Kesäkirja
-Richard Bach: Lokki Joonatan
-Donna Tartt: Jumalat juhlivat öisin
-John Irving: Kaikki isäni hotellit
-Isabel Allende: Henkien talo
-Italo Calvino: koko tuotanto, varsinkin Marcovaldo ja Paroni puussa
-Kira Poutanen: Ihana meri
-Lisa Carey: Merenneitojen laulu
-Neil Gaiman: Neverwhere
-J.R.R. Tolkien: Taru sormusten herrasta
-George Lucas, Donald F. Glut, James Khan: Tähtien sota-trilogia
-Ernest Thompson Seton: Villejä eläimiä, Eläinten sankareita, Kaksi partiopoikaa
-Mika Waltari: Sinuhe egyptiläinen
-Väinö Linna: Tuntematon sotilas
-en muista kirjailijaa: Dersu Uzala, Taigan erakot
Jaa jaa... Jännityssektori?
Mainitsemani Remes nyt ainkin. Parhaita mielestäni häneltä ovat olleet juuri Pääkallokehrääjä, Pedon syleily, Ruttokellot ja Ikiyö.
Sit hävettää tunnusta Clancyily. Vaikka se onkin ahdasmielistä jenkkihapatusta, niin meikää viehättää se teknologiameininki ja äijän kansainvälisen tiedusteluyhteisön tuntemus. Clancyistä kolahtaa eniten Iskuryhmä Rainbow, Punaisen Lokakuun metsästys ja Myrsky nousee.
Miksköhän suomalaiset tuntee paremmin USAlaisen oikeudenkäyntimeiningin ku kotimaisen? No telkkarin ja John Grishamin takia of cooz. Etenkin Valamiehet oli sangen kiintoisa, sillä se opetti paljon jenkkien valamieskäytännöstä. Muita suosikkeja Grishamilta ovat hänen uransa alkupuolen teokset On aika tappaa, Firma, Pelikaanimuistio, ja Päämies.
Ken Follettejakin on tullut luettua. Hänen teoksistaan nousee yksi ylitse muiden: Taivaan Pilarit.
Ja Harri Nykäsen Raiditkin on kivoja.
To be continued...
Kylkyl... fantsua pääosin *sydän* , mutta historialliset romaanit on pop kans scifiä unohtamatta