Kolahtaako kirjat?
Niina-Matilda Kuusisto: Johdatuksessa
Anja Snellmannin - Parveke Jumalat
Torey Hayden *sydän*
Thaimaassa yhden bungalowin terdeltä löysin Tiikerin lapsen. Päätin sit ruveta lukeen sitä, koska mulla ei muuta suomenkielistä kirjallisuutta ollut. Aivan sairaan hyvä! Nyt oon parissa kuukaudessa lukenut lähes kaikki Haydenin kirjoittamat kirjat.
Kyseessä on siis Haydenin itsensä kokemuksia opettaessaan erityisluokilla USA:ssa erittäin vaikeasti häiriintyneitä lapsia. Jotkut kirjat kertovat myös Haydenin työstä lapsipsykiatrisessa sairaalassa. Supermielenkiintoista ja hyvin kirjoitettua (ja käännettyä).
Kolahtaa liiankin kanssa. Tuli Damista roudattua kirjoja melkein satasella ja aikoinaan ostuttua kirjoja 9,5kg postitse...
Tällä hetkellä menee yleissivistävää lukemista taasen, eli Ari Paulowin Viimeinen Vartiomies.
En kyllä kohta enää edes kehtaa tänne kirjoitella näitä kirjoja, kun en lue mitään yleissivistävää kirjallisuutta juuri nyt. Tulee vaan luettua scifiä, dekkareita ja jonkin verran kauhua nyt. Taas tällainen jakso menossa...
[q]toma:
Pratchett on kyllä vitun mainio... Pitäisiköhän lukea noi kaikki uusiksi :D
[/q]
pratchett + gaiman
uijui. oli pakko tilaa amazonista toi american gods kun on niin halpakin. :)
juu, kolahtaa;)
viimeksi luettu opus taitaa olla 'the dirt', suomeksi 'törkytehdas' vai mikä nyt olikaan.
itse asiassa en olis uskonut että jaksaisin lukea mokomaa edes loppuun, mutta kirja osoittautui hyvinkin viihdyttäväksi ja tuli luetuksi päivässä tai parissa.
tällä hetkellä kesken jumalainen näytelmä (taas), tosin vasta helvetissä ollaan menossa...
Kolahtaa ja kovaa. Parhaimpia fantasia- ja seikkailuosasto. Kirjailijoita: Stephen King, Terry Pratchett (tipuin sohvalta kun nauroin niin lujasti kerran), Wilbur Smith, David Eddings jne....
Lukeminen on uskomattoman hyvä tapa rentoutua, ja kaiken lisäksi se joskus sivistääkin*hymy*.
Luontokirjat on kans ihania, David Attenborough`n varsinkin. Ja NationalGeographyt, *huokaus*
Yksi suositeltava kirja--->Fowler: Varjomaailma(kertomus Lontoon katoilla(!) kähinöivistä jengeistä)
Avernian:[q]
Ei kellään olisi sellaista kirjaa kuin Bored with the Rings?
Se ja sen suomennokset on suomen kaikista kirjastoistakin kuulemma loppu kun Tolkien-fanit on vuosien varrella pöllineet kaikki kappaleet. Kyseessä siis parodia Lord of the Ringsistä.
Jos fantasia nappas niin : Raymond E Feistin Magician, Silverthorn ja Battle at Sethanon on ihan kivoi. (Viimeisin tosin muita latteampi. ...oikeastaan, luin ne niin kauan sitten etten osaa sanoa olisivatko enää hyvät, mutta silloin muistan diganneeni)[/q]
Ja sitte on vielä hassunhauska parodia kyseisestä kirjasta nimeltä Dildo Ripulin seikkailut.....Mutta alkuperäinen on kyllä paras. Keskeneräiset tarut ja Silmarillionin jaksaa lukea, kun on pitkiä iltoja paljon saatavilla
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0441003257/qid=1039913379/sr=8-1/ref=sr_8_1/102-9863263-7197748?v=glance&s=books&n=507846 tota lukiessa meinas katketa nauruun useita kertoja. aivan sairas kirja. jos haluaa ajankuluksi lukea jonkun iisin kirjan niin tää kannattaa valita
ennen ei kolahtanut. Nyt kun on kipeänä ei oo muuta tekemistä. Tosipohjaset dekkarit on parhaita ja FANTSU!!!
niinku taru sormusten herrasta oli niin gutaa pentuna että huhhahhei*iloinen*
Kirjat kolahtaa.
Nyt just on kesken Oscar Wilden "Dorian Grayn Muotokuva", joka on ehkä jonkinlainen poikkeus mun normaalista linjasta, joka liikkuu yleensä tietokirjallisuuden ja populaaritieteen valimaastossa tai siellä suunnalla.
Tässä muutamia vinkkejä.
Kaunokirjallisuus;
- Hunter S. Thompson: Great Shark Hunt
- Paul Hofmann: The Man Who Only Loved Numbers
- Allen Ginsberg: Howl and Other Poems
- Richard P. Feynman: Surely You're Joking, Mr. Feynman?
- William S. Burroughs: Junky
- Richard P. Feynman: QED
- Andrew Hodges: Alan Turing - The Enigma
- Jack Kerouac: On The Road
Tietokirjallisuus;
- Richard P. Feynman: Feynman Lectures on Physics
- Russell & Whitehead: Principia Mathematica
- Donald E. Knuth: The Art Of Computer Programming
- Isaac Newton: The Principia
- Stephen Hawking: Brief History Of Time
- Frederick P. Brooks: The Mythical Man-Month
Se kaikki;
- Encyclopaedia Britannica
Onhan noita kasapäin muitakin :)
Eddingsiä on tullut luettue yksi kirja: Polgara - Velhottaren Tarina.Sain joululahjaksi ja pidin kovasti! Mutta ylitse muiden on Douglas Adamsin - Linnunrata, sisältää ilmeisesti koko tuotannon(?) Siinä kirja jonka tulen lukemaan useaan otteeseen elämäni aikana.
Sitten viimeisin muttei vähäisin, Trainspotting (Welsh), tuttu varmaan elokuvanakin monille, erittäin mukaansatempaava kirja, suosittelen elokuvaakin
[muokattu 27.6.2003 16:22]
Tolkien on tietty ihan ykkönen! Mul on Sormusten herra, Hobitti ja Roverandom omana.. ((jostain syystä en osaa lukee kirjaston kirjoja.. Onneks porukoilta saa sponssia.. *vink*))
Yep.. Mut eiks kukaan oo tutustunu Veikko Huovisen kirjoihin.. Mä luin joskus viitisen v sitten Ympäristöministerin ja se jotenkin oudosti viehätti.. *aivovaurio??**häh*
Sitten melkein-kuin-kirjoja: Hiroaki Samuran manga sarja kuolemattomasta samuraista ja vanhempansa menettäneestä tyttösestä: Blade of the immortal
Jos ei haluu hankkia omaks kandee ainaski selailla jossai Akateemisessa tai Kukunorissa.. Mieletön 'art-work' ja tarinakin jopa kiinnostava ja monivivahteinen.. Tarinan pahiksiakin käy joskus sääliksi.. Onks kukaan muu tutustunu tähän sarjaan?? ((Omistan kaikki tähän asti tullutta 11 albumia))
Pratchett kolahtaa mullekkin :) löytyy hyllystä vino pino julkaisuja.
Suosittelen
[q]Elwira:
Stephen kingin kaikki mahd...kirjat tullu haalittua. olen stephen king fani.... Äijjä osaa asiansa niin hyvin. Eka kauhuleffakin jonka näin 6vuotiaana oli maissilapset. *plur**plur**plur*
Just love this man!
[/q]
jeps samoin .. sama herra kolahtaa.
ja muutama muukin horror kirjailia.. lovecraft.. koontz
[q]toma:
Pratchett on kyllä vitun mainio... Pitäisiköhän lukea noi kaikki uusiksi :D
[/q]
http://us.imdb.com/Title?0155724
tosin ton tuotanto on tainnut olla hetken jo vähän jäissä
odotellessa kannattaa lukea kirja kylla joo =)
[muokattu 29.7.2003 18:23]
[q]Jone:
Ai nii. Oon lukenut myös kaikki Neiti Etsivät. *sydän*
[/q]
miehekäs teko! oot mun sankari!
Lukeminen suits me.
esim Eddings on mun suosikkini Belagarionin tarunsa kanssa jonka oon lukenut läpi ainakin 20kertaa.
ehkä sitten oon vaan tyhmä, mutta mulle siinä on sitä jotakin.
Siitähän tää mun nikkikin on ^____________^
Kirjailijoiden nimiä on kyllä hankala muistaa näin äkkiseltään, mieleen painuu useasti kuitenkin kirjasta se nimi.. esim Aina vain Amber on yksi kestosuosikki jonka voi lukea tasaisin väliajoin.. paitsi nytkun mummi vei sen muknaan Brasiliaan ja blaablaa.. voisin ostaa oman x)
Nora Roberts kirjoittaa ehkä ihkuimpia romanttisuuksia. namm.
John Grisham. Stephen King (minä, joka vihaan katsoa kauhuelokuvia koska niistä tulee aina niin paha olo, vihaan myös lukea kauhukirjallisuutta, silti kuitenkin nappailen välillä esim Kingiä koska on kiva peloitella itseään ja lukea kirja kannesta kanteen koska ei voi lopettaa...)
Virginia Andrews..
Robert Jordan, kirjoittaa ehkä tän hetken kivointa fantsusarjaa mitä luen..
noniin. joo. eiköhän siinä ne muutama..
ihan pikkaisena, ja varmaan vieläkin, ihan suosikikseni voisi lukeutua hevoskirja Tähdenlento.
On se kummaa... nyt on taas innostunut lukemaan.. monen vuoden tauon jälkeen*joo*