Bilejärjestöt ja niiden toiminta

Back to yleinen bilehöpinä O

[q]ZoneX, 24.5.2007 16:06:
[/q]

Kon-tiki, 24.5.2007 21:39:
""Myös Unity on mun tietääkseni ry. Voittoa tuottamaton järjestö, jonka lipunmyyntitulot käytetään seuraavien bileiden parantamiseen (tai mun tulkinnan mukaan parantamiseen, mikäli se enää olisi mahdollista)""


Toimiiko Etana järjestö samalla periaatteella?

[q]miikkah, 24.5.2007 19:48:
---
DeeJay-Ego, 24.5.2007 15:56:
Viitsisitkö selittää suurimmat erot Klubin ja Järjestön välil*blush*

---

No itse ymmärrän klubilla tässä yhteydessä säännöllisen tapahtuman, esim. Aero tai Laserpoint. Järjestöllä taas tarkoittaisin tapahtumia järjestäviä poppoita, kuten Entropy tai X-Rust. Sama porukka saattaa järjestää montakin klubia/tapahtumaa, joista jokin saattaa kantaa järjestävän porukan nimeä.
[/q]

Kiitoksia asian valaisemisesta, taas olen viisaampi*hymy*

[q]Lauri, 25.5.2007 00:17:
---
Caro², 24.5.2007 20:53:
-clips-

---
[/q]
Siinä oli kattava tietopaketti, pitää viel muutaman kerran lukee se läpi et TajuuN varmasti*kuolaa*

[q]DeeJay-Ego, 25.5.2007 12:14:
---
Ööö, tästä sellanen et tuo "residentti" sana tulee usein vastaan, eli mikä se on Residentti=???
Itse olen käsittänyt sen olevan johonkin järjestöön kuuluva vakiojäsen tai jtn*ding*[/q]
Residentti on lainasana englannin puolelta. Resident tarkoittaa suomennettuna "asukas", "vakinainen asukas", "vakinaisesti asuva".

Residentillä tarkoitetaan tässä pikku skenessämme klubin vakio-DJ:tä, johon usein koko klubi henkilöityy. Tästä hyvänä esimerkkinä DJ Tab (Hallmark) tai vaihtoehtoisesti Turun oma vastine Jussi Soro (Choon).

Usein residenttiyttä käytetään myös tapahtumien markkinoinnissa hyödyksi. Esimerkkinä toimikoot vaikka tällainen tapahtuma, jossa jokaisen soittajan nimen perässä lukee residenssiys.


Tässä samassa yhteydessä kannattanee muistuttaa, että aika usein DJ/Artistin nimen perässä käytetään myös levymerkkejä, joille ko. artisti on levyttänyt.

Esimerkki:
Super8 [Anjunabeats]

Sekavaa? Ehkä, mutta ihanan markkinointihenkistä.


[q]DeeJay-Ego, 25.5.2007 12:14:
---
Btw: Olen aikalailla viel turisti, nuori/tietämätön konemusiikista&klubikulttuurista. Älkä siis äimistelkä jos kyselen ns: itsestäänsevlvyys asioita*hih* Mutta pakko se on jostain kyseltävä, eiks je? Selailen khyl aika paljon foorumeita ja "opiskelen"*enkeli*
[/q]
Kyllähän sitä kysyä saa, samalla sitä itsekin havahtuu miettimän asioita uudesta/vanhasta näkökulmasta.

Hienoa, että olet kiinnostunut klubikulttuurista näinkin paljon. Kuten useimmissa "harrastuspiireissä", myös klubikulttuurissa on oma sanastonsa, jota ei täällä rämpineet aina muista ottaa huomioon kun kuvioihin ilmestyy uusia tyyppejä. :)

[q]LooPy, 25.5.2007 12:32:
myös klubikulttuurissa on oma sanastonsa, jota ei täällä rämpineet aina muista ottaa huomioon kun kuvioihin ilmestyy uusia tyyppejä. :)
[/q]

Täällä mitään sanastoo ole joten naama kiinni ennenku equtan sun masterit nollille tai skräbään sun käkättimeen vähän lisää pomppuja. Vai hyppiikö sun ajatus nyt ihan laukaks?

[q]Steven Hoaks, 25.5.2007 12:37:
---
Täällä mitään sanastoo ole joten naama kiinni ennenku equtan sun masterit nollille tai skräbään sun käkättimeen vähän lisää pomppuja. Vai hyppiikö sun ajatus nyt ihan laukaks?[/q]
o.

[q]Nauskiss, 24.5.2007 21:50:
Tuli mieleen, että onkos yhtään osuuskuntaa, joka järkkäilis bileitä? [/q]Vertigolle perustettiin aikanaan ainakin osuuskunta, jonka alla sitä pyöritettiin kun toiminta alkoi olemaan tarpeeksi suurta.

[q]Luultavasti osuuskunta olis kokoonpanona suht toimiva bilejärkkäystouhuihin. Voitot (niitähän bilejärkkäyksestä toki kertyy ihan hulluna) vois jakaa osakkaille osuusmaksun korkona... Sitten kun toiminnalla olis vaurastuttu tarpeeks, voitais alkaa tekeemään oikeeta bisnestä (so. osakeyhtiö).[/q]Tähän voisi todeta vaikka: LOL. Kukakohan maksaisi korkoa niistä kaikista laskuista mitä on bilejärkkäyksestä joutunut omasta pussista maksamaan? =)

[q]LooPy, 25.5.2007 12:32:
---
DeeJay-Ego, 25.5.2007 12:14:
---
Btw: Olen aikalailla viel turisti, nuori/tietämätön konemusiikista&klubikulttuurista. Älkä siis äimistelkä jos kyselen ns: itsestäänsevlvyys asioita*hih* Mutta pakko se on jostain kyseltävä, eiks je? Selailen khyl aika paljon foorumeita ja "opiskelen"*enkeli*
---
[q]LooPy, 25.5.2007 12:32:
Hienoa, että olet kiinnostunut klubikulttuurista näinkin paljon. Kuten useimmissa "harrastuspiireissä", myös klubikulttuurissa on oma sanastonsa, jota ei täällä rämpineet aina muista ottaa huomioon kun kuvioihin ilmestyy uusia tyyppejä. :)
[/q]
Juuh*joo* Näillä sivuilla olen käynyt vilkasemassa, että en oo ihan out*hih*
-http://klubitus.org/blog.php?blog=6458
-http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=424&star...
-http://www.mr-dj.org/info-sanasto.php

[q]Steven Hoaks, 25.5.2007 12:37:
---
LooPy, 25.5.2007 12:32:
myös klubikulttuurissa on oma sanastonsa, jota ei täällä rämpineet aina muista ottaa huomioon kun kuvioihin ilmestyy uusia tyyppejä. :)

---


Täällä mitään sanastoo ole joten naama kiinni ennenku equtan sun masterit nollille tai skräbään sun käkättimeen vähän lisää pomppuja. Vai hyppiikö sun ajatus nyt ihan laukaks?


[/q]

Siis hei, nyt tää keskustelu menee ihan aikamodulaation rähläyspuolelle. Eitosta tuu mitään ku jäbät päästää tollasii alaäänii ilman diskanttia ilmoille. Mä en ainakaa hyväksy tollasta puristimeininkii joka menee ihan sequencereista riippumatta haitsulinjalla välittämättä ollenkaan basslinesta!

Mut hyvä topic kyl, opin itekkin uusii juttui!

[q]RiD, 25.5.2007 13:26:
Siis hei, nyt tää keskustelu menee ihan aikamodulaation rähläyspuolelle. Eitosta tuu mitään ku jäbät päästää tollasii alaäänii ilman diskanttia ilmoille. Mä en ainakaa hyväksy tollasta puristimeininkii joka menee ihan sequencereista riippumatta haitsulinjalla välittämättä ollenkaan basslinesta!

Mut hyvä topic kyl, opin itekkin uusii juttui!
[/q]

Hitto sun oli parempi

Mä en jaksanut panostaa noin paljon mun kirjotukseen

[q]DeeJay-Ego, 25.5.2007 13:23:
Juuh*joo* Näillä sivuilla olen käynyt vilkasemassa, että en oo ihan out*hih*
-http://klubitus.org/blog.php?blog=6458
[/q]

Tää on jo niin LEGENDA

Toi kannattaa jokaisen lukea

[q]DeeJay-Ego, 25.5.2007 12:18:
---
ZoneX, 24.5.2007 16:06:

---


Kon-tiki, 24.5.2007 21:39:
""Voittoa tuottamaton järjestö, jonka lipunmyyntitulot käytetään seuraavien bileiden parantamiseen (tai mun tulkinnan mukaan parantamiseen, mikäli se enää olisi mahdollista)""


Toimiiko Etana järjestö samalla periaatteella?
[/q]

toiminta periaate on sama.

[q]sts, 25.5.2007 12:09:
---
DeeJay-Ego, 24.5.2007 14:26:
-clips-

---


yhtenä vanhimpana aktiivisena varmaan mainittakoon Entropy joka täyttää kohta 15v
[/q]

H.A.N.D djs Oulussa jarkkasi warehouse-bileita 80-luvun lopulla ja jarkkaa bileita aktiivisesti viela nykyaankin :)

(Pahoittelut skandien uupumisesta, Lontoossa majailen atm)

[q]Steven Hoaks, 25.5.2007 13:30:
---
DeeJay-Ego, 25.5.2007 13:23:
Juuh*joo* Näillä sivuilla olen käynyt vilkasemassa, että en oo ihan out*hih*
-http://klubitus.org/blog.php?blog=6458

---


Tää on jo niin LEGENDA

Toi kannattaa jokaisen lukea
[/q]

Tuolta muuten puuttuu P:n kohdalta PURISTI. tsai ai ai ai...

[q]Timce, 25.5.2007 13:35:
---
DeeJay-Ego, 25.5.2007 13:23:
Juuh*joo* Näillä sivuilla olen käynyt vilkasemassa, että en oo ihan out*hih*
-http://klubitus.org/blog.php?blog=6458
---
Tää on jo niin LEGENDA
Toi kannattaa jokaisen lukea
---
Tuolta muuten puuttuu P:n kohdalta PURISTI. tsai ai ai ai...
[/q]
Valaisistko? Lähelle Pousailemista?*ding*

[q]DeeJay-Ego
Valaisistko? Lähelle Pousailemista?*ding*
[/q]

Henkilö, joka fanittaa vain tiettyä musagenreä, tai sen subgenreä. Kaikki muu on skeidaa.

esim. teknopuristi.

[q]ken-guru, 25.5.2007 13:34:
---
sts, 25.5.2007 12:09:
yhtenä vanhimpana aktiivisena varmaan mainittakoon Entropy joka täyttää kohta 15v
---
H.A.N.D djs Oulussa jarkkasi warehouse-bileita 80-luvun lopulla ja jarkkaa bileita aktiivisesti viela nykyaankin :)
[/q]

just näin, 15v on vielä ihan teini.

vai toimikos osin sama porukka ennen Oulun Warehouse -nimikkeen takana ja händi tuli vasta vähän myöhemmin (1994?).

tuosta artikkelista tavailin (kun en enää muista ;) http://www.kaltio.fi/index.php?77

[q]miikkah, 25.5.2007 13:50:
---
ken-guru, 25.5.2007 13:34:
---
sts, 25.5.2007 12:09:
yhtenä vanhimpana aktiivisena varmaan mainittakoon Entropy joka täyttää kohta 15v
---
H.A.N.D djs Oulussa jarkkasi warehouse-bileita 80-luvun lopulla ja jarkkaa bileita aktiivisesti viela nykyaankin :)

---


just näin, 15v on vielä ihan teini.

vai toimikos osin sama porukka ennen Oulun Warehouse -nimikkeen takana ja händi tuli vasta vähän myöhemmin (1994?).

tuosta artikkelista tavailin (kun en enää muista ;) http://www.kaltio.fi/index.php?77
[/q]

Tottapa totta. Porukka on tosin paasaantoisesti 1:1 samaa molempien poppoiden taustalla (afaik)

Tää muuttu jo Club-Culture For Dummies threadiks :D

Heti aluks ilmotan, että otsikko on perseestä(keksikää parempi) ja en oo edes varma kuuluko tää topic edes tähän yleiseen bilehöpinään...

Mutta asiaan, eli kuinka monta klubia&järjestöö Suomessa on...Abaut! Eli meinan siis (Fury,Finrg,Säde,I love Kiksu,Millenium,LiQuid,Sunrise,Etana,Pressure,Madwave,Pussy Club...) Ja jne.. You know?

Sit muutama lisäkysymys*hymy*

-Mitkä on isoimmat järjestöt?
-Vanhimmat järjestöt?
-Miten sellanen perustetaan?Mitä tarvitaan&vaaditaan?
-Ja jos joku jaksaa niin lyhyehkö selostut miten homma pelaa siellä, bileiden järjestäminen ja jne..

Kiitos etukäteen*hih*

Btw: Kuha uteliaisuuttani kyselen*hih*

O