Eduskuntavaalit 2007

Back to yleinen keskustelu O

Tottakai.

Äänestäminen on oikeus vaikuttaa yhteiskunnan asioihin. Ääänestämättä jättäneen on turha valittaakaan, että asiat ei toimi niin kuin haluaa, jos ei yritäkään itse vaikuttaa asioihin

Äänestän ehdokasta, jonka vaalikampanjan tekoon ja kehitykseen olen osallistunut ja osallistun. Muuhan olisi petos
Muuten ei ole kauheesti kiinnostusta.

[q]Fornarina, 25.1.2007 13:27:
Äänestän ehdokasta, jonka vaalikampanjan tekoon ja kehitykseen olen osallistunut ja osallistun. Muuhan olisi petos
Muuten ei ole kauheesti kiinnostusta.
[/q]
Outoa että joku haluaa osallistua vaalikampanjaan, muttei ole muuten kiinnostunut äänestämisestä tm

Mikali ulkomailta aanestys toimii, niin kylla.

[q]josbe, 25.1.2007 13:29:

Outoa että joku haluaa osallistua vaalikampanjaan, muttei ole muuten kiinnostunut äänestämisestä tm
[/q]

Olen samaa mieltä
Lähinnä sen takia kiinnostus on laimea, koska on vähän uskon puute sen suhteen, että voisin vaikuttaa mihinkään piirtelemällä jotain paperille. Kuitenkin yhdyn serotonotiin - turha valittaa jossei yritä vaikutta. Mutta enhän mä edes valita

Kyl. Tosin tällä kertaa en ole ihan varma puolueestakaan. Koko (pitkän) äänestyshistoriani ajan olen äänestänyt vasemmistoliittoa, mutta tällä kertaa pitää katsoa vihreiden ohjelmaa vähän tarkemmin.

Huomasimpa tuossa yksi päivä pohtineeni josko äänestäisi demareita, kun se nyt taitaa olla ainoa puolue joka pystyy laittamaan kampoihin mahdolliselle porvaririntamalle. Samassa tosin tajusin että eihän sillä ole vittuakaan väliä mitä kolmesta suuresta äänestää, Suuri takinkääntäjäin puolue kun tahtoo olla punainen vain vaalien ajan.

Toisaalta eipä tässä konkurssissa ole väliä äänestääkö ollenkaan. Kaikki puoleet toteuttavat joka tapauksessa lähes samaa politiikkaa, eikä siitä voi sinänsä syyttääkään ketään kun suurimpia päätöksiä ei ole enää vähään aikaan tehty kansallisella tasolla. Mutta kai sitä vois ihan periaatteen vuoksi käydä uurnilla että voi edes sanoa koittaneensa tehdä jotain :p

Ainaki kolmosen vaalikone toimii jo:
http://www.mtv3.fi/vaalikone/

[q]salaisinko?, 25.1.2007 13:34:
Mikali ulkomailta aanestys toimii, niin kylla.
[/q]

Ennakkoäänestys ulkomailla järjestetään aikavälillä 7.-10.3.2007. Aika riippuu maasta. Kaikissa Suomen suurlähetystöissä ja konsulaateissa voi äänestää.

Barcelona, kunniapääkonsulaatti, Puig iXoriguer 17, 08004 Barcelona
puh +34-93 443 1598, telefax: +34 93 442 4100

Äänestysaika: 7-10.3.2007 klo 10.00-14.00

Tietysti äänestän. Henkilöstä en vielä tiedä, mutta puolue kyllä tiedossa.

[q]Annakins, 25.1.2007 13:38:

Ennakkoäänestys ulkomailla järjestetään aikavälillä 7.-10.3.2007. Aika riippuu maasta. Kaikissa Suomen suurlähetystöissä ja konsulaateissa voi äänestää.

Barcelona, kunniapääkonsulaatti, Puig iXoriguer 17, 08004 Barcelona
puh +34-93 443 1598, telefax: +34 93 442 4100

Äänestysaika: 7-10.3.2007 klo 10.00-14.00
[/q]

tattist annasein :)

Oon äänestämässä. Just kun tein vaalikoneen ni aloin miettiä että äänestänkö sellasta nuorta ehdokasta, joka oikeesti ajattelee kun minä, vai vähän vanhempaa ja "todennäkösempää" ehdokasta jonka aatteet on vähän sinne päin. Varmaan päädyn siihen nuoreen idealistiin, koska muuten ne nuoret ei ikinä pääse eduskuntaan asti. Ja nuorta verta siellä tarvitaan!

[q]Fornarina, 25.1.2007 13:35:
Olen samaa mieltä
Lähinnä sen takia kiinnostus on laimea, koska on vähän uskon puute sen suhteen, että voisin vaikuttaa mihinkään piirtelemällä jotain paperille. Kuitenkin yhdyn serotonotiin - turha valittaa jossei yritä vaikutta. Mutta enhän mä edes valita
[/q]
Ei sinne kuulukaan _piirrellä_ mitään tuhmia kuvia!

Äänestän, mutta pikemminkin puoluetta kuin ehdokasta. Nyt pitää vain jostain kaivaa se sopiva ehdokas itselle.

[q]josbe, 25.1.2007 13:49:
---
Fornarina, 25.1.2007 13:35:
Olen samaa mieltä
Lähinnä sen takia kiinnostus on laimea, koska on vähän uskon puute sen suhteen, että voisin vaikuttaa mihinkään piirtelemällä jotain paperille. Kuitenkin yhdyn serotonotiin - turha valittaa jossei yritä vaikutta. Mutta enhän mä edes valita

---

Ei sinne kuulukaan _piirrellä_ mitään tuhmia kuvia!
[/q]

[size=10] Pojat sanoi ala-asteella, ett on kovis ku piirtää pimpin [/size]

[q]Fornarina, 25.1.2007 13:35:
Lähinnä sen takia kiinnostus on laimea, koska on vähän uskon puute sen suhteen, että voisin vaikuttaa mihinkään piirtelemällä jotain paperille.
[/q]
No jos ei muuta, niin voit auttaa pitämään huolta siitä että missit, rallikuskit, ammattilaispainijat ja muut pelkällä naamalla ja populismilla ratsastavat henkilöt saadaan pois eduskunnasta. Jos tilalle saadaan edes hiukan asiantuntevampaa porukkaa niin asiat vois olla hitusen parempi.

[q]Fornarina, 25.1.2007 13:53:
---
josbe, 25.1.2007 13:49:
---
Fornarina, 25.1.2007 13:35:
Olen samaa mieltä
Lähinnä sen takia kiinnostus on laimea, koska on vähän uskon puute sen suhteen, että voisin vaikuttaa mihinkään piirtelemällä jotain paperille. Kuitenkin yhdyn serotonotiin - turha valittaa jossei yritä vaikutta. Mutta enhän mä edes valita

---

Ei sinne kuulukaan _piirrellä_ mitään tuhmia kuvia!

---


[size=10] Pojat sanoi ala-asteella, ett on kovis ku piirtää pimpin [/size]
[/q]
Kovikset piirtelee pimpin kuvia tunnilla ja päätyvät kaivamaan ojia isoina, kun eivät koulussa opi mitään.

[q]serotonot, 25.1.2007 13:25:
Ääänestämättä jättäneen on turha valittaakaan, että asiat ei toimi niin kuin haluaa, jos ei yritäkään itse vaikuttaa asioihin
[/q]
Toimiiko ne äänestämisen jälkeen sitten?

Vale, emävale, vaalilupaus.

[q]Anselmi, 25.1.2007 13:55:

No jos ei muuta, niin voit auttaa pitämään huolta siitä että missit, rallikuskit, ammattilaispainijat ja muut pelkällä naamalla ja populismilla ratsastavat henkilöt saadaan pois eduskunnasta. Jos tilalle saadaan edes hiukan asiantuntevampaa porukkaa niin asiat vois olla hitusen parempi.
[/q]

Sen takia olenkin 'tunkemassa' sinne väkisin erittäin hyvää tyyppiä :). Sillä vaikutan enemmän, ku sillä että meen koppiin sotkemaan paperilappusia. Pointti.

[q]Fornarina, 25.1.2007 13:58:
---
Anselmi, 25.1.2007 13:55:

No jos ei muuta, niin voit auttaa pitämään huolta siitä että missit, rallikuskit, ammattilaispainijat ja muut pelkällä naamalla ja populismilla ratsastavat henkilöt saadaan pois eduskunnasta. Jos tilalle saadaan edes hiukan asiantuntevampaa porukkaa niin asiat vois olla hitusen parempi.

---


Sen takia olenkin 'tunkemassa' sinne väkisin erittäin hyvää tyyppiä :). Sillä vaikutan enemmän, ku sillä että meen koppiin sotkemaan paperilappusia. Pointti.
[/q]
Aika hassua kuulla jonkun vaalikamppanjassa toimijan suusta että äänestäminen on "paperilappusten sotkemista"*ding*

Äänestätkö eduskuntavaaleissa 2007? Miksi äänestät tai jätät äänestämättä? Klubbarilaisia ehdokkaita?

O