Minkä leffan katsoit viimeksi ?

Back to tv, radio, leffat, web O

terminator kolmosen telsust

Mä kävin kans animaatiofanina tsiigaamassa ton Kung Fu Pandan ja pakko myöntää, että taisin vähän pettyä. Arviot kun on olleet aika hyviä ja odotukset sitä myöden korkeella. Mun mielestä ei ollut teknisesti mitenkään huikea ja henkilöhahmotkin jäi tosi ohkaisiksi. No se nyt on aina animaatioiden "ongelma", jos sitä koko perheelle suunnatun leffan kohdalla voi sellaiseksi sanoa. Oli kyl pari tosi mageeta ja nätisti kuvattua kohtausta.

Ei mutta oli ihan nasta käydä katsomassa, mutta

Sanoisin, että keskinkertainen 3/5 pojoo.

Trailerina tuli Wall E, mikä näytti todella mageelta!

Yesman, sellorexissä.
Oli ihan ok leffa, ei mikää överikomedia niinku nuija ja tosinuija tms.
Mut en kadu että näin. :)

[q]opmdevil, 29.12.2008 10:25:

Resident Evil: Degeneration
Täysin animoitu elokuva jonka saa ilmaiseksi ladattua netistä. Vähän on animointi tökeröä paikoitellen mutta kuten diary of the dead, zombiet toimii aina. Kuin Final Fantasy eli jossain vaiheessa unohtaa katsovansa animaatio elokuvaa. Tykkäsin ja suosittelen kyllä kaikille.
[/q]

Oli kyllä jees. Vähemmä jees oli sitten taas Joyride 2 :D

[q]REivaaja, 1.8.2008 15:47:
---
Karski, 1.8.2008 15:24:
Sä et ilmeisesti o tutustunu alkuperäiseen
sarjakuvaan etkä HP Lovecraftiin.

---
En, en ole tutustunut Wow:iinkaan ja mulle selitetään ennakkoluuloista. Oblivion tosin on kiva peli ja jos Wowi olisi yhtään niin kuin oblivion, se vois olla ihan kiva peli....

Joudunpa nyt puolustautumaan kovasti paskaa pätkää vastaan. En mä tajunnukkaan et toi ois saman luokan pyhäinhäväistys kuin LOTR:in polttaminen ikuisessa tulessa.
On vaan mun makuun liikaa näyttävää scifiä, eli epärealistisia scifi elementtejä näyttävyyden vuoksi. Tykkään kun esim. Matrixissa on ihan pätevästi alustettu se yliluonnollisuus.
Portaali ja hanska... No se ei vaan ole järkevää. Tikarit ja nasse normi ihmispahiksella? Sama juttu. Magiaa ja scifiä? Miksei vaan toista? Natsien demonisointia. Ei kiitos.
[/q]

Siis sä puolustat Matrixia uskottavana, ja
dumaat Hellboyn, joka on rehellisesti
ja kieli poskessa vedetty överiks.

Antaa olla sit.

[q]REivaaja, 2.8.2008 15:30:
---
Karski, 2.8.2008 15:22:
Siis sä puolustat Matrixia uskottavana, ja
dumaat Hellboyn, joka on rehellisesti
ja kieli poskessa vedetty överiks.

Antaa olla sit.

---
LOL .Se on hyvin perusteltua fiktiota. Reeves ei vaan rupee väistelemään yht'äkkiä luoteja... En edes ajatellut että Hellboy on tarkotuksella vedetty läskiksi, mutta sitten se ei ainakaan ole mua varten tehty.
[/q]

No, arvostetaan selkeesti erilaisia asioita ja ymmärrän
sun pointin, mut täsmennykseks siis että Hellboy on
tosiaan tarkoituksella vedetty läksiksi:
Alkuperäinen sarjakuva on nimenomaan hatunnosto
vanhalle pulp-viihteelle ja etenkin HP Lovecraftille.
Se noudattaa omaa sisäistä logiikkaansa tinkimättömästi
ja pieteetillä, mikä merkitsee mulle paljon.

Matrix puolestaan ei oo edes sisäisesti koherentti, enkä nyt
tässä enää ala edes sen kummemmin eritteleen kaikkia
niitä vitun älyttömiä juttuja jotka torpedoi koko homman
just tolla liiallisella selittämään pyrkimisellä ja sen aukoilla.
Yks esimerkki on näiden superälykkäiden koneiden
neronleimaus ottaa ihmiset energianlähteeks... Matrix
perustuu sille että ton selitysten kivijalan tulis olla edes
jotenkin uskottava, mitä se ei oo, kun taas
Hellfish nimenomaan pelaa täysin absurdeilla säännöillä,
jotka on kuitenkin sinänsä ihan yhtä valideja ja pitäviä kuin
tän arkitodellisuuden lainalaisuudet.

Hilpeys Ja Ennakkoluulo. Hauska uudelleen versiotu Bollywood tuotanto Jane Austenin klassikosta.

[q]opmdevil, 15.1.2009 12:31:
Rocky horror picture show

Olipa pläjäys. Tuli hyvä mieli.
[/q]

http://www.angryalien.com/0705/rhpsbuns.asp



Tuo Låt den rätte komma in vaikuttaa kiinnostavalta. En tosin ole varma meneekö se tuohon mun hakemaani vampyyrileffakategoriaan, mutta hyvät leffat genrestä huolimatta kiinnostaa aina, joten kiitos :)

[q]Jutu, 14.1.2009 20:09:

Itelle jäi kyllä ontto olo ton Veren vankien jälkeen. En oikein miellä Tom Cruisea Ja Brad Pittiä vampyyrileffoihin sopiviksi. Luin tosin kirjan ennen kuin katoin leffan, niin se voi olla, että sen takia jäi niin ankea maku siitä. Kadotettujen kuningatar sen sijaan oli jo paljon parempi.
----
Ja joo, varmasti on liian teini menoa jos tykkää "vakavammasta" vampyyrimenosta, mutta itelle tuo iski juurikin sen tunnelman takia. Siinä oli vähän samanlaista synkän humorista tunnelmaa kuin Underworldissa.
[/q]

Oon nähnyt Veren vangit ekan kerran 14-vuotiaana, sen innoittamana luin kaikki Anne Ricen kyseisen sarjan kirjat ja Kadotettujen kuningattaren näin sitten joskus enkä tykännyt yhtään. Noinhan siinä usein käy, kun kirjan lukee ensin. Underworldista en osaa sanoa, kun en ole sitä nähnyt - lähinnä mua on vaan varoiteltu, ettei mun kannata sitä katsoa :)

[q]Sallakat, 4.8.2008 21:14:
hänkokki ja wanted eilen. hänkök oli ihan hanurista. alkoi hyvin mutt tyssähti heti lähtöönsä.
wanted on kovan porukan tekemä (trilogia päivä ja yö vartijoista, venäjäläläinen) joten ei voinu tietenkään pettyä. en vaa ehtiny kattoo loppuun asti, jäi joku vartti +/- kattomatta. täytyy viimeistellä nopsaa koska just vaikutti niin hyvältä.
[/q]

Molemmat on kyllä niin paskoja leffoja ettei tosikaan. Mistäköhän nykyään revitään leffojen juonet, kun hancock meni jo melkein vielä alemmas kuin Cloverfield. Hancockissa olis voinu jättää selittämättä mistä se tuli ja mikä se oli...

[q]ezzy, 5.8.2008 09:07:
---
Sallakat, 4.8.2008 21:14:
hänkokki ja wanted eilen. hänkök oli ihan hanurista. alkoi hyvin mutt tyssähti heti lähtöönsä.
wanted on kovan porukan tekemä (trilogia päivä ja yö vartijoista, venäjäläläinen) joten ei voinu tietenkään pettyä. en vaa ehtiny kattoo loppuun asti, jäi joku vartti +/- kattomatta. täytyy viimeistellä nopsaa koska just vaikutti niin hyvältä.

---


Molemmat on kyllä niin paskoja leffoja ettei tosikaan. Mistäköhän nykyään revitään leffojen juonet, kun hancock meni jo melkein vielä alemmas kuin Cloverfield. Hancockissa olis voinu jättää selittämättä mistä se tuli ja mikä se oli...
[/q]
Hanjob oli hyvää viihdettä.. ei noita pläjäyksiä pidä liikaa ajatella.

[q]Lost-Soul, 5.8.2008 09:08:
---
ezzy, 5.8.2008 09:07:
---
Sallakat, 4.8.2008 21:14:
hänkokki ja wanted eilen. hänkök oli ihan hanurista. alkoi hyvin mutt tyssähti heti lähtöönsä.
wanted on kovan porukan tekemä (trilogia päivä ja yö vartijoista, venäjäläläinen) joten ei voinu tietenkään pettyä. en vaa ehtiny kattoo loppuun asti, jäi joku vartti +/- kattomatta. täytyy viimeistellä nopsaa koska just vaikutti niin hyvältä.

---


Molemmat on kyllä niin paskoja leffoja ettei tosikaan. Mistäköhän nykyään revitään leffojen juonet, kun hancock meni jo melkein vielä alemmas kuin Cloverfield. Hancockissa olis voinu jättää selittämättä mistä se tuli ja mikä se oli...

---

Hanjob oli hyvää viihdettä.. ei noita pläjäyksiä pidä liikaa ajatella.
[/q]

Näinhän se on, pläjäyksenä se oli ok, mut pisti vituttamaan katsoessa vähän liikaa, kuten niin moni muukin leffa

[q]Epailija, 4.8.2008 23:29:
---
Sallakat, 4.8.2008 21:14:
wanted on kovan porukan tekemä (trilogia päivä ja yö vartijoista, venäjäläläinen) joten ei voinu tietenkään pettyä.
---


Puhutko nyt leffoista Nightwatch ja Daywatch (kolmannesta en ole edes kuullut), joista Nightwatch oli tyyppiesimerkki hyvän idean ryssimisestä (no pun intended) ja Daywatchia ei viitsitty ottaa edes teatterilevitykseen? :D
[/q]

tarpeetonyksyhteenveto = sun mielestä leffat on varteenotettavia kun ne on teatterilevityksessä?
Mulle iski ainakin night watch leffa sen kummempia erittelemättä, ihan sama onko vaiko eikö ollu levityksessä missään.

kolmatta ei ole vielä ilmestynyt.

[q]C-Hill, 5.8.2008 17:58:
---
ezzy, 5.8.2008 11:21:
---
[ pläjäyksenä se oli ok, mut pisti vituttamaan katsoessa vähän liikaa, kuten niin moni muukin leffa

---

Ikävää, ettet näköjään pysty nauttia ns. popcorn-leffoista. Lääkkeeksi suosittelen sitä, ettet mene katsomaan isoja kesä-blockbuster-aivot-narikkaan-cgi-boomfest leffoja odottaen nerokasta dialogia ja käänteentekevää käsikirjoitusta.

Jos tommonen kesäleffa saa mut nauramaan, jännittämään tai pari tuntia menemään nopeasti sen sijaan, että käytän sen johonkin turhempaan (kyllä, turhempiakin 2-tuntisia on vietetty kuin esim. Hancock), silloin olen saanut sen mitä odotinkin leffalta.

Sitten kun haluan nähdä jotain, jossa on pintaa syvempiä ajatuksia, ikimuistettavia hahmoja tai omaperäisyyttä, menen katsomaan vaikka No Country For Old Menin tms... hajoais pää jos odotukset joka leffan suhteen olisivat superhyperkorkealla.

[/q]

Harmi, että no country oli aivan totaalista paskaa :) Ilmeisesti siks että oli blockbusteri :(

Nautinto on kyllä noista kaukana, mutta ajankuluna menee paskatkin leffat. Mitään odotuksia ei varsinaisesti ole, koska edellinen hyvä leffa mitä näin oli The Mist, joka sekin oli hyvä vain tunnelmaltaan.

Shortcut to Happiness.

Tuotannoltaan ehkä yksi Hollywoodin epäonnisin leffa..

Kuvaukset aloitettu vuonna 2001. Rahapulan ja FBI-tutkinnan takia seisoi parinkin tuotantoyhtiön hyllyllä vuosikausia. Viimein leikeltiin siihen muotoon, että ohjaajana ja pääosan esittäjänä ollut Alec Baldwin halusi poistaa ohjaajantittelinsä lopputeksteistä ja korvattiin pseudonyymillä..

Jennifer Love Hewitt, Anthony Hopkins ja Dan Aykroyd hoitavat hommansa ihan jees..

Komediallisia aineksia vähemmän kuin niukasti, tässä suhteessa Brendan Fraserin Bedazzled voittaa 6-0.

005 - Burn After Reading
Hirveästi kehuttu leffa, mut ei ollu kovin kiinnostava ainakaan eka puolisko tästä. Loistavat näyttelijät, joista onneks lopulta saatiin hyvin irti ja itse leffaki pääs liikkelle. Ja jälkimmäisestä puoliskosta tykkäsin kyl kovasti

006 - Mirrors
Eipä oo pitkään aikaan tullu vastaan hyvää kauhuleffaa ja tää oli mielestäni tosi jees. Valitettavasti vaan meni yöunetki ku heräsin viime yönä leffan tunnelmissa klo 06. Katsomishetken armoton väsymys, pimeys ja kuulokkeet varmaan vaikutti asiaan. Ainut miinus tuli typerästä lopusta.

[q]Sallakat, 5.8.2008 17:35:
tarpeetonyksyhteenveto = sun mielestä leffat on varteenotettavia kun ne on teatterilevityksessä?[/q]

Ei toki. Teatterilevityksen suhteen tehdään välillä sellaisia valintoja, ettei voi kuin päätä pudistella, vaikka kaupalliset syyt ehkä ymmärtäisikin. Koska Nightwatch kuitenkin kuuluu IMO näiden päätösten joukkoon, tuntuu päätös jatko-osan pistämisestä suoraan vuokraamoihin varsin kertovalta.

[q]Tytti, 15.1.2009 19:35:
Oon nähnyt Veren vangit ekan kerran 14-vuotiaana, sen innoittamana luin kaikki Anne Ricen kyseisen sarjan kirjat ja Kadotettujen kuningattaren näin sitten joskus enkä tykännyt yhtään. Noinhan siinä usein käy, kun kirjan lukee ensin. Underworldista en osaa sanoa, kun en ole sitä nähnyt - lähinnä mua on vaan varoiteltu, ettei mun kannata sitä katsoa :)
[/q]
No mulla on näköjään surkea leffamaku kun muut lyttää kaikki ne leffat mistä ite pidän

Mutta joo, mä pidän tollasesta nykyaikaisesta vampyyrimeiningistä, en niinkään sellaisesta vanhanaikaisesta ja "aidoista" vampyyrileffoista. Ja katsomallahan se sitten selviää onko jokin leffa hyvä vai huono, vaikka ennakkoluuloja olisi kuinka paljon :D

Tuli just katottua toi taas ja ihan pakko puuttua muutamaan kohtaan

[q]astaroth, 25.7.2009 04:28:
niin joo, pahismuijakin on sitten tämä 20-vee minihameessa sipsuttava aasialainen tsigu, [/q]
30-vee

[q]astaroth, 25.7.2009 04:28:
entäs toi kaupunkitunnelikohtaus muutenkin? vastaan tulevilla autoilla on toisiinsa matkaa kilometri, mutta joka ikinen kuski washingtonissa tykkää ilmeisesti ajaa kaupunkitunnelissa 150km/h, ja kukaan ei tunnu tajuavan että autossa on esim. pitkät ajovalot, tai ajovalot ylipäätään![/q]

Amerikassa ei mun tietääkseni oo samanlasta ajovalo pakkoa ku täällä, joten ihmiset ei aja päivällä valot päällä.

[q]astaroth, 25.7.2009 04:28:
miksi ihmeessä elokuvissa kaikkien tietokoneiden käyttöliittymät on tyyliin ps3- / xbox-tason grafiikalla tehtyjä valikkoruutuja, joita tullaan näkemään tosielämän tietokoneissa joskus ensi vuosisadalla? mikä kone noita edes pyörittää, miksi kukaan edes tarvitsee sellaisia?[/q]

http://www.stardock.com tolla voit muokata sun käyttöliittymää, eikä tarvi odottaa edes ens vuosisadalle. Niillä pahiksilla näytti olevan vaan hirvee läjä ikkunoita auki. Siellä virastotalojen valkokankailla taas on todennäköisesti joku ohjelma auki, olis aika turha näyttää jotain XP valikoita siinä. Oon kyl samaa mieltä, ei niitä tarvi.

[q]astaroth, 25.7.2009 04:28:
miten helvetissä kaikkien maailman tietokonejärjestelmien haltuunotto sujuu täysin ilman ongelmia 10 sekunnissa? pääpahiksen ei tarvitse kuin sanoa että haulan ohjata tota radio-ohjattavaa nikko-autoa mun wii-ohjaimella, ja kätyri vaan sanoo että "OF COURSE!". f-35:n pilotille ei tarvitse muuta kuin random kaverin sanoa, että losauta ohjuksella keskelle asutusta, niin kaverihan on että kyllä kapu, ei ongelmaa! [/q]

Se oli ite suunnitellu sen järjestelmän, ja todennäköisesti murtautumiseen käytettävät ohjelmat oli tehty jo paljon ennen ite "keikkaa". Se F-35 homma taas meni niin et se sano siel Woodlanissa (tjsp) sil tyypil et hankkii ne "go-koodit", eli siinä meni aika pitkä aika ennenku se sai ne. Se lähetti sille ne laukasu koodit, ja ykskään hävittäjä lentäjä tuskin lähtee kyselemään kun käsky tulee.

[q]astaroth, 25.7.2009 04:28:
millä aikavälillä pahikset ovat saaneet asennettua c4:sta jokaisen valtion tarkkaileman hakkerin kotikoneeseen niin, että kukaan ei ehtinyt vahingossakaan huomata sitä? kuitenkaan noi räjähteet eivät voi olla päivätolkulla koneissa kiinni.[/q]

Vaikka sillonaikaa ku ne on kaupassa käymässä. Esim se pääosassa oleva hakkeri ei ollu ns. "mustalla listalla". Ja tuskin poliisi valvoo jokaisen hakkerin asuntoa.

[q]astaroth, 25.7.2009 04:28:
tietenkin pahiksilla on mahdollisuus kävellä huomaamatta täysin vartioimattomaan arkistoon, jossa on koko yhdysvaltojen tiedot kaikista asioista, mitä se ikinä voi arkistoida ja pystyttää sinne tukikohtansa.[/q]

Siinä alussa tuli Anthrax hälytys, jonka jälkeen se rakennus tyhjennettiin. Sen jälkeen sinne meni se hazmat (tjsp) auto puhdistamaan sitä, mut ne oliki ne pahikset, jotka sit ampu kaikki vartijat ku pääs sisälle.

[q]astaroth, 25.7.2009 04:28:
mistä toi pentu sai avainkortin, jolla murtaudutaan tähän arkistoholviin ja mistä hän sai salasanat?
[/q]

Se oli kehittäny sen alqoritmin jota siellä käytettiin. Sen takia sitä yritettiinki tappaa koko alku leffan ajan.

[q]astaroth, 25.7.2009 04:28:
miksi hankkeripennun ja koko maan kovimman hakkerin nickit ovat F4RR3LL ja WAR10CK?[/q]

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_convicted_computer_criminals
Tuolla näytti olevan ainaki muutama joka käytti.

[q]astaroth, 25.7.2009 04:28:
miksei kerrankin hyvät poliisit voisi saada muutakin aikaan, kuin tulla loppuräjäyttelyn jälkeen paikalle nauraen mahaansa, notta "ohhohhoo! olet sinä john aika kettu?"[/q]

Koska sit ei päästäis näkemään kuin kova jätkä se Bruce on, ja koko leffan pointti olis menetetty?

Anyway, Mary Elizabeth Winstead oli taas ihan yli kuuma:

http://img149.imageshack.us/img149/2735/moviebabeofthedaymaryel.jpg

Alice in Wonderland (2010)

Odotukset oli melko korkealla, mut eipä kyl säväyttänyt kummemmin tää leffa. Jännittänyt ei missään kohtaa ja juoni olikin aikas perus. 3D-efektit oli hienoja monessakin kohtaa ja satumainen ympäristö kiva katsella.


Frequently Asked Questions about Time Travel (2009)

Ihan ok budjettiluokan brittikomediaks. Joitain hyviä läppiä oli, joskaan ei mitään nauruhermoja hivelevää.

O