Minkä leffan katsoit viimeksi ?

Back to tv, radio, leffat, web O

[q]J Raninen, 18.12.2007 15:23:
Hot Fuzz.

Ihan törkysen hyvä filmi. Yhtään jos tykkäs Shaun of the deadista, niin tässä samantyyppinen meno jatkuu samojen tekijöiden voimin. Tällä kertaa käsittelyssä on poliisi/buddyleffameininki.
[/q]

Perkule tää menee kyllä seuraavaksi katsottaviin. Monet on kehunu tätä maasta taevaesiin, ja oon kanssa sitä mieltä, että jos pääosassa on Simon Pegg, ei voida mennä kovin kauas metsään. Onneks nykyään on toi Makuunikin ihan huudeilla:D

[q]KooKie, 10.1.2008 19:00:
Ahahahhaha, luepa Michael Gerberin Blarnia! Et ton parodian jälkeen enää välttämättä ole samaa mieltä. :D
[/q]

Tää on ihan huippu, samoin Tähtien sotta :D
Ja näköjään Potteristakin tullut samaa sarjaa parodia.

Tässä illan iloksi:

Shrek 3 sekä Pirates of the Caribbean 3

Mainiota humpuukia/huumoria kummatkin, merirosvoiluleffassa lisäksi toimintoa :)
Piraateissa vaan häiritsi toi Bill Nighyn roolisuoritus. On sillä sitte vampiirinhanpaat tai lonkerot naamassa, aina se vetää samanlaisilla ilmeillä ja äänillä :D

Junassa paluumatkalla himaan:

The Illusionist
Pidin kovasti, vaikka lopputulos olikin aika selvä...Värimaailma ja illuusiot oli hienoja

Äsken kotosalla:

Blade II
Kolmesta Bladesta ehdottomasti yökkiyököin ja raa'in. Mutta kuten pidin muistakin, pidin myös tästä. Sopivaa aivomättöä(jossain kohdin jopa kirjaimellisesti :D).

Merlin 2

Mä oon varmaan ihan vajakki, kun tykkään näistä kököistä fantasioista. Jotain niissä vaan on...jos ei muuta niin kesto :DD Himppasta vailla 3 tuntia rakkautta, sotaa, taikuutta ja onnellinen loppu.

101 Reykjavik

Taas kerran todiste siitä, että Suomessa ei osata tehdä leffoja(paitsi hyvin harvoja..).
Todella mainio kuvaus nuoren miehen elämästä Reykjavikissa iloineen ja suruineen, sekä muutoksineen.

[q]Jutu, 21.11.2009 09:38:
Twilight New Moon tuli eilen katottua.

Joo-o, miehet oli komeita ja naiset kauniita, mutta siihen se sitten jäikin. En ole lukenut vielä kirjoja, joten en tiiä johtuko siitä ettei leffa oikein iskenyt. Oli aika diipadaapalässynlässyn. Katon tän sitten uudestaan kun oon ensin lukenut kirjat jos se vaikka sitten paremmin toimis.
[/q]

Täytyy lainata Iltalehteä:
"Mormonikirjailija Stephenie Meyerin vampyyritarinat opettavat kohderyhmälleen pidättyväisyyttä. Imaista ei saa, ennen kuin pappi sanoo aamen."

joutu pikkasen kyl naurahtamaan kun ton rivin luki - ilmeisesti ei myöskään kriitikkoa ole hirveesti leffa napannu, yksi tähti...

tietty seuraava lause olikin jo sellanen, että "taidanpa mennä katsomaan:
"Samalla kirjoista tehdyt elokuvat tursuavat teinihormoneja kiusoittelevaa kuvastoa poikien alastomista ja pumpatuista ylävartaloista ja...

[q]Timce, 20.2.2007 13:57:
---
Verano
Tuli mieleen Ninth Gate, johon mun puolestani olisi saanut olla menemättä. Muutenkin ko leffoilla on yhtymäkohtia, jotka ovat luotaantyöntäviä.
---
Polanskin masterpeice, johon et vaan selvästi päässyt pintaa syvemmälle.
[/q]

Leffat jotka pelaa yliluonnollisilla voimilla, okkultismilla, saatana-mystiikalla ja -symbolismilla ovat kuten sanottua mielestäni luotaantyöntäviä, jopa naurettavia. Ei sillä että nämä aiheet olisivat täysin mielenkiinnottomia. Mun mielestäni ne on vain just kirjoissa/ leffoissa jne ihan liian helppoja ratkaisuja. Aina voi vedota siihen et ohops, tää olikin tällanen yliluonnollinen juttu jo ihan alusta asti.

Toki on siis mahdollista, että asenteeni takia leffasta jäi jotain syvempää käsittämättä. Ninth Gatessa tietysti koko "hieno" juoni kiertyy ko teemojen ympärille, mutta se sai mut lähinnä pyörittelemään silmiäni ärsytyksestä.

Ed: Mitä siellä pintaa syvemmällä oli?

[q]Timce, 20.2.2007 15:02:

Lue kirja ja katso sen jälkeen toi filmi uudestaan. Sen jälkeen yhdistä filmi ja kirja.

HELVETIN OVET AVAUTUVAT!

Kirjaan on muuten takuuvarmasti piilotettu jotain, koska siellä on joitain sanoja kahteen kertaan. Harmi etten merkannut noita sanoja ylös. Ties vaikka...

HELVETIN OVET AVAUTUISIVAT!

Pintaa syvemmällä oli loistava lavastus ja musiikki.
[/q]

Muakaan vaan ei kiinnosta helvetin ovien avautuminen. Eikä myöskään mitkään jänskät piilotetut 666-merkit. Menee vähän samaan sarjaan, tosin päinvastaiseen, kuin nää biisit joista väärinpäin kuunneltuna eräät uskonnolliset tahot löytävät saatanallista sanomaa.

Lavastus taisi munkin mielestä olla ihan hienoa. Lopun erikoisefektit itse saatanan ilmestyessä oli kyllä taas niin hohhoijakkaa-kamaa että.

Musiikista en muista, koska leffa tuli katottua sillon joskus sen tultua teattereihin. Asiaan liittyy vielä sellanen tarina, että oltiin isommalla kaveriporukalla menossa kattomaan jotain ihan muuta leffaa, mut sitten viime hetkellä jotkut olivat katsoneet asiakseen varatakin liput tähän Ninth Gateen, josta mä en kovin ilahtunut, en ennen leffaa enkä varsinkaan sen jälkeen.

Mut joo, menee jo kovin OT:ks ellen sit innostu kuitenkin kattomaan tota uudestaan.

Tää on vähän ennakkoon, mut huomenna voin sanoa, että viimeksi katsoin Arizona Dreamin!

Pikkasen meni pasmat sekaisin, kun Nyt-liitettä duunimatkalla selatessa huomasin, että tänään tulee Arizona Dream (1991). Aivan ehdottomasti yksi mun kaikkien aikojen lempileffoistani <3 Olen nähnyt sen vain kerran, silloin -93 kun se tuli teattereihin täällä. Vuosien varrella oon sitä pari kertaa, lähinnä kyllä ohimennen, kysellyt leffaliikkeistä. Viimeseen pariin vuoteen en oo sitä etsiskellyt, mutta juuri tällä viikolla kävin yhdessä liikkeessä kyselemässä. Ja nyt sitten parin päivän päästä siitä se tuleekin ykköseltä

Arizona Dreamin myötä viimeistään ihastuin Lili Tayloriin. Eivätkä muut näyttelijät -Johnny Depp, Faye Dunaway, Vincent Gallo ja Jerry Lewis- jää tietenkään yhtään jälkeen. Ohjaaja on loistava Emir Custurica.

Nyt kyllä vähän jännittää, miltä leffa näyttää näin 14 vuoden jälkeen. Mutta varmasti yhtä upean surrealistiselta mestariteokselta jona sen muistan.

[size=8]Ku osais vielä kirjoittaa lempinäyttelijänsä nimen.[/size]

[q]Zenni, 20.2.2007 13:30:
---
Medusa, 19.2.2007 16:58:
Salainen ikkuna. En ollut ennen nähnyt, oli ihan mielenkiintoinen aihe ja näpsäkästi hämäsi.

---

Jep tää oli kyllä positiivinen ylläri. Etukäteen kateltuna se aihe vaikutti imo ihan hemmetin tylsältä, enkä osannu todellakaan odottaa tollasta jännäriä. Hyvin näytelty, ja loppuratkaisu todellakin yllätti.
[/q]

Oli kyllä negatiivinen ylläri. Kehtasivat Hesarissa verrata perjantaina tulleeseen Adaptationiin, joka painii täysin eri sarjassa. Jonkin aikaa pidin toivoa yllä, mutta leffan edetessä täytyi alkaa pohtia, miksi Johnny Depp, joka on tehnyt loistavia leffoja ja josta pidän kovasti on tämmöiseen leffaan eksynyt. Tuli mieleen Ninth Gate, johon mun puolestani olisi saanut olla menemättä. Muutenkin ko leffoilla on yhtymäkohtia, jotka ovat luotaantyöntäviä. Salaisen ikkunan loppuratkaisun kohdalla teki mieli repiä hiuksia.

[q][Nuclear], 16.9.2007 23:05:
Täysin samaa mieltä, tai sanotaanko et viimenen ½ tuntia oli se joka tosta teki leffan. :)
[/q]

Totta. Ja lopputeksteistä erityismaininta :)

Death at a Funeral (Arvoituksia arkussa)

Mustaa brittihuumoria, tragikomediaa ja farssia, mutta myös havaintoja "oikeistakin" aiheista. En muista olenko koskaan aiemmin nauranut noin paljon elokuvissa. Enkä myöskään, että koko yleisö olisi nauranut noin paljon suureen ääneen. Nauranut, hekottanut, hohottanut, räkättänyt, tirskunut, aivan kaikkea. Huipennuksessa yleisöstä lähti niin kova ääni, että se peitti ääniraidan alleen. Mutta nauru loppui myös kuin veitsellä leikaten, päähenkilön keskeyttäessä elokuvan sen hetkisen sähellyksen.

Jotkut leffan käänteet olivat hiukan ennalta-arvattavia ja henkilöhahmot kärjistettyjä, mutta toisaalta ne toimivat leffassa hyvin sellaisena. Suosittelen ehdottomasti, vatsa tuli aivan kipeäksi ja leffasalista lähtiessä oli uupunut olo kaikesta nauramisesta :D

Telkusta äsken tullut Alfie oli ihan positiivinen yllätys.

[q][Nuclear], 16.9.2007 23:10:
Skippasin ne. :(
[/q]

:/ Ne oli just sellaset lopputekstit, jotka oisin jäänyt ehdottomasti leffateatteriin kattomaan. Toimi toki kotisohvaltakin.

A Good Year. http://www.imdb.com/title/tt0401445/

Peter Maylen samannimiseen romaaniin perustuva leffa, jossa bisnesmies lähtee katselemaan lapsuuden viinitilaa. Kuinka ollakaan, matkalla ja poissa oravanpyörästä muistot heräävät henkiin ja rakkauskin roihahtaa ja kaikki muuttuu.

Ihan miellyttävä leffa, mutta jotain jäi puuttumaan vielä. Ainakin leffa kävi tympimään hieman, eli ois ton tarinan voinut tiivimmin ja vetävämminkin kertoa. Ehkä roolitus oli myös hieman poskellaan. Miinuksia toi ainakin Marion Cotillardin valinta Fannyn rooliin. Se on esittäny tota samaa tuittupäistä boheemin viehkeää miestennielijää jokaisessa elokuvassa, jossa oon sen nähnyt. Maneerit ja ranskankielisten sanojen kuiskiminen korviin ja dramaattiset tunnetilasta toiseen heilahtelut alkaa tympiä.

Plussaa leppoisasta tunnelmasta ja ihanista Provencen maisemista.

[q]Samu*, 11.1.2007 23:57:
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
Koko leffa on IMO yksi kohtalainen läppä :D Ja melkoisen varmasti taattua tuubaa on myös trilogian vika osa, kaiketi jo tekeillä oleva At Worlds End.
[/q]
Samaa mieltä, ekassa osassa oli 'sitä jotain', mut toinen osa oli aikalailla perseestä. Ootan innolla kolmatta osaa.

Tom yum goong (The Protector)

Joku ninja suojelee norsuja. Paljon tappelukohtauksia. Ajantapoksi ok leffa.

[q]Zenni, 30.7.2008 11:30:
Bruce ei edes lehdistötilaisuudessa astunut esiin Batmaninä lupauksensa mukaisesti, vaan antoi Dentin ottaa kunnian.[/q]

Mutta Brucehan _oli_ astumassa esiin. Dentin ilmoitus tuli tälle yllätyksenä ja söi päättäväisyydestä sen terän. Dentin ilmoituksen jälkeen olisi muutenkin ollut ehkä turha lähteä vänkäämään "eiku mäpäs!".

[q]niomic:
Umm, how do you fuck with the dead :D?[/q]

It's easy. They never say no. =P Ei vaan siis olisihan se ollut aikamoinen pwnaus, kun toisten henget uhraamaan innostuneet uhraisivatkin oikeasti itsensä.

Alice in Wonderland (2010)

Odotukset oli melko korkealla, mut eipä kyl säväyttänyt kummemmin tää leffa. Jännittänyt ei missään kohtaa ja juoni olikin aikas perus. 3D-efektit oli hienoja monessakin kohtaa ja satumainen ympäristö kiva katsella.


Frequently Asked Questions about Time Travel (2009)

Ihan ok budjettiluokan brittikomediaks. Joitain hyviä läppiä oli, joskaan ei mitään nauruhermoja hivelevää.

O