Minkä leffan katsoit viimeksi ?

Back to tv, radio, leffat, web O

Scarface, aina yhtä kova *sydän*

Blood In Blood Out (suom. Samaa Verta) katsottiin äitini kanssa ku tulin Ouluun käymään. Se on ehdottomasti vähintään top5:ssä leffojen suhteen mulla ollut siitä asti, kun ensimmäisen kerran siihen jaksoin kunnolla paneutua. Aivan loistava elokuva, jos vaan ymmärtää sen pointin eikä tuijota vain et "Hyi hyi, onpas paljon rikollisuutta ja raakoja kohtia., tms." Suosittelen! *tähti**tähti**tähti**tähti**tähti*

The Darjeeling Limited

http://www.imdb.com/title/tt0838221/

Mainio "road movie" kolmen veljeksen kesken Intiassa.
Lämminhenkinen ja hauska, mitä sitä muuta sateiseen rauhaisaan sunnuntai-iltaan kaipaakaan.

John Rambo.

Tämä oli elämäni ensimmäinen Rambo -leffa, jonka oon nähnyt kokonaan. Kyllä Syltty vaan vielä jaksoi. Tosi realistisia taistelukohtauksia, mutta tällaselle herkkämahaiselle ja -nahkaiselle meinas paikoin oli turhankin realistista. Mutta kyllä tätä silti kelpaa katsella.

Christiane F - Wir Kinder Vom Bahnhof Zoo (1981)
http://www.imdb.com/title/tt0082176/

Olipas aika tunteita kuohauttava pätkä... synkempää elokuvaa ei oo hetkeen tullu katottua. Suosittelen !

The Mist.

No jaahah. Jotain rajaa sillekin, miten tyly elokuvan loppu voi olla. Tuli mieleen oliko käsikirjoittaja totaalinen sadisti ja kauhea ilkiö, ei tollasta elokuvan loppua saa tehdä Ei paljoo jaksanut naurattaa. En katso toiste.

[q]MissKoo, 9.5.2008 16:15:
The Mist.

No jaahah. Jotain rajaa sillekin, miten tyly elokuvan loppu voi olla. Tuli mieleen oliko käsikirjoittaja totaalinen sadisti ja kauhea ilkiö, ei tollasta elokuvan loppua saa tehdä Ei paljoo jaksanut naurattaa. En katso toiste.
[/q]

Mä kuulin että Stephen Kingin kirjassa loppu oli aivan erilainen...

[q]sapeli, 9.5.2008 16:17:
---
MissKoo, 9.5.2008 16:15:
The Mist.

No jaahah. Jotain rajaa sillekin, miten tyly elokuvan loppu voi olla. Tuli mieleen oliko käsikirjoittaja totaalinen sadisti ja kauhea ilkiö, ei tollasta elokuvan loppua saa tehdä Ei paljoo jaksanut naurattaa. En katso toiste.

---


Mä kuulin että Stephen Kingin kirjassa loppu oli aivan erilainen...
[/q]

Mä oon itse asiassa lukenut sen vuosia sitten ja hämärästi muistelen, että selviytyjät päätyivät jollekin saarelle turvaan, mutta voi olla että muistan ihan omiani.

Rambo IV

No kylhä mie tykkäsin. Siin oli justiinsa sopivasti verta ja suolenpätkiä.
Ranbo on Ranbo vaikka singolla ampuis. Ja varsinkin silloin.

[q]MissKoo, 9.5.2008 16:18:
---
sapeli, 9.5.2008 16:17:
---
MissKoo, 9.5.2008 16:15:
The Mist.

No jaahah. Jotain rajaa sillekin, miten tyly elokuvan loppu voi olla. Tuli mieleen oliko käsikirjoittaja totaalinen sadisti ja kauhea ilkiö, ei tollasta elokuvan loppua saa tehdä Ei paljoo jaksanut naurattaa. En katso toiste.

---


Mä kuulin että Stephen Kingin kirjassa loppu oli aivan erilainen...

---
Mä oon itse asiassa lukenut sen vuosia sitten ja hämärästi muistelen, että selviytyjät päätyivät jollekin saarelle turvaan, mutta voi olla että muistan ihan omiani.
[/q]

"Minun on nukuttava.... jos saan nukutuksi eivätkä minua unessa vaivaa aamunkoittoon asti Ollie Weeksin, rouva Carmodyn ja apupoika Normin kasvot... ja Steffin kasvot, puolittain hänen aurinkohattunsa leveän lierin varjostamina.

Täällä on ravintola, tyypillinen HoJo-ravintola, jossa on ravintolasali ja pitkä, hevosenkengän muotoinen lounastiski. Jätän nämä sivut tiskille ja ehkä joku joskus löytää ja lukee ne.

Yksi sana.
Jos vain tosiaan kuulin sen. Kunpa vain.

Menen nyt nukkumaan. Mutta ensin annan pojalleni suukon ja kuiskaan hänen korvaansa kaksi sanaa. Unia vastaan, joita saattaa tulla.

Kaksi sanaa, joissa on jotain samaa.
Toinen niistä on Hartford.
Toinen on toivo."

Ei siis saarta... kingimäiseen tapaan loppu jää täysin avoimeksi...lähes lohduttomaksi, koska kun on hitunenkin toivoa on myös paniikki... kun ei ole toivoa annetaan periksi ja hyväksytään tilanne... Näin lukijalle viimeiseksi tunteeksi jää juuri tuo paniikki...

Elokuvaa en ole nähnyt.. en edes tiennyt, että sellainen on tehty. Toisaalta en halua nähdäkään, koska millekään Kingin kirjalle elokuva ei ole tehnyt oikeutta. King on ehdottomasti suosikkikirjailijani... mestarillinen mielikuvitus ja mestarillinen taito käyttää kynää...

-usvastanouseeuhuu

[q]Uhuu, 11.5.2008 01:58:
---
MissKoo, 9.5.2008 16:18:
---
sapeli, 9.5.2008 16:17:
---
MissKoo, 9.5.2008 16:15:
The Mist.

No jaahah. Jotain rajaa sillekin, miten tyly elokuvan loppu voi olla. Tuli mieleen oliko käsikirjoittaja totaalinen sadisti ja kauhea ilkiö, ei tollasta elokuvan loppua saa tehdä Ei paljoo jaksanut naurattaa. En katso toiste.

---


Mä kuulin että Stephen Kingin kirjassa loppu oli aivan erilainen...

---
Mä oon itse asiassa lukenut sen vuosia sitten ja hämärästi muistelen, että selviytyjät päätyivät jollekin saarelle turvaan, mutta voi olla että muistan ihan omiani.

---


"Minun on nukuttava.... jos saan nukutuksi eivätkä minua unessa vaivaa aamunkoittoon asti Ollie Weeksin, rouva Carmodyn ja apupoika Normin kasvot... ja Steffin kasvot, puolittain hänen aurinkohattunsa leveän lierin varjostamina.

Täällä on ravintola, tyypillinen HoJo-ravintola, jossa on ravintolasali ja pitkä, hevosenkengän muotoinen lounastiski. Jätän nämä sivut tiskille ja ehkä joku joskus löytää ja lukee ne.

Yksi sana.
Jos vain tosiaan kuulin sen. Kunpa vain.

Menen nyt nukkumaan. Mutta ensin annan pojalleni suukon ja kuiskaan hänen korvaansa kaksi sanaa. Unia vastaan, joita saattaa tulla.

Kaksi sanaa, joissa on jotain samaa.
Toinen niistä on Hartford.
Toinen on toivo."

Ei siis saarta... kingimäiseen tapaan loppu jää täysin avoimeksi...lähes lohduttomaksi, koska kun on hitunenkin toivoa on myös paniikki... kun ei ole toivoa annetaan periksi ja hyväksytään tilanne... Näin lukijalle viimeiseksi tunteeksi jää juuri tuo paniikki...

Elokuvaa en ole nähnyt.. en edes tiennyt, että sellainen on tehty. Toisaalta en halua nähdäkään, koska millekään Kingin kirjalle elokuva ei ole tehnyt oikeutta. King on ehdottomasti suosikkikirjailijani... mestarillinen mielikuvitus ja mestarillinen taito käyttää kynää...

-usvastanouseeuhuu
[/q]

Mä varmaan sekotin sen sit johonkin toiseen

Mustakin Stephen King on tosi hyvä -tai olin tota mieltä sillon kun olin 15 vuotta King toistaa itseään joka kirjassa ja kirjoittaa mielestäni lapsellisesti. Vanhat Kingit on parempi kun uudet, mutta enpä ole jaksanut uusia Kingejä lukeakaan vuosikausiin enää.

Aikuisemmalla iällä intressit ja kirjoitustyylinmaku on muuttuneet aika reippaasti.

[q]MissKoo, 11.5.2008 12:00:

Mä varmaan sekotin sen sit johonkin toiseen

Mustakin Stephen King on tosi hyvä -tai olin tota mieltä sillon kun olin 15 vuotta King toistaa itseään joka kirjassa ja kirjoittaa mielestäni lapsellisesti. Vanhat Kingit on parempi kun uudet, mutta enpä ole jaksanut uusia Kingejä lukeakaan vuosikausiin enää.

Aikuisemmalla iällä intressit ja kirjoitustyylinmaku on muuttuneet aika reippaasti.
[/q]

mä olenkin vähän jälkeenjäänyt... ;)

-lapsihuuhkajanvaatteisauhuu

Let´s go to prison
http://www.imdb.com/title/tt0454987/

Amatöörit
http://www.imdb.com/title/tt0405163/

Voin lämpimästi suositella kumpaakin, ns. hyvän mielen leffoja omilla tavoillaan :)

[q]Uhuu, 11.5.2008 13:58:
---
MissKoo, 11.5.2008 12:00:

Mä varmaan sekotin sen sit johonkin toiseen

Mustakin Stephen King on tosi hyvä -tai olin tota mieltä sillon kun olin 15 vuotta King toistaa itseään joka kirjassa ja kirjoittaa mielestäni lapsellisesti. Vanhat Kingit on parempi kun uudet, mutta enpä ole jaksanut uusia Kingejä lukeakaan vuosikausiin enää.

Aikuisemmalla iällä intressit ja kirjoitustyylinmaku on muuttuneet aika reippaasti.

---


mä olenkin vähän jälkeenjäänyt... ;)

-lapsihuuhkajanvaatteisauhuu
[/q]

jokainen tyylillään Enpä minäkään mikään kirjakriitikko ole

Death Proof

"Tapahtuuks täs mitään...?"
...
.....
.......

"OHO!!"
.....
.....
"Tapahtuuks täs mitään.........?"

[size=15]"OHO!"[/size]
[size=20]"OHO!!!"[/size]

Eli:

Aika jees :D

Twilight New Moon tuli eilen katottua.

Joo-o, miehet oli komeita ja naiset kauniita, mutta siihen se sitten jäikin. En ole lukenut vielä kirjoja, joten en tiiä johtuko siitä ettei leffa oikein iskenyt. Oli aika diipadaapalässynlässyn. Katon tän sitten uudestaan kun oon ensin lukenut kirjat jos se vaikka sitten paremmin toimis.

Joutuu vähän etukäteilemään :)
Sain joululahjaksi Hot Fuzz- leffan. Se siis seuraavaksi*jiihaa*

MAI-NI-O!*nauru*

126 - Drag Me to Hell
Ai saakeli, oli kyllä armottoman hauska ja mainio kauhuleffa. Poissa oli SAW-leffojen urpous ja "raakuus", sen sijaan tilalla oli kasa itseironiaa, komediaa ja komeita kohtauksia.

Primer.
Tajusin jotain n. 2 minuuttia koko leffasta.

Alice in Wonderland (2010)

Odotukset oli melko korkealla, mut eipä kyl säväyttänyt kummemmin tää leffa. Jännittänyt ei missään kohtaa ja juoni olikin aikas perus. 3D-efektit oli hienoja monessakin kohtaa ja satumainen ympäristö kiva katsella.


Frequently Asked Questions about Time Travel (2009)

Ihan ok budjettiluokan brittikomediaks. Joitain hyviä läppiä oli, joskaan ei mitään nauruhermoja hivelevää.

O