Minkä leffan katsoit viimeksi ?

Back to tv, radio, leffat, web O

Joulutarina. Oli kyllä herkkä leffa. Ihan kiva pätkä, kattoisin uudestaankin kotisohvalta murun kainalossa

Eilen yöllä katselin Gangs of New York -nimisen elokuvan. Olin kyllä positiivisesti yllättynyt. Yksi Scorsesen parhaimpia pätkiä.

Goodfellas

Oikein mainio mafialeffa. Varsin bueno! Loistava. Oli se kyllä hyvä.

Syystäkin kehuttu.

http://www.imdb.com/title/tt0099685/

Night at the museum. En kummosempaa odottanukkaa ja hyvin nauratti. :)

Amityville horror

Oli hyvä kauhuleffa, kokoajan sai olla "varuillaan" ja jatkuvasti pelästy.
Ensimmäinen pelästys oli niin hurja että huudettiin siskon kanssa kilpaa :D

Summer of Sam

En tiä miten oon tänkin leffan missannu. Joka tapauksessa aivan sairaan hyvä leffa, kertoen rinnakkaista tarinaa Son of Samin jahdille.

[q]inneah, 11.12.2007 23:28:
Ensimmäinen pelästys oli niin hurja että huudettiin siskon kanssa kilpaa :D
[/q]

Miten tää ei yllätä yhtään :D

Tuli katottua Transformers HD:na <3
Tarantinon tärähtänyt puolikasleffa, jonka nimeä en ees muista, mut oli ihan asia automälläystä. Järjettömän paska leffa kyllä muuten.
Shrek 3 oli aika pettymys läpän puolesta, kuten moni on maininnut, mut hassua tarinaa riitti. Aika väkisin väsättyä alkaa olemaan.

Tais olla "The 51st state", eli Kaava 51. Hyvä leffaha se oli.. :P

[q]ezzy, 12.12.2007 00:06:
Tuli katottua Transformers HD:na <3
[/q]

Aitona vai ripattuna ja laadulla vai ei... tostakin "hd:stä" liikkuu netissä aika paljon versioita, jotka on pakattu uudelleen ja informaatiosta siten hukattu ihan kiitettävä osa :(

Mut täytyy joo allekirjoittaa, että tähän astisista julkaisuista ehkäpä paras HD kuvanlaatu mihin itse olen törmännyt. Monissa HD leffoissa silmille hyppivä kohina/rae käy häiritsemään, tässä kuva on erittäin tasainen.

Valitettavaa tosiaan oli, että itse leffa ei tarjonnut mitää muuta kuin karkkia silmille. Esi-koulutason juoni, pääosin tökkivä käsikirjoitus ja alkeelinen dialogi.... pari tähteä voisi antaa vain sen takia, että teknisesti todella näyttävä.

Palomuuri. Henning Mankelin Wallander dekkariin pohjautuva jännäri.

[q]ville, 12.12.2007 09:03:
---
ezzy, 12.12.2007 00:06:
Tuli katottua Transformers HD:na <3

---


Aitona vai ripattuna ja laadulla vai ei... tostakin "hd:stä" liikkuu netissä aika paljon versioita, jotka on pakattu uudelleen ja informaatiosta siten hukattu ihan kiitettävä osa :(
[/q]

Ripattuna toki. bitrate 11362 kbps (12GB kokoa leffalla), ihan siedettävä itselleni ainakin. (normi dvdripissä on 906kbps).
En o viela HD-soitinta tai konsolia ostanut, joten saa riittää noi tällä hetkellä. Leffat mitä katson on niin kertakäyttötavaraa ettei sijoitus moisee ole mitenkään perusteltu. Toi on eka leffa pitkään aikaan minkä jaksoin katsoa toistamiseen.

Il buono, il brutto, il cattivo eli englanniksi The Good, the Bad and the Ugly. En ollut ikinä kokonaan nähnyt ja sitä olin hävennyt jo pitkään. Itseasiassa olin nähnyt vain yhden kohtauksen keskeltä sekä lopusta jotain, mutta nyt on koko leffa extended pituudessaan vihdoinkin nähty (DVD:n ylpeänä omistajana). Täytyy kyllä sanoa, että oli aivan järkyttävän hyvä elokuva! Ehdottomasti paras länkkäri jota olen ikinä nähnyt. Herra Eastwood on kyllä ehdottomasti kyseisessä elokuvassa niin elementissään kuin voi vain olla, yksi parhaimpia hahmoja jota olen ruudulla ikinä nähnyt. Harkitsen vakavasti viiden tähden antamista.. Loistava!

Crash
Erittäin mainio pätkä, todellakin suosittelen!

BLADE RUNNER - The Final Cut 5/5
Tästä oon odottanu kunnon DVD-julkaisua ja viimein sen sain hyllyyn.
Muistan katsoneeni leffan ekaa kertaa 14-vuotiaana, silloin odotin jotain ihan muuta (mäiskettä kai) ja petyin. Viisi vuotta myöhemmin katoin leffan uudestaan ja "tajusin" sen. Tää tais olla ehkä vasta viides kerta kun leffan katoin, ekaa kertaa toki tämän viimeisimmän edition. Kerrassaan hieno elokuva, ei voi käsittää miten Ridley Scott on saanut tämmöistä aikaan jo niin kauan sitten. Kaikki toimii. Jotkut kohtaukset ja yksittäiset shotit ovat vieläkin tyrmääviä, vaikka tietokoneilla tehdään nykyään vaikka mitä ja silloin CGI oli lähinnä haave...

No Country for Old Men ja There Will be Blood

Juuri sain katseltua loppuun Sergio Leonen Once Upon a Time in America -elokuvan. Erittäin hieno elokuva. Pituudestaan (219 min) huolimatta suosittelen kyllä lämpimästi kaikille, jotka pitävät oikeasti hyvistä elokuvista.

Cocaine Cowboys
http://www.imdb.com/title/tt0380268/

Hyvä dokkari huumebisneksestä etelä-Floridassa 70- ja 80-luvulla. Meininki oli oikeasti tän mukaan kovempaa kuin Miami Vicessa.

Miami oli 70-luvun alussa vielä tuppukylä, jossa eläkeläisiä ja muutamia matkailijoita. Ilman miljardeja dollareita huumebisneksestä siitä ei olisi tullut suurkaupunkia, mitä se tällä hetkellä on. Tosin hintana siitä oli iso pino ruumiita.

[q]niomic, 14.12.2007 14:44:
Et sentään katsonut Redux-versiota tuosta :)? Voi olla et ois viiltely alkanu >;)
[/q]

Katsoin juuri kyseisen version.... ainut viiltely minkä huomasin oli sen lehmän silppominen siinä lopussa... :/

Alice in Wonderland (2010)

Odotukset oli melko korkealla, mut eipä kyl säväyttänyt kummemmin tää leffa. Jännittänyt ei missään kohtaa ja juoni olikin aikas perus. 3D-efektit oli hienoja monessakin kohtaa ja satumainen ympäristö kiva katsella.


Frequently Asked Questions about Time Travel (2009)

Ihan ok budjettiluokan brittikomediaks. Joitain hyviä läppiä oli, joskaan ei mitään nauruhermoja hivelevää.

O