Minkä leffan katsoit viimeksi ?

Back to tv, radio, leffat, web O

[q]KooKie, 20.1.2007 12:31:
Nää Disneyn klassiset piirroselokuvat pitäisi kyllä saada katsottua kaikki uudestaan. Onhan ne ihan eri tasoa, kuin nykyanimaatiot, jotka ovat imho pikemminkin nuorille ja aikuisille, kuin lapsille suunnattuja.[/q]

Ihan eri tasoa merkityksessä huonompia, totta. Ovathan nuo vanhat Disney-pätkät ihan mukavia musikaalisatuja, mutta mistään haastavuudesta, monitasoisuudesta tai erityisestä nokkeluudesta ei niitä kovin usein pääse syyttämään. Uudemmat viihdyttävät niin lapsia kuin aikuisiakin ja tarjoilevat silmäkarkkia, viittauksia populaarikulttuuriin ja ajankohtaisiin asioihin plus sitten niitä pakollisia kasvutarinoita. Parempaan suuntaan ollaan siis yleisesti ottaen menossa, vaikka esim. Pixarin Cars onkin ilmeisesti aikamoinen askel taaksepäin.

P.S. Disneyn piirretyistä parhaimmat ovat Herkules (feat. Hades, kaikkien aikojen paras Disney-pahis), Keisarin uudet kuviot ja Aladdin (pitkälti Loirin ansiosta), senkin vääräuskoinen. =P

[q]H3li, 22.1.2007 10:39:
Children of men

suosittelen kaikille.
[/q]

samoin, erinomainen leffa :)

Hollyday:n ihanan romanttinen komedia!

[q]gnomex, 16.5.2009 21:16:
Enkelit ja demonit

Ärsyttää kun aletaan vertailemaan kirjaan, ja nyt en itsekään pysty olemaan täysin vain leffan arvioija. Katso ensin leffa, lue sitten kirja, tämä vois toimia näin päin.

Hyvää peruskauraa

*tähti**tähti**tähti**tähti*
[/q]

Katsoin vain leffan ja ehkä joskus kun enää en opiskele niin sitten luen kirjan. Tykkäsin leffasta, hyvää peruskauraa joo :) Hyvät musat, ainakin se tunnusmusa.

[q]KooKie, 22.1.2007 12:28:
Animaatioista vannon itse Shrekien ja Madagaskarin nimiin. *sydän*[/q]

Shrekit ovat kyllä kovia, Madagaskar ei yllä mielestäni ihan samaan liigaan esim. Toy Story 2:n kanssa, joka vei sydämen star wars-viittauksen myötä ("I am your father! NOOOOOOOO!" :D). Ei se Madagaskarkaan toki mikään huono pätkä ole. ^^

Muun muassa seuraavat animaatiot ovat muuten jääneet näkemättä:

Aarresaari
Brother Bear
Cars
Chicken Little
Happy Feet
Shark Tale

Kokemuksia, kommentteja, ehdotuksia?

[q]Edit. Jaadijaadiläpälässynblaablaa! Miksi h*lvetissä mä kirjoitin uudestaan lähes kaiken, mitä sä just kirjoitit? :D[/q]

Koska sä olet nainen ja naisilla on tapana toistaa miesten järkiargumentit yrityksenä muuttaa nämä omiksi argumenteikseen. ;)

[q]ALIEN, 22.1.2007 12:51:
---
Epailija, 22.1.2007 11:03:
Tosin mitä itse olen katsonut näiti uusimpia animoituja piirrettyjä niin ei yksikään ole päässyt leijonakuninkaan tasolle. Lähelle pääsi Tarzan. Mut tääkin vain makuasia yadayada..
[/q]

Oletko nähnyt tämän:

[q]ALIEN, 22.1.2007 15:22:
joskus darrassa. Ei itkettänyt :)[/q]

Oletko ihan varma? Luepas tuo titteli oikein ajatuksella. :D

[q]KooKie, 22.1.2007 15:05:
---
Epailija, 22.1.2007 13:19:
---
KooKie, 22.1.2007 12:28:

Edit. Jaadijaadiläpälässynblaablaa! Miksi h*lvetissä mä kirjoitin uudestaan lähes kaiken, mitä sä just kirjoitit? :D
---


Koska sä olet nainen ja naisilla on tapana toistaa miesten järkiargumentit yrityksenä muuttaa nämä omiksi argumenteikseen. ;)

---


Niin no mähän olen nainen ja naisilla on tapana toistaa miesten järkiargumentit yrityksenä muuttaa nämä omiksi argumenteikseen. [size=1]:D[/size]
[/q]

hmm.. maybe I should try to use a jedi-trick on her..

Carl Cox on jumala!1

[q]KooKie, 18.1.2007 10:32:
Aidosti outoa (Stranger than Fiction)
[/q]

Mukava leffa ja osuva & tyhjentävä arvostelu.

Leffa on suhteellisen kevyt, romanttinen komedia mihin on sekoitettu mukavasti juonellista & filosofista kikkailua. Kerronta siirtyilee sujuvasti eri tarinankerrontatasojen välissä eikä kikkailussa mennä liian pitkälle. Lopussa leffa tosiaan lipsuu vähän, mutta toisaalta tuleepahan se lopetus harvinaisen hyvin pohjustettuna & perusteltuna.

Mutta, pitäneepä leffan innoittamana joskus selvittää että kummalle puolelle oma elämä menee, tragedian vai komedian :)

Snakes on a plane.. Vähän överiks oli menny. Samuel L. Jackson on loistava, mut ei se leffaa pelastanu.

[q]Zenni, 22.1.2007 16:06:
Viime yönä tuli kyylättyä Troija pitkästä aikaa ja oli kyllä paras yö vähään aikaan, kiitos Brad Pittin olkalihasten. *sydän*
[/q]

"Mua itkettää... Mua vaan vituttaa niin paljon." "Niin muakin..." :DDD Tyttöparat.

[q]ALIEN, 22.1.2007 15:25:
http://www.imdb.com/title/tt0120131/

tää se oli.

edit: jooo ja tosiaan tota kolmosta en olekaan nähnyt. Aivan liian freshi

http://www.imdb.com/title/tt0318403/
[/q]

Nyt skarppausta. Pointti oli siinä, että leffan nimi on Loin King. Get it? Saa nauraa. x)

Alpha Dog... Karua todellisuutta...?

[q]KooKie, 22.1.2007 16:14:
Mun elämä on ehdottomasti sellainen huonoa huumoria sisältävä komedia kuin American Pie, missä on kaveriläppiä, (epä)romantiikkaa ja perhesuhteita omalla typeryydellä höystettynä. :D
[/q]

Riippuen näkökulmasta American Pie taitaa mennä tragedian puolelle

Oma elämä taitaa mennä johonki kuivan englantilaisen huumorin puolelle, mitään erityistä leffaa ei kyllä tuu nyt mieleen. Oishan se kyllä kiva jos elämä ois jotain bondi-tyylistä seikkailua, mutta toisaalta pitää olla tyytyväinen ettei oo joutunut mihinkään Pulmuset-elämään

Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan. En odottanut leffalta mitään, mutta yllättävän hauskaa huumoria hieman liioitelluista kulttuurien välisistä eroista saa revittyä.

Ennen tuota tuli katsottua Jade Empire, joka oli hassu yhdistelmä kotimaista ja eeppistä wuxia elokuvaa.

Ei ollenkaan huonoja valintoja viikonlopun leffoiksi.

[q]thomas, 22.1.2007 10:50:
---
H3li, 22.1.2007 10:39:
Children of men

suosittelen kaikille.

---


samoin, erinomainen leffa :)
[/q]

mä kans, yksi parhaista leffoista vähään aikaan

[q]Zenni, 22.1.2007 16:06:
Viime yönä tuli kyylättyä Troija pitkästä aikaa ja oli kyllä paras yö vähään aikaan, kiitos Brad Pittin olkalihasten. *sydän*
[/q]

Argh! Siinä elokuvassa Brad Pitt näytti ihan testoa vetäneeltä debiililtä bodarilta! Äijähän näytti niin naurettavan inflatoituneelta, että se ei ollut millään tavalla hyvän näköistä. Lähinnä niistä lihaksista tuli mieleen kuminen rambo-ukko. Ja se näytteleminen meni tyyliin: Akhilleus miettii -> Akhilleus rypistää kulmakarvojaan ja katsoo horisonttiin. Yhtä ilmeikästä kuin Arskalla.

Brad on ollut monissa muissa leffoissa paljon paljon himottavamman näköinen.

running scared, kelpo jännäri

Blade: Trinity

Pitkät Kihlajaiset 2003

Oli kyllä loistava pätkä, suosittelen.

O