Minkä leffan katsoit viimeksi ?

Back to tv, radio, leffat, web O

yöllinen Tristan & Isolde

Kyllä kun kauniit ihmiset rakastavat toisiaan noin kovasti, niin vähemmästäkin alkaa itkettää...

eilen katoin Anatomie. oli aika tylsä splatterin tapaista loppupeleissä, ois sen voinu paremminkin toteuttaa.

It's All Gone Pete Tong. Ihan samperin hyvä leffa, en tiennyt yhtään mitä odottaa enkä lukenut DVD:n takakantta, joten kaikki tuli yllätyksenä. :)

.pi.

Pan's Labyrinth- Oli kyllä hyvä!!Fantaaastista!=)

Toissa päivänä tuli katsottua uudemman kerran vanha vampyyrileffa: Veren Vangit. Leffa on yks parhaimmista vampyyrielokuvista, jonka olen koskaan nähnyt. Ja täytyy sanoa, että yleensä en pidä "vamppyyri leffoista", mutta tämä oli HYVÄ! Leffassa oli draamaa, kauhua sekä mahtavat näyttelijät. Kaikkein eniten ihastelin pienen tytön Kirsten Dunst:n roolisuoiritusta Pikku vampyyrityttö Claudiana. Elokuvassa ei liikaa retosteltu vampyyrien verenhimolla ja yliluonnollisilla taidoilla, vaan heille oli annettu ihmismäistä inhimillisyyttä, joka antoi elokuvaan lisää syvyyttä ja mielenkiintoa... hmm...

Suosittelen

http://www.leffatykki.com/pages/index.php?submit=review&elokuva_id=2486

Synecdoche, New York. Ohjaaja ja käsikirjoittaja Charlie Kauffman.

Aivan perkeleen hyvä. Hieno kerronta, hyvät näyttelijät (erityisesti pääosaa esittävä Philip Seymor Hoffman sai aikaan kylmiä väristyksiä), kosiskelematon tyyli. Erittäin koskettava ja ajatuksia herättävä aihe. Ruma ja kaunis elokuva.

Kertoo miehestä, jonka elämässä vähän kaikki tuntuu menevän vikaan ja joka jää jollain tavalla ulkopuoliseksi kaikesta. Kertoo siitä, mitä on vain pelätä ja odottaa jotain merkityksellistä tapahtuvaksi. Odottaa että kaikki kääntyy hyväksi.

Sai miettimään paljon yksinäisyyttä, masennusta ja mitättömyyden tunteita. Viisi tähteä, helposti.

Where the truth lies...

aika huono... tylsä......

Aidosti outoa (Stranger than Fiction)

Odotin komediaa, joka on huonohko, eikä onnistu naurattamaan mua kuin ehkä kerran tai kaksi. Mä istuin lähes typertyneenä koko elokuvan ajan. Mä nauroin tosissani kerran. Lopun aikaa mun sydäntä kuristi.

Visuaalinen ilme oli alussa vähintäänkin mielenkiintoinen, mutta aloitus muuten oli... no... miten sen sanoisi ihmiselle, joka ei elokuvaa ole nähnyt? TYLSÄ.

Ensimmäinen mielleyhtymä elokuvasta oli korrektisti ilmaistuna "Paskin leffa, mitä oon ikinä vaivautunut katsomaan. Olisinpa himassa, niin pääsisin irkkaamaan." Hyvin pian kuitenkin mun tunnemaailma muuttui. Elokuva oli komedian ja hauskan sijasta pikemminkin "huonon mielen" -elokuva, niin kuin mä kaverille kuiskasin. Mulle tuli todella ahdistava olo, kun katsoin elämässään epäonnistunutta (tai pikemminkin "elämässään ikinä mitään yrittänyttä") laskijaneroa työn touhussa.

Vasta kuullessaan kuolevansa mies saa elämäänsä jotain vipinää. Vähintäänkin surkuhupaisaa, mutta komparatiivi ei todellakaan olisi "hauskempi", vaan "depressiivisempi". Elokuva ei enää ollutkaan täydellinen floppi, minä sitä olin aluksi pitänyt, vaan se alkoi herättämään ajatuksia ja tunnetiloja ja loppujenlopuksi se on mielestäni tietynlaisten elokuvien tärkein elementti.

Välilopetus oli suoraansanottuna mykistävä ja kaikessa traagisuudessaan ihastuttava, niin kuin elokuvassa oltiin luvattukin. Mutta lopetus oli vähintäänkin laimea. Olin jo antamassa elokuvalle suhteellisen kiitettävää arvosanaa alusta ja keskivaiheesta huolimatta vain sen lopetuksen perusteella, mutta sitten sekin lässähti.

Summa summarum tämä elokuva sai mut tekemään yhden hyvän asian elämässäni, joten se oli katsomisen arvoinen. Mä todellakin suosittelen kaikesta lyttäämisestäni huolimatta, jos olet ihmistyyppiä, joka tykkää ajatella ja ruotia tunnemaailmaa ja pohdiskella elämänfilosofiallisia kysymyksiä.

Pan's Labyrinth

En odottanu liikoja, mut kuitenkin jotain ja ne odotukset kyllä palkittiin. Ehkä odotin vähän surullisempaa tarinaa... tai sitten vaan ollu eilen sillä päällä =) Espanjan kieli hämäs hiukan, ku on taas aikaa viimekertasesta "ei hollywood elokuvasta", mutta kyl sekin sitte katosi elokuvan jännittäviin ja vertatihkuviin kohtiin. Aika yksityis kohtaisesti näytettiin noita veri kohtauksia, mikä kyl kuvotti jonkin verran. Kaikin puolin hyvä leffa.

Saw3. Oli aika grossssss....

Lisää klassikoita.

Beetle juice
Ghostbusters

2 x *****/*****

Tälläset hyväntuuliset kasariklasarit ei perusteluja (viidelle tähdelle) kaipaa.

Deja vu

Oli ihan hyvä toimintajännäri :)

[q]Tytti, 16.1.2007 13:50:
Kyllä kun kauniit ihmiset rakastavat toisiaan noin kovasti, niin vähemmästäkin alkaa itkettää...
[/q]

Just a thought. Rumien ihmisten voimakaskaan rakastaminen ei siis vaan nappaa?

Dirty Sanchez - The Movie

Idiocrazy: http://www.cinemablend.com/reviews/Idiocracy-1775.html
Pitkästä aikaan laadukas ja hauska komedia.

kissojen valtakunta.. ei ollu ihan nii hyvä ku henkien kätkemä

The prestige

Tykkäsin kyl tästä leffasta. Vaikka välillä meinas mennä tylsäksi, ni kuitenkin koko ajan oli sellanen mielenkiinto päällä tietää mitä seuraavaks tapahtuu. Tää leffa on just sellaisia kun pitää tarkkaa katsoa jotta ymmärtää lopun. Leffan alussa muistaakseni sanotaankin "Are you watching closely". Ja lopputulos onkin aika odottomaton.

The Quentin Tarantino collection tuli kattottua tässä parin päivän sisällä ja ei voi muuta sanoa, kuin että on se äijä! Grindhousea odotellessa...

[q]KooKie, 20.1.2007 12:31:
-klipsis-
[/q]

juu disneyn vanhat leffat hakkaa nyky animaatioleffat (tai niiden yritykset) 100-0 Itse keräilen noita klassikoita ja ai että niit on mukava kattoa tosiaan ku niistä löytää tosi paljon uusi juttuja ja tosiaan tuota moniulotteista läppää

Pitkät Kihlajaiset 2003

Oli kyllä loistava pätkä, suosittelen.

O