Minkä leffan katsoit viimeksi ?

Back to tv, radio, leffat, web O

Vanha klassikko. Jurtit. Ilmeisesti nyt väännetty DVDlle. Niin ainakin ymmärsin tarrasta joka tuotteessa oli.

the simpsons

Babylon 5 - The Lost Tales

[q]VicTor miKe, 22.9.2009 18:06:

Death Note - Live-Action: 3,5 (Fanitan Death Notea, joten.. :))
[/q]

Ootko huomannu, että noita leffoja on 3 kpl?

Apocalypto

LOISTAVA!!!*tähti**tähti**tähti**tähti**tähti*

Blood Diamond - Veritimantti

semmonen tekele, että siihen uppoutui ihan täysin ja heräs todellisuuteen vasta kun leffa loppui. Herätti ajatuksia. Sisällissota, lapsisotilaat ja timanttien salakuljetus on *seestä, mutta ikävä kyllä jossain päin maailmaa osa todellisuutta. Tosin asioilla on aina kaksi puolta... Suomenkielinen teksitys puuttui erinäisistä syistä ja olisi välillä ollut kyllä aikas tarpeellinen tuon pätkän pitäis kyllä katsoa uudestaankin...

The Dark Knight

Pari tuntia sit leffan nähneenä tässä yritys laittaa jotain ajatuksia kasaan:

Olipa Batmanin onni, että Christopher Nolan päästettiin broideineen hoitelemaan käsikirjoitus-ohjaus-akselia! Sanomattakin selvää, että Burtonin ja Schumacherin näkemyksistä ollaan tultu pitkä matka eteenpäin (varmasti monien helpotukseksi..) ja etenkin ylöspäin. Aiempien leffojen yltiögroteskit hahmot on vedetty vessasta alas ja tilalle on luotu aidompia, jopa inhimillisempiä hahmoja, joissa on sitä paljon kaivattua syvyyttä ja "elämän tuntua".

Tosiaan isot plussat siitä, että leffa alkaa heti kunnon show'lla. Kaikki turha itsestäänselvä paskanjauhanta ja merkityksettömät sivujuonet oli muutenkin jätetty pois tyystin, joka teki leffan seuraamisesta paljon miellyttävämpää. Homman nimi tehtiin selväksi jo miltei heti alussa, tosin Jokerin jekut muuttu kyllä leffan myötä aina vaan kierommiksi, ja ne piti mielenkiintoa yllä koko 2,5 tuntisen ajan.

Kieltämättä tää oli aikamoista Jokerin ilotulitusta ja ylistystä ymmärrettävistä syistä, ja olin etukäteen varautunutki pettymykseen, jonka Ledgerin heikko roolisuoritus olis saanu aikaan. Paaaaaaskanmarjat! Ledgerin Jokeri pesee Nicholsonin vastaavalla meikäläisen vessanpönttöä ja lavuaaria. Jokainen Jokerin kohtaus oli suht häiriintynyttä katsottavaa, ja jos mussa roolisuoritus saa tollasia tuntemuksia aikaan, ollaan osuttu aika kultasuoneen. Musiikkivalinnat em. kohdissa olivat todellakin täydellisen osuvia ja sopivat leffan äärimmäisen ahdistavaan ja synkkään tunnelmaan.

Itse Batman jäi ikävä kyllä tässä aika sivuosaan. Harmi sinänsä, koska ensimmäistä kertaa mitä mä muistan ni en ärsyyntyny siitä hahmosta. Aiemmissa leffoissa (pl. Batman Begins) äärimmilleen viedyt roolisuoritukset on aiheuttanu lähinnä päänsärkyä, mut täs oli kyllä todellista potentiaalia. Seuraavaa osaa odotellessa :p

Kaiken kaikkiaan pitkästä aikaa sellanen leffa, josta olisi mielellään maksanut, ja jonka voisi melkein tsekata uudestaankin. Hemmetin tyylikäs visuaalisesti, efektit oli aika vaikuttavia, eivätkä näyttelijätkään mitään joutavia olleet ohjauksesta nyt puhumattakaan. Silkkaa parhautta omassa genressään, ellei jopa paras.

Jaaaa arvosanaksi vaikkapa..

4.9/5

Hemmetin viihdyttävää kamaa. Loppu tosin iiiihan pikkasen vesitti, enkä tykänny Batmanin viskiäänestä :(

PS. Kovasti on ollu spekulointia Ledgerin Oscarin arvoisesta suorituksesta, johon suhtauduin ennen leffaa kiitettävällä varauksella, mut olihan se nyt perkele hienoa katottavaa. Sääli, ettei sitä tulla enää koskaan näkemään. Vaikea kuvailla, suosittelen kaikille että käyvät tsekkaamassa itse. Minkä näyttelijän me siinä miehessä menetettiinkään.

transformers. Oli muutes aika yllättävän hyvä pätkä!

[q]Super-Kerttu, 13.8.2007 09:13:
Vannomatta Paris
[/q]

pakko nähdä! :D

Evan Almighty - perus kauraa, kyllähän sen kerran katto.
Redline - hirveetä p***aa.

[q]Super-Kerttu, 17.8.2007 09:49:
Sä siis sait sen! Paris on parasta viihdettä!
[/q]

no enkä ees saanu.. netistä prkl :D
kyllä mä vielä sen aion saada!

parasta viihdettä kyl

HOT FUZZ!! Parhautta <3

Jos pitää tosta, niin pitää katsoa Shaun of the Dead, samojen jannujen leffa.

Kummeli Jackpot *tähti**tähti**tähti**tähti**tähti*

Covenant

Oli kyl loistopätkä vaikka Harlinin ohjaama oliki=)

The Queen

Suosittelen kyllä!

Takana
Oceans 13: skidisti pitkäveteinen aluks, parani loppua kohden.
Die Hard 4.0: Hyvä leffa, hauska ja mukaansa tempaava.
Fantastic Four: Ihan läävä.
The Bourne ultimatum: Ihan jees äksön jahtaus

Edessä: Rush hour 3 ja Transformers

leffaviikko.

Alien - kahdeksas matkustaja ja seuraavaksi vuorossa Aliens - Paluu (2). Huomenissa varmaan jatketaan 3 ja 4 osan parissa.

katoinpa thx1138:n

vähän jäi hämärä fiilis. pitäis varmaan tsekkaa viel uudelleen.

Goal - Iha törkeen hyvä futisleffa ! Tästä saa urheilija ku urheilija semmosen fiiliksen päälle että.

Huomenna joutuu laittaa tarkastukseen Goal 2: Living the Dream *sydän*

edit: ja huomasinpa tämmösenki jutun http://www.imdb.com/title/tt0499487/ <33

Eikö todellakaan ketään käynyt Blood diamondissa häiritsemään se yliällö siirappinen jenkkiloppu ? Mulla se vesitti suurimman osan muuten todella hienosta leffasta

-M

[q]Mark, 21.8.2007 13:29:
Eikö todellakaan ketään käynyt Blood diamondissa häiritsemään se yliällö siirappinen jenkkiloppu ? Mulla se vesitti suurimman osan muuten todella hienosta leffasta

-M
[/q]
o/

hieman kyllä joo

On vähintäänkin oikeutettua kysyä:
MITÄ **TTUA HARLINILLE TAPAHTUI?

Geena Davis.

O