Minkä leffan katsoit viimeksi ?

Back to tv, radio, leffat, web O

Sicko, laittoi ajattelemaan ja kosketti

Apocalypto

Olen selkeästi liian ennakkoluuloinen. Pojat kovasti halusivat tämän vuokrata ja olin jälleen lähes täysin varma, että en innostu tästä. Mutta oli kyllä aika mahtava!

*muokkail* Unohdin, että samalla kerralla tuli katsottua Tapaus punahilkka - ihan hyvä sekin. Ainakin meidän porukkaa se nauratti.

[q]Sallakat, 12.7.2007 10:23:
Layer Cake. Oli ihan hyvä vielä. Daniel Graig pääosassa. http://imdb.com/title/tt0375912/
[/q]
Joo, tosi jees leffa! Olin lukenut paljon hyviä juttuja tästä jo pitemmän aikaa, joten päätin yhtenä päivänä ostaa DVD:n. Kyl kannatti - pätevä pätkä! Parempi ku Snatch IMO.

edit : osaanpas quotata hienosti

Mel Gibsonin: Apocalypto, ihan päräyttävä pätkä.*tähti**tähti**tähti*.

Animaatio: Free Jimmy, sai nauraa maha kippurassa.*tähti**tähti*.

[q]C-Hill, 9.3.2009 23:49:
Watchmen.
*tähti**tähti**tähti**tähti**tähti**

Rorschach on ehkä kovin jätkä ikinä. Se sellikohtaus... voi prkl!!
Jotkut sanoi, että oli pitkä leffa. Mun mielestä liian lyhyt.

Sarjismenoa, scifiä, gorea, seksiä, vaihtoehtoista historiaa, loistomusaa, kympin arvoinen visuaalisuus ja NE TAISTELUKOHDAT... puhumattakaan oikeesti hyvin onnistuneesta käsiksestä!

PAKKO mennä kattoon uudestaan. p.a.k.k.o.

Ps. Antakaa jo mulle se pidempi versio dvd:llä.
[/q]

097 - Watchmen
Vuoden kovin leffa hands-down. Olin ku klapil päähän lyöty, vaikka tätä onkin toki hehkutettu vähän joka paikassa. Typeränä en kattonu director's cuttia, vaikka sekin olis tarjolla ollu. Mut ehkä parin viikon päästä vois nautiskella sen.

Ghost Rider

odotukset ei ollu leffan pohjalta kauheen isot, koska ei tiennykkää et marvelilla tollanen hahmo ees on. Mut tarina jopa iski vähäsen, lässyn lää ikuista rakkautta jne. jne. mut oli se "hieno" satu.

[q]ALIEN, 11.7.2007 22:31:
Transformers

Mut in the end...OLI VITUN KIVAA NÄHDÄ PITKÄSTÄ AIKAA VANHOI KAVEREITA, kuten Megatron, Prime ja Bumblebee - vaikka olivatkin hiukan eri näköisiä ;)

*tähti**tähti**tähti*
[/q]

hahaha eikä, totaalituoliltaputoamisrepeilykohtaus hyvä hyvä alien

pitää kyl lähtee kattoo optimus primee, megatron pahista, bumblebeetä (joka oli niin lutunen, vaik sil ei ollukkaa ruostetta ja siin volkkaris oli aina jotai vikaa), jne, jne (loppuja ei muistakkaa), olihan ne ala-aste ikäsinä niin kova sana ja kaikki lehetki oli kunnes sen painaminen sit lopetettii(oliko se v1991?) Valkokangas kutsuu lähiaikoina.

ps. piti viel googlettaa, ja löyty kaikkein parhaiten muistuva kansikuvaki, vaik sillon oli just vissii täyttäny 6v ku toi ilmesty, jotenki toi kuva oli sillon niin yksityiskohtanen et sitä jäi oikee tutkimaa, (aah these memories)

http://www.ntfa.net/ntfa/comics/semic/g1/Fi-89-4.jpg

[q]mku, 12.7.2007 10:10:
What The Bleep? Down the Rabbit Hole - 5 Disc Box Set

Maailman kuuluisimmat kvanttifyysikot, neurologit, psykologit yms kertovat erittäin selkeästi ja havainnollisesti kuinka omat asenteet ja ajatusmaailma konkreettisesti vaikuttavat paitsi oman kehon toimintaan myös koko elämään kokonaisvaltaisesti. Tuohon ns. Law of Attraction ajatukseen on törmännyt nykyään monessakin paikassa, mutta tämän paketin kaksi ekaa levyä selittävät asian niin hyvin, ettei tuo tunnu enää yhtään älyttömältä ajatukselta (toisin kuin The Secret). Tämä ei ole ihan kevyttä purtavaa, mutta palkitsee kyllä. Muut levyt sisältävät samat haastattelut erikseen ilman kuvitusta, tavallaan turhia..

Aiheen ympärille pitäisi oikeastaan olla ihan oma topic.. Jännää miten maailman suurimpien yrityksien sloganitkin ovat täynnä tätä ajatusta. Mm. GE, Samsung, Honda, Toyota, AT&T, Olympus, Time Warner, Fujitsu, Disney, Citroën, Nescafe jne. ainakin siis jotkut tuntuvat uskovan tähän aika paljon.
[/q]

Mistäs tällainen boksi löytyi? Aihe on kiinnostanut jo pitempään vaikka ei koskaan ole tullut juuri perehdyttyä asiaan. Tunsin erään tyypin vuosia sitten joka teki aika hurjia reissuja ja eli muutenkin jokseenkin huolettomasti mutta erittäin mukavasti. Sen tekemät reissut ja jutut tuntui vaativan about saman verran tuuria kuin perättäiset lottovoitot. Tää jätkä puhui aina flowsta ja law of attractionista kun muut ihmetteli sen jatkuvalta voittokululta muistuttavaa elämää.

Kvanttifysiikan yhdistäminen tuohon vähän häiritsee tosin, saatan olla ihan väärässä mutta muistaakseni teoria oli aika tuulesta temmattu ts. positiivinen ajattelu herättää energiaa joka houkuttelee vastaavanlaista energiaa puoleensa jne...

topiccia pystyyn vaan, vaikka en itse aiheesta mitään tiedä niin mielelläni siitä lukisin täältäkin.

edit: heh, jaa siinähän oli linkkikin :P

[q]k1mm0, 12.7.2007 10:51:

pitääpä tsekkailla jos toi pyörisi jossain teattereissa!


äh, nyt jo parina päivänä yrittänyt päästä katsomaan uuden
fantastic fourin tai spider manin, mut ne on dubattu. sama on
kohtalo myös harry potterilla.

haluun tv:n! :/
[/q]

puedes descubrirlo algúnos cines en ingles en Buenos Aires? :o

Ultraviolet

En tiiä, jotenki ei napannu..

Liikaa aivotonta soheltamista leffan juonen laukatessa kuin ontuva hirvi..

Ei tuo Milla Jovovich sentään ihmeisiin pysty, jos pitäs näyttelijän leffa pelastaa.


Aeon Flux lyödään samaan pakettiin Resident Evilien ja Equilibriumin kanssa.. kuvastanee suurinpiirtein "taustajuonikyhäelmää"..

[q]ezzy, 21.9.2009 11:04:
Yllättäen en o samaa mieltä kun japskirassit loistavat poissaolollaan ja tilalla on ah-niin-ihania jenkkiklassikoita <3 Buick Grand National GNX <3
Tää olis voinu olla F&F2, niin kaikki olis säästyny paljolta tuskalta. Tokyo driftin olis voinu jättää tekemättä kokonaan.
[/q]

No ei mua ne originaalinkaan japani-lasikuitu-hirviöt niin napanneet, mutta olihan siinä sentää ferrareita ja vissiin lambokin. Ja eniten tässä uudessa ahdisti se, ettei mitään autoja näytetty ku millisekunnin klippeinä. Taino, ihan eniten ahdisti paska juoni ja surkeat ajokohtaukset.

la Môme

ihan kiinnostava elämänkertaelokuva edith piafin
kurjasta kohtalosta. ihan suositeltava, muttei nyt
mitään kaikkien aikojen parhaita elokuvia!

Blood Diamonds

- Oli kyl ihan hyvä pätkä ja sai kyl hyvää kuvaa afrikan sisällissodista v1999 jonka ympärille leffa tehty. Niistä joo kuulee uutisista, ja toi leffa antaa jotai makua todellisuudesta suosittelen lämpimästi. Ei sovi tosin heikkohermoisille.

Free Jimmy

- Jo takakannen ensimmäiset tekstit kertoo animaatio leffasta aika paljon "sisältää kohtauksia jotka sisältävät seksiä, yksityiskohtaista väkivaltaa ja runsasta huumeiden käyttöä. T: Valtion Elokuvatarkastamo." hieman surullinen tarina mut hyvät naurut taattu, Mafia of LAPLAND !

The house of blood.

Ei helvetti, en varmaan eläessäni ole yllättynyt näin positiivisesti elokuvasta. Täysin tuntematon tuottaja OLAF ITTENBACH onnistuu säväyttämään tällä spektaakkelimaisella kauhupätkällään. Näyttelijätyö on aivan ainutlaatuista ja kauhun saattelemana ja väristyksiä saaneena aion heti aamusta suunnata lähimmän levykaupan tiskille ostamaan tämän elokuvan soundtrackin. Kameratyöskentely sujuu kuin tanssi konsanaan, kamerakuvakulmia vaihdellaan vinkeästi suunnasta toiseen ja elokuvassa ei säästellä hienoja bullet time slowmotion efektejä. Myös kaikkien näyttelijöiden ammattitaitoinen vain "hieman" murtava englannin lausunta säväytti minua niin että käytän tätä elokuvaa tästä lähtien oppimateriaalina tuleviin englannin opintoihini.

Hetkeäkään minua ei häirinnyt juurikaan mikään tässä elokuvassa. Kaikki meni niin kuin pitikin ja elokuva todellakin onnistui pitämään minua hyytävän kauhun pihdeissä koko järisyttävät 1h 42minuuttia. Lopetettuani elokuvan katsomisen olin kylmästä hiestä märkä ja minun oli pakko mennä suihkuun. Suihkussa pidin valot visusti päällä koska aivan oikeasti pelkäsin että yksi tämän leffan realistisista hirviöistä hyökkää kimppuuni.

En muista eläessäni nähneeni näin hienoja erikoistehosteita. Kaikki gore, pelottavan aidon näköiset ruumiit sun muut todellakin antoivat minulle suuria innostuksen purkauksia. Jouduinkin niitä katsellessani vaihtamaan housuni elokuvan loputtua, olin vain yksinkertaisesti niin otettu tästä ammattitaidosta että ejakuloin spontaanisti vähintään 7 kertaa elokuvan aikana. Tämän jälkeen aion ehdottomasti katsoa kyseisen elokuvan uudelleen.

Elokuva oli vauhdikas, piti otteessaan käyttäen nerokkaasti alun huumoripläjäyksistä lopun intellektuelliia spekulaatiota jotka eivät varmasti jätä katsojaa kylmäksi.
Aivan ilmiömäinen elokuva, kannattaa katsoa.

6½/5 tähteä.

Tässä vielä jonkun samalla tavalla ajattelevan fanittajan mielipiteitä elokuvasta.

[q]
This has to be one of the best films i have ever seen, 9 June 2006
10/10
Author: bigsaltyholesofprapness from United Kingdom

*** This comment may contain spoilers ***

I just saw this film, and could not believe the incredible special effects used. The gripping storyline flowed effortlessly throughout the film, leading up to a chilling climax. The dialogue is second-to-none. I wasn't even even aware I was watching a film!!!

The actors, although unknown to me, displayed some of the best acting talent of this century, and i believe they will all go far. Especially the guy who has a really flat nose, and looks like a fat Hannibal.

The special effects easily out do those from films such as the Matrix, Minority Report and Home Alone 3. I honestly thought that people had their heads blown off IT'S THAT BELIEVABLE!!!

The emotional depth of the film, told through a sub-plot of a vampire and her gentle lover, almost made me cry. Tears of laughter, fear and joy...tears of anguish, compassion and dexterity...tears of pure emotion.

The subject of male genital disfigurement was dealt with sensitively and tastefully, and i feel the director was justified in his decision to show the practice of scraping out a left testicle. Had this been the both testicles, I would have felt offended and would have felt morally corrupted and violated.

The ending twist was a complete surprise but entirely expected and predicted by two of us. However, this did not detract from the overall impact of the film and we would strongly urge the producer and director to sit down and consider the sequel 'Chain Reaction 2: The Widow's Revenge".

I believe this film will inspire, not only amateur film-makers, but such 'stars' as Tom Cruise, Brad Pitt and Opera Winfrey.

This film is now my #1 all-time favourite, replacing such classics as 'The Godfather', 'Ben Hur' and 'Mr Bean goes to Hollywood'.

YOU MUST WATCH THIS MOVIE!!!

[/q]

Katsoin myöskin sattumalta "House of BLOOD":in ja en voi muuta todeta kuin huhheijjaa mikä pätkä! Tiivistunnelmainen kauhutaideteos (sanokaa minun sanoneen, seuraava kulttielokuva!) kalisutti kauhuhammastani siinä määrin, että tirautin jo elokuvan ensimetreillä pari tippaa virtsaa.

Aivan uskomattoman kekseliään ja älykkään käsikirjoituksen lisäksi ohjaustyö oli selvästi edellä aikaansa. Visuaalisesti henkeä salpaavan kaunis elokuva teki elokuvasta pelottavuutensa lisäksi herkän ja ajatuksia herättävän. Miten yhteen kuvauskulmaan saakaan niin paljon mahtumaan sanomaa. Nerokasta!

Henkilöhahmot olivat kukin uniikkeja ja realistisia, jopa hirviöt. Vaikka äidinkieli ei ollutkaan englanti suurimmalla osalla näyttelijöistä, he puhuivat sitä jopa paremmin kuin periamericaanot.

Erikoistehosteet olivat huikeat! Pakko myöntää etten ole aivan varma oliko joissakin kohtauksissa käytetty ihan oikeita ihmisen osia. Luulen, että niin voi hyvinkin olla.

Sanat eivät riitä ylistämään elokuvaa sen ansaitsemiin oikeuksiinsa. Tämä pätkä oli varmastikkin yksi kaikkien aikojen parhaimmista elokuvista joita olen koskaan nähnyt! Suosittelen lämpimästi kaikille kauhun ja hyvien elokuvien ystäville.

*tähti**tähti**tähti**tähti**tähti*/5

Harry Potter ja Feeniksin kilta. Synkkä verrattuna edellisiin, oliko tässä uusi ohjaaja? No kuitenkin, leffa oli hyvä mutta jotenkin se jätti vähän kylmäksi. Odotin jotenkin enemmän, mutta kyllähän sen ymmärtää ettei tuhattu sivua noin vaan tehdä 2,5 tunnin leffaksi. Kalkaros oli taas leffan parasta antia *sydän* Innolla kyllä odotan vikaa kirjaa ja niitä loppuja leffoja :P

Pelottavin tähän mennessä näkemäni elokuva on ehdottomasti Thaimaalainen The Shutter.
Jos nyt siis pitää aasialaisista elokuvist ylipäätään niin kannattaa katsastaa tämäkin.
Vaikka elokuva onkin saanut selkeästi Ringin ja Grudgen piirteitä niin tämä ei jää todellakaan näiden jalkoihin.

Juoni ja tunnelma ovat huomattavasti parempia

Ja aasialaiseen tapaan taustalla tapahtuvat pienet asiat (kuten esim. lasista heijastuvat kasvot ym ym.) Punovat kokonaisuudessaan todella ahdistavan tunnelman alusta loppuun. (varsinkin kun niitä ei hypetetä musiikilla tai millään muullakaan sen kummoisemmin. Ne vain huomaa tai sitten ei huomaa)

Hahmot nyt eivät varsinaisesti muistiin jää mutta eipä se kauhuleffojen tarkoitus nyt taida ollakkaan.

Yksin ei edes kannata harkita katsoa. Vaikka luulin itse olevani jo kaiken kauhugenren tarjoaman säikyttely soopan nähnyt niin yllättävän nopsaan se peitto silmille hujahti.

Myös alkuperäiset grudget kannattaa tarkistaa :) Huomaa hyvin miten erilainen tyyli on aasialaisilla kauhu elokuvilla verrattuna amerikkailaiseen tusina mörköilyyn.

*tähti* *tähti* *tähti* *tähti* ½ /5

Spiderman 3. Tylsä, liian pitkä ja ei natsannu ollenkaan. En tiiä johtuko mielentilasta ja lääkityksestä mut toooooosi tylsä.

Alpha Dog "Draama joka perustuu Jesse James Hollywoodin elämään, huumediileri josta tuli yksi nuorimmista FBI:n etsityimmästä henkilöstä.".
Tykkäsin leffasta kovasti ja on ehdottomasti katsomisen arvoinen! Aiheutti myös melkoisen salapoliisi-google reaktion leffan katsottua, nähdäkseni kuinka uskollinen se oli tosi tarinalle :)

Beck 19: Mannen utan ansikte Perus Beckiä - Karo Kari *joo*.

The Number 23 Pakkomielle numeroon "23".. Alku vaikutti hyvältä, keskivaihe tuntui junnaavan paikallaan turhankin kauan, loppu tuntuikin sitten siltä että sitä yritettiin pakonomaisesti saada päätökseen. Mjaa, oli ihan hyvää sunnuntaikoomailu kamaa.

Premonition

"Depressed housewife learns her husband was killed in a car accident the day previously, awakens the next morning to find him alive and well at home, and then awakens the next day after to a world in which he is still dead."

Alkutunnelma oli ehkäpä hieman ahdistava samaistuessa päähenkilön rooliin miettiessään omaa mielenterveytensä tilaa... mutta tilanne laukesi leffan edetessä ja loppu alkoikin olemaan jo hieman ennalta-arvattavissa. Mutta anyway, ihan ok viihdettä kuitenkin!

On vähintäänkin oikeutettua kysyä:
MITÄ **TTUA HARLINILLE TAPAHTUI?

Geena Davis.

O