TAVIKSET

Back to yleinen bilehöpinä O

[q]Angelus:
---
vaavu:
Itse olen havainnut sellaisen ilmiön, että monia ns. vanhoja partoja pidetään usein turisteina. Niin, he eivät välttämättä pukeudu uusimpiin kiksureleisiin ja notkuvat ehkä herkemmin baaritiskillä tuoppi kädessä kuin tanssilattialla tamppaamassa. Tämän perusteella monet vähemmän aikaa bileissä käyneet saattavat pitää heitä vaihtoehtoisesti a) turisteina b) huumepoliiseina.

Ehkä itse kunkin elinkaari menee siis turisti -> skeneilijä -> turisti. ;)

---


Ei voinut muuta tehdä kuin nyökkäillä lukiessani vaavun palautteen*joo*
[/q]

Hahaa tuttu juttu .. kun ei itsekkään aina jaksa kaikkiin kissan ristiäisiin pukeutua eikä laittaa .. menee vaan tuttuja moikkaamaan ja aikaa viettämään, niin kerran sattui sitten olemaan puku päällä, kuulin siinä sitten jonkun teiniporukan puheita kun tuijottelivat ” kato toi ei oo vetäny mitää toinen: tsiikaa ny iha varmaa joku huumekyttä” iha jees .. ja mä oon bilettäny varmaan 8x pidempään kun ne .. jos riittääkään mut sellast se on

Hmm...

Kaikki on taviksia tavallaan mutta eikös lause edelleenkin pidä paikkansa jonka olen jo muutamaan otteeseen tänne postannut.

Tavis> lienee määritelmä ihmisestä joka ei voi sietää klubitajia ja konemusiikkia? Ehkä?
Eli dissaus ja vastakkainasettelu johtuu mun mielestä siitä että ihmiset jotka eivät ymmärrä/halua ymmärtää ”erikoista” elämäntapaa ja musiikkimakua (lue: erilaista kuin omansa) ovat klubittajien mielestä (ikävä yleistys, mut arvaatte mitä tarkoitan) ”taviksia” ja ”tavisten” mielestä me olemme ”tyhmiä piripääpolkkaajia” -joilla on kaikilla huumetausta (taas yleistys, mut you know...)

Eli klubbaajalle tavis on ei-klubbaaja joka ei ymmärrä klubbaajan elämäntapaa ja täten ”tavikselle” ”klubbaaja” on juntti joka kuuntelee jumputusta ja vetää kamaa eikä käy edes kunnon töissä.. luultavasti -ajatelee ”tavis” ...joka itse on samalla Ihan tavallinen IT-konsulttihevari jolla on pitkä tukka ja paljon mustia vaatteita. Ero ei ole suuri -mutta se on oltava olemassa jotta meillä ja heillä (mihin ryhmään kuuluukin) olisi jotain dissattavaa?

Olisko näin? (tai edes sinnepäin?)

[q]Itis:
Hmm...

Kaikki on taviksia tavallaan mutta eikös lause edelleenkin pidä paikkansa jonka olen jo muutamaan otteeseen tänne postannut.

Tavis> lienee määritelmä ihmisestä joka ei voi sietää klubitajia ja konemusiikkia? Ehkä?
Eli dissaus ja vastakkainasettelu johtuu mun mielestä siitä että ihmiset jotka eivät ymmärrä/halua ymmärtää ”erikoista” elämäntapaa ja musiikkimakua (lue: erilaista kuin omansa) ovat klubittajien mielestä (ikävä yleistys, mut arvaatte mitä tarkoitan) ”taviksia” ja ”tavisten” mielestä me olemme ”tyhmiä piripääpolkkaajia” -joilla on kaikilla huumetausta (taas yleistys, mut you know...)

Eli klubbaajalle tavis on ei-klubbaaja joka ei ymmärrä klubbaajan elämäntapaa ja täten ”tavikselle” ”klubbaaja” on juntti joka kuuntelee jumputusta ja vetää kamaa eikä käy edes kunnon töissä.. luultavasti -ajatelee ”tavis” ...joka itse on samalla Ihan tavallinen IT-konsulttihevari jolla on pitkä tukka ja paljon mustia vaatteita. Ero ei ole suuri -mutta se on oltava olemassa jotta meillä ja heillä (mihin ryhmään kuuluukin) olisi jotain dissattavaa?

Olisko näin? (tai edes sinnepäin?)
[/q]

Aivan helvetin hyvin sanottu...*aplodit*

mä olen ajatellut, että tavis on vaan ihminen, joka ei tiedä konemusiikista ja niihin liittyvistä bileistä käytännössä mitään. Tai sitten on ehkä pari kertaa käynyt paikalla ja ihmetellyt menoa. Mutta eihän siinä ole mitään negatiivista

edit: se piti sanoa, että en ainakaan vielä ole kuullut keneltäkään ”tavikselta” edellämainittuja ennakkoluuloja klubbaajista...

[muokattu 19.1.2004 22:41]

[q]Hyzenthlay:
edit: se piti sanoa, että en ainakaan vielä ole kuullut keneltäkään ”tavikselta” edellämainittuja ennakkoluuloja klubbaajista...[/q]

no kun olen kertonut käyväni teknoklubeilla niin on kysytty ainakin kolme kertaa heti perään ”käytätkö sä kans sit huumeita?” - vieläpä ihan pokkanaamalla*taputapu*

Joo tota multakin on kysytty vaikka kuinka usein et eiks kaikki oo ihan doupeis ja säkin varmaan vedät?

[q]kilobitti:
no kun olen kertonut käyväni teknoklubeilla niin on kysytty ainakin kolme kertaa heti perään ”käytätkö sä kans sit huumeita?” - vieläpä ihan pokkanaamalla*taputapu*[/q]
No eihän tätä jumputusta ilman HUUmeita kestä...

[q][Nuclear]:
---
kilobitti:
no kun olen kertonut käyväni teknoklubeilla niin on kysytty ainakin kolme kertaa heti perään ”käytätkö sä kans sit huumeita?” - vieläpä ihan pokkanaamalla*taputapu*
---

No eihän tätä jumputusta ilman HUUmeita kestä...
[/q]

Riippuu paljolti siitä mikä luokitellaan huumeeksi. Mulle ihmiset ja musiikki on sitä...

[q]Itis:
Riippuu paljolti siitä mikä luokitellaan huumeeksi. Mulle ihmiset ja musiikki on sitä...[/q]
Jos yleisiä luokituksia koitetaan hakea, niin mielestäni olisi hyvä käyttää sanaa ”huume” siinä merkityksessä mitä se juridisesti tarkoittaa, muuten alkaa väärinymmärryksiä tulemaan hyvissä määrin. Kenties noi ihmiset ja musiikki olisi sitten enemmänkin ”päihde”.

Jep, näin. Nuclear viilaa juuri oikeaa pilkkua.

[q]kilobitti:
no kun olen kertonut käyväni teknoklubeilla niin on kysytty ainakin kolme kertaa heti perään ”käytätkö sä kans sit huumeita?” - vieläpä ihan pokkanaamalla*taputapu*
[/q]

Jep. Sama juttu, ja kaiken lisäksi muutama vanha lapsuudenkaveri ei enään halua olla missään tekemisissä mun kanssa, koska mä tietysti käytän huumeita ja kaiken lisäksi olen vielä muutenkin erilainen verratessa ns. tavalliseen baarikansaan. On mieli tehnyt vetää korville niitä muutaman kerran *släp*... Ja huvittavinta on se että ainut mitä käytän on kofeiini ja nikotiini. Noh, kaipa nekin voidaan sitten lukea huumeisiin/päihteisiin kuuluviksi *hahjust*.

Pohdiskelin asiaa aikani ja totesin, että jos ei voi hyväksyä mua erilaisena kuin nenäpystyssä kävelevänä trendi/muotiguruna (niin kuin he itse), niin olkoot sitten omissa oloissaan.

Ihan sama mulle *jiihaa*....

[muokattu 21.1.2004 00:49]

Miten musta tuntuu että Trendi/Muoti ”gurut” ovat useimmiten tavallisempia tallaajia ulkoisesti kuin alakulttuurien fanaattiset edustajat (jos sellaisia sattuu olemaan). Esitän myös vankan uskomukseni ja mielipiteeni siitä että nämä trendit/muoti ”gurut” suurimmaksi osaksi imuroivat vaikutteensa juuri (mistäpä muualta kuin) alakulttuureista... Woah! Tehdään siis jostain erikoisesta jutusta ”uusi juttu” ihmisille jotka eivät ole siitä koskaan kuulleet muuntamalla se hieman kesymmäksi ja syöttämällä tämä kesytetty pullamössö kaikista julkisista tuuteista uusia virikkeitä kaipaaville ihmisille. Näin syntyy massakulttuurin edustajia jotka seuraavat ”muotia” joka taas on alakulttuurin edustajan mielestä käsitettävä ”ulkoisen taviskulttuurin” harrastajien (joiksi itse siis kutsuisin näitä trendikkäitä yksilöitä) kermaksi. Nämä trendikkäät otukset puolestaan dissaavat pureskelematonta alakulttuuria koska se toisinaan on ”in the face” -tyyppinen ja rosoinen heidän mielestään. Kun eivät ole tottuneet/ymmärtäneet/yrittäneet ymmärtää mistä on kyse. Se mikä ei kiinnosta on väärin helposti. Ainakin itse syyllistyn tuon tyyppiseen ajatusmaailmaan.

Tämä höpötys koskee nyt sitten tasan ja vain ulkoista olemusta/muotia/siihen liittyviä asentaita akselilla tavis-eitavis, joita kumpaakaan ei ole olemassakaan muuten kuin ihmisten mielipiteissä.

sieltähän se inspriraatio uuteen muotiin saadaan, kadulta nimittäin. Monet suunnittelijat ovat itse tunnustaneet sen.

Suunnittelijat tietää sen kyllä. Jotkut vaatteiden kuluttajat vaan eivät usko sitä.

[q]Cofeingirl:
Jep. Sama juttu, ja kaiken lisäksi muutama vanha lapsuudenkaveri ei enään halua olla missään tekemisissä mun kanssa, koska mä tietysti käytän huumeita ja kaiken lisäksi olen vielä muutenkin erilainen verratessa ns. tavalliseen baarikansaan

Pohdiskelin asiaa aikani ja totesin, että jos ei voi hyväksyä mua erilaisena kuin nenäpystyssä kävelevänä trendi/muotiguruna (niin kuin he itse), niin olkoot sitten omissa oloissaan.
]
[/q]

jep kukas nyt noin ahdasmielisten jurpojen seuraa kaipaiskaan =D

Ahdasmielisyys on sitä ettei ymmärrä?

[q]Itis:
Ahdasmielisyys on sitä ettei ymmärrä?
[/q]

ahdasmielisyys on tassa tapauksessa sita etta tukeutuu ennakkoluuloihin eikä edes kiinnosta ajatella asioita muulta kantilta. ahdasmielista on myos kaantaa selkansa kaverille silloin kun se tarvitsisi tukea, tottakai narkkari tarvitsee tukea, ja pelastusrenkaan paastakseen pois ahdingonsta mutta tallaisessa tilanteessa perusjurpo paattaakin jattaa ”kaverin” omanonnensa nojaan ja kaantaa selkansa.

vai onko tuo sun mielesta ennemminkin avarakatseista kuin ahdasmielista toimintaa?

[muokattu 21.1.2004 17:16]

Yana> Ihan samaa mieltä. Se oli ehkä hieman epäselvää retoriikkaa. Kysymysmerkki oli varsin humoristinen lisä.

[q]yana:
ahdasmielisyys on tassa tapauksessa sita etta tukeutuu ennakkoluuloihin eikä edes kiinnosta ajatella asioita muulta kantilta. ahdasmielista on myos kaantaa selkansa kaverille silloin kun se tarvitsisi tukea, tottakai narkkari tarvitsee tukea, ja pelastusrenkaan paastakseen pois ahdingonsta mutta tallaisessa tilanteessa perusjurpo paattaakin jattaa ”kaverin” omanonnensa nojaan ja kaantaa selkansa.

vai onko tuo sun mielesta ennemminkin avarakatseista kuin ahdasmielista toimintaa?

[muokattu 21.1.2004 17:16]
[/q]

Tuollaisia ns. hylkäämisiä on varmasti tapahtunut. Toisaalta eipä ole mitään kaunista katseltavaakaan, jos puhutaan ihan todellisesta narkkarimeiningistä. Siinä ei varmasti ihan jokaisen pokka enään kestäisi. Noilla omilla kavereilla juuri tuo ahdasmielisyys aiheutti välirikon.

avautumista..
Olen päässyt seuraamaan läheltä muutaman ihmisen ns. etenemistä taviksesta eliittiin, siis heidän omasta mielestään.*eiei* Aluksi ihan mukavia ihmisiä joille q kerto et käyn välillä bileissä, välittömästi alko selittämään kuinka kaikki bileissä kävijät o ihan nistei.. no ei aikaakaan q nämä ihmiset sitten eksyivät jonnekin bileisiin ekaa kertaa ja olivat seuraavana
kertana paikallisessa baarissa jo todellista pro-tasoa, kertomassa ”kuinka me reivaajat sitä sun tätä..” Lukuisat ihmiset, jotka olivat näitten parempiakin kavereita ja kävivät bileissä, tulivat ihmettelemään et miten jollaan voi nousta kusi päähän yhden bilereissun jälkeen.. Yritin selittää heille alkuinnostuksesta ja että kyllä ne o vielä ihan samoja ihmisiä..*lohduttel* Vuoden aikana q heitä o nähnyt, he heittävät asiantuntevaa tietämystään usein vedoten vuosien kokemukseen ja haukkuen niitä kaikkia kavereitaan keitä heillä on..*eiei*
Viime aikoina he sitten ovat huomanneet et kukaan näistä kavereista ei halua olla tekemisissä näiden ”elitistien” kanssa ja valittavat kuinka ystävät ovat heidät pettäneet*täh* mitkä ystävät?
En ole pahemmin tekemisissä näitten ihmisten kanssa enää, olenhan petturi, mut jos nämä ihmiset ei voi nähdä q oman napansa ja senkin liian läheltä, ni jossain vaiheessa ne kaverit valitettavasti katoaa..
*kivatsulle*Life is a bitch because I´m worth it*kivatsulle*

O