Lähiökakara Webstore - täällä taas.

Back to tekniikka ja sekalaiset O

"Ehkä join ehkä en, mut ei se väärin oo!"

*Tähän Matti "Mäkikotka" Nykäsen kuva*

"rakastuin, mutta se on ihan okei"

Nykyistä kovin kyynistä meininkiä vastaan tämmönen hempee.

Klubbarin topikkia lainaten: "Asiakas on aina väärässä!"

"Ammu ensin, hautaa sitten."

Ja sitten jatkoa siihen kilpailuun:

"Olen töissä McDonald's:lla, mutta se on ihan okei."
"Vaimoni karkasi isäni matkaan, mutta se on ihan okei."
"Korkokengät tuhoavat nilkkani, mutta se on ihan okei."
"Napajäätiköt sulavat ja hukumme kaikki, mutta se on ihan okei."
"Voitin lotossa ja hukkasin kuponkini, mutta se on ihan okei."

[q]Caro², 14.7.2006 22:26:
Klubbarin topikkia lainaten: "Asiakas on aina väärässä!"
[/q]

Mä niin ostaisin tällasen paidan, kyllä

Minusta puhutaan paskaa selkäni takana, mutta se on ihan okei!

"en käytä huumeita, mut se on ihan okei"
"en ole koskaan polttanut tupakkaa, mut se on ihan okei"
"olen absolutisti, mut se on ihan okei"
"olen asiakaspalvelija, mut se on ihan okei"
"mulla on amisviikset, mut se on ihan okei"
"perseessäni on finni, mut se on ihan okei"

"raahaa karvainen pieni peppusi tänne söpöliini"
"turpa kiinni ja tamppaa mua!" (alla kuva mattopiiskasta)
"onko klubbarin ulkopuolista elämää?" -->asiaan vihkiytymättömät kyselisivät mikä on klubitus ja saisitte ilmasta mainosta

Panin mutsias, mutta se on okei.

[q]äm"Onhan se pieni, mutta kyllä sillä itsensä tyydyttää".[/q]
Ihanko itte keksit.

T-paita jossa olisi teksti "Alkoholilla lienee osuutta asiaan" olis aika hieno.

"The numbers are bad, but it's okay."

Tuli vaan englanniksi mieleen, jotenkin kuulostaa paremmalta kuin suomeksi.

[q]Cuji, 15.7.2006 10:55:
Panin mutsias, mutta se on okei.
[/q]

Aika paha

Tänään on vielä aikaa viiteen saakka kirjoitella ehdotuksia ja sen jälkeen ryhdyn duunaamaan äänestystä kokoon. Basson puoleltakin on tullut jonkun verran aika skarppeja ja hauskoja ehdotuksia.

Olisko mahdollista saada luotua kaksipuoleisia paitoja omalla tekstillä? Ja miksei noihin saa enempää rivejä :P

En laske pöntönkantta, mutta se on ihan okei.
Ryyppäsin juuri vuokrarahat, mutta se on ihan okei.
Kusen istualtaan, mutta se on ihan okei.
Olosta päätellen sain varmaan salmonellan snagarilta viime yönä, mutta se on ihan okei.
Minä kärsin enemmän kuin sinä, mutta se on ihan okei.
Hukkasin voitonjuhlissa 7-oikein-lottokuponkini, mutta se on ihan okei.
Kiinassa syödään koiria, mutta se on ihan okei.
Yllätin vanhempani sängystä, mutta se on ihan okei.
Selvisin yläasteelta ilman traumoja, mutta se on ihan okei.
Sain viimeksi torstaina (kesäkuu 2003), mutta se on ihan okei.
Aerosolit ovat sulattaneet suuren osan aivoistani, mutta se on ihan okei.
Äidin ostamat Osirikset upposivat suohon juostessani Lokkaa pakoon, mutta se on ihan okei.
Heräsin kerran Turusta, mutta se on ihan okei.
Maailma ilmeisesti pyörii vaikka minua ei pyörrytä, mutta se on ihan okei.
Tuhoamme ainoan planeettamme, mutta se on ihan okei.
En tiedä mitä tekisin ilman sinua, mutta se on ihan okei.
Eräänä aamuna Bulgariassa heräsin Mersun merkki tatuoituna ranteeseeni, mutta se on ihan okei.
Wunderbaumistani loppui teho jo edellisellä omistajalla, mutta se on ihan okei.
Karvanopat, mutta se on ihan okei.
Kas, koiranpaskaa, mutta se on ihan okei.
Ai haisen vai? Mutta sehän on ihan okei.
Töissä on tylsää, mutta se on ihan okei.
En ymmärrä näitä paitatekstejä, mutta se on ihan okei.

Nää nyt kymmenessä minuutissa, katotaan paljon tulee ennen viittä.

edit: Mähän olen lähes vuorokauden myöhässä, saatana!

[q]Takyon, 20.7.2006 10:45:
Olisko mahdollista saada luotua kaksipuoleisia paitoja omalla tekstillä? Ja miksei noihin saa enempää rivejä :P
[/q]

Nyt on ja paidan kummallekin puolelle on mahdollista saada maksimissaan viisi riviä omaa tekstiä.

Tämä olisi periaatteessa ollut kaiken aikaa mahdollista, mutta en ole tuonut sitä ihmisten saataville muutamasta eri syystä. Merkittävimmät syyt liittyvät siihen kuinka helppo tuollainen paita on turata - ei vaadi suurtakaan huolimattomuutta jättää huomaamatta, että sitä tekstiä on tosiaan siellä toisellakin puolella ja jos sitä ei poista, niin postikusti pamauttaa luukusta tulemaan tuotteen, jossa on noi geneeriset mainostekstit selässä ja siit ei naurata tai vaihtoehtoisesti naurattaa pirusti. Osittaisena syynä on ollut myös se, että kun paitaan laittaa kymmenen muutettaa riviä tekstiä ja sen laittaa ton kauppaan tarjolle, niin se vaikuttaa hyvinkin tyyriiltä vaikka itseasiassa hinta ei ole vakio vaan määräytyy sen mukaan mitä kukin teistä siihen paitaan haluaa - rivejä vähentämällä hinta laskee ja erikoismateriaaleja tai useampia värejä käyttämällä se nousee.

Hieman ohjeistusta siis näistä paidoista:
- Paidan hinta on riippuvainen siinä olevien rivien määrästä sekä käytetty värien määrästä ja laadusta. Rivien vähentäminen laskee paidan hintaa, käytettyjen värien määrä tai erikoisvärien (kulta, hopea, pimeässä hohtava, power reflex, halogen reflex) käyttäminen nostaa sitä.
- Voitte vapaasti muuttaa paidan tekstiä, sen määrää, fontteja, niiden asemointia, lihavointeja, kursivointeja ja melkeinpä mitä tahansa muutakin. Muistakaa kuitenkin ehdottomasti muuttaa myös paidan selkäpuolen tekstiä tai poistaa se ennen tilauksen lähettämistä.

Kirjoittelen lisäohjeistuksia myöhemmin jos tulee mieleen. Noiden kanssa saa myöskin kysellä apuja jos ongelmia ilmenee tai tuntuu että homma on monimutkaista.

Eipä sit muuta kuin have fun.

[q]Jone, 20.7.2006 11:50:
---
Takyon, 20.7.2006 10:45:
-klips-
[/q]

Kiitos, saimme vain työpaikalla niin loistavan idean työpaidasta että on aivan pakko toteuttaa ^_^

[q]Epailija, 12.7.2006 17:34:
"Jeesus rakastaa minua, mutta se on ihan okei."
[/q]

voi lol En tiedä pitäisinkö tollasta hassunhauskaa tekstipaitaa, koska siitä tulee tietyllä tapaa mieleen toreilla ja turuilla myytävät "hauskat", esim. 10 SYYTÄ MIKSI OLUT ON PAREMPI KUIN NAINEN-paidat, mutta toi ois kyllä aika ässä!

No niin,

Ankkulin kanssa asiasta konsultoituani totesin, että ehkä se on parempi perustaa putiikille ihan oma threadinsä sen sijaan, että tukottelee tota "parhaat paitaprintit"-threadia kaiken aikaa. Tästä lähtien uusista paitaprinteistäni tulee tänne kuvia epäsäännöllisen väliajoin ja mahdollisesti muuta infoa tuotteista.

-

Lähiökakara Webstore on...
- Ainakin toistaiseksi nimensä mukaisesti ainoastaan webissä (osoitteessa http://www.lahiokakara.com) toimiva kauppa, joka tarjoaa allekirjoittaneen ja satunnaisesti myös muiden ihmisten suunnittelemia printtejä erilaisissa tuotteissa, pääsääntöisesti kuitenkin t-paidoissa

Homma toimii siten, että...
- Saksalainen valmistaja tuottaa paidat (jossa kuluu yleensä pari päivää) webbikaupassa tehdyn tilauksen pohjalta maksun saatuaan ja postittaa ne tilaajalle. Yleensä tuote on perillä Suomessa noin viikko sen jälkeen kun tilaus on tehty.

Tuotteiden printtitekniikasta:
Suurin osa kaupan tekstiilipohjaisista tuotteista painetaan hyödyntäen tekniikkaa, jossa kumimaisesta arkista tietokoneohjatusti leikataan irti kulloinkin kyseessä olevan designin muoto ja tämä muoto kuumennetaan kiinni kankaaseen. Näin toteuttamalla saadaan aikaiseksi käytännössä "ikuinen" (eli kyllä se nyt kestää vähintään niin kauan kuin itse paitakin) printti, joka ei haalistu eikä halkeile. Itselläni on käytössä vuosia vanhoja paitoja, joiden printti on edelleen kuin uusi.

Paitojen laadusta ja kokoluokituksista:
Printtipaitojen "pohjina" käytetään tunnettujen valmistajien laadukkaita tuotteita. Tuotteiden kokoluokitus on keski-eurooppalainen, eli käytännössä koot ovat hieman suomalaisia vastaavia pienempiä. Suosittelen tarkastamaan koon saitin size chartista ennen tilaamista, koska siellä kerrotaan tarkasti kunkin koon mitat.

Maksutavat:
Yleisimmät luottokortit (myös Visa Electron toimii jos sen verkkomaksuominaisuudet on aktivoitu) sekä Nordean solo-palvelu. Mikäli maksutavat muodostuvat tilauksen estäväksi kynnyskysymykseksi, niin ottamalla yhteyttä allekirjoittaneeseen on maksu sumplittavissa muitakin kautta.

Kysymyksiä? Ehdotuksia? Ideoita?
Mikäli jollain on tuotteisiin, printteihin tai tilausprosessiin liittyviä kysymyksiä, niin vastaan niihin mielelläni joko tässä threadissä tai yksityisesti. Vastaavasti jos sinulla on mielestäsi hyvä ja/tai hauska printti-idea, mutta et osaa itse toteuttaa vaikka haluaisitkin, niin ota yhteyttä. Mikäli ideasi on minunkin mielestäni hyvä, niin teen siitä mielelläni printin kauppaan saataville ja mikäli se on mielestäni suorastaan erinomainen, niin saat sillä varustetun t-paidan ilmaiseksi.

O