Lähiökakara Webstore - täällä taas.

Back to tekniikka ja sekalaiset O

[q]Jone,
Lyylikin ehdottama "No stagediving"-paita nyt saatavilla.

Hyvää juhannusta!
[/q]

Nyt on jussit juhlittu ja on aika miettiä loppukesän vaatekokoelmaa. Tilasin samalla kerralla kolme: itselle, äitelle ja siskolla

Mitään havaintoo, että kauanko noi tulee tuolta, kun on maksanut suoraan Solossa? Kun kuulemma heidän käsittely aikansa on seitsemän päivää ja siihen päälle vielä postittelut. Kokemuksia kellään?

[q]Lyylikki, 28.6.2006 13:58:
---
Jone,
Lyylikin ehdottama "No stagediving"-paita nyt saatavilla.

Hyvää juhannusta!

---


Nyt on jussit juhlittu ja on aika miettiä loppukesän vaatekokoelmaa. Tilasin samalla kerralla kolme: itselle, äitelle ja siskolla

Mitään havaintoo, että kauanko noi tulee tuolta, kun on maksanut suoraan Solossa? Kun kuulemma heidän käsittely aikansa on seitsemän päivää ja siihen päälle vielä postittelut. Kokemuksia kellään?
[/q]
Muutaman paidan tilanneena kokemukset puhuu viikon odotusajasta.

On kyllä niin übersiisti toi mun eilen postissa saapunut "Che Kerava" -paita, että ylpeydellä sitä huomenna baarissa kannan. Hieno kunnianosoitus entiselle kotikaupungille

Ja tosiaan viikon suunnilleen kesti tilauksesta, että paita "kolahti" postiluukusta kotiin.

Respect!

[q]Jone, 28.6.2006 09:17:
---
as, 28.6.2006 01:47:
Uskaltaako tollanen pääl edes liikkua asematunnelissa ettei tule pampusta?*nauru*

---


Aika hiljaista voi olla FPS-körmyjen huumorintajun tason arvaten.
[/q]

No jos ne kutsuu itseään Forssan PalloSeuraksi, ni en mä usko että kukaan T-paidan takia turpaan saa. Vähän ehkä tarpeetonta demonisointia tollanen, ihan tavallisia jätkiä nekin on.

Itse pistin senoritas-paidan päälle kun menin turvallisuuspäällikköä tapaamaan :)

[q]Ana-5000, 29.6.2006 12:37:
No jos ne kutsuu itseään Forssan PalloSeuraksi, ni en mä usko että kukaan T-paidan takia turpaan saa. Vähän ehkä tarpeetonta demonisointia tollanen, ihan tavallisia jätkiä nekin on.

Itse pistin senoritas-paidan päälle kun menin turvallisuuspäällikköä tapaamaan :)
[/q]

Se Forssan palloseuraksi kutsuminen on kyllä alunperin sekin lähtöisin ihan muualta. Mulla ei ole suuremmin mitään stevareita vastaan, mutta epäilen tosiaan ettei FPS:n piirissä osata ottaa paitaparodiaa ihan yhtä letkeästi kuin teillä Señoritasilla. Oon itseasiassa ruvennut varsin paljon diggailemaan Secun ihmisistä, koska olette mun paitakauppani parhaita asiakkaita.

Mitä tulee tohon semiasiattomaan "Filth, Shit & Poo"-printtiin, niin se on unettoman yön aikaansaannoksia ja sävy on sellainen kuin on lähinnä siksi, että sille löytyy kysyntää tuolla hoppipuolella.

Jos keravalaiselle edes keravalaisuus ei ole pyhää, niin eivät ole vartijatkaan - pistän teitä alta lipan tulevaisuudessakin, mutta pääsääntöisesti ihan hyvässä hengessä. Falck-aiheiset "Fack Security (just chill out)"- ja "Chick"-printit tulossa kunhan ehdin sellaiset tekemään.

[q]hardikaveri, 21.6.2006 17:05:
olisko jotain kuvia noista erikjoisemmista väristä:

halogen reflex ja power reflex?
[/q]

No niin - kuvia ei edelleenkään ole, mutta asiakaspalvelusta sain näistä kummastakin sanallisen selityksen. Seuraavassa siis ko. materiaalit asiakaspalvelun sanoin kuvailtuna:

"Halogen reflex - kidemäisesti heijastavaa, hopeanväristä materiaalia. Koostuu pikkurillin kynnen kokoisista "timanteista". Ehkä diskotunnelmiin parhaiten sopiva.

Power reflex - heijastinmateriaalia, valon osuessa heijastaa. Eli lähes samaa mitä tuulipuvuissamme"


Pitääkin jossain vaiheessa tehdä pari "diskotunnelmaan sopivaa" printtiä.

[q]Jone, 29.6.2006 12:52:
Se Forssan palloseuraksi kutsuminen on kyllä alunperin sekin lähtöisin ihan muualta. Mulla ei ole suuremmin mitään stevareita vastaan, mutta epäilen tosiaan ettei FPS:n piirissä osata ottaa paitaparodiaa ihan yhtä letkeästi kuin teillä Señoritasilla. Oon itseasiassa ruvennut varsin paljon diggailemaan Secun ihmisistä, koska olette mun paitakauppani parhaita asiakkaita.
[/q]

No enpä tiedä, kuten sanoin, ihan tavallisia jätkiä ne FPS:än vartijatkin on. Eiköhän niilläkin senverran itseironiaa ole, että joku hyvä FPS-vitsi menee läpi. Sensijaan jos se on vaan aggressiivinen eikä hauska, niin tottakai se luo jännitteitä. Joku tollanen FILTH POO SHIT-läppä on jo aika ala-astetasosta.

Senoritas on hyvä läppä, sen takia se varmaan naurattaa. Ehkä kannattais yrittää panostaa sellaseen kevyeen humorismiin sensijaan että luodaan rättejä jolla voidaan kärjistää jo valmiiksi tulehtuneita välejä? Jos teet hauskan printin, niin mä ainakin tilaan yhden, mut mitään FUCKING PISS SHIT-paitoja en kyl ala tilaamaan. Ne kertoo kantajastaan jo aika paljon. Turha jatkaa minkään Petrilokka-tarrojen jalanjäljissä.

[q]
Mitä tulee tohon semiasiattomaan "Filth, Shit & Poo"-printtiin, niin se on unettoman yön aikaansaannoksia ja sävy on sellainen kuin on lähinnä siksi, että sille löytyy kysyntää tuolla hoppipuolella.
[/q]

Joo varmasti, niin löytyy "dead or alive"-tarroillekki, mitkä imho edustaa aika surkeeta makua.

[q]
Jos keravalaiselle edes keravalaisuus ei ole pyhää, niin eivät ole vartijatkaan - pistän teitä alta lipan tulevaisuudessakin, mutta pääsääntöisesti ihan hyvässä hengessä. Falck-aiheiset "Fack Security (just chill out)"- ja "Chick"-printit tulossa kunhan ehdin sellaiset tekemään.
[/q]

Juu, noissa onkin jo vähän hupaisampi ote.

edit: turha provo pois :P

[q]Ana-5000, 29.6.2006 15:03:
No enpä tiedä, kuten sanoin, ihan tavallisia jätkiä ne FPS:än vartijatkin on. Eiköhän niilläkin senverran itseironiaa ole, että joku hyvä FPS-vitsi menee läpi. Sensijaan jos se on vaan aggressiivinen eikä hauska, niin tottakai se luo jännitteitä. Joku tollanen FILTH POO SHIT-läppä on jo aika ala-astetasosta.
[/q]

Niin, tässä mielipiteemme eroavat hieman. Mun näkökulmastani nimenomaan FPS:n vartijat harmittavan usein edustavat sitä stereotypistä "hit in the face first, ask questions later"-steroidigorillaporukkaa, joka leimaa (väärin ja ikävästi vieläpä) sitä alaa jolla sinäkin varsin asiallisesti ja hyvin toimit. Tästä näkökulmastani johtuen en (joko aiheellisesti tai aiheettomasti, tulkintakysymys) suhtaudu tähän porukkaan ihan yhtä suurella lämmöllä kuin esim. teihin Secun ihkuihin hyvin paitojani tilaaviin vartijoihin ja valitettavasti voi tosiaan heijastua myös läpän tasoon.

"Feeling pretty silly?"-printtiä parempaa vääntelyä mä en tosiaankaan ainakaan toistaiseksi ko. lafkasta ole saanut päähäni ja mun mielestäni se on läppänä vielä melko pehmeää ja lämminhenkistä materiaalia.

[q]Ana-5000, 29.6.2006 15:03:
Senoritas on hyvä läppä, sen takia se varmaan naurattaa. Ehkä kannattais yrittää panostaa sellaseen kevyeen humorismiin sensijaan että luodaan rättejä jolla voidaan kärjistää jo valmiiksi tulehtuneita välejä? Jos teet hauskan printin, niin mä ainakin tilaan yhden, mut mitään FUCKING PISS SHIT-paitoja en kyl ala tilaamaan. Ne kertoo kantajastaan jo aika paljon. Turha jatkaa minkään Petrilokka-tarrojen jalanjäljissä.
[/q]

Olet oikeassa, niin pitäisi. Vartijoiden ja tiettyjen porukoiden välisten välien kiristäminen ei millään muotoa ole tarkoitukseni, mutta en myöskään usko paidoillani olevan sellaista voimaa että niiden pitämistä pitäisi ihan vielä rinnastaa teräaseen hallussapitoon - kuten niiden spraymaalien esim.

Paitoihin mitenkään liittymättä Lokalle mulla ei kyllä edelleenkään riitä sympatiaa, mutta siitä voitaneen jatkaa jossain toisessa topicissa?

[q]Ana-5000, 29.6.2006 15:03:
Juu ja skinipuolellaki löytys kysyntää kans vaik millasille vaatteille. Yritä ihmeessä pitäytyä hyvässä huumorissa, veikkaan et se myy paremmin ku passiivis-aggressiivinen meuhkaaminen.
[/q]

Näinhän se on ja johonkin on aina raja vedettävä. Mulla ko. raja tulee huomattavasti nopeammin vastaan kuin esimerkiksi tshirthell.com:in ihmisillä, mutta tässä kohtaa se ei vielä tämän asian tiimoilta kulje. Olen kuitenkin ihan samaa mieltä siitä, että kevyt iloinen huumori on paljon kivempi asia kuin aggressioilla ratsastava sellainen ja voin vakuuttaa ettei vastaisuudessakaan tarvitse pelätä että lähtisin sen suuremmin sinne puolelle printtien suunnittelussa.

Kyllä mua on ehdotettu duunaamaan mm. printtiä, jossa esiintyy kuollut FPS:n vartija, mutta voinut arvata kuinka innostuneesti moiseen suhtauduin?

Ettei sit menis liian vakavaksi niin... Ana, mulla on sulle paita!

http://www.flammabul.com/spreadshirt/shirt011.jpg

Ei vielä tarjolla, mutta tulossa pian. Tähti mattahopealla, ympäröivä kuvio mattakullalla - mut jos haluu lisää blingiä, niin tuunataan!

[q]Jone, 29.6.2006 15:38:
Niin, tässä mielipiteemme eroavat hieman. Mun näkökulmastani nimenomaan FPS:n vartijat harmittavan usein edustavat sitä stereotypistä "hit in the face first, ask questions later"-steroidigorillaporukkaa, joka leimaa (väärin ja ikävästi vieläpä) sitä alaa jolla sinäkin varsin asiallisesti ja hyvin toimit. Tästä näkökulmastani johtuen en (joko aiheellisesti tai aiheettomasti, tulkintakysymys) suhtaudu tähän porukkaan ihan yhtä suurella lämmöllä kuin esim. teihin Secun ihkuihin hyvin paitojani tilaaviin vartijoihin ja valitettavasti voi tosiaan heijastua myös läpän tasoon.
[/q]

FPS hoitaa aika erilaisia kohteita kuin Securitas. Tää vihatuin porukka taitaa olla sitä graffittipartion puolta, joka edustaa tosiaan aika pientä osaa siitä jengistä. Mulla on paljon kavereita jotka ovat olleet / ovat vieläkin FPS:llä töissä, ja vaikka siellä osalla jengistä tuntuu olevan alalle väärä asenne, en lähtisi yleistämään ihmisen henkilökohtaisen ammattitaidon puutetta pelkän työnantajan perusteella.

Ne kohteet joissa FPS toimii on usein ns. kovia kohteita, joissa puututaan paljon ihmisten itsemääräämisoikeuteen, ja varsin usein nuorison toimintaan. Tästä seuraa se, että nuorilla on usein tapana olla tunnistamatta omia mokiaan, että nostetaan hirveä äläkkä siitä miten heitä "vainotaan" ja "sorretaan" kun steissilläkään ei saa enää hengata ja dokata. Koetaan jotenkin että koko maailma on mun oisteri ja mä oon siinä keskellä eikä kenelläkään ole oikeutta tulla siihen puuttumaan. Tähän sitten lisätään muutama ihan oikeakin ylilyönti ni saadaan sellanen sorretun kansanosan huutokuoro, että kriittisyys unohtuu taka-alalle.

Ei se silti tarkota, että ne ois jotenkin huumorin yläpuolella.

[q]
"Feeling pretty silly?"-printtiä parempaa vääntelyä mä en tosiaankaan ainakaan toistaiseksi ko. lafkasta ole saanut päähäni ja mun mielestäni se on läppänä vielä melko pehmeää ja lämminhenkistä materiaalia.
[/q]

Juu, mutta eipä toisaalta toi kovin hauskakaan ole. Joku futisaiheinen printti "forssan palloseura"-läppää mukailleen FPS:än logolla vois olla itseasiassa ihan hauska, pelinumero selkään ja pelaajan nimeksi HARTIJA (koska se on niinku hartioilla se teksti ja siel lukis niinku normaalist vartija :P)

[q]
Olet oikeassa, niin pitäisi. Vartijoiden ja tiettyjen porukoiden välisten välien kiristäminen ei millään muotoa ole tarkoitukseni, mutta en myöskään usko paidoillani olevan sellaista voimaa että niiden pitämistä pitäisi ihan vielä rinnastaa teräaseen hallussapitoon - kuten niiden spraymaalien esim.
[/q]

Missäs niitä on sellaseen rinnastettu? Järjestyslaki määrittelee ihan erikseen spraymaalit ja tussit sun muut "töhrimiseen soveltuvat välineet" ja kieltää niiden hallussapidon julkisilla paikoilla. Totakin voi sit tulkita, ei toi tarkota et kun rautakaupasta tulet ulos auton pohjamaali muovipussissa ni oot vapaata riistaa.

[q]
Paitoihin mitenkään liittymättä Lokalle mulla ei kyllä edelleenkään riitä sympatiaa, mutta siitä voitaneen jatkaa jossain toisessa topicissa?
[/q]

Skipataan koko aihe, en tiedä siitä sen enempää, enkä ole kiinnostunut siitä väittelemään.

[q]
Näinhän se on ja johonkin on aina raja vedettävä. Mulla ko. raja tulee huomattavasti nopeammin vastaan kuin esimerkiksi tshirthell.com:in ihmisillä, mutta tässä kohtaa se ei vielä tämän asian tiimoilta kulje. Olen kuitenkin ihan samaa mieltä siitä, että kevyt iloinen huumori on paljon kivempi asia kuin aggressioilla ratsastava sellainen ja voin vakuuttaa ettei vastaisuudessakaan tarvitse pelätä että lähtisin sen suuremmin sinne puolelle printtien suunnittelussa.

Kyllä mua on ehdotettu duunaamaan mm. printtiä, jossa esiintyy kuollut FPS:n vartija, mutta voinut arvata kuinka innostuneesti moiseen suhtauduin?

Ettei sit menis liian vakavaksi niin... Ana, mulla on sulle paita!
[/q]

[q]
http://www.flammabul.com/spreadshirt/shirt011.jpg

Ei vielä tarjolla, mutta tulossa pian. Tähti mattahopealla, ympäröivä kuvio mattakullalla - mut jos haluu lisää blingiä, niin tuunataan!
[/q]

Yeah :) Tohon pitäs saada olalle vaan radiotangentti ja faux-veritahroja!

Tai sit sellanen armyhenkinen "yhteiskunnan ylivääpeli"-paita vois olla kiva ^__^

[q]Jone, 27.6.2006 03:49:
http://www.flammabul.com/spreadshirt/shirts010.jpg

Unettoman yön kikkailuja - toistaiseksi kumpikaan malli ei tarjolla kaupassa.

Kommentteja näistä FPS Securityä hilppasen tölvivistä printeistä otetaan vastaan ja katson itsekin unien jälkeen josko pidän niitä kuitenkaan erityisen erinomaisina ideoina.
[/q]


Tässä on ideaa. Tosin saattaa olle ettei fps:n körmyniskoilla riitä huumorintaju kunj noita paitoja alkavat näkemään...

[q]Jone, 29.6.2006 12:52:
---
Falck-aiheiset "Fack Security (just chill out)"- ja "Chick"-printit tulossa kunhan ehdin sellaiset tekemään. *joo*[/q]

Toi Falck Security on kyllä hauska nimi vartiointiliikkeelle, kun senhän vois suomalaiset ääntää "Falsk security"

*drum roll*

En löytänyt topikista, mutta saako paitoja yksittäisellä painatuksella ostettua. Siis jos toimitan logon (formaatti, koko, reso jne?) mikä painetaan ja mitä hintaa sellaiselle tulee?

[q]Zapa, 29.6.2006 16:44:
En löytänyt topikista, mutta saako paitoja yksittäisellä painatuksella ostettua. Siis jos toimitan logon (formaatti, koko, reso jne?) mikä painetaan ja mitä hintaa sellaiselle tulee?
[/q]

Tämä on vähän "kyllä ja ei"-juttu. Kyllä, se on periaatteessa mahdollista, mutta alle kymmenen paidan tilauksena tehdään ainoastaan digitaaliprinttejä bittikartoista valkoisille paidoille. Syynä tähän on se, että vektorimallien kanssa pelaamisesta on jonkun verran työtä sekä mulle että Spreadshirtille ja niiden hyväksyttäminen on siksi osittain maksullista.

Mut jos siis haluat printin valkoiseen t-paitaan, niin onnistuu. Formaatiksi kelpaa vaikkapa JPEG, resoksi 300dpi ja kooksi max 250 x 250mm. Tuotteen lopullinen hinta on välillä 17-20e + postikulut 4e.

...ja niin, sellainen asia on unohtunut mainita, että Lähiökakaran paitoja on saatavilla myös Mossosta. Tarjolla on pieni osa malleista, mutta pääsääntöisesti sellaisina versioina (erilaiset väri- ja paitamallit), joita ei saa suoraan edes verkkokaupasta.

Mimmeillekin vähän erilaisia malleja normaalien t-paitojen lisäksi. Kannattaa käydä katsomassa.

Niinhän siinä sitten kävi, että koska tein ylempänä keskustelua aiheuttaneet FPS-printit keskellä yötä turasin niiden kanssa skidisti. Turailu koskee sitä, että koska Spreadshirtin tuottamissa paidoissa pienin elementti pitää olla vähintään 1,5 x 1,5mm, niin designit suurennettiin kokoon jossa näin on. Pienin elementti on toisessa designissa piste ja toisessa pilkku, joten designeista tuli voimakkaasti alkuperäistä suunnitelmaa isompia. Laitoin ne kuitenkin tarjolle jo paitoina ja voi olla että teen myöhemmin uudet pienemmät halukkaille alkuperäisen suunnitelman mukaisena asetteluna.

Tarjolla nyt myös aiemmin mainittu "Varasheriffi | Helsinki", joka tulee syksymmällä tarjolle myös blingimpänä versiona hupparissa.

http://www.flammabul.com/spreadshirt/shirts012.jpg

oijoijOIJ, FPS- paidat on huippuja*jiihaa*...Täytynee hankkia asap.

Jätkä on kyllä positiivisesti sekasin, nää on mainioita x)

Tekisi mieli ehdottaa muutamaa Helpdesk/asiakaspalvelu-aihetta, mutta ne ei varmaan ihan rimaa ylittäis :)

Mä haluun seuraavaks sellasen SOL Siivouspalveluaiheisen missä on luuttua työntävä musta mies joka varastelee työpaikalta!

Ja jos ois mahdollista saada viel sellanen, missä pappi raiskaa pikkupoikaa, ni voidaan tehä sellanen yleistyksien hattutemppu et riittää koko viikonlopulle kantaa ottavia paitoja!

p.s. miksei tuolta saa TAPPAKAA LOKKA-tarroja? :.(

http://img210.imageshack.us/img210/722/sollogo23hh.jpg

Tuli Solista mieleen. Ehkä tota Solin hymynaamaakin vois tässä käyttää

http://www.sol.fi/kuvapankki/sol-tunnuskuva_p.jpg

[/idea]

No niin,

Ankkulin kanssa asiasta konsultoituani totesin, että ehkä se on parempi perustaa putiikille ihan oma threadinsä sen sijaan, että tukottelee tota "parhaat paitaprintit"-threadia kaiken aikaa. Tästä lähtien uusista paitaprinteistäni tulee tänne kuvia epäsäännöllisen väliajoin ja mahdollisesti muuta infoa tuotteista.

-

Lähiökakara Webstore on...
- Ainakin toistaiseksi nimensä mukaisesti ainoastaan webissä (osoitteessa http://www.lahiokakara.com) toimiva kauppa, joka tarjoaa allekirjoittaneen ja satunnaisesti myös muiden ihmisten suunnittelemia printtejä erilaisissa tuotteissa, pääsääntöisesti kuitenkin t-paidoissa

Homma toimii siten, että...
- Saksalainen valmistaja tuottaa paidat (jossa kuluu yleensä pari päivää) webbikaupassa tehdyn tilauksen pohjalta maksun saatuaan ja postittaa ne tilaajalle. Yleensä tuote on perillä Suomessa noin viikko sen jälkeen kun tilaus on tehty.

Tuotteiden printtitekniikasta:
Suurin osa kaupan tekstiilipohjaisista tuotteista painetaan hyödyntäen tekniikkaa, jossa kumimaisesta arkista tietokoneohjatusti leikataan irti kulloinkin kyseessä olevan designin muoto ja tämä muoto kuumennetaan kiinni kankaaseen. Näin toteuttamalla saadaan aikaiseksi käytännössä "ikuinen" (eli kyllä se nyt kestää vähintään niin kauan kuin itse paitakin) printti, joka ei haalistu eikä halkeile. Itselläni on käytössä vuosia vanhoja paitoja, joiden printti on edelleen kuin uusi.

Paitojen laadusta ja kokoluokituksista:
Printtipaitojen "pohjina" käytetään tunnettujen valmistajien laadukkaita tuotteita. Tuotteiden kokoluokitus on keski-eurooppalainen, eli käytännössä koot ovat hieman suomalaisia vastaavia pienempiä. Suosittelen tarkastamaan koon saitin size chartista ennen tilaamista, koska siellä kerrotaan tarkasti kunkin koon mitat.

Maksutavat:
Yleisimmät luottokortit (myös Visa Electron toimii jos sen verkkomaksuominaisuudet on aktivoitu) sekä Nordean solo-palvelu. Mikäli maksutavat muodostuvat tilauksen estäväksi kynnyskysymykseksi, niin ottamalla yhteyttä allekirjoittaneeseen on maksu sumplittavissa muitakin kautta.

Kysymyksiä? Ehdotuksia? Ideoita?
Mikäli jollain on tuotteisiin, printteihin tai tilausprosessiin liittyviä kysymyksiä, niin vastaan niihin mielelläni joko tässä threadissä tai yksityisesti. Vastaavasti jos sinulla on mielestäsi hyvä ja/tai hauska printti-idea, mutta et osaa itse toteuttaa vaikka haluaisitkin, niin ota yhteyttä. Mikäli ideasi on minunkin mielestäni hyvä, niin teen siitä mielelläni printin kauppaan saataville ja mikäli se on mielestäni suorastaan erinomainen, niin saat sillä varustetun t-paidan ilmaiseksi.

O