Suojaatko kuulosi bileissä?

Back to yleinen bilehöpinä O

Ootteko testaillu kuusitulppia? Mul ois kyl sellaset, mutta testaaminen on aina unohtunut tai ei ole vain halunnut "pilata" musaa...

[q]anthocyan:
Ootteko testaillu kuusitulppia? Mul ois kyl sellaset, mutta testaaminen on aina unohtunut tai ei ole vain halunnut "pilata" musaa...
[/q]
Itseni kohdalla on taas nykyään paljon helpompi saada musiikista enemmän irti tulppien kanssa, koska niiden kanssa kuulee suuremman osan kappaleiden elementeistä särisevien kajareiden sijaan.

[q]anthocyan:
Ootteko testaillu kuusitulppia? Mul ois kyl sellaset, mutta testaaminen on aina unohtunut tai ei ole vain halunnut "pilata" musaa...
[/q]

Se vaatii tottumista, älä oleta että kokemus on täydellinen heti ensikokeilemalta. ja älä missään tapauksessa ota tulppia pois kesken bileiden.

[q]
Apo:
3. DJ:llä ei ole kunnon monitoria. Hyvä monitori auttaa sekä miksauksessa että äänenvoimakkuuden säädössä. Jos DJ ei kuule ääntä samalla lailla kuin se soi tanssilattialla, oikean tason löytäminen on aika veikkausta ja yleensä mennään edellisen dj:n viritysten mukaan.
---
phanatic:
Eipä se monitori hirveästi auta tanssilattian volyymin arvioinnissa.
[/q]

Eipä hirveästi, mutta ilman monitoria dj on vielä enemmän hukassa. Yleensä jos monitorista lähtee tarpeeksi tehoja niin dj:t harvemmin nostavat äänenvoimakkuutta. Poikkeuksiakin tosin on. Jos monitori ei toista yläpäitä tarpeeksi, dj:t saattavat ruuvata mikserin equsta yläpäitä kovemmalle että haikat potkisivat paremmin (ja sama bassolla, keskiäänellä jne...). Tanssilattialla ruuvaus voi mennä reilusti yli jos tanssilattian äänentoiston ja monitorin välillä on tarpeeksi eroa.

En suojaa mutta välillä tuntuu siltä, että todellakin tarvis jotain mikä vähän suojais kuuloo..

kuusitulppia on tullut sportattua jo kuutisen vuotta joka ikisissa bileissa. siirtyisin ilman muuta noihin pro-tulppiin mutta kun kuusia katoilee kerran kuussa niin en ole toistaiseksi uskaltanut, menis koko bileet niita tulppia vahtiessa

ehka sitten isona.

"Suojaan", koska muuten tunnen kipua. Liian kovat äänet sattuvat korviini, ja usein ihmisten mielestä volyymin lisäys "parantaa meininkiä!" tilanteessa kuin tilanteessa! Huh. Joo oisin mielelläni rento ja heiluisin messissä, mutta monet eivät tunnu ymmärtävän sitä kipu-tuntemusta.. :/ Joskus ei korvien suojaus riitä, kun basso ravistelee sisukaluja!!
Varsinaiset korvatulpat tukkivat koko musiikin, joten niitä ei voi bileissä käyttää. vaihtoehdoistani ykkönen on pumpuli! Joskus jopa kännisten ystävien keuhkojen pohjasta saakka kantautuva riemukas huuto riittää ettei korvat kestä. Joten kotona ja maailmalla, tungen korviini esim. vessapaperia!

that´s just me

eipä ole tullut suojattua, suotavaahan se olisi mutta musan pidä soida lujaa, niin kotona kuin puutarhassa

Oij äh.. mun pitäs hankkii oikeasti tulpat. huomasin että tän illan jälkeen korvissa tinnittää tosi pahasti ((tosin se johtuu mun päänalueentraumasta jonka sain pari pv sitte, että kuulo on hieman.. mmm... mystinen tällähetkellä) mutta niin.. kunhan vaan osais ostaa jostakin a) hyvät b) kohtuuhintaiset c) sellaiset mitkä pysyy hyppiessä päässä ((kun mulle ei ees pysy mitkään nappikuulokkeet korvis)) pitäs olal sellaset mis menee joku hiton systeemi korvanipukan takaa tmv. et se pysyis. Onks sellasii? -_____- Mä en millään tekoripsiliiman kaa ala mitään kortakäytävään änkeen.

Suojaan Bilsomit on hyvät

Yleensä se suojaus tulee mieleen sitten bileiden jälkeen kun inisee korvissa aika pitkään ja alkaa tosissaan pelottaa että se ei ikinä lopukkaan...*hikoil*

Ja kyllä ne tulpat tuntuu korvissa niin omituisilta... mut kaipa siihenki tottuis*joo*

Tottakai suojaan, haluan kuulla trancea vielä vanhainkodissakin
En vois kuvitellakaan bilettäväni ilman tulppia. Jos niin ikävästi olis päässy tapahtumaan, että tulpat olis unohtunu kotiin, niin lähtisin oitis ostamaan apteekista uusia, <mainos>Töölössäkin Yliopiston apteekki on yötäpäivää auki</mainos>... tai sitten lähtisin yksinkertasesti himaan
Mun kuulo on jo sen verran vaurioitunut, että pieni tinnitus soi jatkuvasti taustalla esim. yöllä nukkumaan mennessä. Oon varmaan saanu jotain vaurioita jo penskana, kun muusikko-isäpappani (nykyisin kuulovaurio hänelläkin) luukutti päivittäin musiikkia varsin lujalla volyymilla tai soitti rumpuja...

Apteekin kertakäyttötulpat (ne keltaset) on tähän mennessä riittäny hyvin. Aiemmin yritin käyttää apteekin sinisiä kuusia, mutta olin vähän liian lahjakas kadottamaan niitä ...ehkä vois silti panostaa vähän enemmän ja ostaa jotkut 20e kuuset, on tuo kuulo sen verran rakas.

[q]Apo:
4. Äänentoisto on paska/säädetty huonosti eli ei potki ennenkuin soitetaan (liian) kovalla. Hyvällä ja hyvin säädetyllä äänentoistolla biisit potkivat pienemmilläkin äänenvoimakkuuksilla.
[/q]

Sana.

Liian usein saa kuulla jotain hirveää keskialuemössöä, viimeks kun tuli tammikuun puolella piipahdettua Supercoolissa, oli pakko lähteä pois kun alko vaan sattua liikaa. Tosin se soundi nyt ei ollut muutenkaan paras junkalle, kun alapää puuttui kokonaan. Sitä sitten piti vissiin kompensoida kovalla volyymillä ja alabassoilla. Auts.

Joskus pari vuotta sitten, kun oli Matrix tuolla makasiineilla oli kyllä aivan älyttömän hyvä soundi. Varmaan ainut kerta muuten 3 vuoteen kun olin ilman tulppia bileissä, kun menin silloin unohtamaan ne kotiin. Anyway, kaiuttimet oli sijoiteltu hyvin ympäri sitä tanssilattiaa ja suhteellisen ylös, ja suunnattu tasaisesti, eli ei ollut sitä perussettiä että iso läjä skobeja edessä ja volat ihan täysillä. Tuloksena oli kristallinkirkas ääni ja bassotkin tuntu mukavasti. Eikä ees soinu jälkikäteen.

Varsinkin tommosissa isommissa bileissä vois panostaa soundiin, eikä vaan luottaa siihen että se edessä oleva skobeläjä hoitaa homman.

[q]ezzy:
OSTAKAA APTEEKISTA PARIN EURON KUUSITULPPIA![/q]

Onhan nääkin huomattavasti parempia kun ei mitkään, mut pitää muistaa että nää yleensä suojaa vaan 10-15 dB, joka on bileiden äänenpaineita ajatellen hemmetin vähän.

[q]1ncarnation:
en suojaa enkä varmana aio jatkossakaan..
ihan turhaa se on mun mielestä.<clip>[/q]

Voi pyhä yksinkertaisuus...kukaan ei voi suojata sua itseltäs, olen pahoillani.

vaikka en oo käyny bileissä vielä kovin kauan, huomaa silti jo että korvat soi koko seuraavan päivän ja menee lukkoon kokoajan ja muuta yhtä mukavaa. Korvatulpat tuntuu vaan jotenkin niin tunnelman tappajilta, mutta sellaset aion korviini ensitilassa hankkia, koska tää piipitys vaan ottaa päähän (rushit takana korvat lukossa)*grr*

Reilu parinkympin earit musiikkiliikkeestä on tullut hankittua, käytännössä aina bileissä mukana. Todella iso ero noihin keltaisiin möykkyihin, kerran niitä kokeillu, mutta ääni puuroutuu aika täysin. Tyytyväinen ollut, laittaa jo ulkona päälle eikä vasta keskellä tanssilattiaa, ni eihän niitä ees huomaa!

[q]Borou:
Reilu parinkympin earit musiikkiliikkeestä on tullut hankittua, käytännössä aina bileissä mukana. Todella iso ero noihin keltaisiin möykkyihin, kerran niitä kokeillu, mutta ääni puuroutuu aika täysin. Tyytyväinen ollut, laittaa jo ulkona päälle eikä vasta keskellä tanssilattiaa, ni eihän niitä ees huomaa!
[/q]

mä ajattelin kans ostaa noi ens viikolla.. ajattelin kun tää kuulo on viel niin hyvä niin en taho pilaa sitä tulevaisuuttakin ajatellen.. mä haluun viel viiskymmpisenäkin kuulla mitä bileissä soi eikä tarvii tunkee päätä kajarii et kuulee jotain.. ja tutkittuani vähäsen niin just noi reilun parinkympin earit on ihan ok hankinta*hihu* joten perästä tullaan

Rushiin varasin tulpat mukaan mutta ei niitä sit tarvinnutkaan Oli niin ihanaa mennä nukkumaan armottoman tamppauksen jälkeen kun ei korvat soi

[q]UnityF:
---
mä ajattelin kans ostaa noi ens viikolla.. ajattelin kun tää kuulo on viel niin hyvä niin en taho pilaa sitä tulevaisuuttakin ajatellen.. mä haluun viel viiskymmpisenäkin kuulla mitä bileissä soi eikä tarvii tunkee päätä kajarii et kuulee jotain.. ja tutkittuani vähäsen niin just noi reilun parinkympin earit on ihan ok hankinta*hihu* joten perästä tullaan
[/q]

Hyvä valinta

Eli. käytätkö jotain kuuloa suojaavaa tarviketta bileissä?

Joo tosiaan. Kertokaa ihmeessä kuuloon liittyvistä kokemuksista tällä saralla.

O