Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

Back to yleinen keskustelu O

[q]Freja, 28.9.2005 09:19:
---
ville, 28.9.2005 09:14:
sohvantärisytin.

---

whoa!
[/q]

Me annettiin frendin kanssa joku vuosi sitte (vielä kun käytii hc-bileissä) Proteukselle tuollaset synttärilahjaksi...Lieneekö asentanut paikoilleen?Enpäs tiiä..Aika veikeet.

[q]ville, 8.2.2006 17:58:
mä en kyllä tiedä meneekö se niin et ne jotka ostaa kalliita keittiöitä ei sit tee niissä ruokaa. Voihan olla, että jotkut tekee näin, mut yleensä jengi tekee välittömästi oletuksen

hieno ja kiiltävä keittiö == eihän tossa oikeesti ruokaa tehdä

esim tollaseen asenteeseen saa itse törmätä jatkuvasti, vaikka keittiö ei mikään kovin erikoinen ole ... ja me vaavun kanssa syödään vain itse tehtyä safkaa eli keittiötä käytetään pirun paljon ....
[/q]

Kyllä Anttikin ruokaa tuolla unelmassaan tekee*hymy*Siinä saa sitten vaan olla kovin reippaana jälkien siivoamisessa*tirsk* Ja se sai ton ihan törkeen halvalla vielä, kun se oli esittelymalli :)

[q]Freja, 28.3.2006 13:51:

Ehkä joskus, jos oppis tekeen rahaa tai vaikka voittaan lotossa
[/q]

Mä laitoin eilen loton vetämään*nauru* Tosin ei ees päävoitolla saa tota kämppää, mutta käsirahaa, käsirahaa...

[q]Jone, 18.5.2007 08:55:
OH!
[/q]

Mulle kans, sit joskus!^_^

16.12. muutto isompaan, vuokrakämppä tosin. Vois laittaa kuvia tännekin, kunhan sais jostain kameraa lainaksi. Keittiöstä on tarkotus tehdä sellanen oleskelukeittiö, sinne pitäs mahduttaa keittiön pöydän (ehkis punaset tuolit ja punajalkanen harmaa tai valkonen pöytä) lisäksi mun punanen sohva ja kirjahylly, johon tulee...kirjoja! :D ja mun vanhoja värikkäitä Sarvis- muoviastioita ja vanhoja purkkeja. Coca-colakyltti pääsee hyllyn päälle. ipe on luvannu sisustaa olohuoneen(mä saan auttaa) ja Kiian huoneesta tulee neidin toiveiden mukaan keijukaishuone :) Meidän makkarista sitte ihan vaan nukkumispesä.

Pikkuvessasta tulis kans sellanen värikäs, puna-keltalinjaa ja kylppäristä raikas, pitää vähän fiksailla valoja ja tekstiilejä sinne(lattiana on hieman yäk tummanharmaa muovimatto).

Parvekkeesta sitte kesällä semmonen pienoispuutarha<3

[q]Kon-tiki, 5.10.2005 11:07:
Hesarin ja Harjukadun kulmassa on vanhan tavaran kauppa, jossa myydään eri-ikäistä vanhaa tavaraa ja vanhoista kankaista ommeltuja uusiotuotteita. Lamppuja löytyy myös. Paikka on auki vain lauantaisin, muistaakseni.
[/q]

Tosta on tullu käveltyä monen monta kertaa ohi, mutta tuntuu tosiaan aina olevan kiinni. Hyvä tietää et siellä on lamppuja kanssa, ikkunassa niitä en muistaakseni oo kovin paljoa nähnyt. Tack :)

Äh, eikun sekotin, siis tuo tarkottamani on Flemarilla lähellä Hesarin kulmaa. Tuota Harjukadun kauppaa oon kyl kans ikkunoista tiiraillut, mutta ainakaan siitä ei näkynyt ihan sellaisia mitä etsin.

[q]vaavu, 12.4.2006 09:24:
---
miikka, 11.4.2006 22:57:
Luin lehdestä :P Eli siis kun ensimmäinen katselmus järjestettiin tuonne kämpille, niin kiinnostuneita oli ollut muistaakseni jotain 150, kun ensimmäisellä kerralla niitä oli ollut tuhansia..

Tosin voihan se olla että suuri osa noista ensimmäisen kerran kiinnostuneista oli ainoastaan huvin vuoksi katselemassa kämppiä..

---

Varmaan asiaan vaikuttaa myös se, että viimeksi asuntojen näyttelyaika oli hyvin lyhyt. Nyt kohteet ovat olleet esillä ohjelman alusta lähtien.

[/q]

Käsittääkseni viime vuonna paikalla tungeksi hemmetisti uteliaita ihmisiä, jotka lähinnä halusivat nähdä miltä tv:sta tutut kämpät (ja kilpailijat) näyttävät livenä, eikä heillä ollut aikomustakaan ostaa asuntoja.

[q]Jone, 26.5.2006 15:54:
Remppa etenee.

http://www.flammabul.com/remppa

Kaappien sokkelit ja ovien vetimet ovat nyt paikallaan kuin myös baaritiski ja baarikaappi. Muitakin juttuja on tapahtunut sitten viimeisten kuvien.

Tänään haetaan uusi liesi ja astianpesukone ja huomenna pistetään laattoja paikoilleen.
[/q]

Mun pitikin aikasemmin kysyä, että oisko jotain sellasta kuvaa, missä näkyis tuo kokonaisuus hieman kauempaa. Tästä [size=8](Ed. ei tosta linkistä päässykään suoraan kuvaan, mutta siis tuo tällä hetkellä viimeinen aka "Keittiö olkkarista kuvattuna vol. 2 + 1 kpl linssiluteita") [/size] näkyy hyvin se mitä tuuminkin, eli että avaruutta on nyt iiiihan eri tavalla kuin ennen ja todella hyvältä näyttää koko keittiö ja sitä myötä koko kämppäkin varmasti entistä enemmän

Mites jos siitä makkarista päin tai sitten ihan siitä sohvan luota ottas kuvan missä näkyis eteistä ja sitten sitä keittiötä? Ekaks kun tuntui vähän hassulta että jääkaappi tulis eteiseen, mutta sitten kun kävi ilmi, että keittiö puhkastaa auki, niin se eteisen loppuosahan muuttuu joka tapauksessa osaksi keittiötä. Eli kuvittelisin että toimii oikein hyvin varsinkin kun jääkaappi taisi olla menossa vaihtoon jollain aikavälillä.

Minkäs väriset laatat ja saumat teille oli nyt tulossa? (sori jos tuolla jossain luki aiemmin)

[q]embie, 6.11.2005 21:18:
---
Annakins, 6.11.2005 19:44:
---
embie, 4.11.2005 16:33:
---
Verano, 4.11.2005 15:23:

Se on Siilitien ja Itiksen metroasemien välissä. Pääsee joko bussilla 80/80A Herttoniemestä tai kävelemällä Itiksestä Myllypuron tennishallin ohi (n. 7 min kävelymatka).

---
KIITOS!
[/q]

Mä kun ehin ettii sulle karttaa ja kaikkee, mut sit Annakins oli nopeempi. Mut tuos kuitenkin: http://aikataulut.ytv.fi/reittiopas/fi/?mm=trip&sm=&m=&adv=&map=1&n=&a=16976&b=8307&c=&an=&bn=2&cn=&keya=Helsinki%20keskusta&keyb=Varikkotie%202&keyc=&date=20051106&time=2039&params=1l3l1l3l2lll1l1l1l1l1l0&temp_a=&temp_b=&temp_c=&time=2039&date=20051106&which=&cs=762&detail=&sr_order=&loc_mode=&edit_stop=&zoom=8&map=1&x=300&y=200&px=2559173&py=6677948&ppx=2559173&ppy=6677948&zx=2559173&zy=6677948&route=t0a2559173a6677948&ss=Varikkotie%202&se=&click=2&nc=

(En itekään tiennyt muuta kuin et Roihupelto on Itä-Helsingissä..)

Tuliskos jollekin mieleen kauppaa, jossa myytäs vanhoja lamppuja? Ite tiiän lähinnä Wanhan Kaarlen ja sit Vironkadulla on yks ja oisko Kalevankadulla.

Tai jos tiiätte jotain mestaa jossa myydään ihan uusiakin makeita lamppuja, hinnat noin max 100 euroa.

Kiitos!

[q]Dj Jaques, 5.10.2005 10:26:
Minkä tyylistä lamppua etit??
[/q]

About 60-/ 70-luvulta olevaa, värillistä, materiaali muovia tai esim. maalattua peltiä/ metallia jne. Ei mikään überkallis designlamppu, mutta "designmainen" kuitenkin.

Tulisi keittiöön, eli ei mikään överi iso, muttei mikään huomaamaton myöskään. Haussa on kyllä myös lamppu kylppäriin peilikaapin päälle, mutta niitä noista kaupoista lienee hankalampi löytää.

[q]Jone, 5.10.2005 10:45:
Voin koittaa ottaa kuvia jos kiinnostaa ja jos ovat luopumassa (varmistan kiinnostuksen mukaan).
[/q]

Kiitos, se olisi oikein mukavaa! :)

[q]Dj Jaques, 5.10.2005 10:49:
Tuol mun vieres Krunassa, Mariankadulla olisko se jotain 21 niin on yks retro-design kauppa josta vois irrota joku kiva lamppu!! Mä voin tarkistaa mikä kauppa se on.
[/q]

Kiitti :) Pienillä vanhaa tavaraa myyvillä kaupoilla kun harvemmin nettisivujakaan on, niin ei googlettamisetkaan varmaan hirmusti auta.

[q]phear, 5.10.2005 10:54:
Mulla on tollasia peltilamppuja autotallissa pari kappaletta. Ei oo enää käyttöä, kun ovat mallia "roikko" ja nykykämpässä on niin matalat huoneet, että pää kolisisi niihin. Sitten on niitä pallon muotoisia spotteja pari, niihin taas kyllästyin.

Voin luopua noista erittäin halvalla.
[/q]

Jos sulla on sellasia alaspäin leveneviä pellinvärisiä lamppuja, niin ihan sellasia en etsi. Eikä ne kauhean matalalla voi roikkua, kun on keskelle keittiötä tulossa ja valitettavasti mulla on sekä keittiön että eteisen kattoa madallettu jostain syystä. Spotteja en myöskään etsi.

Mutta jos ne peltilamput ovat jonkun muunlaisia, niin kuvia voi mielellään laittaa. Pistäkää, Jone ja muut mulle privaa, jos olette kuvia lähettämässä niin laitan vaikka meiliosoitteeni sitten.

Tulipas nopeasti monta vastausta, kiitos =)

Helsinkiin Roihupeltoon avataan uusi sisustamiseen keskittynyt kauppakeskus Lanterna. Avajaiset ovat 6.11 ja sillon on tietty tarjouksia ja tarjoilua. Sen pitäs olla Pohjoismaiden suurin laatuaan.

Kaikissa Lundioissa on muuten kaikki tuotteet -10% 13.11 asti.

Tuolla vois kyllä lähtee käymään

Soittivat, että tilaamani paperikaihdin (oikeata leveyttä ei ollut standardina) oli vääntynyt kuljetuksessa. Uusi tulee luultavasti viikon päästä. No, toisaalta ei se ikkuna sieltä mihinkään karkaa.
Pitäisi kyllä löytää varsinkin tuo lamppu kylppäriiin aika pikaisesti. Mulla on nimittäin siellä sen verran vaaralliset viritelmät nyt, että saan vielä joku päivä sähköiskun, varsinkin kun se suihkuletkukin on jo kaksi kertaa levähtänyt..

Noi rosteripinnathan on siitä vittumaisia, että niitä on hankala pitää puhtaina. Sitä sormenjälkien määrää! Ei tartte kun vähän hipaista niin pintaan jää jälki, joka ei ihan tavallisella rätillä lähde pois.

Pintoja on kyllä vähän erilaisia, osa puhdistunee helpommin. Joittenkin kodinkoneiden yms mukana tulee spesiaali mikrokuituliina, jolla pitäis olla helppoa pitää puhtaana, mutta kuulemma jengi on käyttänyt jotain autonvanteiden kiillotusaineita, ikkunanpesuaineita jne. Itse tullut aikoinaan hinkattua muistaakseni järjestyksessä ensin kostealla rätillä, sit erikoispesuainetta kuivaan rättiin ja lopuksi talous- tms paperilla. Ja ne sormenjäljet tosiaan loistaa siitä pinnasta aika hyvin, että vaikkei mikään siivousintoilija olisikaan niin aika rumalta näyttää, jollei ole puhdistelemassa koko ajan.

[q]ville, 11.4.2006 11:50:
---
Lash!, 11.4.2006 10:33:
Meikäläisen suosikkeja on tuo Henna ja Timppa johtunee heidän tyylistään ja mausta mikä on hyvin samanlainen kuin minun ja mukava huomata että heillä on siltikin Budjetti kondiksessa ku vertaa muiden..

---

IMO h&t tyyli on mennyt aika överiksi ja tyyli on tehty liian halvalla.

Sinänsä tollainen linna/mikäliehardistyyli on näyttävää, mutta toteutus hieman ontuu. [/q]

Ohjelmaa en ole katsonut kertaakaan, koska mulla ei nelonen näy. Kävin äsken katsastamassa nelosen sivuilta, miltä kämpät näyttävät.

Tuli kyllä kirjaimellisesti inhon väristyksiä tuosta Henna ja Timpan olohuoneesta/ ruokailutilasta. Varsinkin nuo seinille maalatut feikki-ikkunat kukkatelineineen ovat aivan kaameita. Heidän makuuhuoneessaan taas voisin (pienin muutoksin) ajatella nukkuvani.

Aleksin ja Harrin tyylistä en pidä tippaakaan. Varsinkin kylppärin kullatut pylväät ovat hirvittäviä.

Muutenkin mitä nyt viime vuotta muistelen niin silloin taisi olla parempi taso tuon sisustamisen suhteen.

Ja edelleenkin on ihmeteltävä, kuka haluaa ostaa amatöörien remontoiman kämpän.

[q]ville, 11.4.2006 12:55:
---
Verano, 11.4.2006 12:19:
Ja edelleenkin on ihmeteltävä, kuka haluaa ostaa amatöörien remontoiman kämpän.

---

No ei toi mikään kovin kummallinen juttu ole ...

-klip-

Väittäisin, että noiden asuntojen ostaminen voi olla turvallisempaa kuin monen muun "vastaremontoidun".
[/q]

Tosiaan taisinpa mennä hiukan metsään, ajattelin kai lähinnä jotain rikkaampia ihmisiä joille kelpaa vain ammattilaisten jälki.

[q]Jone, 12.5.2006 08:58:
Nyt olisi hieman kuvia keittiöremppailusta (joka siis on edelleen vahvasti vaiheessa):
[/q]

Muistanks mä nyt ihan väärin, mutta oliko teillä tarkotus tulla keittiöön rosteripintoja enemmänkin kuin vain astianpesukoneen ja jääkaapin verran? Tuleeko edes ne rosterisina?

Musta nuo puupinnat on huomattavasti kauniimmat kuin kylmä, teräksinen rosteri. Toki jos muut pinnat on lämpimiä, niin imo just esim jääkaappi ja pesukone rosterisina sopivat hyvin kuvaan =)

Noin muutenkin en itse henk.koht. viihtyisi kodissa, jossa värimaailma olisi pääasiassa kylmä, teräksinen, harmaa tms. Omassa kodissani hallitsevat värit ovat lämpimiä ja mausteisia.

O