Päivän uutinen

Back to yleinen keskustelu O

[q]tbo, 15.2.2009 22:19:
"emme pidä maahanmuutosta tai maahanmuutajista, siispä ryhdymme itse maahanmuuttajiksi."

öhh.

[/q]

Joo, kato nehän lähtee Australiaan vaatimaan oikeuksiaan levottumuuksilla ja huutamaan poliiseja pelkureiksi, sekä "Allah Akhbar!". Varsinkin ne kaikki apaattiset agnostikot, joilla on korkea koulutus ja haluavat kasvattaa perheensä turvallisessa ympäristössä. Näillähän on tunnetusti alhainen työmoraali ja uskonto etusijalla, minkä nimeen voi vaatia yhtä sun toista.

=)

[q]Samu*, 17.11.2008 13:46:
Vamma WoWittelua oikein urakalla:

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200811178603203_ul.shtml

Tietokonepeli vei tajun
17.11.2008 13:01
Ruotsalaispoika kiidätettiin ambulanssilla sairaalaan.

Lähes vuorokauden tauotta tietokonepeliä kavereineen pelannut 15-vuotias ruotsalaispoika sai eilen epileptisen kohtauksen ja joutui tiputukseen sairaalaan, kertoo iltapäivälehti Expressen verkkosivuillaan.

Poika ja kuusi hänen kaveriaan kokoontuivat pojan kotiin lauantaina pelaamaan uutta World of Warcraft -peliä. Pojan isän mukaan peli jatkui koko päivän ja yön.

- Ehkä he nukkuivat parisen tuntia. He söivät koneidensa ääressä hieman ruokaa ja aamiaista, isä kertoi Expressenille.

Liian vähän unta ja ravintoa

Iltapäivällä poika romahti saaden epilepsiakohtausta muistuttavia kramppeja.

- Olimme järkyttyneitä ja soitimme hätänumeroon, isä kertasi eilisiä kauhun hetkiä.

Sairaalassa lääkärit totesivat romahduksen johtuneen liiallisesta keskittymisestä pelaamiseen sekä siihen liittyneestä unen ja ravinnon puutteesta.

- Nyt vaara on ohi. Mutta hän on aivan lopussa ja nukkuu syvästi, isä sanoi ja varoitti muita nuoria ja heidän vanhempiaan liiallisen pelaamisen vaaroista.

-En tajua miten jengi jaksaa tollaista skeidaa vääntää tuntikausia :D :D :D
[/q]

Muutama tunti on vielä aika pientä (itse pelannut tota vuoden päivät 9-12h päivässä jne) ja ei se pelin vika ole, jos vanhemmat antaa sairaan pojan pelata noin pitkään. Ei toi varmaan eka kerta ole, kun se wowia pelaa, lisäosasta tossa on kyse eikä "uudesta" wowista.

Pol Pot ei koskaan ehtinyt saada tuomiota, mutta ehkä sentään Duch...

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Raaka+vankilanjohtaja+oikeuteen+Kambod%C5%BEassa/1135243558497

[q]Samu*, 17.11.2008 13:57:
---
ezzy, 17.11.2008 13:52:

---

Muutama tunti on vielä aika pientä (itse pelannut tota vuoden päivät 9-12h päivässä jne) ja ei se pelin vika ole, jos vanhemmat antaa sairaan pojan pelata noin pitkään. Ei toi varmaan eka kerta ole, kun se wowia pelaa, lisäosasta tossa on kyse eikä "uudesta" wowista.

---

Itse sain tuosta sellaisen käsityksen että vasta vuorokauden mittainen pelaaminen laukaisi epileptisen kohtauksen. Mutta tosiaan roskapäivälehtien uutisoinnin tason tuntien voihan kyseessä olla ihan jotain muuta kuin faktaa.
[/q]

No laneilla vuorokausikin on varsin lyhyt aika.

[q]ezzy, 17.11.2008 13:52:

[/q]
Mikä sairaus tolla sitten oli? Ei epileptinen kohtaus tarkota sitä, että sillä olis epilepsia. Ja en ihmettele yhtään jos saa jonkun kohtauksen kun pelaa noin kauan tauotta. Ja joo, samaa mieltä siitä, että vanhemmilla on kyllä vastuu tossa hommassa, vaikka toi poika olikin jo 15-vuotias.

[q]Jutu, 17.11.2008 14:36:
---
ezzy, 17.11.2008 13:52:

---

Mikä sairaus tolla sitten oli? Ei epileptinen kohtaus tarkota sitä, että sillä olis epilepsia. Ja en ihmettele yhtään jos saa jonkun kohtauksen kun pelaa noin kauan tauotta. Ja joo, samaa mieltä siitä, että vanhemmilla on kyllä vastuu tossa hommassa, vaikka toi poika olikin jo 15-vuotias.
[/q]

Nojoo ehkä luin liikaa stooriin että sillä oli epilepsia tai se tuli ilmi, enkä tajunnut että voi olla vain yksittäinen kohtauskin.

[q]KooKie, 8.5.2007 12:12:
Siis tarkoitan just sitä oletusta, ettei ihminen pystyisi omaan asemaansa merkittävästi vaikuttamaan - varsinkin meillä Suomessa, jossa koulutus on lähes ilmaista. Karsastan näitä "yhteiskunnan tuilla" eläviä, jotka tekevät sen siis pelkkää laiskuuttaan. Mä olen kaikin puolin sellaista yhteiskuntamallia vastaan, jossa ihmisiä lähes kannustetaan elämään tuilla, siksi esimerkiksi nyt Ranskassa muutos on ehkä hyvästä. ("Ehkä" siksi, etten ole perehtynyt Ranskan aiempiin oloihin.) Ikävä kyllä, on myös niitä, jotka pakosta joutuvat tuilla elämään, en mä näiden tapausten tukemista yhteiskunnallisin varoin todellakaan paheksu.
[/q]

Mä en vaan oikein usko, että paljoakaan löytyy näitä pelkästään "laiskoja" tuilla eläviä. Suurin osa on tosiaan sairaita, päihdeongelmaisia, yksinhuoltajia ym.

Se laiskottelu ei nimittäin onnistu niinku monesti kuvitellaan. Työkkäri pistää sut johonkin hommaan, esim. just kurssille, jos ei löydy töitä. Alkoholistit ja narkomaanit käy sossussa ja ne pääsevät eläkkeelle jossain vaiheessa, jos tilanne ei muutu eli ovat työkyvyttömiä ja ovat työnhaun ulkopuolisessa työnhaussa (vai mikä nyt nimeltään olikaan) työkkärissä. Eli tällöin heille ei edes tarjota työtä. Sairaat ihmiset pääsevät eläkkeelle, jos ovat työkyvyttömiä.

Työkykyinen ihminen ei voi elää loputtomiin (kauaa) sossun ja kelan rahoilla. Heidän on "pakko" olla työnhakijoina tai mennä opiskelemaan/kurssille/harjoitteluun tms. Jos ei mene, kieltäytyy siis, niin sosiaalitoimisto vähentää vähintään 25% toimeentulotuesta, voi ilmeisesti lakata kokonaan myöntämästä sitä.

Nämä kaikkihan; eläke, opintotuki, asumistuki, tt-tuki, työttömyysetuus, lapsilisä ym. ovat tukia ja onko se sitten laiskuutta elää noilla? Mikä katsotaan laiskuudeksi? Ja tosiaan kun se laiskottelu ei kovin helposti onnistu.

Mua on kiinnostanu aina miten ihmiset diagnosoi kuka on laiska ja kuka ei. Mun mielestä ihminen, jolla on kaikki asiat suht ok, ei laiskottele pelkillä tuilla. Pelkillä tuilla elävän taloudellinen tilanne ei ole kovin hyvä (ei tietysti monilla työssä käyvilläkään). Voitais kysyä, että onko sellainen ihminen ihan "terve", joka on niiiin laiska, että sillä hikisellä rahalla elää mukavasti lepäillen ja nauttien. Jos ajatellaan, että näin voimakas laiskuus ja voimattomuus ei ole tervettä (mun mielestä ei ole), niin sittenhän se tuilla eläminen on ihan ymmärrettävää.

Tulee mieleen esimerkki, joka kyllä kuulostaa silkalta laiskuudelta; ihminen (ei koulutusta tms) asuu toisen ihmisen kanssa, joka elättää hänet täysin ja nämä ovat muka kämppiksiä (pariskunta) ja tämä ihminen hakee tuet, vaikka siis toinen elättää täydellisesti ja maksaa lomat ym. Sitäkään ei kyllä voi harjoittaa pitkään, koska sossu haluaa nähdä passin. Mutta edelleen mun mielestä sellainen laiskuus voitais katsoa jotenkin "ei terveeksi".

Mua itseäni vituttaa enemmän sellaiset, joille isi maksaa kaiken, mitään ei tarvitse tehdä vaan isi maksaa kaiken-->ehkä olen vaan kateellinen, koska eroaako tuo nyt sitten juurikaan siitä tuilla huvikseen elävistä. Ei kai. Jotenkin vaan tuntuu, että persoonassa täytyy olla jotain häikkää, jos on niiiiin laiska. Sellaista mielenterveyshäiriötäkään ei tosiaan kyllä taida olla olemassa, minkä pääpiirre on laiskuus.

Iltasanomat: [q]Jestas, mikä kaunotar! Maria Vertshenova on golfkenttien kuumin - katso kuvat ja video![/q]

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1689959

http://www.youtube.com/watch?v=xZOnDB1nPhU

[q]eugina, 25.5.2009 19:59:
Iltasanomat:
---
Jestas, mikä kaunotar! Maria Vertshenova on golfkenttien kuumin - katso kuvat ja video!
---

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1689959

http://www.youtube.com/watch?v=xZOnDB1nPhU
[/q]

eikö tää oo vahan väärä osasto. sopis tuonne kuumimmat emännät topickiin.

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/The+Pirate+Bayn+taustajoukot+kiistiv%C3%A4t+kaikki+syytteet/1135243570984
Piraatit käräjätuvassa Ruotsissa.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Venezuelan+Chavez+sai+kansan+tuen+jatkokausille/1135243545738
Vois melkein arvaa jo tulevien presidentinvaalien voittajan etukäteen.

[hs.fi/uutiset]
"Palomiehet löysivät kuolleen keski-ikäisen miehen palavasta kaksiosta Helsingissä maanantaina. Kerrostaloasunto tuhoutui palossa pahoin.
...
Tuli ei päässyt leviämään muihin asuntoihin, mutta sekin vaara olisi ollut olemassa, elleivät palomiehet olisi tulleet paikalle viime hetkellä. Palaneessa kaksiossa ei Tuomisen mukaan ollut palovaroitinta."

Samalla kadulla asustavana tämä kiinnitti huomioni. Yhteensattumana vielä omassa talossa joku kiinnitteli/testaili palovaroittimia rappukäytävässä juuri viime lauantaina.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Suomalaiskiipeilij%C3%A4%20yksin%208%20000%20metriin%20ilman%20lis%C3%A4happea/1135249620209

Silleen täälläkin varmaankin kiinnostavaa kun Samu on klubbarilaisia. :)

Jos kiinnostaa tsekkailla enemmän tunnelmia, niin http://www.samulimansikka.com tarjoaa niitä heti kun Samu saapuu takaisin vehreämpien internet-yhteyksien äärelle vähän alemmas vuorelle.

Britannian ja Ranskan ydinsukellusveneet törmäsivät keskellä Atlanttia (hs.fi)

WTF, miten tämmönen on edes mahdollista.*whaat*

Ei varmaan oo ihan tän päivän juttu kun havahduin ite tähän muutama päivää sitten mutta mitä Bangkok by Night:ille on tapahtunut? Näköjään konkassa kun tilalle on tullut PRKL Club (tms) mutta mistä syystä? Liian vähän populaa vai mikä on syynä? Harmi sinänsä kun siellä tuli käytyä melko usein kun musiikki oli lähempänä sydäntä kuin seduloiden musiikki ;<

[q]Wolverine, 18.10.2009 19:22:
Ei varmaan oo ihan tän päivän juttu kun havahduin ite tähän muutama päivää sitten mutta mitä Bangkok by Night:ille on tapahtunut? Näköjään konkassa kun tilalle on tullut PRKL Club (tms) mutta mistä syystä? Liian vähän populaa vai mikä on syynä? Harmi sinänsä kun siellä tuli käytyä melko usein kun musiikki oli lähempänä sydäntä kuin seduloiden musiikki ;<
[/q]

Onko se PRKL joku hevi-baari? Ai että kun ottaa päähän, jos on.

Bussilippuihin kaavaillaan jälleen korotuksia, viimevuosien korotukset jatkuvat edelleen esim. Turussa ennen euro-aikaa lippu maksoi 10mk = 1,7 € mutta nykyisellään lipun hinta on 2,5 € eli 80 cnt:n korotus on tapahtunut tässä kahdeksassa vuodessa. Tosin hinta ei täällä vielä ole hirveän suuri verrattuna esim. Poriin, jossa lippu maksaa 2,9 €.

Lippujen hintojen nousu johtaa siihen, että asiakaskunta alkaa miettimään muita matkustusvaihtoehtoja ja bussiyhtiöt ajavat itsensä ojasta allikkoon eli matkustajamäärät vähenevät kertalippuostoksissa (kuten vuosien varrella on ollut jo nähtävissä koko matkustajamäärissä). Toivottavasti valtion tuki edes hieman hallitsee lippujen hintojen nousua ja saataisiin matkustajamäärät kasvuun. Tosin bussi on edelleen huomattavasti halvempi vaihtoehto esim. omaan autoon (lasketaan vakuutukset, auton hinta ja bensan hinta).

Itse käytän harvoin bussia, suurin osa liikkumisesta tapahtuu fillarilla. Anteeksi tämä pienoinen "pohjustus" uutiseen, lähinnä omia ajatuksiani kirjoittelin ylös.

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id98905.html

Tervetuloa kotkaan noiten julkisten kanssa.
Oli jopa nautinto matkustaa kuluneela viikolla Turussa bussilla kun maksoi "vaan" 2,50 euroa ja matka oli yks ja sama millä pysäkillä jäi.
Kotkassa taas taksa alkaa 2,9egee/6kilometriä.
12km on törkeet 3,5 euroo ja 16km 4,1e...
Ihanan kallista...

Älä maksa narikkaa tyhjästä

Useat ravintolat veloittavat narikkamaksun, vaikka asiakas ei jätä mitään eteispalveluun. Pieni kahden tai kolmen euron summa on oviraha ravintolaan. Maksu voi napsahtaa yllättäen myös keikkalipun hinnan päälle.

Kuluttajaviraston kanta on selvä. Hintamerkintäasetuksen mukaan kuluttajalle pitää näyttää tuotteen kokonaishinta. Hintaa ei saa pilkkoa eikä siihen saa kuulua mitään piilomaksuja,

– Jos maksu veloitetaan kaikilta ja se on todellinen kulu, joka tulee kaikille, se pitää ilmoittaa lippua myytäessä, Kuluttajaviraston lakimies Katri Väänänen selvittää.

Käytännössä tämä tarkoittaa, että mikäli ravintola veloittaa kaikilta eteispalvelumaksun, se pitää ilmoittaa etukäteen.

Eteispalvelumaksu on ongelma kesällä, kun asiakkaat liikkuvat kevyissä tamineissa.

Pekka Görman Tavastia-klubilta huokaa. Kysymys on tuttu.

– Tiedän ongelman. Narikkamaksun veloittaminen asiakkaalta, joka ei jätä tavaraa säilytykseen, on täysin ohjeidemme vastainen. Maksua ei saa tingata eikä sitä tarvitse maksaa. Se ei ole mikään vartiointimaksu.

Görman vakuuttaa, että Tavastia-klubi on jo puuttunut ongelmaa ja se on hallinnassa.

Vastikkeettoman narikka- tai ovipalvelumaksun periminen kesällä on hyvin tavallista Helsingissä.

http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2008/08/16/la-maksa-narikkaa-tyhjasta/200820819/139

[q]Steven Hoaks, 16.8.2008 18:38:
---
Displacer, 16.8.2008 18:16:
Älä maksa narikkaa tyhjästä

---

Just olin tulossa kirjoittaa kans tästä

Nyt säästyy rahaa ens kesänä Pitää vaan ottaa toi lappunen mukaan ja näyttää ovimiehille...
[/q]
Niin kuin joku jo totesi tuon uutisen kommenteissa, että on se kumma kun ei oo varaa kahen euron ovimaksuun, mutta kuitenkin sitä rahaa löytyy siihen viinaan ihan yllin kyllin

Tai niin kuin meidän ravintolapäällikkö toteaa hinnoista valittajille, että jos ei oo varaa niin menkööt muualle

[q]Jutu, 16.8.2008 20:00:
Niin kuin joku jo totesi tuon uutisen kommenteissa, että on se kumma kun ei oo varaa kahen euron ovimaksuun, mutta kuitenkin sitä rahaa löytyy siihen viinaan ihan yllin kyllin
[/q]

Tähän on yksinkertainen selitys. Narikkamaksu, jonka sun on maksettava, vaikk'ei oo mitää sinne jätettävää, on todellakin maksamista tyhjästä. Viina ainakin tuottaa kuluttajalle hyvii viboi toisin kuin se 2e, jonka annat jollekin tyypille, jonka duuni on hengaa narikassa. Musta tuntuu, että tämä on tätä voittomarginaalin laventamista helpoin keinoin.

[q]
Tai niin kuin meidän ravintolapäällikkö toteaa hinnoista valittajille, että jos ei oo varaa niin menkööt muualle
[/q]

Kerro mulle millä klubilla tai tollasella ei vaadita narikkamaksua? Sitä vaan, ettei vaihtoehtoja oikein ole, jolloin ei ole myöskään kilpailua. Klubit ja tällaset voivat siis vaatia just sen 2e ihan rauhassa, vaikk'ei asiakkaat siitä mitään kostuisikaan. Taitaa olla vähän tällasta laittoman hintakartellin makuakin mukana. Miten muuten 2e on se vakiotaksa narikassa eikä yhtään vaihtelua?

Tästäkin postauksesta mun mielestä huokuu sellanen meininki, et asiakas on välttämätön paha, jota ilman selviäisi, jos ei tarttis tehä tulosta.

O