Voiko Exän kanssa olla kaveri?
Täällä onkin puhuttu jo varsin kattavasti aiheesta, mutta oma mielipiteeni on, että ex voi olla todella hyvä ystävä tai sitten ei. Aika on menneiden tapahtumien lisäksi ratkaiseva seikka asiaa pohdittaessa. Aika tasoittaa vammoja ja viilentää tunteita. Pitkään yhdessä olleet parit tuntevat toisensa yleensä sen verran hyvin, että jos erossa ei tuhota ystävyyssuhteen mahdollisuutta täysin, pitäisin sitä hyvinkin todennäköisenä.
Todellakin voi*hymy*
Mun ensirakkaus on nykyään mun paras kaveri, ja on ollut sitä jo 7 vuotta. Pari vuotta suhteen poikkimenemisen jälkeen kyllä väännettiin ja käännettiin, tapeltiin ja ei nähty. Tämä ystävyys on kuitenkin kaiken sen "työn" arvoinen*super*
Ehdottomasti! Eikä vain kaveri, vaan myös ystävä.
[q]Cata:
Exän kanssa kyllä voi olla kaveri, ystävyys onkin vähän monimutkasempi juttunen. On ihan eri asia, onko seurustelusuhde kestänyt kuukausia vai vuosia. Kuukausien seurustelusuhteen jälkeen voi kyllä mun mielestä ystävyyskin onnistua pienen "tunteiden tasaantumisbreikin" jälkeen. Vuosia kestänyt seurustelusuhde jättää molempiin osapuoliin kuitenkin niin paljon jälkiä, että monta vuotta seurustelun päättymisenkin jälkeen kaveeraaminen on ollut hieman hankalaa. Ei se aika ihan kaikkia haavoja paranna, eikä ihania muistoja ja tunteita poista.
[/q]
Hyvin kirjoitettu*hymy*.
Toisten kanssa voi..ja toisten kanssa ei..ihmiset on erilaisia ja ottaa eron eri tavalla..Ja tietty riippuu ron syistä ja laadusta..*ding*
Tää varmaan riippuu aika pitkälti miten ero on tullut...
Yhden kanssa erottiin parhaina ystävinä ja yksi jaksaa vieläkin aika ajoin soitella (onneksi koko ajan harvemmin) ja haukkua ja uhkailla ja sitten osan kanssa taas seurustelun päätyttyminen on olllut aika ns.neutraalia.
Yleensä pysytty ihan frendeinä kyl.
Mä tulen niin hyvin toimeen kaikkien exieni kanssa, joka kyllä tämänhetkistä kultaani jotenkin ärsyttää. Hmm. Mustasukkainen?
ei ei ei ja vielä kerran ei. taas se todistettiin, mut ei mee kö hetki ni taas ollaan jeejee.. voi vittu. argh!
Ei
eiks toi oo lähinnä klisee tai selitys kun menee poikki, että "ollaan kavereita".
no kyllähän sitä voij olla... mutta mulla on vaa sellane juttu et mulle aina sattuu jotain yhen illan juttuja yhen tietyn exän kanssa*grr*
Meikä on ainakin tähän mennessä pystyny olee väleissä ja kaveri mun exien kanssa..
Call me wierd if you like...*ding*
Aina exät vaan panee kun näkee,karua ja julmaa mutta fakta. Aina se vanhasuola janottaa
Tai siis naiset on sellasia
Muut ehkä pystyy, mutta mä en. Nimim. katkeria kokemuksia ja opetuksia
Aika vaikee juttu..omassa tilanteessa toivoisin, että vois... aika näyttää..Monella on onnistunu, monella taas ei..se riippuu suhteesta, ja siitä halusko toinen erota vai ei..jos molemmat on samaa mieltä, niin todennäköisesti helpompaa, mutta jos toinen on "jätetty", niin ehkä sitten vaikeempaa..mutta kaikille varmasti ajattelemisen arvoinen aihe...
Ihmisistä ja tilanteesta riippuen, mutta periaatteessa kyllä voi. Jos vaan löytyy riittävästi yritystä ja hyvää tahtoa. Itse olen kyllä edes missään väleissä alle puolien exieni kanssa, saati sitten kaveri, mutta.. hmm.. ne toiset sitten onkin nykyisin parhaita kavereita.
munkin mielestä voi olla frendi jos on tunteet tukahdutettu ekaks.. ei siitä muuten mitään tuu, kun kokoajan tekee mieli tietää mitä se on tehnyt ja kenen kanssa ym
Oon kyllä jokaisen exäni kanssa hyvä kaveri. Mikä on aika ihme, huomioon ottaen että yksikin petti mua mun parhaan kaverin kanssa ja häipyi mun elämästäni sanomatta sanaakaan.. Mutta oon jotenkin hirveän huono olemaan vihanen, enkä kuitenkaan jaksa murjottaa mistään "pikkuasioista". Eipä sellasta entistä ole jota en halaisi hänen tullessa vastaan. *hymy*.
Ootteko pystynny olemaan ex poika tai tyttöystävienne kanssa vielä kavereita eron jälkeen?