Valokuvauskilpailu #1 - "Lehdetön"

Back to kuvitus O

Voisin vakavasti harkita osallistumista, jos saan hyvän inspiraation ja aikaa riittää muilta taideprojekteilta.

Oman iltakävelyn tulos:

mä ajattelin kanssa osallistuu tähän... mulla on vain liian monta ideaa.. taidan toteuttaa kaikki ja kattoo minka laitan sit tänne... tosin joudun pyytää jonen apuu sen verran sit et mulla ei oo servutilaa olemassakaan... mut nyt meen pohtimaan... tsiisus kerrankin joku tosi hauska idea.. tykkään erittäin paljon nähä miten ihmiset kokee sanan lehdetön.

Tässä olisi tänään otettu kuva

Loistavat värit, karmes. Huh.

[q]Jone:
Loistavat värit, karmes. Huh.
[/q]

Dänks

argh, hesarin painosta sais vaikka mitä upeita kuvia aiheeseen jos vaan olis kamera.
nimim. 180 tuhatta kiloa sunnuntaipainosta

[q]efo:
Tässä mun
[/q]

Wau, lehdetön orava
Ei saanu päivän hesaria vai?

Tässä mun kuva. Otettu talvella 2001 Katajanokalta. Kamerana Canon T50, 50mm obj. ja muistaakseni joku 400ASA vilmi.
Nimi: Winter wonderland

[q]Dj Jaques:
Nimi: Winter wonderland
[/q]

Muuten hyvä, mutta skaban nimi on "Lehdetön", joka siis toimii sekä kuvien teemana että kunkin kuvan "nimenä."

Kuva sinänsä on hieno, mutta.... :////

Tällainen löytyi multa.

Kessi--> kuvana ei häävi, mutta loistava oivallus kilpailun aiheesta

[q]Jone:
---
Dj Jaques:
Nimi: Winter wonderland

---


Muuten hyvä, mutta skaban nimi on "Lehdetön", joka siis toimii sekä kuvien teemana että kunkin kuvan "nimenä."

Kuva sinänsä on hieno, mutta.... :////
[/q]

Aaaah ok, en huomannu. No sit pitää kai sukeltaa kuva varastoon ja ettiä.
Sorry.

Hansu--> Kohteesta johtuen ei ehtinyt oikein keskittyä kuvan laatuun :)

[q]Tres:
Wau, lehdetön orava
Ei saanu päivän hesaria vai?[/q]
No helvetti sentäs ku ei osaa lukea*grr* minä siis. Noh mitäs nytte ku on kuva joka ei mitenkään liity teemaan?

[q]efo:
---
Tres:
Wau, lehdetön orava
Ei saanu päivän hesaria vai?
---

No helvetti sentäs ku ei osaa lukea*grr* minä siis. Noh mitäs nytte ku on kuva joka ei mitenkään liity teemaan?
[/q]


No ne vaan sivuutetaan äänestyksessä.
Kuvaaja tosin joutuu viikkojen ajaks julkisen
häpeän ja ivanaurun kohteeks

Koska teemasta poikkeavia kuvia on nyt tullut muutamia, niin lisäsin ensimmäiseen postaukseen tosta yhden ranskalaisen viivan.

Mut eipä hätiä. Aikaa uuden kuvan ottamiseenhan on reilusti. Itsellänikin homma on vielä ideointivaiheessa ja kuvaamaan pääsen todennäköisesti vasta ensi viikolla.

[q]efo:
---
Tres:
Wau, lehdetön orava
Ei saanu päivän hesaria vai?
---

No helvetti sentäs ku ei osaa lukea*grr* minä siis. Noh mitäs nytte ku on kuva joka ei mitenkään liity teemaan?
[/q]

Oisit kato efo sanonu vaan et JUST SE! Varmasti oisin äänestäny kurrea jonka aamulehti jäi tulematta

EDIT: SKABAN SÄÄNNÖT LISÄTTY TÄHÄN THREADIN KÄRKEEN:

- Osallistu skabaan vain YHDELLÄ kuvalla! (jonka postaat tähän threadiin)
- Kuvan tulee noudattaa skaban teemaa (tässä ensimmäisessä skabassa teema on "Lehdetön.")
- Ilmoita kuvasi mukaan kilpailuun määräaikaan mennessä, aikarajan jälkeen tulleita töitä ei hyväksytä mukaan äänestykseen

- Valokuva saa olla mustavalkoinen tai värillinen
- Kuvaan ei saa lisätä eikä siitä saa poistaa mitään.
- Mahdollisen skannauksen jälkeen kuvaa saa leikata
- Kontrastin, valkotasapainon, saturaation ja kirkkauden säätö on sallittua
- Kuvissa ei saa käyttää esim. Photoshopin suotimia (filter)
- Kuvaan ei saa liittää mitään tekstiä.

- Käyttäkää mielikuvitusta! ;)

Takaraja (josta ei jousteta) kuvien postaamiseen maanantai 22.11.2004, keskiyö (00.00).

-----------------------------------------------------------

Platinum.ac:n ja Suomihiphop:com:in puolella on kummassakin koitettu ideaa valokuvaus"kilpailusta", jossa ensin määritellään aihe ja sitten käyttäjät postaavat tiettyyn määräaikaan mennessä oman näkemyksensä tästä. Määräajan umpeuduttua forumin käyttäjät sitten äänestävät näistä omasta mielestään parhaan. Mielestäni ko. konsepti on aika mielenkiintoinen ja Suomihiphop.com:issa se on jopa saatu toimimaan yllättävänkin hyvin (käyttäjät kameraummikoista semiammattilaisiin ovat postanneet paljon kuviaan kumpaankin tähän mennessä pidettyyn "kilpailuun", joista toisen äänestysosa on tällä hetkellä menossa.). Musta olisi siis hauskaa koitaa samaa täällä Klubituksen puolellakin.

Olisiko ihmisillä kiinnostusta moiseen? Famea tai gloryä ei ole jaossa, mutta IMO tää olis aika mielenkiintoinen tapa tehdä jotain luovaa yhdessä - Kuka tahansa kameran omistava (käytännössä kuka tahansa siis) voi osallistua, eikä osallistujien tarvitse välttämättä ymmärtää valokuvauksesta hölkäsen pöläystä.

Myös ehdotuksia ensimmäisen skaban aiheesta otetaan vastaan. Tarvittaessa keksin sellaisen itse, mutta olis kivaa jos mieluummin saada se aihe joltain muulta.

O