Valokuvauskilpailu #1 - "Lehdetön"

Back to kuvitus O

Aihe sekä aikaraja käy, mutta oliko nyt niin, että saa vähän muokata kuvia?(kontrastit yms)

[q]flygfisk:
Jeps, mä oon messissä, mutta jos takarajaa saisi vaikka päivällä eteenpäin, kun lähden tänään matkoille ja tulen takaisin 21.11. illalla/yöllä.
[/q]

Ketään ei varmaan moinen siirto haittaa, joten niitataan takaraja siihen.

-

Aiheeksi on siis valittu "Lehdetön."

Takaraja (josta ei jousteta) kuvien postaamiseen maanantai 22.11.2004, keskiyö (00.00).

Ei muuta kuin tuumasta toimeen, beibet.

[q]mayah:
Ehdottaisin aihetta: "Lehdetön"
[/q]

Jumantsuikka likka, sähän oot hyvä!

Aihe on todella hyvä, aikaraja sopiva ja säännötkin on mun mielestä tollaisenaan juuri hyvät.
Sit vaan kisailee

Loistava idea. Mulla ei noita kuvauslahjoja löydy, eikä kyllä kameraakaan, mutta mielenkiinnolla odotan muiden kuvia nähtäväksi. Mayah: hyvä aihe

Täähän on hyvä idea! Messissä siis...

kannattetaan!! Jone do it!

Taidampa osallistua, vaikka en omistakkaan kunnollista kameraa.*justjoo*

pitäisiköhän kaivaa vanha filmijärkkäri esille
Hyvä ettei kuvia voi muokata pahemmin. On paremmat mahdollisuudet monilla _o/

Tää kuullostaa kivalta, meitsi on messissä.



Hmmh... pitänee pistää mietintämyssy päähän ja kameraan ladatut akut

Sais nyt pimiön taas käyttöönsä jostain

Kai sen digilläkin vois yrittää ottaa, mutta enemmän saisin sitä omaa touchia itse kehittämällä jne.

Noh katotaa mitä syntyy

[q]Jone:
Skulaa. Oikeastaanhan vois olla tosi lystiä vaan heittää kehiin aihe (esim. "lehdetön"), aikaraja ja sitten luoda muutama threadi, jossa kilpailtaisiin erilaisilla luovilla tuotoksilla (esim. valokuvauksella, digitaalisella kuvankäsittelyllä, teksteillä jne voisi olla omat skaba-threadinsä [joissa kunkin säännöt määritelty erikseen] ja mahdollisesti vielä "freestyle"-skaba päälle, johon voisi siis osallistua millä tahansa omalla tuotoksellaan) keskenään. Yhä edelleen IMO tässä ei nyt oo pointtina se hampaat irvessä kilpaileminen, vaan pistää porukka liikkeelle tekemään juttuja.
[/q]
Tuo "freestyle"-skaba kuulostaa hyvältä.. Mahtaako ketään muuta kiinnostaa moinen?

Mä olen mukana Kuvakin tuli otettua ihan vahingossa

[q]lohikarme:
Mä olen mukana Kuvakin tuli otettua ihan vahingossa
[/q]

Jos sulla on jo kuva, niin ei muuta kuin postaa se tänne. Hauskaa saada skaban kuvasaldokin auki.

Mahtava idea! Tähän kisaan en varmaan saa kameraa hommattua, mut toivottavasti seuraavaan*joo*

[q]Jone:
photoshoppaamattomaksi[/q]

Tarkoitat varmaan Adobe® Photoshop®-ohjelmistoa?*hih*

[q]Jone:
---
lohikarme:
Mä olen mukana Kuvakin tuli otettua ihan vahingossa

---


Jos sulla on jo kuva, niin ei muuta kuin postaa se tänne. Hauskaa saada skaban kuvasaldokin auki.
[/q]
Juu laitan heti kun pääsen kotio

[q]kilobitti:
Tarkoitat varmaan Adobe® Photoshop®-ohjelmistoa?*hih*
[/q]

Kyllä. Tosin turha nyt etsiä "muilla softilla saa sit editoida ja kyntää kuvaa"-porsaanreikää.

Hitsin vitsit.. Tää oikeesti kuulostais tosi kivalta idealta. Mieli tekis osallistuu, mut ei oo tarvikkeita. (esim kameraa.)
Noh, ehkä mä keksin jotain
Niin ja tuli mieleen sellanen juttu kans, et ainakin itseäni kiinnostais ihan mielettömästi nähdä muiden tuotoksia aiheista "onnellinen" tai "täydellinen hetki". Eli jos tää homma lähtee käyntiin hyvin, niin siinä ois ehdotuksia seuraavaa aihetta varten...

EDIT: SKABAN SÄÄNNÖT LISÄTTY TÄHÄN THREADIN KÄRKEEN:

- Osallistu skabaan vain YHDELLÄ kuvalla! (jonka postaat tähän threadiin)
- Kuvan tulee noudattaa skaban teemaa (tässä ensimmäisessä skabassa teema on "Lehdetön.")
- Ilmoita kuvasi mukaan kilpailuun määräaikaan mennessä, aikarajan jälkeen tulleita töitä ei hyväksytä mukaan äänestykseen

- Valokuva saa olla mustavalkoinen tai värillinen
- Kuvaan ei saa lisätä eikä siitä saa poistaa mitään.
- Mahdollisen skannauksen jälkeen kuvaa saa leikata
- Kontrastin, valkotasapainon, saturaation ja kirkkauden säätö on sallittua
- Kuvissa ei saa käyttää esim. Photoshopin suotimia (filter)
- Kuvaan ei saa liittää mitään tekstiä.

- Käyttäkää mielikuvitusta! ;)

Takaraja (josta ei jousteta) kuvien postaamiseen maanantai 22.11.2004, keskiyö (00.00).

-----------------------------------------------------------

Platinum.ac:n ja Suomihiphop:com:in puolella on kummassakin koitettu ideaa valokuvaus"kilpailusta", jossa ensin määritellään aihe ja sitten käyttäjät postaavat tiettyyn määräaikaan mennessä oman näkemyksensä tästä. Määräajan umpeuduttua forumin käyttäjät sitten äänestävät näistä omasta mielestään parhaan. Mielestäni ko. konsepti on aika mielenkiintoinen ja Suomihiphop.com:issa se on jopa saatu toimimaan yllättävänkin hyvin (käyttäjät kameraummikoista semiammattilaisiin ovat postanneet paljon kuviaan kumpaankin tähän mennessä pidettyyn "kilpailuun", joista toisen äänestysosa on tällä hetkellä menossa.). Musta olisi siis hauskaa koitaa samaa täällä Klubituksen puolellakin.

Olisiko ihmisillä kiinnostusta moiseen? Famea tai gloryä ei ole jaossa, mutta IMO tää olis aika mielenkiintoinen tapa tehdä jotain luovaa yhdessä - Kuka tahansa kameran omistava (käytännössä kuka tahansa siis) voi osallistua, eikä osallistujien tarvitse välttämättä ymmärtää valokuvauksesta hölkäsen pöläystä.

Myös ehdotuksia ensimmäisen skaban aiheesta otetaan vastaan. Tarvittaessa keksin sellaisen itse, mutta olis kivaa jos mieluummin saada se aihe joltain muulta.

O