päivän :(

Back to häröily O

[q]Heli, 19.9.2008 10:05:
---
Miinapiina, 19.9.2008 09:25:
---
crissy, 19.9.2008 09:24:
mun tilin saldo...

eipä taas muista koska olis ollu nääääin surkee rahatilanne.. no ens to tili mutku olis ollu menoi mutku ei vaan kykene..

---

samis
vittu et voi vituttaakin tää tilanne, yhteen kuukauteen taas ihan liikaa pakollisia menoja

---

Word. kyl mullaki menee paskasti! *sääl?*
[/q]

saat sääliä *sydän*

Unohdin luurin töihin *toktok*

[q]Super-Kerttu, 19.9.2008 12:04:
---
Lyylikki, 19.9.2008 12:01:

Niin tai sitten voit dropata itsesi särkylääkkeillä, strepsilseillä ja sen semmoisilla. Ja kärsiä ensi viikolla

Suosittelen myös vetämään hevoskuurin C-vitamiinia. Apteekista 500 mg tabletteja ja niitä ekaksi 2 kpl kerralla ja sen jälkeen yksi aamuin illoin!

---

Täytynee poiketa apteekin kautta kotiin.
[/q]

joo, mut ei toi annostus oikeasti riitä mihkään... jos C-vitamiinista oikeasti on jotakin apua (marginaalinen hyöty ehkä jos ei oo tulos superkipeäksi) niin annoksen pitää olla tyyliin 10x normaaliin päiväannokseen verrattuna...

mä ohjeistaisin siis hakemaan pitkävaikutteista c-vitamiinia jos jotain haet ja ottamaan ainakin 2000-3000mg tai sit ostat askorbiinihappoa ja kauhot sitä lusikalla suuhun... =)

överit on parempi kuin vajarit... eikä toi vitsku varastoidu mihinkään tai aiheuta isoinakaan annoksina haittaa.. tosin eipä siit juur hyötyäkään ole paitsi säännöllisessä käytössä..

pikaisia toipumisia!!! ja aina pari tequilaa yhden flunssan tyrmää (tai sit jos ei niin pari lisää...)

-tohtoritolonenuhuu

Yöduunit alkaa pikkuhiljaa vaatimaan veronsa. Ei tätä jaksa. Vituttanut jo vähän aikaa, mut mietin, että khyyyllä se tästä, kun totuttelee aikansa. Pitäis tämä viikonloppu varmaan nukkua, vaikka kaikkea kivaa on tullut jo sovittua.

Paras lääke flunssaan on jäädä potee sitä ja juomaan finrexiä.
Aina ei voi voittaa.

Okei, oon mäki lähteny joskus "räkäposkella" juhlimaan...

[q]noena, 26.1.2010 16:07:
---
Jaksamista sullekin, toivotaan että päiväs paranee
[/q]
Kiits
Mun päivän huonous alkaa olee jo semmosissa mittasuhteissa, et melkein naurattais jos ei ketuttais niin paljon :'D Jos jotkut päivät on kirottu niin että mikään ei vain voi onnistua, ni tää on yks niistä päivistä *pökr*

Näin taas vähä sellasia unia, mistä ei tullut hyvä fiilis. Pelkään että ne käy toteen.
Argh, taitaa olla semisti ressiä jostain asiasta...

huomasin eilen että sukkien laittaminen jalkaan oli tuskan takana ja nukuin yöni selälläni kun en muuten voinut
aamulla oli taas ihan ok mutta työmatka oli yhtä tuskaa ja vessassa housujen nostaminen oli yhtä itkua
nyt ei satu enää niin paljon, kiitos lääkkeiden ja ens viikolla fysioterapiaan tarkistamaan missä oikein nyt sit mättää.
mutta on tää kyllä niin perseestä olla toimintakyvytön ja maata sohvalla tekemättä yhtään mitään.

toivottavasti ei oo mitään vakavaa vaan saa ihan liikunnalla pois

[q]Super-Kerttu, 19.9.2008 12:04:
---
Lyylikki, 19.9.2008 12:01:

Niin tai sitten voit dropata itsesi särkylääkkeillä, strepsilseillä ja sen semmoisilla. Ja kärsiä ensi viikolla

Suosittelen myös vetämään hevoskuurin C-vitamiinia. Apteekista 500 mg tabletteja ja niitä ekaksi 2 kpl kerralla ja sen jälkeen yksi aamuin illoin!

---

Täytynee poiketa apteekin kautta kotiin.
[/q]
Vanhan työpaikan lääkäriä lainatakseni: "Haet apteekista niitä 1g c-vitamiini tabletteja ja otat niitä törkeinä yliannoksina." Väh. 3/pvä..

Masentaa

Joku on sammuttanut ulkoa kai kokonaan valot :(

[q]SyndroDome, 12.12.2008 16:51:
---
Janisa, 11.12.2008 11:01:
Oon nyt ollu vuorokauden puhumatta ja vielä pari pitäis jaksaa. Mulla on jälleen kerran kurkunpääntulehdus ja äänihuulet pahasti turvonneet. Tällä kertaa lääkäri tosin sano että nyt jos en oikeasti ole puhumatta, niin mulle voi pian jäädä krooninen käheys tai mun äänihuulia joudutaan operoimaan.

Miksi kaikista maailman ihmisistä juuri minä -joka rakastan olla äänessä- pitää olla hiljaa? Tuskasta! Ja vaikeaa!!! Blaah!

---

Pieni tilannekatsaus tähän väliin Vieläkös oot malttanu olla hiljaa? :) No joo, mut seriously talking.. Saat kyllä mun sympatiat. Itellä ei oo tollasta tilannetta ollut, mutta olis kyllä aika tuskaista olla päivä tolkulla puhumatta Iteltäkin kun tota juttua tulee paljon.. Ja sama homma aina kun on paikat rikki ja pitäis malttaa huilata / pysyä paikallaan.. Sillon todellakin sen huomaa, että miten paljon sitä normaalisti höntyilee.

Mutta koitahan jaksaa olla hissukseen!
[/q]

Tilannekatsaus; oon ollu ällistyttävän hyvin hiljaa keskiviikosta lähtien! Tää on kyllä pienoinen ihme itsellekin, sillä aikaisemmat kiellot (näitä on ollut muutama aikaisemminkin...) ei oo paljoa hetkauttaneet, mutta nyt mulle tosiaan oikein demonstroitiin mun äänihuulia ja missä kunnossa ne on...
Eilen käytännössä jouduin puhumaan (vasten tahtoani) muutamaan otteeseen kun kävin kaupungilla asioilla ja ajattelin että kyllä tää tästä vkolopun aikana ohi menee, mutta ainakin nyt itseasiassa tuntuu että mun koko henkitorvi on tulessa. Damn. Kahtotaan miten mun käy...

Kiitos sympatioista!

Oon ollut kohta kuukauden yskässä/kipeä. No pitipä sitten eilen taas haahuilla vähissä vaatteissa pihalla hyh ja yskä pahentunut taas.

Ja menipä sit niin vahvasti eilen, et kädessä on mukava palovamma.

Mun oma puhelin hajos, joten sain kaverilta vanhan puhelimen lainaksi. Puhelin toimii hienosti, mutta kävipä juuri ilmi, ettei mulla oo laturia joka kävis tohon ja kellään lähellä asuvalla tutulla ei oo myöskään lainata :D

heräsin kahdenmaissa yöllä ja sain unta ehkä viideltä ja senkin jälkeen heräilin tunnin välein.. :(

Lihakset ihan kipeet. Mut huomaa kyl, et on tainnu eilen vähän tehdäkin jotain salilla.

Vuokra nousee taas maaliskuussa, tällä kertaa 31 euroa. Tänä vuonna se nousi 40 euroa. :/
Typerää asiassa on se, että vuokrannosto ei näy missään. Parvekkeita pitäny jo ties kuin kauan kunnostaa, ja oon miettinyt että korkea korotus johtuu siitä, mut perkele kun mitään ei silti tapahdu.

Kaiken lisäks täs kämpäs on yhä jääkylmä. Flunssa vaan pitkittyy ja pitkittyy, en parane varmaan ikinä ennen kesän edes siedettäviä lämpöjä.
Välillä tekis mieli vaa myydä kamat ja lähtee jonnekin.. toisaalle.

Ipana on kuumeessa:(

[q]niomic, 20.9.2008 04:21:

Ei ole mitään haittaa, vaan koska se ei varastoidu :)? Ravintokuidutkaan ei pahemmin varastoidu, mut vedäppä vaikka päivän mittaan yhtäkkiä 15 kuituravinnelisää ja katotaan mitä elimistö sanoo (olettaen, et vedät normimääriä kuitua muuten). Mikä vaan yhtäkkinen overdosetus rasittaa elimistöä tavoilla, joita voi olla vaikea huomioida / tajuta. Vitamiini- ja hivenaineoppien vittumaisin homma on se, että ne vaikuttaa keskenään toisiinsa ja toisiensa käyttämiin elimiin etc. niin monella tavalla, että aina voi tulla ongelmaa, varsinkin jos vedetään yhtäkkiä monta päivää ihan älyttömiä määriä. Suosittelisin kyllä mieluummin hieman rennompaa annostelua, varsinkin kun C-vitamiinin vaikutustehot ovat tutkimuksissa olleet aika heitteleviä kipeyden jo ollessa valloillaan. Sori jos pilasin tällä nyt jollekin osan placebo-vaikutuksen tehoista, kun usko laskee :/

(ps. vedän itsekin aina kohtuu runsaasti C-vitamiinia kipeänä, se ei kuitenkaan tee siitä hyvää käytäntöä, saatika poista mahd. sivuvaikutuksia :)
[/q]

ravintokuidut ei ole käsittääkseni samassa määrin vesiliukoisia kuin c-vitamiin, jonka tarpeeton määrä poistuu virtsan kautta... en tosin ole mikään tohtoristason asiantuntija, jotta voisin ryhtyä aiheesta väittelyyn... myönnän, että tuo lauseeni ison c-vitamiiniannoksen "haitattomuudesta" oli vähän huonosti jäsennelty...

mä en vaan itse henkilökohtaisesti pidä mahdollista vatsan löystymistä kauhean suurena haittana.. eipä ainakaan maha pömpötä, kun suoli toimii... =)

c-vitamiini voi kyllä suurina määrina pitkään käytettynä aiheuttaa munuaiskiviä, koska muuttuu osin oksaalihapoksi. se ei varmaan ois kiva juttu.. vois vähä kirpasta...

mut joo... pahoittelen, jos yllytin nuorisoa vetämään askorbiinihappoöverit.. hyi hyi millainen turmiollinen nainen minä olenkaan... =) =)

mä olen sitä mieltä edelleen, että c-vitamiinia tulee syödä tasaisesti läpi vuoden.. silloin siitä voi jotakin hyötyä saada. käsien pesu on varmasti kuitenkin aivan yhtä hyvä flunssanestokeino.. mut överithän siitäkin voi vetää ja saada suomuiset, kuivat kädet.. =)

-askorbiinissayltäpäältäuhuu

[q]crissy, [link=http://klubitus.org

saat sääliä *sydän*
[/q]

kiitti!

O