päivän :(

Back to häröily O

mä stressaaaan liikaaaaa

huimaa

Autoon iso huolto edessä, se niistä lomarahoista sitten

[q]aislinn, 26.7.2006 17:11:
nyt lähti viimeinenki viisaudenhammas. fuck this pain. ette usko
[/q]

Päivä kaks ihan max. Sehän rimmaa!
Kohta on jo parempi olo

Aivan taas kaikki.

[q]pupuTupuna, 1.12.2006 16:45:
Ei yhtään perjantai-/viikonloppuolo, eikä vähempää vois kiinnostaa lähtee juhlii ja sitten pitää olla keverin synttärit. Noh, toivottavasti se juhlafiilis löytyy muuytaman siiderin myötä.
[/q]

Eiköhän se löydy tsemppiä!

[q]Rocca, 23.10.2005 04:06:
Plaah plaah ja vielä kerran plaah... se on sitä ku ei kerralla ota kiinni mikä on näytillä... ni sitten sitä taas saa katua...

[/q]

Word.

Olin kirjoittamassa täysin samaa. Kun ei vaan saanut itsestään otetta tehdäkseen asialle edes _jotain_.
Nyt taas ryhdyn siihen minkä itseltäni kielsin aikoja sitten.

Been there.
Done that.

GOT THE SCARS.

But then again, on sitä joskus onnistuttukin.

Ja, mä oon vaan ihan tavallinen kundi jolla ei oo mitään menetettävää.

Turhauttavan ahdistunut olo.
Pakko hoitaa se juttu pois alta, vaikka tietää just kuinka huonosti siinä käy.
Sit taas jos ei tee asialle mitään niin vituttaa vähintään yhtä paljon AFAIK.
Cause and effect. Syitä ja seurauksia.

[q]Takyon, 21.7.2010 19:25:
Kiva kun kovalevyosion defragmentointi päätyy siihen että koko kovalevy on käyttökelvoton. Tai ainakaan tällä hetkellä edes winxp asennus ei osaa formatoida sitä enää mihinkään muotoon, ja olen jo yrittänyt osioida uudestaan.
[/q]

Silloin sulla on ollut todennäköisesti jo kovalevy ennestään paskana. Defrag vaan löysi ne virheet kovolla, sanoisin mä. Mutta joo, eipä toi v*tutusta poista silti.

saatanan insomnia jatkuu varmaan toista kuukautta. viime yön nukkunu ehkä jopa 5 minuuttia -..
kyrsii kun lääkäri vaan intti että voi johtua jostain "piilevästä masennuksesta".. mitä se sitten onkaan..

että kun on oikeesti ihan hyvä fiilis, niin sulla onkin oikeesti paska fiilis........? lukuunottamatta järkyttävän valvomisen määrän aiheuttamaa vitutusta. :S

ja sitten on niitä "juo kamomillateetä, tuuleta makkaria, älä kato telsua illalla, jne jne." ... en varmaan olisi siellä lääkärillä jos ykskään noista ois auttanu, eikä ois sellasta fiilistä että yliväsymys meinaa viedä sen pienenkin mielenterveyden hippusen mitä jossain siellä pääkopan uumenissa saattais olla.

ja kohta töihin. jee.

[q]Quakey, 23.7.2010 06:51:
saatanan insomnia jatkuu...

"juo kamomillateetä, tuuleta makkaria, älä kato telsua illalla, jne jne."...
ja kohta töihin. jee.
[/q]

Samma här! Ei ihan yhtä pahana kuin sulla mutta tyyliin herään ja meen juomaan/jotain varmaan 1o kertaa yössä tjms. Mulla plussana nyt tullut vielä korvien tinnyitys. Ei ole todella aamulla ihan parhaimmalla mahdollisella moodilla. Pikku stressiä hieman kaikenmaailman asioista ilmassa...

Ja mitä tulee noihin ns "ohjeisiin" niin been there ja done that mutta kissanviikset ne mitään auta. Seuravaaksi lääkäri tulee ja kirjoittaa jos jonkun värisiä pillereitä notta koitas näitä ja kas, uni tulee mutta siinnä käy äkkiä niin että olet sitten niin pillerikoukussa ettei mitään rajaa...

Ei tässä auta muuta kuin taistella vaan....

Bae Ki-Sukia : n kuolema menee ja kuolee vikaan otteluun R.I.P

enkä muista mitään!! =DD

[q]tomii, 22.7.2010 19:04:
---
Takyon, 21.7.2010 19:25:
Kiva kun kovalevyosion defragmentointi päätyy siihen että koko kovalevy on käyttökelvoton. Tai ainakaan tällä hetkellä edes winxp asennus ei osaa formatoida sitä enää mihinkään muotoon, ja olen jo yrittänyt osioida uudestaan.

---

Silloin sulla on ollut todennäköisesti jo kovalevy ennestään paskana. Defrag vaan löysi ne virheet kovolla, sanoisin mä. Mutta joo, eipä toi v*tutusta poista silti.
[/q]

Noh, tässä on nyt säädetty monta päivää ja edelleenkään mä en ymmärrä mitä tuon defragin kanssa tapahtui. Kaikki siis alkoi siitä että pistin defragilla kaikki kovalevyt ja osiot kuntoon. Muut hoitui nätisti mutta C-asema jolla oli aika vähän tilaa niin ohjelma ilmoitti että pitäis olla enemmän tilaa mutta homma onnistuu johonkin pisteeseen asti jos jatkaa. No minähän jatkoin, pistin varmuuden vuoksi nettiyhteyden ja kaikki softat pois päältä ettei ne häiritsisi sen toimintaa.

Defragin valmistuttua ihmettelin kun C-asemalla oli entisen 600 Mt vapaan tilan sijaan 1500 Mt vapaata eikä softa todellakaan ilmottanu mistään virheistä levyllä. No päätin bootata koneen että antivirukset yms pääsee taas hienosti käynnistymään mut winblowsin käynnistymisessä kesti ja kesti. Latausruutu vaan seisoi paikoillaan ja kovalevyillä ei tapahtunut mitään. Painoin resettiä ja kokeilin uudestaan jolloin checkdisk pyörähti käyntiin ja sehän sitten alko löytämään virheitä. Tiedostoja puuttui ja levyindeksissä oli tuhansia viallisia merkintöjä. Reilun puolen tunnin päästä sain XP:n käyntiin ja sitä pystyi kyllä käyttämään mutta ihan selvästi ongelmia oli tiedossa joten päätin alkaa asentamaan käyttistä uudestaan heti kun oon saanu filut talteen.

XP:n asennuslevy sisään ja boottia. Asennuksen esitellessä levyjä ja osioita joista voi valita mihin asennetaan niin ajattelin että ehkä parempi osioida tuo levy uudestaan ja antaa käyttikselle vähän isompi osio kun sillä oli ollu jo pitkään tilaongelmia. Osioinnin jälkeen formatointi NTFS:ksi ja sit kun 100% on täynnä niin asennus ilmoittaa "Setup was unable to format the partition. The disk may be damaged. jadajada.." Yritin useita kertoja osioida ja formatoida eri formaatteihin mut aina sama tulos.

Tulin siis tulokseen että kai se levy sit on yksinkertaisen defragin jäljiltä rikki ja kävin hakemassa verkkiksestä uuden levyn (250 Gt). Tässä vaiheessa voiskin todeta että kyseessä on ensimmäinen SATA-levy mun tietokoneessa, kaikki aiemmat on ollu vanhoja IDE- tai vähän uudempia USB-levyjä. Levy sisään, BIOS tunnistaa hyvin ja eikun XP:n asennus käyntiin. Asennus kyllä löytää levyn mutta näyttää kapasiteetista ehkä puolet. Kokeilen tehdä yhden osion että saisin asennettua ja sitten voisi jälkeenpäin hoitaa loput kuntoon. Formatoinnin jälkeen jälleen sama ongelma: "Setup was unable to format the partition. The disk may be damaged..". Voivvv.. Voiko olla että defrag olisikin tuhonnut osan jo muutenkin paskan emolevyn levyohjaimesta?

Tuntien yritysten ja googlettamisen jälkeen tajusin että kyseinen XP:n asennuslevy on tehty jo kauan ennen kuin ensimmäistäkään SATA-ohjainta on edes valmistettu, joten se tarttis jonkinlaisen ajurin ennenkuin pystyy käsittelemään sitä levyä oikein. Pari tuntia lisää säätöä jonka jälkeen sain nLite ohjelman avulla valmistettua uuden XP:n asennuslevyn, jossa on jo asentamisvaiheessa SP3 sekä varmuuden vuoksi kyseisen emolevyn SATA-ajurit ja johan onnistui asennus.

Nyt kun wintoosa on pystyssä ja toimii taas (uudella kovolla) niin pistin tuon vanhan levyn koneeseen sisään testattavaksi ja sehän toimii niinkuin ennenkin. Osioinnit onnistui ilman mitään ongelmia ja scandisk ei löydä virheitä..

[q]KeijoK, 23.7.2010 08:13:
---
Quakey, 23.7.2010 06:51:
saatanan insomnia jatkuu...

"juo kamomillateetä, tuuleta makkaria, älä kato telsua illalla, jne jne."...
ja kohta töihin. jee.

---

Samma här! Ei ihan yhtä pahana kuin sulla mutta tyyliin herään ja meen juomaan/jotain varmaan 1o kertaa yössä tjms. Mulla plussana nyt tullut vielä korvien tinnyitys. Ei ole todella aamulla ihan parhaimmalla mahdollisella moodilla. Pikku stressiä hieman kaikenmaailman asioista ilmassa...

Ja mitä tulee noihin ns "ohjeisiin" niin been there ja done that mutta kissanviikset ne mitään auta. Seuravaaksi lääkäri tulee ja kirjoittaa jos jonkun värisiä pillereitä notta koitas näitä ja kas, uni tulee mutta siinnä käy äkkiä niin että olet sitten niin pillerikoukussa ettei mitään rajaa...

Ei tässä auta muuta kuin taistella vaan....
[/q]

mulla kävi viimeks niin että rupesin kävelee unissani yhtäkkiä kun pari nappia olin popsinu.. ei kauheesti auta sekään ;P

[q]Takyon, 23.7.2010 14:54:
---
<klips>
[/q]

Toi on kyllä outoa, ja melkoinen seikkailu ilmeisesti takana. No, pääasia, että sait hommat taas toimimaan. :)

Ja jos Winkun oma defrag rupee jurppimaan (se on välillä ärsyttävän hidas), niin vaihtoehtoja on vaikka millä mitalla, oheisessa keskustelussa joitakin listattuna: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/439972#2669579

[q]tomii, 23.7.2010 20:43:
---
Takyon, 23.7.2010 14:54:
---
<klips>

---

Toi on kyllä outoa, ja melkoinen seikkailu ilmeisesti takana. No, pääasia, että sait hommat taas toimimaan. :)

Ja jos Winkun oma defrag rupee jurppimaan (se on välillä ärsyttävän hidas), niin vaihtoehtoja on vaikka millä mitalla, oheisessa keskustelussa joitakin listattuna: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/439972#2669579
[/q]

Juu ei winblowsin omaan defragiin en ole koskenu pitkään aikaan..

Ja joo hommat kyl toimii taas, mut ylimääräistä rahaa tuohon koneeseen on kyllä tullu pistettyä parin viikon sisällä vaikka rahaa ei olis tuhlattavaksi yhtään. Ja esim tuota uutta kovalevyä mä en olis tarvinnu ellen olis uskonu vanhan olevan rikki.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Kymmenen+kuollut+Love+Parade+-teknofestivaaleilla+Saksassa/1135258806770

[q]Brasil, 24.7.2010 20:13:
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Kymmenen+kuollut+Love+Parade+-teknofestivaaleilla+Saksassa/1135258806770
[/q]

Ylen sivuilla on kuva tosta tunnelistakin jo.. Todella surullista.

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2010/07/saksassa_kymmenen_kuollut_teknofestivaalilla_1854090.html

En meinaa millään saada unirytmiä kääntymään takaisin yövuorojen jälkeen :/ Yleensä kääntyy varsin helposti ja nyt ärsyttää, kun kymmenen päivän työputken jälkeen hyvin ansaitut viis vapaata näyttäis menevän kokonaan pelkkään rytminkääntöön.

O