Operaattoreiden uskomattomia Tarjouksia.

Back to häröily O

Tulipa taas kirjotettua selkeetä tekstiä. Pistetään väsymyksen piikkiin

[q]Steven Hoaks:
vuosi, kaksi, tai jopa neljä on vielä mahdollisia... Mutta 8
[/q]

Itseasiassa mä olin juuri putkeen 8 vuotta Soneran matkapuhelinasiakkaana. Vaihdoin ensimmäisen kerran elämässäni operaattoria n. 1½kk sitten.

[q]Lost-Soul:
Ihme, että nyt ei ole Sonera tai Elisa laittanut vastaavaa, vaan antaa Saunalahden ihan vapaasti kerätä asiakkaista.
[/q]

Elisalla oli tollanen vastaava tarjous n. 1kk sitten päivän verran siten, että uusi asiakas sai 500e puheaikaa, josta sai käyttöön 10e / kk. Vanhempani vaihtoivat ton johdosta operaattoria ensimmäistä kertaa elämässään.

[q]Vivo:
Se mikä näissä kaikissa tarjouksissa on kurjaa ettei ne koskaan koske vanhoja asiakkaita jotka maksavat usein melko paljon enemmän kuin uudet asiakkaat. Luonnollistahan olisi että operaattori palkitsisi pitkäaikaisia asiakkaita. Heti kun joku palveluntarjoaja tekee varteenotettavan tarjouksen jonka perusidea on se että mitä pitempään pysyt heidän asiakkaanaan sitä halvemmaksi puhelujen hinnat laskevat vaihdan liittymää.
[/q]

Tää oli osasyynä siihen, että vaihdoin Soneralta Elisalle 8 vuoden jälkeen. Soitin Soneran asiakaspalveluun ”Olen nyt ollut 8 vuotta matkapuhelinasiakkaananne ja tänä aikana olette jakaneet uusille asiakkaille toppatakkeja, kansitakkeja, uimapatjoja, kylmälaukkuja ja muuta vastaavaa sälää + puheajat päälle. Vanhoja asiakkaita taas ette ole palkinneet juuri mitenkään. Perustelkaahan mulle miksi pysyttäytyisin edelleen lojaalina Soneran asiakkaana?”-puhelun. Asiakaspalveluhenkilö oli aivan paskana ja toisteli kerta toisensa jälkeen samoja mantroja mitä ilmeisimmin edessään olevasta paperista.

[muokattu 20.7.2004 06:07]

[q]Jone:
---

Elisalla oli tollanen vastaava tarjous n. 1kk sitten päivän verran siten, että uusi asiakas sai 500e puheaikaa, josta sai käyttöön 10e / kk. Vanhempani vaihtoivat ton johdosta operaattoria ensimmäistä kertaa elämässään.
[/q]
Se oli 5e/kk ja sitä mainostettiin yks vkloppu. Edun sai tietenkin, jos tuli tarjouksen perässä avaamaan liittymää tarjousaikana, mutta mainonta loppui.

Minä en oikein käsitä miksi kännykkäliittymien kanssa tyrkytetään kaikkea asiaankuulumatonta krääsää. Miksei vaan alentaisi hintoja niiden edestä? Vai onko noissa takana joku sellainen, että kännykkäoperaattori vaan on sattunut saamaan järkyttävän vuoren esim. DVD-soittimia joista täytyy päästä eroon?

[q]Juhgu:
Minä en oikein käsitä miksi kännykkäliittymien kanssa tyrkytetään kaikkea asiaankuulumatonta krääsää. Miksei vaan alentaisi hintoja niiden edestä? Vai onko noissa takana joku sellainen, että kännykkäoperaattori vaan on sattunut saamaan järkyttävän vuoren esim. DVD-soittimia joista täytyy päästä eroon?
[/q]

No varmaankin kyseessä on se että järkyttävillä puheaikatarjouksilla ja pienillä tai suurilla lahjuksilla saadaan lisää uusia asiakkaita. Sitte ku oot menny vaihtamaan liittymäsi niin siihen loppuukin sitte kaikki puheaikatarjoukset sun muut. Ne koittaa vaan huijata meitä.

Me jumittutaan niin herkästi samoihin kaavoihin. Vaikka tarjolla olisi halvempi liittymä, ei jakseta nähdä vaivaa parin euron/ kk eestä. Siis kun puhutaan massasta. Porkkanan pitää olla tarpeeksi suuri, harva meistä pitää muutaman sentin eroa tarpeeksi suurena. Valitettavasti.

Olin joskus viime vuoden puolella vaihtamassa liittymääni saunalahteen ja tilasinkin sen netistä. Pari päivää sen jälkeen mulle soitettiin DNA:lta et hei nyt me halutaan pitää sut asiakkaanamme ja tarjotaan sulle 120eur puheaikaa (=10e/kk vuoden ajan). Ja sehän passas! Ja olin vielä ainoa jolle DNA:lta soitettiin siitä porukasta joka vaihtamassa samaan aikaan

[q]m_a:
Pari päivää sen jälkeen mulle soitettiin DNA:lta et hei nyt me halutaan pitää sut asiakkaanamme ja tarjotaan sulle 120eur puheaikaa (=10e/kk vuoden ajan). Ja sehän passas! Ja olin vielä ainoa jolle DNA:lta soitettiin siitä porukasta joka vaihtamassa samaan aikaan
[/q]

Tuota on melkeinpä vaikeaa uskoa... Onko kenellekkään muulle tapahtunut vastaavasti?

Jos operaattori tarjoaa DVD-soitinta, niin ainakin se vetoaa kohderyhmään ”perkele, ku menin kännipäissäni perumaan kännykkäliittymäni ja DVD-soitinkin pitäisi hankkia.”

Tämän kohderyhmän edustajia ei tosin hirviästi ole.

[q]Ozie:

Joo tätä oon kans ihmetelly että vanhoja asiakkaita ei palvella ollenkaan vaikka lähemmäs 10 vuotta ollu asiakkaina. Sitte uudet saa ties mitä dvd-soittimia ja 500 puheaikatarjouksia. Piti hankkia toinen radiolinjan liittymäki aikoinaan et saan dvd-soittimen. Ite kyl lähinnä vaihdan liittymää halpojen normaalien puheluiden perusteella. Eli kerran vaihtanu radiolinja -> saunalahti. Ennen maksoin 25e/kk, pari päivää sitte tuli lasku 15e/3kk...kelpaa
[/q]

mulla oli radiolinjan liittyma 94-00 ajan. ja jostain 96(?) vuodesta alkaen sain melkein joka joulu jonkunlaisen ”lahjan”, yleensa ilmaista puheaikaa satasen tjsp.

ilmeisesti tuollaista kaytantoa ei taida olla enaa :)

tai sit se johtuu vaan noista sun pienista laskuista per kk.

[muokattu 20.7.2004 13:01]

[q]Steven Hoaks:
---
m_a:
Pari päivää sen jälkeen mulle soitettiin DNA:lta et hei nyt me halutaan pitää sut asiakkaanamme ja tarjotaan sulle 120eur puheaikaa (=10e/kk vuoden ajan). Ja sehän passas! Ja olin vielä ainoa jolle DNA:lta soitettiin siitä porukasta joka vaihtamassa samaan aikaan

---


Tuota on melkeinpä vaikeaa uskoa... Onko kenellekkään muulle tapahtunut vastaavasti?
[/q]


DNA soitti vaihtaessani liittymää että he tajoisivat 90e puheaikaa jos en vaihdakkaan ja kaikkea liittymään ilmaiseksi. En kuitenkaan ottanut sillä omalla kohdalla DNA kusi niin pahasti...

[q]yana:

mulla oli radiolinjan liittyma 94-00 ajan. ja jostain 96(?) vuodesta alkaen sain melkein joka joulu jonkunlaisen ”lahjan”, yleensa ilmaista puheaikaa satasen tjsp.

ilmeisesti tuollaista kaytantoa ei taida olla enaa :)

tai sit se johtuu vaan noista sun pienista laskuista per kk.

[muokattu 20.7.2004 13:01]
[/q]
Nykyään jos laskut on vaan tarpeeks isot, voi saada vuoden aikana 120 puheaikaa (siis Elisalla).

edit: ja tietenkin 12kk kuukausimaksun 0

[muokattu 20.7.2004 14:01]

[q]
m_a:
Pari päivää sen jälkeen mulle soitettiin DNA:lta et hei nyt me halutaan pitää sut asiakkaanamme ja tarjotaan sulle 120eur puheaikaa (=10e/kk vuoden ajan). Ja sehän passas! Ja olin vielä ainoa jolle DNA:lta soitettiin siitä porukasta joka vaihtamassa samaan aikaan

Steven Hoaks:

Tuota on melkeinpä vaikeaa uskoa... Onko kenellekkään muulle tapahtunut vastaavasti?

[/q]

Vaihtaessani DNA:n Saunalahteen minullekin rimpautettiin ja maaniteltiin pysymään asiakkaana vaikka minkämoisin tarjouksin. En kuitenkaan pysynyt, koska Saunalahti tarjosi puolet edullisemmalla puheluminuutit ja olin hajonnut DNA:n laskutuskäytäntöön.

Mä olin joskus denalla duunissa ja mulla meni heemot koko lafkaan ja tähän liittymä sotaan joten otin ja nostin kytkintä!
Meitsillä menee ainakin mielenkiinto kun joutuu myymään väkipakolla liittymää ja vakuuttelee miks se ois paras tai jotain....caccaa on myös se et joka päivä pukkaa aina uus liittymätyyppi...plaah....never ever gsm-alalle *joo**kivatsulle*

Just kuulin frendiltä, et ku sen faija vaihto liittymää Soneraan (kai) ni ne sai Nokian digiboxin kaupan päälle. Ei oikeestaan mikään huono lisä.

[q]Blue_Wabbit:
Just kuulin frendiltä, et ku sen faija vaihto liittymää Soneraan (kai) ni ne sai Nokian digiboxin kaupan päälle. Ei oikeestaan mikään huono lisä.
[/q]
kyseleppäs mistä paikasta tollasen saa. Itsellä olis käyttöö digiboxille.

[q]Lost-Soul:
kyseleppäs mistä paikasta tollasen saa. Itsellä olis käyttöö digiboxille.
[/q]

hoituu

[q]qini:
No silleen ihan kiva juttu... mutta...
mä aika varmasti haluaisin vaihtaa liittymää kahdeksan vuoden aikana. Sit olis aika jos olisi vielä monta vuotta kyseistä tarjousta jäljellä.
Sitten ainakaan mun laskuissa 5 ei kamalasti tunnu...
Sitten kyseiselle liittymälle voi käydä vuosien saatossa vaikka mitä. Siihen on käyttäjän ikävä jäädä päätään pyörittelemään
Ja kahdeksassa vuodessa ehtii todennäköisesti tulla monia uusia ”huippu tarjouksia” ja tämä jää jalkoihin
[/q]

Sä saat ton nyt jotenkin kuullostamaan siltä kuin ko. operaattorin asiakkaaksi olisi pakko sitoutua kahdeksaksi vuodeksi liittymän vaihtamisesta. Eihän se nyt niin ole. Paremman tarjouksen ilmaantuessa voi luonnollisesti vaihtaa operaattoria siinä missä ennenkin jos siltä tuntuu.

[q]Jone:
Sä saat ton nyt jotenkin kuullostamaan siltä kuin ko. operaattorin asiakkaaksi olisi pakko sitoutua kahdeksaksi vuodeksi liittymän vaihtamisesta. Eihän se nyt niin ole. Paremman tarjouksen ilmaantuessa voi luonnollisesti vaihtaa operaattoria siinä missä ennenkin jos siltä tuntuu.
[/q]
Ja sitten kun vaihtaa operaattoria, niin vanhalta operaattorilta tulee ystävällinen soitto, jossa ne koittaa taas tarjota vähän parempaa. Ah kun tämä tilanne on niiiiiin mukavaa. Koskahan sähkölaitokset aloittaa antamaan jotain tarjouksia "ensimmäisen kuukauden sähköt ilmaiseksi".

[q]mikkihiiri:
---

m_a:
Pari päivää sen jälkeen mulle soitettiin DNA:lta et hei nyt me halutaan pitää sut asiakkaanamme ja tarjotaan sulle 120eur puheaikaa (=10e/kk vuoden ajan). Ja sehän passas! Ja olin vielä ainoa jolle DNA:lta soitettiin siitä porukasta joka vaihtamassa samaan aikaan

Steven Hoaks:

Tuota on melkeinpä vaikeaa uskoa... Onko kenellekkään muulle tapahtunut vastaavasti?


---


Vaihtaessani DNA:n Saunalahteen minullekin rimpautettiin ja maaniteltiin pysymään asiakkaana vaikka minkämoisin tarjouksin. En kuitenkaan pysynyt, koska Saunalahti tarjosi puolet edullisemmalla puheluminuutit ja olin hajonnut DNA:n laskutuskäytäntöön.
[/q]


Joo sama homma täälläkin kun vaihdoin DNA:sta Saunalahteen. Mulle kans soitettiin ja tarjottiin 60 eurolla puheaikaa, mutta olin jo päätökseni tehnyt halvempien hintojen takia.

[q]Lost-Soul:
Ja sitten kun vaihtaa operaattoria, niin vanhalta operaattorilta tulee ystävällinen soitto, jossa ne koittaa taas tarjota vähän parempaa. Ah kun tämä tilanne on niiiiiin mukavaa. Koskahan sähkölaitokset aloittaa antamaan jotain tarjouksia "ensimmäisen kuukauden sähköt ilmaiseksi".
[/q]

Mun mielestäni tollainen riekkuminen suuntaan ja toiseen kaiken aikaa on kyl ihmisarvon vastaista.

Toivottavasti operaattorit kehittäisivät tähän nyt jonkun fiksumman tavan toimia. Tai no, tietysti tämä saattaa olla operaattorin kannalta se taloudellisesti kannattavin tapa toimia kun asiakkaat juoksevat roinan perässä kuin heikkopäiset.

O