Operaattoreiden uskomattomia Tarjouksia.

Back to häröily O

Tarjous oli minun mielestä niin hullu että oli pakko tehdä tästä oma topikki.

”Uskomaton puheaikatarjous GSM Plus -liittymiin! Saunalahti antaa sinulle 500 eurolla puheaikaa*. Toimi nopeasti, sillä tarjous on voimassa vain heinäkuun loppuun!”

”Edullisten hintojen lisäksi saat puheaikaa 500 eurolla*! Puheaika koskee kotimaan puheluita ja tekstiviestejä, ja sitä on käytettävissä 5 /kk (31.11.2012 asti). Jos käytät puheajan pelkkään puhumiseen, saat siis puhetta yli 47 min/kk!”

Elikkä jos haluat käyttää koko 500 tarjouksen niin se kestää 8,3333... vuotta kun kuukaudessa sinulta otetaan vain 5 pois laskusta...

Ei kai ole oikeasti tällaiseen hulluuteen lankeavia ihmisiä?

no jos itse liittymän hinnat on kohtuullisia eikä parempia tarjouksia löydy... itse en kyllä tuota ottaisi - en varmasti käyttäisi niin kauaa Saunalahtea, tai ainakaan tuota tiettyä liittymää...

[q]Steven Hoaks:
Ei kai ole oikeasti tällaiseen hulluuteen lankeavia ihmisiä?
[/q]

Miksei olisi? Esim. mun mutsilleni ja faijalleni moinen on ihan varteenotettava vaihtoehto. Ei niitä kiinnosta vaihdella operaattoria usein ja 5e / kk on noin 25% niiden kännylaskuista.

Kuluttajavirasto taijokuvastaavainstanssi lienee jo todennut ko. mainoksen peräti laittomaksi ja hyvien tapojen vastaiseksi.
Itse teen mm. liittymäkauppaa päivätöikseni, ja uskokaa tahi älkää, mutta löytyy kasapäin ihmisiä, jotka juoksevat moisten tarjousten perässä vaikka Inariin asti, heh!
Monelle se on vain se mielikuva ”huipputarjouksesta” joka syntyy kun mainos nähdään mediassa. Se miten etu saadaan ”käteen” onkin sitten toinen juttu...
Heh, meitä on moneksi, sano...
MUTTA, Kuten FotoJone tossa yllä mainitseekin, niin onhan 5 egua/kk ok juttu jos puhuu vähän kuukaudessa...

[muokattu 20.7.2004 00:01]

[q]Steven Hoaks:
Ei kai ole oikeasti tällaiseen hulluuteen lankeavia ihmisiä?

Jone:
Miksei olisi? Esim. mun mutsilleni ja faijalleni moinen on ihan varteenotettava vaihtoehto. Ei niitä kiinnosta vaihdella operaattoria usein ja 5e / kk on noin 25% niiden kännylaskuista.
[/q]

Sitten kun oikeasti kännykkä lasku on 10euron luokkaa niin sitten se on ehkä kannattavaa. Mutta muutenkin tossa jo tuoksuu aika vahvasti palaneen käryä. Ja minä veikkaan että melkein puolet ei huomaa tuota ”ja sitä on käytettävissä 5 /kk” kohtaa...

En kyllä itse minkään pienen edun vuoksi ala liittymää vaihtamaan, varsinkaan kun siihen menee nykyään kuukausi tai kaksi ennenkuin itse vaihdos edes tapahtuu...

Itse en kyllä tätä ottaisi...

Muuten olen kyllä vaihdellut liittymää tarjousten mukaan useampaan otteeseen...
Tällä hetkellä olen oikein tyytyväinen valintoihini...
Kun puhelinlaskut ennen oli noin 80e/kk
On ne nyt alle 50e/2kk, vaikka tai siis juuri siksi että käytössä on 2 liittymää...

[q]Steven Hoaks:
---

Sitten kun oikeasti kännykkä lasku on 10euron luokkaa niin sitten se on ehkä kannattavaa. Mutta muutenkin tossa jo tuoksuu aika vahvasti palaneen käryä. Ja minä veikkaan että melkein puolet ei huomaa tuota ”ja sitä on käytettävissä 5 €/kk” kohtaa...
[/q]

Mulla on kännykkälasku saunalahdella 10euron luokkaa ilman tarjouksiakin

Sinällään toi tarjous on hieman harhaanjohtava, mutta eipä operaattorille ole mitään hyötyä liittymästä toiseen tarjousten perässä pomppiville asiakkaille. Kanta-asiakkailta se raha kerätään

[muokattu 20.7.2004 00:10]

vanha Telia Cityni on nykyään coolisti dna 041.

lukuunottamatta seuraavaa laskua (varmaan 80e, syynä soitetut puhelut Barcelonassa) ovat laskut olleet sellaista 20-40e -osastoa. tarpeeksi halpaa - poistaa motivaatiot minkäänlaisesta kilpailuttamisesta.

[q]mayah:
Tätä puolta mä en kyllä aatellu ollenkaan! Toisaalta tossa on varmaan sellanenkin ongelma, et aikaväli on niin pitkä, et firma ei varmaan ole enää edes pystyssä sillon ku puheaikatarjous loppuu!
[/q]

Ja 8vuoden sisään firma on voitu myydä, mennä konkkaan tai vaikka muuttaa ulkomaille... Sitten on tietysti se että hinnat voi mennä aivan uusiin ulottuvuuksiin tai vaikka neljän vuoden päästä keksitään telepatian salaisuudet

vuosi, kaksi, tai jopa neljä on vielä mahdollisia... Mutta 8

Kyllähän tollasten perässä juoksee aika paljonkin porukkaa. Itse huomasin viimeksi kun saunalahdella ja elisalla oli 500 puheaikaa tuon ilmiön. Kuitenkin monilla kännylasku on kuukaudessa max 10e ja usein hyvin paljon alle. Niille tuo on hyödyllinen.
Ihme, että nyt ei ole Sonera tai Elisa laittanut vastaavaa, vaan antaa Saunalahden ihan vapaasti kerätä asiakkaista.

Minulla on myös ollut aikoinaan Telia City vuodesta 97 jonka muutama vuosi sitten vasta muutin DNA:ksi... Nyt vasta kun oon ollut tekemisissä DNA:n asiakaspalvelun kanssa (esim. Varastettiin känny) totesin että tämä liittymä on aivan suolesta, siitä asti olen uutta operaattoria ettinyt mutta eipähän oo tullut vastaan...

Ja taidan tämän jälkeen pyyhkiä saunalahdenkin mahdollisten seuraavien operaattoreiden listalta

Edit: Kännykkä laskuni on myöskin max. 40 kuukaudessa

[muokattu 20.7.2004 00:20]

Ei pidä vältellä operaattoria yhden epäilyttävän tarjouksen vuoksi... Mulla on nyt Suomeen palattuani Saunalahti ja olen ollut ihan tyytyväinen - ainoa haitta on se ettei kavereilla ole Saunalahtea Koko kesän olis saanu puhua ilmatteeks... No, ei se nytkään kallis oo.

PS: tästä tais tulla yleinen kännykkä/liittymä/operaattori-topicci.

[q]sapeli:
PS: tästä tais tulla yleinen kännykkä/liittymä/operaattori-topicci.
[/q]

Mun ei ollut tarkoitus aloittaa keskustelua pelkästä Saunalahdesta vaan kaikista liittymistä sun muusta aiheeseen liittyvästä. Joten muokkaan hieman tuota otsikkoa.

[q]sapeli:
Ei pidä vältellä operaattoria yhden epäilyttävän tarjouksen vuoksi... Mulla on nyt Suomeen palattuani Saunalahti ja olen ollut ihan tyytyväinen [...][/q]
Näinpä, itelläni ollu Saunalahti enkä kyllä keksi muuta valittamisen aihetta kun ulkomailla soitettujen puhelujen ja tekstareiden hinta. Muuten hinta/kuuluvuus/toimivuus-laatu ollu samanlaista ku aikasemmas liittymäs joka oli Sonera.

[q]Steven Hoaks:
---
mayah:
Tätä puolta mä en kyllä aatellu ollenkaan! Toisaalta tossa on varmaan sellanenkin ongelma, et aikaväli on niin pitkä, et firma ei varmaan ole enää edes pystyssä sillon ku puheaikatarjous loppuu!

---


Ja 8vuoden sisään firma on voitu myydä, mennä konkkaan tai vaikka muuttaa ulkomaille... Sitten on tietysti se että hinnat voi mennä aivan uusiin ulottuvuuksiin tai vaikka neljän vuoden päästä keksitään telepatian salaisuudet

vuosi, kaksi, tai jopa neljä on vielä mahdollisia... Mutta 8
[/q]Onkohan olemassa jotain lakia joka velvoittaa yhtiön korvaamaan lupaamansa edun jos yhtiö sattuu menemään nurin?

No silleen ihan kiva juttu... mutta...
mä aika varmasti haluaisin vaihtaa liittymää kahdeksan vuoden aikana. Sit olis aika jos olisi vielä monta vuotta kyseistä tarjousta jäljellä.
Sitten ainakaan mun laskuissa 5 ei kamalasti tunnu...
Sitten kyseiselle liittymälle voi käydä vuosien saatossa vaikka mitä. Siihen on käyttäjän ikävä jäädä päätään pyörittelemään
Ja kahdeksassa vuodessa ehtii todennäköisesti tulla monia uusia \”huippu tarjouksia\” ja tämä jää jalkoihin

Se mikä näissä kaikissa tarjouksissa on kurjaa ettei ne koskaan koske vanhoja asiakkaita jotka maksavat usein melko paljon enemmän kuin uudet asiakkaat. Luonnollistahan olisi että operaattori palkitsisi pitkäaikaisia asiakkaita. Heti kun joku palveluntarjoaja tekee varteenotettavan tarjouksen jonka perusidea on se että mitä pitempään pysyt heidän asiakkaanaan sitä halvemmaksi puhelujen hinnat laskevat vaihdan liittymää.

edit: muutama tyhmä typo

[muokattu 20.7.2004 01:15]

[q]Vivo:
Se mikä näissä kaikissa tarjouksissa on kurjaa ettei ne koskaan koske vanhoja asiakkaita jotka maksavat usein melko paljon enemmän kuin uudet asiakkaat. Luonnollistahan olisi että operaattori palkitsisi pitkäaikaisia asiakkaita. Heti kun joku palveluntarjoaja tekee varteenotettavan tarjouksen jonka perusidea on se että mitä pitmpään pysyt heidän asiakkaanaan sitä havemmaksi puhelujen hinnat laskevat vaihdan liittymää.
[/q]
Elisa ainakin palkitsee vanhoja asiakkaita. Kunhan niillä on vaan kuuden kuukauden ajan ollu laskut yli 25.

[q]Vivo:
Se mikä näissä kaikissa tarjouksissa on kurjaa ettei ne koskaan koske vanhoja asiakkaita jotka maksavat usein melko paljon enemmän kuin uudet asiakkaat. Luonnollistahan olisi että operaattori palkitsisi pitkäaikaisia asiakkaita. Heti kun joku palveluntarjoaja tekee varteenotettavan tarjouksen jonka perusidea on se että mitä pitmpään pysyt heidän asiakkaanaan sitä havemmaksi puhelujen hinnat laskevat vaihdan liittymää.
[/q]

Joo tätä oon kans ihmetelly että vanhoja asiakkaita ei palvella ollenkaan vaikka lähemmäs 10 vuotta ollu asiakkaina. Sitte uudet saa ties mitä dvd-soittimia ja 500 puheaikatarjouksia. Piti hankkia toinen radiolinjan liittymäki aikoinaan et saan dvd-soittimen. Ite kyl lähinnä vaihdan liittymää halpojen normaalien puheluiden perusteella. Eli kerran vaihtanu radiolinja -> saunalahti. Ennen maksoin 25e/kk, pari päivää sitte tuli lasku 15e/3kk...kelpaa

O