yhdistyykö vantaa helsinkiin?

Back to yleinen keskustelu O

enpä usko

Toivottavasti ei. (Ei millään pahalla vantaalaisia kohtaan.)*enkeli*

No toivottavasti ei! Minä viihdyn mieluummin Vantaalaisena.
(Ei millään pahalla Helsinkiläisiä kohtaan)

onks sillä väliä?

Ööö ja missäs Espoo on tästä keskustelusta? On ollut puhe että Vantaa ja Espoo ehkä joskus yhdistyy Helsinkiin. Ja mulle on ihan sama jos näin tapahtuu. Ainoo et jos liikennemaksut (bussit ym.) halpenee (seutumaksut pois) ni sitten on mun puolesta ihan ok.

Mun mielestä sais yhdistyä... lähinnä seutumaksujen lähdän takia.. ja vantaalla on parhaat ihmiset, vaikka ite asunki helsingissä :P

Samaa huhua kuullu kyl...mut toivottavasti ei yhdistyisi...eiköhän tää oo näin ihan hyvä...*hmph*

Ei helvetissä! Ei tänne Helsinkiin mitään juntteja kaivata!

[q][Nuclear]:
Ei helvetissä! Ei tänne Helsinkiin mitään juntteja kaivata!
[/q]

ähäh.. ei ne kaikki oo juntteja.. ainakin 3 ihmistä parhaasta päästä sattuu olee vantaasta :o

[q][Nuclear]:
Ei helvetissä! Ei tänne Helsinkiin mitään juntteja kaivata!
[/q]

Eiköhän ne juntit oo hieman kauempana?

[q][Nuclear]:
Ei helvetissä! Ei tänne Helsinkiin mitään juntteja kaivata![/q]

[q]Blaine:
ähäh.. ei ne kaikki oo juntteja.. ainakin 3 ihmistä parhaasta päästä sattuu olee vantaasta :o[/q]

[q]Saara:
Eiköhän ne juntit oo hieman kauempana? *justjoo*[/q]

Oisin toivonu et lukijat ois löytäny sen \”pienen\” sarkasmin jyvän mikä siellä piili.

Hmm.. Mä ainakin toivon että tällasta ei tulis tapahtumaan..
Se on kuitenkin aina paljon vaikeampaa sopia yhteisiä linjauksia ja säännöksiä mitä isommasta alueesta on kyse.. Kyllä se on hyvä niin että on kolme eri kuntaa ja jokaisen sisällä on omat päättäjät jotka hoitaa kunkin kunnan parasta etua..

Itse ainakin kannatan Espoon, Helsingin ja Vantaan yhdistämistä.

Helpottaisi asemakaavoitusta, verotusta ja alueiden yhteistä kehitystä. Tuntuu absurdilta, että Helsinki joutuu tarjoamaan esim. kulttuuritarjonnan lähes kokonaan muille kaupungeille. Kun taas Vantaa tarjoaa tilat jumbomarketeille ja Espoo Business Parkeille.

Yhdessä vois kaupungit toimia paremmin, tehokkaammin ja ennenkaikkea - mukavemmin (esim. julkinen liikenne)!

[q]Saara:

Eiköhän ne juntit oo hieman kauempana?
[/q]

Halleluja!! Kaikki ihmiset Helsingissä ovat viisaita ja loistotyyppejä! \o/

Mulla ei ole muuta kantaa tähän asiaan, kuin Espoon ”halutaan olla harvaan asuttu ja leppoisa puutarhakaupunki jonne ei rupusakki muuta” -asenne on ihan älytön. Ja senhän takia ne ei haluakaan yhdistyä (ja siksi siitä ei nyt ainakaan olla viime aikoina puhuttu). Älytön siksi, että kyseinen kunta on kuitenkin maan jatkuvasti kasvavan pääkaupungin vieressä ja ihan maantieteellisesti lähelläkin. Lisää vaan kerrostaloja espooseenkin niin hinnat menee edes vähän alas

edit: se länsimetro-juttu oli kaiken puippu. ”Metro” kun ei muka sovi tuollaiseen puutarhakaupunkiin, vaan pitää olla pikaratikka! niin ei synny slummia radan lähistölle. Siellä sitten työmatkalaiset vaihtamaan kulkuneuvoa lauttasaareen aamuruuhkassa...

[muokattu 2.6.2004 22:53]

Tää vois olla ihan hyvä idea....no tulevaisuus sen näyttää...

Helsinki, Vantaa, Lesboo, Kranu..iha vidun sama...

”Vantaa? Kuka vittu haluu luoda lantaa. Espoo? Yhtä aito ku tekodikki ja kaks lesboo. Helsinki? Oi, taaki meininki, ei ollenkaa väsähtäny kuten hasarinki!”*piis*

[muokattu 2.6.2004 23:05]

[q]Hyzenthlay:
Mulla ei ole muuta kantaa tähän asiaan, kuin Espoon ”halutaan olla harvaan asuttu ja leppoisa puutarhakaupunki jonne ei rupusakki muuta” -asenne on ihan älytön. Ja senhän takia ne ei haluakaan yhdistyä (ja siksi siitä ei nyt ainakaan olla viime aikoina puhuttu).[/q]

Eiköhän noita syitä ole muitakin? Ja jos yhdistymisestä ei koidu Espoolle mitään merkittävää hyötyä, miksi sen silloin pitäisi ajaa asiaa eteenpäin?

[q]edit: se länsimetro-juttu oli kaiken puippu. ”Metro” kun ei muka sovi tuollaiseen puutarhakaupunkiin, vaan pitää olla pikaratikka! niin ei synny slummia radan lähistölle.[/q]

Miten pikaratikka slummittaa vähemmän kun metro?

Kaikenkaikkiaan taidat yksinkertaistaa tätä asiaa vähän turhan paljon. Muistaakseni kyse on ollut mm. kustannuksista, Espoo ei ole halunnu kantaa yksin metron rakentamisen kustannuksia, vaan on halunnut Helsinkiä mukaan projektiin koska se hyötyy siitä myös. Ja metron vetäminen tohon länärin kylkeen (ainakin osittain tunnelissa?) ei ole ihan halpaa lystiä. Toisekseen on mun mielestä ihan hyvä että tosta keskustellaan, siinä on kuitenkin upea ranta-maisema - on sääli jos se pilataan huonolla suunnittelulla.

[muokattu 2.6.2004 23:13]

olen kuullut jotain huhua että vantaa ja helsinki yhdityisi. onkohan mitään perää?
vai halutaanko helsingistä vain tehdä miljoona kaupunki niinkuin tukholma*nauru*
jos asia on näin niin pidätkö ajatuksesta vai et.

O