Omat stylesheetit klubituksessa

Back to klubitus.org O

[q]Tres:
Tässä kaikille duunissa klubitusta lukeville
asiallisen harmaa stylesheetti:
http://www.antenniosasto.net/dull.css
[/q]

Kiitoksia pohjasta ja selventävistä kommenteista.

Nyt sai klubituksen leiskan siedettäväksi ;)

Tässä muuten asiasta kiinnostuneille imo netin paras opas oman css:n tekemiseen: http://www.w3schools.com/css/css_examples.asp - täällä voi kokeilla eri vaihtoehtoja suoraan esimerkkikoodiin ja nähdä miten ne vaikuttavat mihinkin. Suosittelen.

Tosin tämän lisäksi pitää selvitellä mikä klubbarin css:n osa on mikäkin, mutta sen löytää nopeasti kokeilujen kautta.

Tota, olisko mahdollista saada valita, ettei halua nähdä ihmisten tekemiä style-sheettejä. Osa on nimittäin niin karmeita, että kaikki napitki katoaa ja oksennus meinaa tulla :)

hei joku mestari nyt kyhäämään mulle giger-mäisen stylesheetin!! eiks jep!!??!

Onkos kukaan muuten huomannut että Internet Explorerilla ruudunpäivitys tai tekstinkirjoitus hidastuu forumeissa jos on css käytössä? Mistähän tämä johtuisi?

[q]sapeli:
Onkos kukaan muuten huomannut että Internet Explorerilla ruudunpäivitys tai tekstinkirjoitus hidastuu forumeissa jos on css käytössä? Mistähän tämä johtuisi?
[/q]

oon huomannu


mut asiasta varpaaseen mun piti tulla tänne kehumaan sapeli sua...
Sä oot tehny tosi hienot profiilit ittellesi ja coon:ille..
käykää ihmeessä muutkin kattomassa... Ne on niiiiiin ihanat *sydän*

[q]UnityF:
mut asiasta varpaaseen mun piti tulla tänne kehumaan sapeli sua...
Sä oot tehny tosi hienot profiilit ittellesi ja coon:ille..
käykää ihmeessä muutkin kattomassa... Ne on niiiiiin ihanat *sydän*
[/q]

On täällä kyllä muitakin erittäin hienoja - menkää vaan ihmiset rekisterin kautta ja siellä oikeassa yläkulmassa valitkaa alasvetovalikosta "stylesheet" niin näette kaikki kellä niitä on.

edit: sekoilua

Kysymys:

tein äskettäin UnityF:lle uuden css:n, ja vaikka kuinka yritin tehdä kaikista elementeistä läpinäkyviä, osa jäi läpinäkymättömiksi. Miksi näin? Nämä kaikki näyttävät olevan classia rivi2, mutta se on kyllä aivan varmasti asetettu olemaan läpinäkyvä, jonka jälkeen asetettu taustakuva josta joka toinen pikseli on läpinäkyvä. Myös kommenteissa on outoutta, koska ilmeisesti aivan satunnaiset kommentit eivät ole läpinäkyviä.

Olen ymmälläni.

[q]sapeli:
-clip-
[/q]

tää on kylläkin niiiin hieno että ei mitään rajaa nostan hattuu kun oot panostanu mun profiilii näin paljon.. *sydän* Mie oon niiin iloinen


[q]sapeli:
Kysymys:

tein äskettäin UnityF:lle uuden css:n, ja vaikka kuinka yritin tehdä kaikista elementeistä läpinäkyviä, osa jäi läpinäkymättömiksi. Miksi näin? Nämä kaikki näyttävät olevan classia rivi2, mutta se on kyllä aivan varmasti asetettu olemaan läpinäkyvä, jonka jälkeen asetettu taustakuva josta joka toinen pikseli on läpinäkyvä. Myös kommenteissa on outoutta, koska ilmeisesti aivan satunnaiset kommentit eivät ole läpinäkyviä.

Olen ymmälläni.
[/q]

ilmeisesti läpinäkyvät pikselit menee siellä täällä just niihin kohtiin missä alemman kuvan ei-läpinäkyvät pikselit on, sen takia osa näkyy läpi, osa puoliks mustia, puoliks liiloja?

miten toi stylesheet hässäkkä oikee toimii perustuuk se jotenki html koodaukseen tai jotai ???

[q]LYDOK:
miten toi stylesheet hässäkkä oikee toimii perustuuk se jotenki html koodaukseen tai jotai ???
[/q]

Siihen että HTML-sivuja voi kirjoittaa siten että HTML-sisältöä näyttötapaa voi muokata ulkoasun määrittävillä css-tiedostoilla. Lisää tietoa -> http://www.w3schools.com/css/default.asp

[q]Apo:
---
LYDOK:
miten toi stylesheet hässäkkä oikee toimii perustuuk se jotenki html koodaukseen tai jotai ???

---


Siihen että HTML-sivuja voi kirjoittaa siten että HTML-sisältöä näyttötapaa voi muokata ulkoasun määrittävillä css-tiedostoilla. Lisää tietoa -> http://www.w3schools.com/css/default.asp
[/q]oon lukenu noita sivuja osaan iha snadisti tota css:sää... mutta missä itse koodaminen tapahtuu ?

[q]anqqa:
ilmeisesti läpinäkyvät pikselit menee siellä täällä just niihin kohtiin missä alemman kuvan ei-läpinäkyvät pikselit on, sen takia osa näkyy läpi, osa puoliks mustia, puoliks liiloja?
[/q]

Harkitsin tuota, mut sen ei pitäis olla mahdollista koska näissä giffeissä on läpinäkyvät pikselit samassa kohdassa (eli sama giffi mutta värit vaihdettu). Jollei sitten elementin taustakuva jostain syystä asettuisi pikselin eri paikkaan kuin toinen?

[q]LYDOK:
oon lukenu noita sivuja osaan iha snadisti tota css:sää... mutta missä itse koodaminen tapahtuu ?
[/q]

Teet.css- tiedoston minkä pistät johonki www-palvelimille ja laitat klubituksen asetuksista "stylesheet (url)" kenttään sen .css-tiedoston osoitteen. Tuosta on keskustelu forumeilla. Eti vaikka "css" hakusanalla.

[q]Apo:
---
LYDOK:
oon lukenu noita sivuja osaan iha snadisti tota css:sää... mutta missä itse koodaminen tapahtuu ?

---


Teet.css- tiedoston minkä pistät johonki www-palvelimille ja laitat klubituksen asetuksista "stylesheet (url)" kenttään sen .css-tiedoston osoitteen. Tuosta on keskustelu forumeilla. Eti vaikka "css" hakusanalla.
[/q]joo ehkä hieman liian monimutkaista mulle... jos sais jostain jonkun pohjan jota muokata nii olis kyl iha jees...

[q]sapeli:
---
anqqa:
ilmeisesti läpinäkyvät pikselit menee siellä täällä just niihin kohtiin missä alemman kuvan ei-läpinäkyvät pikselit on, sen takia osa näkyy läpi, osa puoliks mustia, puoliks liiloja?
---
Harkitsin tuota, mut sen ei pitäis olla mahdollista koska näissä giffeissä on läpinäkyvät pikselit samassa kohdassa (eli sama giffi mutta värit vaihdettu). Jollei sitten elementin taustakuva jostain syystä asettuisi pikselin eri paikkaan kuin toinen?
[/q]

riittää tosiaan että välillä solujen korkeus on pariton, välillä parillinen.

voisin jossain vaiheessa pistää julki uuden teeman, nyt ku uus koodi alkaa olee jo valtaosassa sivua ja samalla vähä säädetty pohja. ja vois tehä myös jonkun megakikkailuteeman nopeille koneille ^_^

Egsgjyysmii tyhmä kysymys, mutta millä quotetekstin väriä voi vaihtaa? Nyt se näyttäisi olevan aina valkoinen.

[q]Juhgu:
Egsgjyysmii tyhmä kysymys, mutta millä quotetekstin väriä voi vaihtaa? Nyt se näyttäisi olevan aina valkoinen.
[/q]

esim.

.quote {
border: #292929 dashed 1px;
font-family: arial, verdana;
font-size: 11px;
color: #666666;
padding: 3px;
margin-left: 20px;
margin-right: 20px;
}

mul olis kysymys kans joillekin jotka paremmin homman taitaa. mun css pitää sisällään mm. seuraavat rivit:

.rivi1 {
border-bottom: #cccccc solid 1px;
background: #f2f2f2;
}

.rivi2 {
border-bottom: #cccccc solid 1px;
background: #f2f2f2;
}

jolloin noihin riveihin tulee aina harmaa viiva alas, mutta jostain syystä tää toimii vaan forumin etusivuilla. miksei toi harmaa viiva näy esim. kalenterinäkymässä ja kaverilistassa, vaikka ne käyttää samoja classejä sisällössä?

Oletko jo modannut klubitusta omalla stylesheetilläsi?
Oletko tyytynyt pelkkien värien muokkaukseen vai
laitoitko koko valikkorakenteen uusiksi? Laita
sheettisi jakoon niin muutkin voivat hyödyntää
luomuksiasi tai ottaa vinkkejä omiin modauksiinsa.

Oma nopeasti tehty kontribuutioni pelkillä värinmäärityksillä:

http://www.antenniosasto.net/sininen.css

Ummikoille: klubituksen ulkoasua voi muokata
laittamalla 'asetukset' -sivulla oman stylesheettinsä
urlin kohtaan stylesheet(url). Lisätietoa vaikka
googelin hakusanoilla css2 reference

O