Miten pääsee skeneen sisälle?

Back to häröily O

[q]Zeta:JA KAADA SULA VOI MUNA PÄÄLLE :::-----------------DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD[/q]
:-----------------DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

[q]dco:
Joskus se rakkaus ystäviään kohtaan kasvaa vaan kasvamistaan. Kiitos T0mbstone :)(:
[/q]

Ole hyvä vaan, hienoa saada aikaan keskustelua *sydän*

[q]climate:
Tästä ”skenestä” kirjoitellaan jo lehdissäkin!


---

Skeneen kuuluvien määrä kasvaa koko ajan ja erityisesti teknon ajanvietekäyttö on selvästi yleistynyt nuorten parissa. Skeneen kuulumisesta aiheutuvat ongelmat lisääntyvät tulevaisuudessa, mutta niiden hoitamiseen ei ole riittävästi voimavaroja, sanovat sosiaalityöntekijät.

Anonyyminä pysyttelevä sosiaalityöntekijä sanoo olevansa kyllästynyt olemaan huolestunut teknon kuuntelusta.
- Huolissaan olo ei yksinkertaisesti enää riitä. Skeneen kuuluvien lisääntyminen on tosiasia, joka meidän vain pitää tajuta. Sen jälkeen asialle on alettava tehdä jotakin, sanoo hän painavasti.
Suomessa arvioidaan olevan runsas tuhat skeneen kuuluvaa ihmistä. Yhtä hyvin heitä saattaa olla 2000 – 3000, tai jopa enemmänkin. Selkeiden tilastotietojen saaminen skeneen kuulumisesta ja teknon kuuntelijoiden määrästä ei ole mahdollista. – Yleensä synkin arvio teknonkuuntelijoista on lähellä oikeata, toteaa haastattelemamme sosiaalityöntekijä.

Psy-trancen kokeilijoita arvioidaan olevan Suomessa tuhansia. Piripolkasta ja muusta design-muusikista on tullut osa monien nuorten ajanvietekäyttäytymistä siinä missä perinteisemmästä rockistakin.

- Perinteinen käsitys teknoskeneläisistä, eli että ongelmakäyttäjä kuuntelee teknoa bassokaiuttimen vieressä korvat verillä on auttamatta vanhanaikainen. Nyt teknomusiikki liitetään bailaamiseen ja bileisiin, ne ovat kulutusasia siinä missä perunalastujen ostaminenkin. Suurin osa teknon satunnaiskuuntelijoista on tavallisia opiskelevia tai työssäkäyviä nuoria, selvittää haastattelemamme sosiaalityöntekijä.

---
[/q]

Sitä vaan on bile ihminen tai sitten ei....*pahis*

ai mihin skeneen? örr?

mä en ainakaa myönnä kuuluvani mihinkään skeneen! yöögh mua ällöttää koko sana.

[q]dco:
Joskus se rakkaus ystäviään kohtaan kasvaa vaan kasvamistaan. Kiitos T0mbstone :)(:
[/q]
Jaa et mikä kasvaa...Tai no kyllähän minä sen jo voinkin arvata*blush*

Mä loin oman skenen, niin ei tarvinnut päästä sisään mihinkään...
Ja hyvin on sujunut, kun voi pokalla kertoa kaikille kuuluvansa skeneen...

Mikä skene?
Mitä desing piripolkkaa?

[q]climate:
---
Dementation:
Mä loin oman skenen, niin ei tarvinnut päästä sisään mihinkään...
Ja hyvin on sujunut, kun voi pokalla kertoa kaikille kuuluvansa skeneen...

---

Joskus oli kavereitten kaa puhetta että perustais oman uskonlahkon. Syynä oli siis se, että ?uskonnollisia tilaisuuksia? vois järjestää ilman huvilupaa ja että vois sit bilettää rauhassa =p
[/q]

Itse asiassa olen tässä tota järjestyksenvalvoja kurssia käydessäni oppinut paljonkin kaikkia juttuja miten kiertää lakipykäliä ja järjestää bileitä, mutta siinä on omat ongelmansa... Tutustukaa lakiin ja tuntekaa siten ”vihollisenne”

[q]climate:

Joskus oli kavereitten kaa puhetta että perustais oman uskonlahkon. Syynä oli siis se, että ”uskonnollisia tilaisuuksia” vois järjestää ilman huvilupaa ja että vois sit bilettää rauhassa =p
[/q]

Meillä oli yhdessä vaiheessa jo 20 tyyppiä
koossa, mut meidän perustelut ei menny
läpi kun jätettii hakemus. Eli tota lahkoo ei
ihan hatusta repimällä perusteta.

[q]climate:
---
Tres:Meillä oli yhdessä vaiheessa jo 20 tyyppiä
koossa, mut meidän perustelut ei menny
läpi kun jätettii hakemus. Eli tota lahkoo ei
ihan hatusta repimällä perusteta.
---

Mitkä oli perustelut, jos ne ei menny läpi? Ei kai sentään ”Friede, Freude, Eierkuchen”?
[/q]

Meidän uskonkappaleiden esittely
ei ollu kyllin kattava, ts. sanamuotoo tohon en
nyt muista ja ne paperit ei oo mulla
(tästä on kohta 10 vuotta) mutta
sieltä paisto sellanen 'älkääs pojat
viitsikö pelleillä' rivien välistä.

*ding*...skene..? mä en tiiä mistään mitään. mä oon vaan messissä. *mikä idun skene**hahjust*

Nyt rupes jo ahdistaan:

VOISKO JOKU KERTOO MITEN TÄÄLTÄ
SKENESTÄ PÄÄSEE ULOS

[q]Tres:
Nyt rupes jo ahdistaan:

VOISKO JOKU KERTOO MITEN TÄÄLTÄ
SKENESTÄ PÄÄSEE ULOS
[/q]

Olen pahoillani, kaikella on hintansa, tässä skenessä se on se, että kun kerran tähän tulet, ulospääsyä ei ole... Se vie sinut kokonaan...

[q]climate:
Joskus oli kavereitten kaa puhetta että perustais oman uskonlahkon. Syynä oli siis se, että ?uskonnollisia tilaisuuksia? vois järjestää ilman huvilupaa ja että vois sit bilettää rauhassa =p
[/q]

Eikö meillä ole jo tiettyä luterilaista persereikäilyä rakkaalla foorumillamme, Jeesukseksi ja modet toimikoon opetuslapsina. Ja äkkiäkös sitä kerätään pari sataa nimeä papereihin klubbarin käyttäjiltä.

exc300 valvokoon ja väijyköön taustalla (se on mun kaveri), Juudasta mukaillen tietysti.

Plur-Jumala seivaa kuitenkin.

Hei tää on kyllä hauska!! Sanokaa vaan oonko tyhmä vai yksinkertanen, mutta..

[q]
---

Skeneen kuuluvien määrä kasvaa koko ajan ja erityisesti teknon ajanvietekäyttö on selvästi yleistynyt nuorten parissa. Skeneen kuulumisesta aiheutuvat ongelmat lisääntyvät tulevaisuudessa, mutta niiden hoitamiseen ei ole riittävästi voimavaroja, sanovat sosiaalityöntekijät.

[/q]

Voiko teknoa kuluttaa muuta kuin korvien välityksellä? Onko suomen kuulonhuoltoliitto huolestunut bilekansan tinnituksesta?

[q]

Anonyyminä pysyttelevä sosiaalityöntekijä sanoo olevansa kyllästynyt olemaan huolestunut teknon kuuntelusta.
- Huolissaan olo ei yksinkertaisesti enää riitä. Skeneen kuuluvien lisääntyminen on tosiasia, joka meidän vain pitää tajuta. Sen jälkeen asialle on alettava tehdä jotakin, sanoo hän painavasti.
Suomessa arvioidaan olevan runsas tuhat skeneen kuuluvaa ihmistä. Yhtä hyvin heitä saattaa olla 2000 – 3000, tai jopa enemmänkin. Selkeiden tilastotietojen saaminen skeneen kuulumisesta ja teknon kuuntelijoiden määrästä ei ole mahdollista. – Yleensä synkin arvio teknonkuuntelijoista on lähellä oikeata, toteaa haastattelemamme sosiaalityöntekijä.

[/q]

Niin, ja pointti oli..? Pitäisikö se tekno sitten kieltää lailla kenties, koska joku anonyymi sos. työntek. on sitä mieltä että kyseessä on suuremman luokan yhteiskunnallinen ongelma (kuten tässä mittakaavassa vaikkapa hyvin harvinaiset suomessa esiintyvät perinnölliset saidaudet).
Meinaako sos.työntekijä että täytyy maksaa jotain erityistä teknonkuuntelijaeläkettä tai korvausta sitten kun me tämä suuri 3000 henkilön joukko ollaan eläkeiässä tai työkyvyttömiä? Pitääkö meidän saada kela-korttiin joku teknoleima?

[q]

Psy-trancen kokeilijoita arvioidaan olevan Suomessa tuhansia. Piripolkasta ja muusta design-muusikista on tullut osa monien nuorten ajanvietekäyttäytymistä siinä missä perinteisemmästä rockistakin.

[/q]

Hui, oon mä joskus rokkiakin kuunnellu, muttei oo tullu näppylöitä..

[q]

- Perinteinen käsitys teknoskeneläisistä, eli että ongelmakäyttäjä kuuntelee teknoa bassokaiuttimen vieressä korvat verillä on auttamatta vanhanaikainen. Nyt teknomusiikki liitetään bailaamiseen ja bileisiin, ne ovat kulutusasia siinä missä perunalastujen ostaminenkin. Suurin osa teknon satunnaiskuuntelijoista on tavallisia opiskelevia tai työssäkäyviä nuoria, selvittää haastattelemamme sosiaalityöntekijä.

---
[/q]

Hei skeneen mukaan vaan kaikki! Tervetuloa rappeuttamaan suomen yhteiskunta!!

[q]N@su:
Hei tää on kyllä hauska!! Sanokaa vaan oonko tyhmä vai yksinkertanen, mutta..
[/q]

Ainaki sulta meni ohi se, että
toi on huumepropagandaa jossa
vaan huumeet on korvattu skenellä,
ks. parodiaa.

[q]Tres:
---
N@su:
Hei tää on kyllä hauska!! Sanokaa vaan oonko tyhmä vai yksinkertanen, mutta..

---


Ainaki sulta meni ohi se, että
toi on huumepropagandaa jossa
vaan huumeet on korvattu skenellä,
ks. parodiaa.
[/q]

Veit sanat suustani... Juuri piti mainita siitä, että tuota lehtijuttua ei nyt oikeasti tainnut olla olemassa... Niin tylsää kuin se onkin...

[q]Tres:
---
N@su:
Hei tää on kyllä hauska!! Sanokaa vaan oonko tyhmä vai yksinkertanen, mutta..

---


Ainaki sulta meni ohi se, että
toi on huumepropagandaa jossa
vaan huumeet on korvattu skenellä,
ks. parodiaa.
[/q]

No kyllähän mä ton tajusin mutta mikä tätä yhteiskuntaa vaivaa että ei voi puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Näin sitä leimataan teknon kuuntelijat automaattisesti joksikin muuksi..

Kertokaa kokemuksia.
Oliko yritys kova?
Mitä keinoja käytit?
Miltä tuntui, kun viimein pääsit skeneen?

O