Ibiza
Anna-lehdessä kirjoitettiin, että Turku on Suomen Ibiza. Huh.
Onneksi paratiisisaari on myös kaikkea muuta :)
Joo toi pop up ikkuna hämäs vähän.. En kyl pysty tunnistamaan, vaikka tutulta kuulosti. Toi tais olla viime syyskuussa kuvattua matskua? Taisin siis olla itekkin tuolla..
Nyt olis sitten hotellikin varattu.
Which is nice.
juu.. meillä tuli finnairin lennot 241e/naama barcelonaan ja takas. Iberial 112e/naama barcelona - ibiza - barcelona ja viikko huoneistohotellissa cala llongassa 321e/naama eli pyöreesti 650e/viikko/naama...
[q]Andrei,
Noin neljäsataa eurova.
Vai olenko väärässä silenccio?
edit: 9 päivää on matkan kesto
[/q]
Noin 500 on lähempänä oikeaa, kun se hotelli maksoi vähän enemmän kuin alunperin piti.
Mutta aika halpaa kuitenkin, etenkin kun tietää hotellin kohtuullisen hyväksi.
Tottakai se on makuasia. Satun vihaamaan sitä paikkaa sen verran, että ihmettelin miten joku voi pitää siitä. :)
[q]Andrei, Paljons ne nyt sitten maksoi tarkalleen, eli lennot ja hotelli?
[/q]
Lennot maksoi 362/hlö
Hotelli maksoi 179/hlö
Total: 541
Et ne lennot oli niinkin kalliit. Ei mitenkään pysty muistamaan kun ei itse maksanut.
[q]Andrei, 13.4.2006 09:09:
Et ne lennot oli niinkin kalliit. Ei mitenkään pysty muistamaan kun ei itse maksanut.
[/q]
Jep, kun ne on koko matkan SAS:ltä varattu (vaikka eri yhtiöt lentääkin), eli lentoyhtiö on käsittääkseni vastuussa jos jokin lento myöhästyy, ja jää sen takia jatkolennolta.
Jonka tarpeellisuus tuli ekalla paluumatkalla todettua BCN kentällä :)
[q]Andrei, 13.4.2006 08:43:
---
villeMä olen kuitenkin insinööri ja pyrin näkemään asian niin, että oli ibiza kuinka kiva paikka tahansa, se ei missään nimessä voi olla niin kiva, että sinne kannattaa tuhlata vuosi toisensa jälkeen monta tuhatta euroa tietäen, että kohta ei lapsen takia onnistu matkustamaan tosi moneen paikkaan.
---
Pitääkö asioita suunnitella noin helvetisti?
Okei ilmeisesti nautit siitä, mutta herralle kiitos minä että en ole tuollainen. :)
[/q]
Ehkä sä olet sitten tätä tyyppiä "hups, muija tuli raskaaksi. No problem"
Herralle kiitos, että minä en ole tuollainen :)
[q]silencio,
Lennot maksoi 362/hlö
[/q]
Mun ja pardnerin meno-paluut maksaa eurolleen saman verran heinäkuun puolenvälin molemmin puolin. Perillä 11 yötä (12 päivää), joista ekat 7 yötä 160 m2 asunnossa Ibizan vanhankaupungin rauhallisessa osassa, 4 vikaa apartementoksessa Figueretasissa.
Yht. hinta 11 yöstä kuljetuksineen 730/henki. Viime vuonna hintaa tuli 9 yön reissulle (joista 2 Berliinissä) reilu 900, mutta silloin oltiin liikkeellä elo-syyskuun vaihteessa. Matkustusajankohdalla on niin iso merkitys, mutta se olikin paras viikko Ibizalla ikinä.
[q]ville, 12.4.2006 11:34:
Lennot:
- Helsinki - Barca. Blue 1.
- Barca-Ibiza. Aireuropa.
- Yhteensä 300e
Majoitus:
- 2vko privaattivillassa
- 5km ibizatownistä, mestana jesus
- Bussipysäkki 500m
- Kauppa 2km
- 250 neliötä, 5 makuuhuonetta, uima-allas, päivittäinen siivous, 4 vessaa, ilmastointi
- Snadisti pahimman kauden ulkopuolella eli syyskuun alussa
- 43e/yö
Tolla yhtälöllä kaksi viikkoa ibizalla majoituksella omassa makuuhuoneessa (vaavun kanssa) 900e. IMO ei oo mikään paha hinta.
[/q]
tämä siis ilmeisesti niin, että neljässä muussa makuuhuoneessa riittää maksajia ja olikos toi 900e teidän kahden hinta vai per lärvi?
[q]ville, 13.4.2006 12:23:
Joo, muissa makuuhuoneissa on maksajia, meitä on lähdössä 9h kööri 2vko ja 5h kööri 1vko, tosin viikon matkaajat majoittuvat muualle. Majoitus 43e/yö eli = 600e/naama/2vko, siten koko matkan "pakolliset" kustannukset 900e/2vko/naama
[/q]
No ei kyllä silleen paljoa ole, tosin en oo koskaan ibizalla käynyt mut kuulemma hinnat on ainakin noilla isoilla klubeilla vissiin aika suolaiset :)
Näin on, mulla onkin aina tapana sanoa, että ongelma ei ole Ibizalle meneminen eikä siellä oleminen vaan se yöeläminen.
[q]ville, 9.4.2006 17:19:
No tää riippuu taas siitä mitä matkalta lähtee hakemaan. Osalla paras meno voi olla biitsillä itsensä kärventämistä, osalla 24h bilettämistä ja osalle hengailua parhaiden kavereiden kanssa. Se, että sinä et halua paeta villalle ei tarkoita, että joku muu ei siitä nauttisi :)
[/q]
Kaikenlaista voi hakea ja siitä voi nauttia, mutta Ibizalla parasta on mitä ja ketä sieltä voi löytää.. Toki voi mennä matkalle, jossa hengaa vain kavereiden kanssa ja syö kotoa tuotuja lihapullia, mutta eiköhän matkustamisen pointti ole päästä mukaan paikalliseen ainutlaatuiseen meininkiin, oli se sitten biitsillä, villalla tai klubissa.
[q]
Ennen tota tilannetta maailmassa on se miljoona + yksi paikkaa joissa olisi kiva käydä ja ibiza on imo yksi näistä paikoista. Mulla ja vaavulla on sellainen asenne, että oli joku matkakohde kuinka kiva tahansa, niin helpommin tulee lähdettyä uuteen mestaan kun siihen samaan paikkaan, jossa on jo kerran käynyt.
[/q]
Eipä ole ihmekään, ettehän ole käyneet Ibizalla joten se teille "yksi paikoista". Kokeneena matkaajana voin kertoa että hyvässä paikassa pitää käydä monta kertaa että siitä saisi parhaan irti, ja parhaassa paikassa kannattaa käydä säännöllisesti. Maailmalla kun on monta palmurantaa ja suurkaupunkia jotka ovat loppujen lopuksi aika samanlaisia kulttuurinsa puolesta, mutta mestoja joissa on paljon todella uniikkia ja mielenkiintoista kulttuuria ei niin kauheasti ole. Kulttuuriin ei taas voi päästä sisälle turistina, vaan pitää tuntea paikallisia monen vuoden ajalta.
[q]
Jos nyt sitten leikkii sillä ajatuksella, että ennen lapsen syntymää haluaisi nähdä mahdollisimman monta paikkaa ja vuosia ei paljoa ole, tuntuu (imo) jotenkin hyvin epätodennäköiseltä, että nämä reissut kohdistuisi samoihin paikkoihin.
[/q]
Tää "nähdään mahdollisimman monta paikkaa"-meininki kuulostaa aikamoiselta turismilta, jossa ei tosiaankaan päästä sisälle kulttuuriin ja muodostamaan elämää rikastavia ystävyyssuhteita. Toisin sanoen pinnallista menoa - mahd. monta paikkaa voit muuten nähdä nettiä surffaamalla..
[q]
Kukin tavallaan ja silleen. Sillä, että joku näkee ja kokee ibizan eri tavalla kuin sinä [...]
[/q]
No, yritä nyt "nähdä ja kokea" se ensin niin katsotaan sitten *iloinen**pepsodent**enkeli**vink*
[q]vaavu, 9.4.2006 16:55:
Kuten varmaan kontekstista pystyit päättelemään, mä en vanhus-sanalla viitannut ikääni yleiseen ihmispopulaation nähden, vaan ikääni referenssiryhmään nähden. Vaikka mun odotettuun kuolinhetkeeni on vielä lähes kuusikymmentä vuotta aikaa, mä olen jo iältäni jo yli keskiverron klubeilla kävijän (varsinkin sukupuoli huomioon ottaen).
[/q]
Tästä on vielä pakko mainita, että "I'm so old now" on ihan uskomaton bileklisee, siksi sille naureskelin. Muistan esim vuodelta -92 (en kyllä tajua miten muistan siitä vuodesta mitään mutta anyway) useita tapauksia, jotka kertoivat miten kaikki oli parempaa "alkuperäisessä" skenessä, kaikki on nyt niin kaupallista, he ovat nyt NIIN vanhoja ja kaikki muut kamalan nuoria! Tietysti v. -94 ne -92 "nuoret" olivat sitten vuorostaan näitä kamalan vanhoja ja jäivät himaan syömään pizzaa, ja niin edelleen tähän päivään saakka. Pohjoisbrittiläisellä suoruudella, we call these people f****g lightweights :)
Jostain syystä ne oikeasti pitkään ja kunnolla bilettäneet ja muita vanhemmat eivät ole koskaan valittaneet kuinka vanhoja ja väsyneitä he ovat!
Mikäänhän ei ole hauskempaa kuin bileet joissa ikäjakauma on 16-90 ja nuoremmat voi oppia vanhemmilta sekä vanhemmat nuoremmilta miten pidetään hauskaa :)
Mä olen koittanu pitää käyttöraha budjettina 100e päivä, joka osoittautunut vallan sopivaksi. Rahaahan siellä saa menemään just niin paljon kun sitä vaan on käytettäväna. Kaverilla meni viimekesänä jotaa 500-600e puolessatoista viikossa, eikä se tainnut jättää kuin levyt ja tuliaiset ostamatta. Hyviä muistoja ja ilmaisia tuliasiahan siellä on seinät täynnä(bile julisteet).
[q]Anselmi K, 14.4.2006 10:50:
Mä olen koittanu pitää käyttöraha budjettina 100e päivä, joka osoittautunut vallan sopivaksi. Rahaahan siellä saa menemään just niin paljon kun sitä vaan on käytettäväna. Kaverilla meni viimekesänä jotaa 500-600e puolessatoista viikossa, eikä se tainnut jättää kuin levyt ja tuliaiset ostamatta. Hyviä muistoja ja ilmaisia tuliasiahan siellä on seinät täynnä(bile julisteet).
[/q]
Annas Anselmi vinkkejä että miten noin pienellä budjetilla pärjää? :)
Aijaijai, 14.-18. syyskuuta
ite suuntaan elo-syyskuun vaihteessa ensimmäistä kertaa saarelle. matkassa on kokeneita saarella kävijöitä joten ei aivan ummikkona tarvitse matkaan lähteä. ehkä suurin huoleni kuitenki kohdistuu siihen, että odotukset kohoavat itsellä kohtuuttoman suuriksi. kyseessähän ei ole mikään taiva/paratiiisi missä kaikki on hyvin (eipä?) suurella mielenkiinnolla kuitenkin matkaa odotan!